Skocz do zawartości

silniki 316 i 318 - jak wytrzymałe?


Krzysiek136

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Chcialbym sie dowiedziec ile do remontu robia silniki z bmw e30 o poj 1600 i 1800. Przegladajac ofery na allegro i nie tylko czasami spotykam opis, ze np przy przebiegu 240.000 silnik zostal wymieniony na drugi. Wiem juz o popychaczach /stukaniu itd/, ale od jakiego przebiegu te motory zaczynaja "brac" olej??

 

Zastanwiam sie czy kupujac BMW 316 czy 318 ktore ma np 200.000 nie wpuszcze sie w "maliny", cyz jeszcze ten silnik spokojne zrobi drugie tyle, albo przynajmniej 100.000

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan silnika zależy od tego jak był użytkowany. Możesz kupić zakatowanego trupa i wsadzisz w niego kupe kasy, albo kupisz autko od kogoś kto dbał o autko, wymieniał regularnie płyny, nie katował i pojeżdzisz jeszcze sporo. Sprawdz sprężanie, poszukaj czy gdzieś nie cieknie olej, posłuchaj jak pracuje silnik itp itd. A najlepiej, jeśli nieznasz się zabardzo w temacie pojedz oglądnąć bryke ze znajomym mechanikiem. Dobry fachowiec szybko stwierdzi ci jego stan. Nie sugeruj się przebiegiem z licznika, ktoś mógł go cofnąć. Ja mam 316 m40 i jakoś nie narzekam. Jak dla mnie bumka to malina w porównaniu z tym czym jezdziłem do tej pory. 263 tyś na liczniku a chodzi jak marzenie i oby tak dalej :) Pozdro dla wszystkich miłośników BIAŁO-NIEBIESKIEJ SZACHOWNICY ;)
Nera mnie szarpie, jakby mnie ktoś bemką przejechał :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek136 (Asthor :wink:)

Chcesz kupić i nie wtopić, to nie patrz na licznik przebiegu :!:

 

E30 to są wiekowe samochody i przypuszczam, że 3/4 egzemplarzy na sprzedaż jest po "operacji" cofania liczników (włącznie z moją) :duh:

 

Jakoś dziwnym trafem rzadko trafiają się E30 z licznikowymi przebiegami >300 tys. km.

Statystyczna 16-letnia E30 powinna mieć przebieg 320-400 tys. km (20-25 tys. km rocznie).

 

Lepiej osłuchaj dobrze silnik, wydaj trochę kasy na pomiar ciśnienia sprężania i ciśnienia oleju. Wybabraj się trochę olejem z miski :wink: sprawdź czy pachnie normalnie, czy nie klei się podejrzanie na paluchach (co by znaczy, że ktoś dolał moto-doktora).

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Moja bunia z silnikiem M40 1.6 ma juz przejechane 279tys km, choc na liczniku jest 179ty wiem ze zostal cofniety o te 100tys km, taka jest rzeczywistosc w Polsce.Delikatnie cykaja mi popychcze a ostatnio zainstalowalem nawet gaz II generacji BRC i musze powiedziec ze jakbym mial zmieniac autko to chyba tylko na cos z wiekszym silnikiem.Silnik nie bierze duzo oleju, przy ostatnio przejechanych 10tys km nie dolalem nic bo ze stanu gornego na bagnecie zeszlo do polowy podzialki wiec nic nie dolewalem,a olej wymieniam co 10tys km.Nie wiem ile wzial ale pewnie sie ktos orientuje.Jesli ktos lubi troche wiecej mocy to radze odrazu kupic sobie 320-tke i bedzie OK.

 

Pozdrowionka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie wiem za wiele na temat silników 1.6 i 1.8.

Natomiast R6 są nie do zarżnięcia. I to zarówno benzynowe

jak i Diesle (wolnossące, bo w TD wysiada turbina często

przy 250-300 tys. km, poza tym są cholernie mocne).

Mocniejsze silniki w tamtych latach miał tylko Mercedes.

Chociaż te w BMW osiagają niewiele mniejsze przebiegi,

liczone często w setkach tys. km. A pod względem kultury

pracy, osiągów R6 BMW nie mają sobie praktycznie równych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
mialem juz kilka silnikuw m40 i powiem tak wada tych silnkuw to jest hydraulika glowicy i zle zmarowanie walka ,ostanio rozbieralem silnik ktury mial nabite na liczniku 320tys i dul idealny ale za to walek wytarty , najczesciej sa robione wlasnie glowice czyli wymieniany walek rozrzadu ,popychacze itd dlatego szukaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

ja na liczniku mam troche ponad 300tys(a to jest faktyczny przebieg-przynajmiej wg ksiazki serwisowej i nie pisze tam nic o remoncie) a moja m40 dalej smiga bez problemow. teraz mam od 30 tys zalozony gaz i dopiero na gazie zaczela brac olej(na benzynie nic nie brala). Autko czesto pracuje na wysokich obrotach bo mam strasznie ciezka moge

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja obecnie uzytkuje e30 z przebiegiem 357tys km. jest to motor m10b18.tzn starsza wersja . i jestem pewien ze ta konstrukcja mimo wiekowosci jest znacznie bardziej dopracowana niz motor m40, mam kumpli co uzytkuja auta z silnikami m40 i po przebiegu 200tys walek rozrzadu nie ma krzywek!!!!!!!!.a praca silnika przypomina kombajn. ktos powie ze m40 ma wieksza moc ,ale przy wytartym walku i hydraulice wyklekotanej jest duzo slabsza niz m10 w ktorych tych wad nie ma sam testowalem .moj teoretycznie ma moc 102km, scigajac sie z m40 o tej samej pojemnosci i mocy 115km gdzie auto ma niby 200tys przebiegu gosc zostaje z tylu mimo ze ma niby 115koni takze polecam motor m10 .i to nie tylko moje zdanie pewnie.w moim aucie wymieniam oleje i plyny regularnie i na 10000km ucieka mi0.5 l oleju .uwazam ze te motory sa "niezniszczalne"pod warunkiem dbalosci o nie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.