Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

[...]

 

świat schodzi na psy ... w N47 padło turbo ... a mieli poprawić tą magistrale olejową z M47 ...

a na poważnie ... turbiny padały juz w pierwszych 1.9 TDI gdzie uważane są za nieśmiertelne ... to i w nowszych konstrukcjach o zmiennych geometriach maja prawo się posypac ...

 

Podałem ta informacje do statystyk, to że turbo się psuje żadna nowość, szczególnie w dzisiejszych czasach nic nie jest wieczne.

pozdr

Jak już pisałem przy silniku produkowanym w milionach nie ma części która się komuś nie zepsula. Pozostaje jedynie kwestia ilości takich awarii. Póki co nikomu z użytkowników forum takie coś się nie przytrafiło. I oby tak pozostało. Oczywistym jednak jest że wcześniej czy później takie coś się komuś zdarzy. Na szczęście to są przypadki pojedyncze, a nie idące w dziesiątki a dobijające chyba do setki.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Odpowiedzi 694
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

K8v8M mialem sie juz nie odzywac ale coz nie naleze chyba do ludzi co daja sobie ciemnote wciskac.

Generalnie to super ze zalozyles ten watek, ale prosze o obiektywnosc i podanie konkretnej wiedzy.

Silniki nie maja problemu z magistrala olejowa, a maja problem z okresami zmian oleju. Jezeli wiesz jak dziala silnik diesla to wiesz o co chodzi, a jak nie wiesz to poprosze doksztalcic sie.

Osobiscie znam diesla co przez 100kkm, nie mial wymienanego oleju w serwisie wcale, oczywiscie na papierze mial.

Silnik kulal sie nawet, smalec sie zlal ale jezdzil. Dobrze, ze kierownik auta nie byl kilerem, bo zabilby turbo i panewki tez zapewne a jakis mardy pozniej w ASO powiedzialby ze to wina kanalikow okejowych.

W innym watku inny forumowisz napisal Ci tez, ze lekko liczac kazde M47N2 ma nakulane conajmniej 200kkm wiecej niz N47, wiec poczekaj chwile z wychwalaniem, bo teraz nie jestes obiektywny, tak samo jak w wychwalanym przez ciebie systemie START/STOP. A propo, dostales juz odpowiedz z BMW na temat systemu START/STOP? Czy dalej twierdzisz, ze ten system nie powoduje wiekszego zmeczenia podzespolow?

Co do silnikow to E90 mial silnik M47N2, czy tez inaczej oznaczany M47TU2.

M47 to jednostka diesla z E46 wiec poprosze o bycie konkretnym.

Jak dla silnikowcow powiesz ze chcesz M47, to dadza Ci M47 z E46.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Jeśli przeczytasz cały wątek to znajdziesz odpowiedzi na swoje wątpliwości. W tym dokładne oznaczenie silnika M47. Jest dla wszystkich oczywiste że rozmawiamy o silnikach montowanych w e90 i jak dotąd podane przykłady awarii dotyczą tylko tej określonej jednostki.

Powiedz mi jakim to cudem silniki M47 są zależne od wymian oleju, a N47 nie są? Sugerujesz że w silnikach M47 olej się wymienia wg. zaleceń BMW w dłuższych interwalach niż 30-35 tys km (tyle jest dla N47) ? Jakim to cudem diesle robią średnio 100 tys km rocznie, bo tak wychodzi z Twojego twierdzenia jakoby M47 miały mieć średnio o 200 tys więcej przebiegu. Silniki te były montowane dwa lata i o tyle są średnio starsze od modeli N47 z lat 2007-2009. oczywiście silniki N47 były montowane także później, ale to jest tylko na minus dla statystyk tego silnika, oznacza to ze zostało ich wyprodukowane znacznie więcej niż M47. lekko licząc trzykrotnie więcej .

 

jeśli zechcesz brać pod uwagę usterki które w M47 miały miejsce tylko dwa lata temu i wcześniej to i tak jest ich ogromna liczba. Sugerujesz, ze probuje wciskać Tobie ciemnotę, ale sory to Ty próbuje to robić, co t powyżej wykazałem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Myślę, że spokojnie można dopisać do listy kolejną wadę N47 - mianowicie pękające głowice. Znajomemu w e92 poleciała jakiś czas temu, pęknięcia były w dwóch miejscach - warsztat, w którym była wymiana silnika robił już 3 jednostkę n47 z tą wadą (nie liczę tych aut w których wymieniali silnik z powodu pęknięcia łańcucha, a było ich sporo) - mogę podać namiary który to, w celu potwierdzenia tego co mówię. Zresztą Panowie uwielbiają n47 :norty:

 

viewtopic.php?f=73&t=179196

 

Dokładnie ten sam problem - proszę o wrzucenie do pierwszego postu.

Opublikowano
Myślę, że spokojnie można dopisać do listy kolejną wadę N47 - mianowicie pękające głowice. Znajomemu w e92 poleciała jakiś czas temu, pęknięcia były w dwóch miejscach - warsztat, w którym była wymiana silnika robił już 3 jednostkę n47 z tą wadą (nie liczę tych aut w których wymieniali silnik z powodu pęknięcia łańcucha, a było ich sporo) - mogę podać namiary który to, w celu potwierdzenia tego co mówię. Zresztą Panowie uwielbiają n47 :norty:

 

viewtopic.php?f=73&t=179196

 

Dokładnie ten sam problem - proszę o wrzucenie do pierwszego postu.

Oczywiście ze wstawie ten link, mimo ze nie dotyczy e90. Jednak pod warunkiem, ze sprawa przytrafiła się forumowiczowi lub się u kogoś z forum powtórzy.

Nie sądzisz ze gdyby to była typowa usterka to po ponad 6 latach istnienia na rynku tego silnika byłoby wiecej zgłoszeń niż gdzieś tam u kogoś?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Bardzo dobry temat, fajnie że ktoś podsumował to w jednym wątku.

Ja osobiście miałem oba silniki, M47 163PS po programie na 204PS w jedynce i N47 143PS w trójce.

Żaden nie miał problemów opisywanych, jedynkę sprzedałem przy 187tyś KM i jeździ do dziś na fabrycznym turbo.

W trójce N47 rozrząd nie hałasował, ani nie było żadnych innych problemów.

 

Myślę że warto też takie przypadki podawać, bo jak czyta się o samych awariach to można się za głowę złapać ile tego :jawdrop:

Ale rozumiem, że zwykle właśnie piszę się jak coś nie działa, jak działa to się jeździ :mrgreen:

Opublikowano
Bardzo dobry temat, fajnie że ktoś podsumował to w jednym wątku.

Ja osobiście miałem oba silniki, M47 163PS po programie na 204PS w jedynce i N47 143PS w trójce.

Żaden nie miał problemów opisywanych, jedynkę sprzedałem przy 187tyś KM i jeździ do dziś na fabrycznym turbo.

W trójce N47 rozrząd nie hałasował, ani nie było żadnych innych problemów.

 

Myślę że warto też takie przypadki podawać, bo jak czyta się o samych awariach to można się za głowę złapać ile tego :jawdrop:

Ale rozumiem, że zwykle właśnie piszę się jak coś nie działa, jak działa to się jeździ :mrgreen:

Mój post swiadczy właśnie o tym,że nie koniecznie trzeba mieć te usterki.... :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

Jeszcze raz powtórze E91 z 2006 M47-kupilem z przebiegiem 120 000 km i wszystko było w nim fabryczne,dojechalem do 290 000km i wymieniłem tylko szczotki w dodatkowej pomie wody i termostaty....turbo,dwumas,rozrzad,dpf(regeneracja przy 220 00km)zawieszenie-wszystko fabryczne.Auto sprzedałem bez jakichkolwiek bledów diagnostycznych :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: -wiec jak się dba to idzie... :cool2:

icon4.png
Opublikowano
Myślę, że spokojnie można dopisać do listy kolejną wadę N47 - mianowicie pękające głowice. Znajomemu w e92 poleciała jakiś czas temu, pęknięcia były w dwóch miejscach - warsztat, w którym była wymiana silnika robił już 3 jednostkę n47 z tą wadą (nie liczę tych aut w których wymieniali silnik z powodu pęknięcia łańcucha, a było ich sporo) - mogę podać namiary który to, w celu potwierdzenia tego co mówię. Zresztą Panowie uwielbiają n47 :norty:

 

viewtopic.php?f=73&t=179196

 

Dokładnie ten sam problem - proszę o wrzucenie do pierwszego postu.

Oczywiście ze wstawie ten link, mimo ze nie dotyczy e90. Jednak pod warunkiem, ze sprawa przytrafiła się forumowiczowi lub się u kogoś z forum powtórzy.

Nie sądzisz ze gdyby to była typowa usterka to po ponad 6 latach istnienia na rynku tego silnika byłoby wiecej zgłoszeń niż gdzieś tam u kogoś?

 

I co z tego, że nie dotyczy e90? dokładnie ten sam silnik/budowa itd.

 

Aaa rozumiem, czyli kolega musi założyć konto napisać pierwszym postem, że poleciała mu głowica w n47 i wtedy za słuszne uznasz dodanie tej wady do pierwszego postu? :mad2:

 

Może poinformuj o swoich nielogicznych kryteriach wstawiania postów z problemami i informacjami z www...

Opublikowano

Możesz mi pokazać który z podlinkowanych usterek odnośnie M47 nie wystąpił na forum w przynajmniej dwóch przypadkach? Podlinkowany przez Ciebie wątek to relacja z drugiej ręki, a do tego pojedyncza. Nie widzisz różnicy ?

 

A kolegę jak najbardziej na forum zapraszam.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Możesz mi pokazać który z podlinkowanych usterek odnośnie M47 nie wystąpił na forum w przynajmniej dwóch przypadkach? Podlinkowany przez Ciebie wątek to relacja z drugiej ręki, a do tego pojedyncza. Nie widzisz różnicy ?

 

Chwilka - zastanów się czy w jakikolwiek sposób odniosłem się do m47? Więc jeśli tak zacytuj, jeśli nie, to nie mieszaj i nie zmieniaj tematu oraz nie wciskaj mi tego co nie powiedziałem. Podlinkowany wątek potwierdza relacje mojego kolegi oraz 3 innych użytkowników z silnikami n47, wymienianymi z powodu wady o której wspomniałem. Jakie są (idiotyczne) kryteria wg. których wrzucasz/nie wrzucasz kolejnych wad do n47? Usterka musi być na forum, ktoś musi być forumowiczem? Czyli ktoś kto ma 300 postów jest 2 lata na forum widział na żywo problem jest wg. ciebie mniej wiarygodny niż Bylekto z zerowym kontem postów, ale ważne ze to napisał osobiście?

 

Podaje link na FB do warsztatu o którym wspominam(zresztą polecanym na forum) gdzie robili n47 parokrotnie z powodu pęknięcia głowicy/wydmuchania uszczelki. Dalej masz problem z dodaniem wady?

 

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.201209890005657.42584.113556718770975&type=3

Opublikowano (edytowane)

Tak. To że ktoś napisał osobiście jest dla mnie kryterium. To jest pewien wyznacznik częstotliwości występowania danego problemu. Jeśli ten problem występuje rzeczywiście niejednostkowo to wcześniej czy później któryś z forumowiczów o nim napisze i zostanie przeze mnie dodany do podsumowania. Póki tak nie jest to cala reszta tego wątku jest na tego rodzaju wpisy. Dokonałeś takiego wpisu, nikt Ci nie zarzuca kłamstwa, czy braku wiarygodności. Już nie raz pisałem że w silniku który został wyprodukowany w milionach egzemplarzy każda możliwa cześć musi się komuś zepsuć. To wynika że statystyki. Jakieś kryteria muszę wiec przyjąć, a baza użytkowników forum jest na tyle duża i silnik jest produkowany już tak długo, że uważam jest to kryterium wystarczająco dobre.

Staram się stosować te same kryteria dla obu silników. Skoro nie znalazłem na forum przykładu padniętego rozrządu w M47 to nie pisze o takim przypadku choć wiem ze miał miejsce.

 

http://www.youtube.com/watch?v=87RCbTd4PKg

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Nie mieszaj tutaj wiedzą ze statystyki, bo takową każdy w formie przedstawionej przez Ciebie tutaj (mam nadzieje) posiada. Trzymam za słowo odnośnie wpisu kolejnych osób z wadą związaną z pękającymi głowicami w N47, chociaż uważam, że gdybym wrzucił tutaj wadę związaną z M47 nie wymienioną wcześniej, to dodałbyś ją szybciej niż jestem w stanie odświeżyć stronę z tym wątkiem.
Opublikowano
Dołączając do dyskusji mi się przydarzył pękniety blok. Dokładnie ścianka między 2 a 3 cylindrem. Oczywiście silnik n47 e92 2008r. :cry2:
Opublikowano
Szybko się ktoś znalazł. Jesteś 6 osobą wymienioną tylko w tym wątku (chociaż chwila chwila...w 5 poprzednich przypadkach kryteria osobistości wg. autora wątku nie są spełnione :mrgreen: ) która mówi/wie o tej wadzie.
Opublikowano
Szybko się ktoś znalazł. Jesteś 6 osobą wymienioną tylko w tym wątku (chociaż chwila chwila...w 5 poprzednich przypadkach kryteria osobistości wg. autora wątku nie są spełnione :mrgreen: ) która mówi/wie o tej wadzie.

Przecież przypadek tego kolegi jest wymieniony w pierwszym poście. O pękniętej tulei też pisałem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Szybko się ktoś znalazł. Jesteś 6 osobą wymienioną tylko w tym wątku (chociaż chwila chwila...w 5 poprzednich przypadkach kryteria osobistości wg. autora wątku nie są spełnione :mrgreen: ) która mówi/wie o tej wadzie.

Przecież przypadek tego kolegi jest wymieniony w pierwszym poście. O pękniętej tulei też pisałem.

 

 

Fakt, jest, niezwykle rzadko też dopisane.

Opublikowano
Dołączając do dyskusji mi się przydarzył pękniety blok. Dokładnie ścianka między 2 a 3 cylindrem. Oczywiście silnik n47 e92 2008r. :cry2:

I już wszystko jasne.

Kolego rób zdjęcia i wrzucaj tu.

Opublikowano
Szybko się ktoś znalazł. Jesteś 6 osobą wymienioną tylko w tym wątku (chociaż chwila chwila...w 5 poprzednich przypadkach kryteria osobistości wg. autora wątku nie są spełnione :mrgreen: ) która mówi/wie o tej wadzie.

Przecież przypadek tego kolegi jest wymieniony w pierwszym poście. O pękniętej tulei też pisałem.

 

 

Fakt, jest, niezwykle rzadko też dopisane.

Uważasz, że w zestawieniu z dziesiątkami wątków o padającym turbo takie zdarzenia nie są rzadkie?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Ale co Ty porównujesz? W drugą stronę też można: Co mają dziesiątki postów z padającymi turbo w m47 (które też się psują w n47) jak i dziesiątki postów użytkowników z przebiegami 300 tyś km z turbina ori do oficjalnych zbieranych petycji, podpisów na międzynarodowych forach i spraw w sądach (zrzucanie odpowiedzialności i kosztów na użytkowników ze strony BMW) odnośnie pękniętych łańcuchów w n47?
Opublikowano
To nie są dziesiątki postów ale dziesiątki wątków. Ja podlinkowalem ponad 20 wątków, a to tylko część forum e90. Wiec prawdopodobnie przypadków tych padniętych turbin jest grubo ponad sto na forum. Padniętych turbin w N47 na forum nie znalazłem choć jest oczywiste że też muszą się takie sytuacje zdarzyć. Dziwię się, że nie ma petycji odnośnie turbin to jest problem znacznie częstszy niż awarie łańcucha. Ten wątek nie jest o tych którym się udało bez awarii robić do jakiegoś przebiegu, ale o awariach. Także o tym jak sobie z nimi radzić.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
To nie są dziesiątki postów ale dziesiątki wątków. Ja podlinkowalem ponad 20 wątków, a to tylko część forum e90. Wiec prawdopodobnie przypadków tych padniętych turbin jest grubo ponad sto na forum. Padniętych turbin w N47 na forum nie znalazłem choć jest oczywiste że też muszą się takie sytuacje zdarzyć. Dziwię się, że nie ma petycji odnośnie turbin to jest problem znacznie częstszy niż awarie łańcucha. Ten wątek nie jest o tych którym się udało bez awarii robić do jakiegoś przebiegu, ale o awariach. Także o tym jak sobie z nimi radzić.

 

Mój sąsiad ma E46 z silnikiem M47 ... nalatane około 270 tyś i ... 4 turbinę !! Ale jest doskonałym potwierdzeniem powiedzenia Jak dbasz tak masz ... pełna piz...a przez całą drogę od (zimnego) startu do zatrzymania bez chłodzenia turbiny ... wsiada i piłuje, zatrzymuje się - gasi wysiada. Jego ojciec natomiast ma X5 z M57 i sam nakcił ponad 250 a silnik ma ponad 400 tyś i wszystko najważniejsze jest orginalne ... ale chłop nie wyłaczy silnika bez schłodzenia turbiny, nie zacznie piłować zanim silnik 3 minut nie przepracuje podczas jazdy ...

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

Ale, co chcesz przez to powiedzieć? Że użytkownicy N47 wiedza jak dbać o turbo, a Ci od M47 to jełopy ? To chyba dość obraźliwe. Tym bardziej, że jak poczytasz wątki o turbo to bez trudu znajdziesz mnóstwo wypowiedzi, że ludzie dbali o silnik i turbine a ona i tak padła.

A tak btw to będę jutro w Gdyni i będę jechsl obwodnica potem, jak masz ochotę to możemy się spotkać, pogadać i np. Porównać dynamikę.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.