Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To jak z tymi klapkami? Mam je czy nie w n47 w wersji ed z 2010?
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
  • Odpowiedzi 694
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
To jak z tymi klapkami? Mam je czy nie w n47 w wersji ed z 2010?

 

Wg. Realoem MASZ.

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/h/u/335.png

 

Ale nie przejmuj sie :cool2:

Ten silnik jest NIEZNISZCZALNY I NIC SIE W NIM NIE PSUJE!! oneoneone!

Zrobisz nim 467 000 km, a potem NASA go od ciebie odkupi i zamontuje w najnowszej wersji lazika marsjanskiego :cool2: .

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano
Ale jak widze to są na jednej ośce wszystkie? to tylko wywalam to czy zaślepki też są jakieś potrzebne?
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

Usterki n47 są umieszczone w pierwszym poście.

Silników m47 w dziale e90 nie ma 5 razy wiecej bo był on montowany tylko przez 2 lata. N47 3 razy dłużej.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Ale jak widze to są na jednej ośce wszystkie? to tylko wywalam to czy zaślepki też są jakieś potrzebne?

 

Albo i nie wywalasz :) Czy ruch tej ośki jest jakoś monitorowany przez komp auta?

 

Taki sam patent z umocowaniem klapek jest w 3.0/2.7 TDI od VAG - tzn wszystkie sa na jednej ośce. Tyle, ze tam jest to pilnowane przez komputer, i jeśli jest minimalna rozbieżność (ponad 2%) w wychyleniu oski przy teście wykonywanym przy odpalaniu auta (np spowodowane nagarem, czy - jak w wiekszosci przypadków - lekkim wyrobieniem elementów) to komputer wali błedem (chceck engine na desce).

v40 -> s60 -> s40 -> s60 -> wrx -> e90 ->A6
Opublikowano
Usterki n47 są umieszczone w pierwszym poście.

Silników m47 w dziale e90 nie ma 5 razy wiecej bo był on montowany tylko przez 2 lata. N47 3 razy dłużej.

Byly montowane tylko przez 2 lata,ale najwiecej ich sciagaja do Polski z prostej przyczyny bo sa najtansze ale tez najbardziej zajezdzone :mrgreen:

Opublikowano
I poczciwy M57 okazał się najlepszy.

A co z N57? Mam się czegoś obawiać ? :)

W N57 są w zasadzie te same problemy techniczne co w N47. Większość podzespołów jest wspólna w tym elementy łańcucha rozrządu. Łańcuchy padają także w 730d. Mniej o tym słychać bo mniej aut wyprodukowano.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Silników n47 w różnych odmianach tak samo jak n57 jest jeszcze stosunkowo mało na naszym rynku , ponadto auta mają nie specjalnie wysokie przebiegi.

Być może dlatego , informacji w sieci o urywających klapkach jest mniej. ALE SĄ i problem niszczenia silnika przez to rozwiązanie dalej istnieje.

 

Co do samych klap w tis jaki w wds jest trochę informacji na ten temat.

To że są zainstalowane na jednej osi wiemy .

Ta oś jest okręcana przez elektronicznie sterowany siłownik jej zakres obrotu to 110st. Klapki mogą okręcać się w dwie strony. Czas reakcji -otwarcie ,zamknięcie 0,1sekundy. Klapki są regulowane płynnie ,czyli podczas jazdy cały czas pracują uchylając się więcej lub mniej , w zależności od ciśnienia atmosferycznego , dawki paliwa , i obrotów.

Elektroniczny pozycjoner cały czas sprawdza położenie osi jest zintegrowany z siłownikiem.

siłownik jest sterowany przez komputer silnika " sygnałem " PWM oraz zmiana biegunowości.

Klapy są otwarte tylko po przekroczeniu 2250 obr i przekroczeniu dawki paliwa 30mg.

W tych silnikach masa powietrza jest dość restrykcyjnie kontrolowana , obawiam się że wywalenie klapek może powodować zmiany w masie powietrza co wychwyci przepływomierz. To zaś niewątpliwie zapali lampek "CHECK"

Bmw wspomina o wymianie kolektora z klapkami i wymuszenie ich adaptacji w programie diagnostycznym , coś jak z przepustnicami w benzyniakach , sterownik musi rozpoznać dwie skrajne pozycje pracy.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy BMW podaje, że należy taki kolektor z klapkami wymieniać prewencyjnie co ile km? Kiedyś słyszałem o 150 tyś km ale czy to dotyczy N47? Czy trzeba to później programować taką wymianę?
Opublikowano
Jest wiele artykulow na temat awaryjnosci obydwu silnikow,swiadczy to tylko o tym ze obydwa nie sa wolne od wad

Owszem , ale różnica jest taka że N47 ma jedna wadę - rozrząd. A M47 całą listę. O ile wygląda na to ze rozrząd w N47 poprawiono to M47 dobito na koniec produkcji domontowaniem mu dpf.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Jest wiele artykulow na temat awaryjnosci obydwu silnikow,swiadczy to tylko o tym ze obydwa nie sa wolne od wad

Owszem , ale różnica jest taka że N47 ma jedna wadę - rozrząd. A M47 całą listę. O ile wygląda na to ze rozrząd w N47 poprawiono to M47 dobito na koniec produkcji domontowaniem mu dpf.

Co za bzdury,nie wiem skad masz takie informacje.Poczytaj se zagraniczne fora a nie sugeruj sie tym.Do typowych bolaczek M47(w E9x) mozna zaliczyc tylko turbiny i kola pasowe a w N47 rozrzad,wszystkie inne sa sporadyczne i moga sie zdarzyc w obydwu silnikach.Mam na mysli tylko te od 2005 roku w E9x i z rozsadnym przebiegiem,bo jak ktos se sciagnie igle z 400.000 to sie nie ma co dziwic ze wszystko sie sypie

Opublikowano
M47 w kolejnym zestawieniu najbardziej awaryjnych.

 

http://moto.pl/MotoPL/56,88389,14820490,2_0_d___BMW,,7.html

 

Patrząc na to zestawienie i resztę umieszczonych silników to aż dziw bierze ,że znalazły się w nim . Silnik Toyoty uznawany za jeden z najlepszych też jest na tej liście . Wniosek z tego ,że nie ma silników idealnych i każdy może się popsuć w każdej chwili . Uważam ,że to co napisał menior jest najbardziej trafną opinią na temat tych dwóch silników .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
Jest wiele artykulow na temat awaryjnosci obydwu silnikow,swiadczy to tylko o tym ze obydwa nie sa wolne od wad

Owszem , ale różnica jest taka że N47 ma jedna wadę - rozrząd. A M47 całą listę. O ile wygląda na to ze rozrząd w N47 poprawiono to M47 dobito na koniec produkcji domontowaniem mu dpf.

Co za bzdury,nie wiem skad masz takie informacje.Poczytaj se zagraniczne fora a nie sugeruj sie tym.Do typowych bolaczek M47(w E9x) mozna zaliczyc tylko turbiny i kola pasowe a w N47 rozrzad,wszystkie inne sa sporadyczne i moga sie zdarzyc w obydwu silnikach.Mam na mysli tylko te od 2005 roku w E9x i z rozsadnym przebiegiem,bo jak ktos se sciagnie igle z 400.000 to sie nie ma co dziwic ze wszystko sie sypie

Powiedz w takim razie jakim cudem mnóstwo ludzi ma problem np. z obracającymi się panewkami, wtryskami itp?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
M47 w kolejnym zestawieniu najbardziej awaryjnych.

 

http://moto.pl/MotoPL/56,88389,14820490,2_0_d___BMW,,7.html

 

Patrząc na to zestawienie i resztę umieszczonych silników to aż dziw bierze ,że znalazły się w nim . Silnik Toyoty uznawany za jeden z najlepszych też jest na tej liście . Wniosek z tego ,że nie ma silników idealnych i każdy może się popsuć w każdej chwili . Uważam ,że to co napisał menior jest najbardziej trafną opinią na temat tych dwóch silników .

Pierwsze słyszę żeby diesel toyoty byl bezawaryjny. Owszem silniki benzynowe jak najbardziej, choć wbrew legendom też maja swoje " pod paznokciami".

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.