Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy są jakieś przeciwskazania do korzystania z manualnego trybu skrzyni w X5 ?

 

Pytam się w kontekście używania tego trybu przez dłuższy czas - powiedzmy na stałe.

 

Z góry dzięki za odp.

Opublikowano
Kwestia spalania i mułowatości tego auta (3.0 SD). Mam wrażenie, że automat zbyt szybko przerzuca mi na wyższy bieg - także przyspieszam z okolicy 1200- 1500 RPM.
Opublikowano
spalania w sensie że za dużo? a jednocześnie za mało zrywny? tryb SD Ci nie wystarcza? nie jest to jakiś demon przyspieszenia ale jak na swoją masę i gabaryty jakoś daje rade
Opublikowano
Ja jestem zachwycony przyspieszeniem 3,0 SD i jak na razie mocy mi wystarcza. Gaz do dechy i wyrywa do przodu, jak jeszcze mało to na tryb S :)
Opublikowano

Tryb DS jest przegięty w drugą stronę. Czyli za wysokie obroty przy jeździe ze stałą prędkością.

 

Auto fajnie przyspiesza ale dopiero po chwili jak już zredukuje bieg albo dwa. Jestem przyzwyczajony do jazdy manualem i tam bieg miałem zawsze adekwatny do tego co chciałem zrobić. Automat jakoś kiepsko przewiduje moje zamiary.

 

Stąd zastanawiam się czy jeśli pozostane na dłuższy czas przy manualnym trybie to nic mi się w aucie nie zepsuje.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nic się nie zepsuje.
Opublikowano

a długo jeździsz tym autem?

 

@PAVKO zaczekaj, apetyt rośnie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja zawsze uzywam trybu manualnego rano - strasznie mi nie odpowiada przeciaganie skrzyni, kiedy silnik jest zimny. nie wiem czy to specyfika na rynek US, zeby sie szybciej silnik zagrzal i mial lepsze spaliny szybciej... w kazdym razie pisza nawet o tym w manualu, ze tak ma byc...

 

cos gdzies kiedys obilo mi sie o uszy, ze na cos tam ma to ewentualnie wplywac negatywnie (manualna zmiana), ale nie pamietam konkretow... wiec uznajmy, ze nie ma tematu :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Moderatorzy
Opublikowano
Problem istniał w starszych skrzynkach sterowanych mechanicznie teraz nie ma znaczenia...
Opublikowano
skrzynia się podobno adaptuje do użytkownika, może to kwestia czasu żeby skrzynia zrozumiała Twój styl jazdy?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie wiem czy to uwaga do mnie - ja nie przeciagam obrotow, wiec wysokie obroty przy zimnym silniku zdecydowanie nie sa wynikiem mojej jazdy

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
nie to do kolegi autora wątku, przeciąganie na zimnym to normalna sprawa
Opublikowano
Odnośnie tej adaptacji - to z auta korzysta też żona a ona ma zupełnie inny styl jazdy. Wiecie może, czy adaptacja skrzyni uwzględnia profile (korzystamy z różnych profili) ?
Opublikowano
To jest w instrukcji obsługi: Korzystajcie z różnych kluczyków. Profil zapisuje się na nim ze wszystkimi szczegółami i wczytuje albo po otworzeniu nim samochodu albo po włożeniu do stacyjki (ustawiane w menu). Co do reszty to najlepiej przetestować a nie zadawać pytania w stylu "czy gaz naciskać do połowy czy do końca"?
Opublikowano
A ja sie zawsze zastanawialem czy intensywne hamowanie silnikiem w automacie ma jakies znaczenie dla trwalosci skrzyni. Jezdze duzo na manualu i tyle tez hamuje biegami
BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Opublikowano

Hamowanie biegami w skrzyni automatycznej nie jest dobrym pomyslem. Nalezy pamietac, ze sprzeglo dociskane jest za pomocą cisnienia oleju, ktore jest tym wyzsze im wyzsze sa obroty. Na pewno nie sluży to sprzegłu.

 

Jesli was boli skrzynia automat, to wrzucie zwykla skrzynke manualna od e60. Skoro w e60 przerabiaja z automata na manuala to I w e70 zrobia.

 

 

Pozdrawiam

 

M.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Nie rozumiem tego tematu... Całe życie jeździli ludzie manualem i twierdza ze jest lepszy od automatu... Jak byscie jeździli tym i tym po pól życia to wtedy możecie oceniać... Przejedzcie sie do USA czy australi, tam większość zdecydowanie nie potrafi jeździć manualami :roll:

 

Dla mnie to obojętne automat czy manual, dopóki nie stoję w korku, i nie włączona sie systemu który sam dojeżdża do poprzedzającego auta... Wtedy człowiek siedzi i myśli, a może to zeczywiscie jest dobre...

 

W terenie offroad tylko manual bo automat by sie polubił, i nie powiecie mi ze w ciężki teren wjedziecie automatem, a po zatrzymaniu w błocie ruszycie...

 

Jest wiele plusów automatów i minusów jak i manuali, wypowiadajcie sie proszę jak jeździliście tym i tym a nie całe życie manualem i automat to zło...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.