Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W związku z faktem, że kilka osób prosiło mnie o zrobienie takiego zestawienia, postanowiłem się zmobilizować.

Zestawienie robię dla dwóch serii najpopularniejszych silników M47 i N47

Silnik M47 montowany był przez pierwsze 2 lata sprzedaży serii E9X Występował z mocami 122 i 163KM (318D i 320D)

Silnik N47 montowany był od października 2007 do końca produkcji modelu. Występował z mocami 143 KM 177 KM 184KM

Można też spotkać na rynku silniki z mocą obniżoną np 136KM 163KM. Z opcjonalnym pakietem performance power kit mógł miec moc powyzej 200 KM. W alpinach stosowano wersje 214 KM bi turbo a w serii 1 i X3 204 KM. W seriach F silnik ten osiąga moc 218KM.

 

Wersja o mocy 163KM występowała także w wersji Efficient Dynamic wyłącznie ze skrzynią ręczną, była to wersja o obniżonym zużyciu paliwa ze specjalnym pakietem aerodymanicznym (w tym felgi) oraz trojmasowym kołem zamachowym.

 

Silniki serii M i N mimo identycznej pojemności bardzo istotnie różnią się budową. Seria N nie bazowała na silniku M, jest to silnik zaprojektowany od podstaw, wyróżniają go m. innymi aluminiowy blok i łańcuch rozrządu przeniesiony na stronę tylną (od strony skrzyni biegów).

 

Silniki M to konstrukcja z ubieglego wieku, co rzutuje zarówno na parametry jak i kulturę pracy. W szczególności wersja 122KM cechuje sie bardzo słabą dynamiką.

 

Silniki N, także w ramach swojej serii różnią się istotnie w budowie. Część elementów jest wspólna (np. wał, blok) jednak występują spore różnice w zakresie osprzętu silnika.

Przykładowo wersja 143KM od 177KM różni się między innymi turbo, ciśnieniem na listwie (1600/1800 bar) wtryskiwaczami (piezzo w mocniejszej wersji), dodatkowo wersja 143KM nie posiada klapek gaszących, które w dłuższej eksploatacji mogą sprawiać problemy jesli nie wymienimy kolektora.

Z powyższego wynika także potencjał tunigowy tych silników. Wersja 143KM chipuje się na ok 175-190 KM, wersja 177KM na ok 195-210 KM. Wersja 184 KM nawet na około 225 KM

 

Od roku 2008 w BMW alpinach montowano silnik z dwiema sprezarkami o mocy 214KM, bazujący technicznie na modelu 123d.

 

Spalanie silników nowej generacji jest niższe co najmniej o litr względem starej, dzięki aluminiowemu blokowi są lżejsze, szybciej się nagrzewają, mają też znacznie wyższy zakres obrotów użytecznych i cechują się lepszą kulturą pracy.

Silników z serii N wyprodukowano ok trzykrotnie więcej w serii E9X niż silników serii M

 

Najczęściej spotykane usterki.

Dla serii N typową usterką jest szuranie i czasem zerwanie łańcucha rozrządu.

Wątek poświęcony tematowi jest tutaj: http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=178507 i tu viewtopic.php?f=70&t=191155

 

Uwaga. Ze względu na bardzo podobną konstrukcję i bardzo dużą ilość wspólnych elementów problemy z rozrzadem dotyczą w takim samym stopniu silników 3,0 N57.

 

Innych typowych wad jak dotąd nie stwierdzono. Problemy z tym silnikiem nie licząc wspomnianego rozrządu pojawiają się niezwykle rzadko. Np. viewtopic.php?f=70&t=219674 viewtopic.php?f=70&t=219674&p=1628549#p1628549 wsród aut forumowiczów stwierdzono jak dotąd dwa przypadki mikropęknięć bloku silnika. Na 99 procent problem ten jest także wspólny dla silników 3,0 N57 tu także stosuje się aluminiowy blok silnika. Przypadki uszkodzenia turbiny sa sporadyczne. viewtopic.php?f=70&t=243631

 

Typowy koszt wymiany rozrządu ze względu na jego umiejscowienie jest dość wysoki. Wynosi ok 3 - 4,5 tys zł. W przypadku zerwania udokumentowana naprawa kosztowała 6,5 tys zł.

 

Dla serii M47 najczęstszą usterką jest awaria turbo

Przykładowy wątek:

http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=132232&p=927962

Ale potrafi się też trafić kumulacja.

 

viewtopic.php?f=70&t=166739

 

Silnik M47 posiada rozrząd z przodu, jest łatwo dostępny i psuje sie rzadko.

 

Proszę zwrócić uwagę, że jest to wątek sprzed ponad 3 lat, gdzie silniki M47 były młodsze niż obecnie są silniki N47. Problemy z turbo zgłosiło w tym jednym wątku blisko 10 osób. Niektórzy użytkownicy forum raportowali dwukrotną wymianę Turbo przy przebiegu 280 tys km. http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221720&start=120#p1646219

Wątek współczesny. viewtopic.php?f=70&t=221211

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=217676

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=214454

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=165996

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=134008

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=203450

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=191690

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=194165

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=186871

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=178233

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=176052

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=184139

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=175333

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=171037

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=164254

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=137015&start=30#p1714834

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=164173

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=163639

Kolejny plus niebieski dym po wymianie turbo.

 

viewtopic.php?f=70&t=241104&p=1798728#p1798728

 

 

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=162540 jeden z kolegów twierdzi że wymieniał 3 krotnie turbo w 318d e90!!!

 

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=156425

 

Kolejny

viewtopic.php?f=114&t=229515&p=1706319#p1706319

 

Kolejny

ii

viewtopic.php?f=70&t=226236 koszt ostatecznie blisko 6 tys zł

 

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=234768

 

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=240428

 

Kolejny

 

viewtopic.php?f=70&t=230815

 

Kolejny plus klapki

 

viewtopic.php?f=70&t=198334&p=1716333#p1655098

 

Turbo plus gaśnie nie wiadomo dlaczego

 

viewtopic.php?f=70&t=231027

 

Kolejny z wycena z ASO na 6800

viewtopic.php?f=70&t=238263

 

Kolejny.

viewtopic.php?f=70&t=238953

 

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=239133

 

 

Wedle słów doradcy serwisowego z ASO z którym rozmawiałem silnik ten ma poważną wadę związaną z układem smarowania co jest przyczyną szybkiego padania turbo oraz wielu innych usterek.

Padający filtr cząstek stałych:

viewtopic.php?f=70&t=169640&p=1225727 W przypadku wycięcia nie jest to kosmiczny koszt, jednak wymiana filtra tak aby auto nie robiło zasłony dymnej to poważny wydatek.

 

Kolejny

 

viewtopic.php?f=70&t=216449

 

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=192071

 

Korba wyszła bokiem i obrócone panewki:

http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=206186&p=1509773

 

Kolejny

 

viewtopic.php?f=70&t=138709

 

Kolejny

 

viewtopic.php?f=70&t=228590

 

 

Kolejny

 

viewtopic.php?f=70&t=229683

 

Kolejny dwa razy w krótkim odstępie.

 

viewtopic.php?f=70&t=238853&p=1779462#p1779462

 

 

Urywające się klapki kolektora

http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=206493

Skaczące obroty jałowe

viewtopic.php?f=70&t=221404

 

Silnik przerywa.

viewtopic.php?f=70&t=175812

 

Drgania

 

viewtopic.php?f=70&t=242120

 

Dymi na czarno.

 

viewtopic.php?f=70&t=215545

 

Biały dym

 

viewtopic.php?f=70&t=235133

 

Niebieski dym, brak mocy

 

viewtopic.php?f=70&t=240759

 

Nierówna praca

viewtopic.php?f=70&t=213272

Kolejny

 

viewtopic.php?f=70&t=138206

 

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=187541

 

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=191483

 

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=166021

 

Problem Z moca. 3 przypadki.

 

viewtopic.php?f=70&t=185801&start=15

 

Ubywa płynu chłodniczego

viewtopic.php?f=70&t=219541

 

Dziwny dźwięk spod maski (turbo?)

viewtopic.php?f=70&t=215182

 

Błąd czujnika wału

 

viewtopic.php?f=70&t=218394

 

Padła pompa wody.

viewtopic.php?f=70&t=215691&p=1597949&hilit=pompa+wody#p1597949

 

viewtopic.php?f=70&t=218279

 

viewtopic.php?f=70&t=180343

 

Rozrusznik

viewtopic.php?f=70&t=201879&start=15

 

Kolejny?

viewtopic.php?f=70&t=215579

 

Chwilowo traci moc ( dwa przypadki)

viewtopic.php?f=70&t=215646

 

Brak mocy

viewtopic.php?f=70&t=165292&start=15

 

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=170870

 

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=161468

 

Gaśnie podczas jazdy

 

viewtopic.php?f=70&t=119863 konieczna wymiana komputera. Dwa przypadki

 

Kolejny

viewtopic.php?f=70&t=198625

 

Pompa wysokiego ciśnienia.

viewtopic.php?f=70&t=207939

 

Pęknięty wał

viewtopic.php?f=70&t=214969

 

Telepie

viewtopic.php?f=70&t=141960

 

Uszkodzony wtrysk

viewtopic.php?f=70&t=171439

 

Problemy z odpaleniem

viewtopic.php?f=70&t=169915

 

Uszczelka pod głowicą.

viewtopic.php?f=70&t=157211

 

Wypalone tłoki - konieczna wymiana silnika

 

 

viewtopic.php?f=70&t=227517

 

Remont kapitalny plus wymiana kompa , dalej problemy.

viewtopic.php?f=70&t=229995#p1712877

 

Stuki w silniku

http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=235680

 

Brak mocy, dymi problem z DPF

http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=235676

 

Kobra wyszła bokiem.

viewtopic.php?f=70&t=238040#p1772760

 

Auto dymi

 

viewtopic.php?f=70&t=239970

 

To oczywiście nie wszystko. Postaram się na bieżąco uzupełniać ten post

Jeśli ktoś zauważy jakąś awarię któregoś z ww silników proszę o linka.

 

Oba silniki są wyposażone w bardzo nietrwałe termostaty, należy je często kontrolować.

 

Problemy z dpf

http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=230879&p=1715312#p1715312

 

Totalna rozwałka. koszt 9 tys

viewtopic.php?f=70&t=230808&p=1717235#p1717235

 

Wymiana słupka.

 

viewtopic.php?f=70&t=239751

 

Wątek o świecach

viewtopic.php?f=70&t=117630

 

 

Kilka informacji o silnikach benzynowych.

1 silnik 3,0 - podstawowe informacje o znanych problemach tu. viewtopic.php?f=70&t=233684&p=1738813#p1738813

2 silnik 2,0 N43 wątek o problemach tu: viewtopic.php?f=70&t=183631

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Odpowiedzi 694
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Kolego plus dla Ciebie :cool2: :cool2:

Info podane zgrabnie i wszystko w jednym miejscu.

Czulem sie jakbym czytal Wikipedia :norty:

 

Good job , Gut gemacht , хорошо сделана, כל כבוד,bien hecha :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego co chcesz tym udowodnic :?: Twoja teze ze N jest super a M szmelc.Nikt chyba nieneguje tego ze N jest nowszym i lepszym silnikiem ale M tez jest dobrym silnikiem jak sie dba odpowiednio .Ale musze przyznac slowa uznania za tego post :cool2:
Opublikowano

Dla silnika M wpisałeś DPF i klapki jako wyszczególnioną usterkę, a dla N już nie.

Generalnie dodał bym trzecią kategorię usterki wspólne dla obu silników, ewentualnie z informacją w nawiasie ile sztuk dla danego silnika zostało przez kogoś na forum zgłoszone.

Fajnie jakby podawać także koszt usunięcia usterki, Twój temat może stać się kopalnią wiedzy jeśli odpowiednio go pokierujesz :cool2:

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo dobra robota. Można prosić o wykonanie zestawienia.
Opublikowano

Fajny post :cool2: Osobiście mam serię M (nie mylić z M-power :wink: ) i ładnie jeździ tylko właśnie 1-2l więcej pali

Silników z serii N wyprodukowano ok trzykrotnie więcej w serii E9X niż silników serii N

tutaj popraw literkę

Co do silnika N to nie powiem nic bo nie miałem.

:cool2:

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano

Tym razem muszę pochwalić :cool2:

 

Ja jeszcze w M47 musiałem regenerować wtryskiwacze. Zaczęło się od lekkich szarpnięć na postoju, po coraz mniej równą pracę. Do tego wyższe spalanie (miałem problem aby zejść z 7-ki) i spadek mocy. Po regeneracji (koszt ponad 3 tyś zł) wszystko wróciło do normy. Wymieniałem też turbo na fabrycznie nowe, poprzedni właściciel zamontował też nowy DPF. Przerabiałem też sprzęgło.

Opublikowano

Tylko znowu nie zaczynajcie sie drapac dziewczyny :mrgreen:

To juz bylo przerabiane ... :nienie:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano (edytowane)
Dla silnika M wpisałeś DPF i klapki jako wyszczególnioną usterkę, a dla N już nie.

Generalnie dodał bym trzecią kategorię usterki wspólne dla obu silników, ewentualnie z informacją w nawiasie ile sztuk dla danego silnika zostało przez kogoś na forum zgłoszone.

Fajnie jakby podawać także koszt usunięcia usterki, Twój temat może stać się kopalnią wiedzy jeśli odpowiednio go pokierujesz :cool2:

Bo dla N się z tym na forum nie spotkałem. Postaram się policzyć jak się da. Jeśli się pojawia takie wątki dla silnika N to je dodam.

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Fajny post :cool2: Osobiście mam serię M (nie mylić z M-power :wink: ) i ładnie jeździ tylko właśnie 1-2l więcej pali
Silników z serii N wyprodukowano ok trzykrotnie więcej w serii E9X niż silników serii N

tutaj popraw literkę

Co do silnika N to nie powiem nic bo nie miałem.

:cool2:

Poprawione, dzięki za zwrócenie uwagi. Linki poprawione

 

a może miałbyś coś o jednostkach 3.0d oraz 3.5d :)

Trochę mało ich jest wiec raczej nie ma co uogólniać. Wiem tylko że problem z łańcuchem ich też dotyczy w wersji N.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Moderatorzy
Opublikowano

Podsumowanie dobre. M i N mają swoje plusy i minusy.

W M47 też padło mi turbo. (po 115tkm)

 

Odnosnie 6 cylindów.

Użytkuję 2 szt 3.0d 231KM (w E60 i E93)

Jest problem z cieknacym kolektorem. W E60 po 160 tys delikanie się poci. Podobnie w E93.

 

Dokładnie to cieknie na oskach. Mała sugestia. Oryginał olej BMW OW30 lub Castrol OW30 to nie najlepszy pomysł.

Zalewam teraz Mobil 1 5W30 ESP -> jest dużo lepiej.

Opublikowano

Fajnie gdyby sie udalo jakoś policzyć te zerwane łańcuchy na naszym forum i pokazac jaki to jest mniej wiecej procent aut z forum. Nie jest to oczywiacie miarodajna statystyka, ale zawsze w jakiś sposób pokazuje skalę problemu.

Mowa oczywiście o N47.

Opublikowano
Fajnie gdyby sie udalo jakoś policzyć te zerwane łańcuchy na naszym forum i pokazac jaki to jest mniej wiecej procent aut z forum. Nie jest to oczywiacie miarodajna statystyka, ale zawsze w jakiś sposób pokazuje skalę problemu.

Mowa oczywiście o N47.

Poza tym zalinkowanym wątkiem kojarzę dwa przypadki. W samym wątku jest kilka sztuk. Całości naliczyłem poniżej 10, chyba że coś pominąłem.

 

Na innych forach twierdza że problem występuje także w serii F. http://babybmw.net/viewtopic.php?f=3&t=39358&start=480

 

A tu przykład padniętego łańcucha w serii 7 w silniku 6 cylindrowym. http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=6&t=131626

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Podsumowanie dobre. M i N mają swoje plusy i minusy.

W M47 też padło mi turbo. (po 115tkm)

 

Odnosnie 6 cylindów.

Użytkuję 2 szt 3.0d 231KM (w E60 i E93)

Jest problem z cieknacym kolektorem. W E60 po 160 tys delikanie się poci. Podobnie w E93.

 

Dokładnie to cieknie na oskach. Mała sugestia. Oryginał olej BMW OW30 lub Castrol OW30 to nie najlepszy pomysł.

Zalewam teraz Mobil 1 5W30 ESP -> jest dużo lepiej.

THX :cool2:

(*pozdrawiam*)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wątek ma szansę być arcyciekawym pod warunkiem, że jego twórca będzie obiektywny w podawaniu usterek znanych mu z tego forum i zrobi to w sposób metodyczny. Np. rodzaj silnika, rodzaj awarii, ilość egzemplarzy, których dana awaria dotknęła.

Czekam z niecierpliwością.

Opublikowano
Wątek ma szansę być arcyciekawym pod warunkiem, że jego twórca będzie obiektywny w podawaniu usterek znanych mu z tego forum i zrobi to w sposób metodyczny. Np. rodzaj silnika, rodzaj awarii, ilość egzemplarzy, których dana awaria dotknęła.

Czekam z niecierpliwością.

Ja się zobowiązałem do uaktualniania pierwszego posta. Wszystkich awarii z przestrzeni wielu lat nie jestem w stanie zliczyć. Przynajmniej dla M47, bo dla N47 mamy jak dotąd kilka zerwanych łańcuchów i dwie inne usterki (chłodniczka oleju i pęknięta tuleja).

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

No wlasnie: M47 czy M47N2? O ktorym mowimy?

Bo byly:

M47

M47N2

N47.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

W e90 był montowowany tylko jeden rodzaj silnika M47. To jest najnowsza jednostka serii M47, zmodernizowana w 2004 roku a sciślej M47TU2D20, montowany także w serii 1 do marca 2007, w serii 5 oraz X3

 

Natimiast jesli idzie o N47 to było kilka pododmian.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Witam,

A w jaki sposób mogę w swojej e91 sprawdzić dokładnie jaką ma odmianę n47?

mój wóz to e91 2010, silnik 163KM zastosowana fabryczna redukcja mocy. Poprzednio auto było przedmiotem liesiengu w niemczech i redukcja mocy była aby uzyskać jakieś ulgi podatkowe. Pan w salonie zapewniał że to redukcja tylko elektroniczna a silnik jest taki sam jak te 177km .

 

dodatkowo podziele się ze miesiac mojemu koledze w e91 silnik 177KM skrzynia automat, przebieg ok 130tys km padlo turbo. Auto zaczelo gwizdac a po 10km przestalo gwizdac I stracilo moc. Regeneracja i caly koszt 2300pln.

Jeśli ktoś potrzebuje jakiś dodatkowych info to podpytam kolegę.

pozdr

Opublikowano
Kolego co chcesz tym udowodnic :?: Twoja teze ze N jest super a M szmelc.Nikt chyba nieneguje tego ze N jest nowszym i lepszym silnikiem ale M tez jest dobrym silnikiem jak sie dba odpowiednio .Ale musze przyznac slowa uznania za tego post :cool2:

Potwierdzam :cool2: :cool2: :cool2:

Jezdilem M47 ,przy zakupie miał 120 000km i na 99,9% nic nie było w nim wymieniane poza filtrami,klockami,olejem itd. (historia auta-serwis w DE)ja dojechałem do 290 000km i sprzedalem :cry2:

Wymienilem tylko termostaty,regeneracja dpf przy 220 00km-oraz szczotki w dodatkowej pompie wody,no i oczywiście serwis zawsze na czas :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

Także M47 nie takie zle byly :cool2: :cool2: :cool2:

Teraz przesiadka na N47-oby spisywal się tak dobrze jak poprzednik a będzie ok :cool2: :cool2:

icon4.png
Opublikowano

dodatkowo podziele się ze miesiac mojemu koledze w e91 silnik 177KM skrzynia automat, przebieg ok 130tys km padlo turbo. Auto zaczelo gwizdac a po 10km przestalo gwizdac I stracilo moc. Regeneracja i caly koszt 2300pln.

 

świat schodzi na psy ... w N47 padło turbo ... a mieli poprawić tą magistrale olejową z M47 ...

a na poważnie ... turbiny padały juz w pierwszych 1.9 TDI gdzie uważane są za nieśmiertelne ... to i w nowszych konstrukcjach o zmiennych geometriach maja prawo się posypac ...

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

[...]

 

świat schodzi na psy ... w N47 padło turbo ... a mieli poprawić tą magistrale olejową z M47 ...

a na poważnie ... turbiny padały juz w pierwszych 1.9 TDI gdzie uważane są za nieśmiertelne ... to i w nowszych konstrukcjach o zmiennych geometriach maja prawo się posypac ...

 

Podałem ta informacje do statystyk, to że turbo się psuje żadna nowość, szczególnie w dzisiejszych czasach nic nie jest wieczne.

pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.