Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mój tata ma verso od nowości 2,2d po 5 latach i 170tys chodzi idealnie... oliwy dolewa , ale to chyba normalne dla wszystkich samochodów z turbo?

 

a wyczytałem w AŚ ,że w 3,0d ten łańcuch jest wadliwy w autach od 2008

 

Wprowadziliście mnie w błąd?

Edytowane przez alduwiel
  • Odpowiedzi 694
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mój tata ma verso od nowości 2,2d po 5 latach i 170tys chodzi idealnie... oliwy dolewa , ale to chyba normalne dla wszystkich samochodów z turbo?

 

a wyczytałem w AŚ ,że w 3,0d ten łańcuch jest wadliwy w autach od 2008- czyli tych z aluminiowym blokiem...

 

Wprowadziliście mnie w błąd?

A ktoś pisal, że jest inaczej? N57 to jest blizniacza konstrukcja z N47. Wiele części jest wspólnych, problemów też. Większość elementów układu rozrządu to są te same części. Kto Cię w błąd wprowadził?

 

Mało osób rozumie, że awaryjność współczesnych silników jest ogólnie bardzo niska. Najgorsze silniki psują się raz na 50. 5 lat i 170 tysięcy km to żaden wyczyn wbrew propagandzie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)

Napisałeś mi ,że mam taki samy dolny łańcuch jak w 2 litrowym diszlu... I tak samo moze sie popsuć- to nie prawda (teraz wlaśnie doczytałem całość)

Ja mam silnik chyba M57N2 ,a nie N57 (chyba bo się nie znam)

 

To gdzie modele 3,0d 2006-2008 miały łańcuch?

 

W AŚ napisali ,że koło chłodnic... dopiero od 2008 miały łańcuch z tylu i aluminiowy blok, ale uwaga mimo to napinacze są inne niż w tym 2,0d i SIĘ NIE PSUJĄ!!! (tak napisali w AŚ- mogę wkleic foto artykułu)

 

Ja tam jestem zadowolony- wymiatam 99% aut na drodze... Audi a5 3,0 TFSI wymiecione na autostradzie od 100-200 ... Identyczna moc od 100-200 jak w nowym audi a8 4,2 benzyna ( robiłem trase z Poznania do Zamościa i z powrotem- nikt się nie trafił szybszy ) na autostradzie paliła przy 200 9,2 na sto, przy 180 i gaz w podlogę to przyspieszenie wgniata w fotel :D- jak tu się nie cieszyć?

Edytowane przez alduwiel
Opublikowano

Kolego, w AŚ różne rzeczy piszą. Jeśli łańcuch jest od strony skrzyni i ma aluminiowy blok to jest to silnik N57. Bez trudu znajdziesz na forum relacje z naprawy łańcucha w tym silniku oraz link do części. Dokładnie tych samych co w N47. Nie twierdzę że wszystkie części są takie same, ale większość owszem. Możesz sprawdzić sam na realOEM.

Zdaje się nawet w tym wątku jest link do zerwanego łańcucha w 730d. Cudów nie ma. Bmw dąży od dłuższego czasu do unifikacji silników, tak aby jak najwięcej części było takich samych. Ma to swoje dobre i złe strony.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)

No oczywiscie - w każdym silniku moze się WSZYSTKO zepsuć , ale w 3,0d łańcuch i jego awarie nie mogą być zaliczone do WAD FABRYCZNYCH...

 

Z tego co wiem juz wiadomo co jest przyczyną rozciągania się łańcucha w 2 litrach- idzie to już naprawić tak ,że nigdy się to nie powtórzy :cool2:

Edytowane przez alduwiel
Opublikowano
No oczywiscie ,że w każdym silniku moze się WSZYSTKO zepsuć , ale w 3,0d łańcuch i jego awarie nie mogą być zaliczone do WAD FABRYCZNYCH...

A niby jakim cudem te same części maja więcej wytrzymać w bardziej obciążonym silniku mocniejszym.?

Masz tu opis jak wyglądał łańcuch i osprzet w 3,0 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=178507&start=705#p1678929

To że 1 silnik 3,0 przypada w PL na 20 silników 2,0 i mało co o nich słychać z tego powodu, że ich prawie nie ma nie znaczy, że się nie psują i nie maja wad. Nie ma co zaklinać rzeczywistości.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

W AŚ napisali wyraźnie w N57 napinacze sie nie psują :norty:

 

wina nie leży w błędzie produkcyjnym łańcucha czy napinaczy/ślizgów tylko jakaś tam wada produkcyjna jakiegoś tam koła zębatego,występującego chyba tylko w 2,0d i to rozciąga łańcuch- dlatego mozliwe jest ,że te same napinacze są w 2,0 i w 3,0 ale w 3,0 sie nie psują...

Opublikowano
W AŚ napisali wyraźnie w N57 napinacze sie nie psują :norty:

 

wina nie leży w błędzie produkcyjnym łańcucha czy napinaczy/ślizgów tylko jakaś tam wada produkcyjna jakiegoś tam koła zębatego,występującego chyba tylko w 2,0d i to rozciąga łańcuch- dlatego mozliwe jest ,że te same napinacze są w 2,0 i w 3,0 ale w 3,0 sie nie psują...

Chyba Ci kolega K8v8M zazdrości silnika i tak drąży temat(z tego jest znany) :duh:

Opublikowano
W AŚ napisali wyraźnie w N57 napinacze sie nie psują :norty:

 

wina nie leży w błędzie produkcyjnym łańcucha czy napinaczy/ślizgów tylko jakaś tam wada produkcyjna jakiegoś tam koła zębatego,występującego chyba tylko w 2,0d i to rozciąga łańcuch- dlatego mozliwe jest ,że te same napinacze są w 2,0 i w 3,0 ale w 3,0 sie nie psują...

Koledze galczych jakimś cudem się zepsuł...

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Jak może zazdrościć skoro on ma jedyny sluszny u siebie :mrgreen:

Nawet dwa. 270 KM w lekkim aucie sprawia, że 99 procent 3,0 nie ma szans nawet pod względem dynamiki (poniżej 5,5 do setki)

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A niby jakim cudem te same części maja więcej wytrzymać w bardziej obciążonym silniku mocniejszym.?

 

Znam tylko jeden powód. 3.0d ma zdecydowanie spokojniejszą pracę bo jest lepiej wyważony.

Opublikowano
A niby jakim cudem te same części maja więcej wytrzymać w bardziej obciążonym silniku mocniejszym.?

 

Znam tylko jeden powód. 3.0d ma zdecydowanie spokojniejszą pracę bo jest lepiej wyważony.

Teoretycznie jest tak jak piszesz. W praktyce byłem kultura pracy diesla R6 rozczarowany. Co innego benzyna.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)
Jak może zazdrościć skoro on ma jedyny sluszny u siebie :mrgreen:

Nawet dwa. 270 KM w lekkim aucie sprawia, że 99 procent 3,0 nie ma szans nawet pod względem dynamiki (poniżej 5,5 do setki)

 

o co chodzi? 3,0 nie ma szans z czym? co nawet dwa? ja teraz mam około 280 koni i ze 650 Nn

 

 

napisałem - winą rozwalania sie rozrządu w 2,0d jest ponoć jakieś źle zrobione koło zębate... A tego koła nie ma(albo jest inne) w 3,0d i dlatego choć łańcuch dolny jest ten sam to w 3,0 chodzi dobrze i sie nie psuje!

Edytowane przez alduwiel
Opublikowano
Kolego. Koło zębate to tylko jedna z możliwych przyczyn. Poczytaj na ten temat, a jeśli silnik zbliża się do 200 tys km to należy rozrząd wymienić łańcuch się wyciąga lamia plastikowe ślizgi. jest to element który się zużywa w tych silnikach i nic się na to nie poradzi. dotyczy to tak samo N57 jak i N47 . łańcuch jest pojedynczy i jego żywotność jest ograniczona. cudów nie ma.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Co za bzdury,nie wiem skad masz takie informacje.Poczytaj se zagraniczne fora a nie sugeruj sie tym.Do typowych bolaczek M47(w E9x) mozna zaliczyc tylko turbiny i kola pasowe a w N47 rozrzad,wszystkie inne sa sporadyczne i moga sie zdarzyc w obydwu silnikach.Mam na mysli tylko te od 2005 roku w E9x i z rozsadnym przebiegiem,bo jak ktos se sciagnie igle z 400.000 to sie nie ma co dziwic ze wszystko sie sypie

Powiedz w takim razie jakim cudem mnóstwo ludzi ma problem np. z obracającymi się panewkami, wtryskami itp?

To tylko swiadczy o tym jakie zlomy sciagamy z zagranicy :mrgreen: Bo powiedz mi czemu na zagranicznych forach nie ma o takich problemach prawie ani slowa :?: U nas sie tak psuja na potege a za granica wcale

Opublikowano
Przykładowo w UK nie było w zasadzie M47 w połączeniu z dpf. Być może silniki te jeśli fabrycznie nie miały dpf są mniej problematyczne. Nie ma żadnego powodu by handlarze nie ściągali do polski zajezdzonych N47, a tylko zajezdzone M47. Problem zajezdzenia jest ten sam.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Przykładowo w UK nie było w zasadzie M47 w połączeniu z dpf. Być może silniki te jeśli fabrycznie nie miały dpf są mniej problematyczne. Nie ma żadnego powodu by handlarze nie ściągali do polski zajezdzonych N47, a tylko zajezdzone M47. Problem zajezdzenia jest ten sam.

Powod jest jak najbardziej,zajezdzony M47 kosztuje wiele mniej od nawet zajezdzonego N47.A polacy sciagaja to co najtansze :mrgreen: Nie wiem jak w Angli,ale w Niemczech i Wloszech od poczatku produkcji E9x M47 byl w polaczeniu z Dpf-em.Nikt tam prawie z panewkami nie mial problemow,a o wtryskach to wogole nie slyszalem(lepsze paliwo?),choc fakt malo kto tam trzyma auto majace powyzej dajmy 250.000 km,takie juz znajduja wlascicieli np. w Polsce z przebiegiem polowe mniejszym :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledze Mateusz91 w silniku zerwal sie lancuch,powoli i te silniki beda sie zrywac poczekamy jak bedzie dalej.
Opublikowano
Nie ma sensu się spierać prawda jest taka, że każdy silnik się psuje i nie jest idealny ale każdy przyzna że M47 jest dużo lepszym silnikiem od N47 i nie ma co się na tym rozczulać...

 

Żartujesz, prawda? :shock: Powiedz, że żartujesz :?

Opublikowano
Nie ma sensu się spierać prawda jest taka, że każdy silnik się psuje i nie jest idealny ale każdy przyzna że M47 jest dużo lepszym silnikiem od N47 i nie ma co się na tym rozczulać...

 

Żartujesz, prawda? :shock: Powiedz, że żartujesz :?

Gdyby był taki wspaniały nie szukałbym E90 pół roku a tak poszukiwań ciąg dalszy...

 

Nie żartujesz :cry2:

 

Nie miałeś ani M47, ani N47, ale wydajesz kategoryczne sądy na podstawie... no właśnie, na jakiej podstawie :?:

Chyba nie wpisów na tym forum.

 

PS Ja kupiłem N47 i szukałem 8 miesięcy - jest wspaniały :D . Życzę równie wspaniałego M47.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.