Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
daj na pw fv za części to ci powiem czy Krzysiu to dobry kolega :8)
  • Odpowiedzi 733
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No i w sobotę wziąłem się za skrzynię biegów :mrgreen:

 

Olej wymieniony z nową miską i resztą gratów pokazanych wcześniej na fotach.

 

Wlazło 8 literków oleju.

 

Po wymianie skrzynia się układała chwilkę ale już zauważyłem że bardziej miękko zmienia biegi i troszkę inaczej te biegi zmienia. Tzn lepiej i bardziej logicznie.

 

Czas roboty to 8 godzin (następny raz myślę że z 2 h mniej by wyszło).

 

Kilka fotek z prac nad skrzynią :norty:

 

Po zdemontowaniu osłony

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/534/j8tr.jpg

 

Po zwaleniu miski pojawił się taki widok

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/534/wrks.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/607/fdam.jpg

 

Z tyłu skrzyni trzeba było wymienić tulejkę z uszczelnieniem pod wtyczkę do mechatronika

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/833/64zh.jpg

 

I kilka fotek z wnętrza mechatronika na rozebranego na stole /niezły labirynt :4:/

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/197/48ld.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/534/jvcn.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/854/3fzv.jpg

 

No i skrzynia teraz chodzi jak nówka sztuka :dance::dance:

 

Wszystkie graty oraz wsparcie techniczne przez telefon i nie tylko od Seby z 7er.

 

Polecam naprawdę bo autko teraz jedzie jeszcze płynniej i szybciej reaguje na pedał gazu.

 

Pozdro

 

Oli

Opublikowano

No i takie małe cuś dziś dojechało :mrgreen:

 

Na razie w bagażniku ale plan jest na montowanie nowych płuc :norty: :norty:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/834/exmx.jpg

 

Echhhh kiedy to wszystko zamontować ?? :mad2:

 

 

Łoli

Opublikowano
No i takie małe cuś dziś dojechało :mrgreen:

 

Na razie w bagażniku ale plan jest na montowanie nowych płuc :norty: :norty:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/834/exmx.jpg

 

Echhhh kiedy to wszystko zamontować ?? :mad2:

 

 

Łoli

jak bys mogl,to przeprowadz fotorelacje z tej operacji :wink:

no i powiedz mi gdzie ten kolektor i kolana (jaka srednica) pokupiles?

Opublikowano

heja a nie bylo czegos bardziej dedykowanego? przeciez wiekszosc bedziesz mial za zderzakiem schowana... i jego chlodzenie nie bedzie takie rewelacyjne... chyba ze bedziesz rzeźbil zderzak...

tez do wiosny naloze to ale do 1er ... nie wiem czy juz modziles wydech.... ale DOWNPIPE zamast tych dpfow i katalizatorów robi robote w jedynce szok jaka roznica ;)

Opublikowano

jak bys mogl,to przeprowadz fotorelacje z tej operacji :wink:

no i powiedz mi gdzie ten kolektor i kolana (jaka srednica) pokupiles?

 

Pieczek wszystko postaram się opisać w jakimś DIY. Co do mocowania w aucie też chcę ładną ramkę zrobić i zrysować ją w jakimś programie dla innych aby mogli już plug & play zakładać płuca.

 

Co do kolanek to wszystko kupiłem w FMIC ale też rozpiszę co i jak na atomy.

 

Pozdro

 

heja a nie bylo czegos bardziej dedykowanego? przeciez wiekszosc bedziesz mial za zderzakiem schowana... i jego chlodzenie nie bedzie takie rewelacyjne... chyba ze bedziesz rzeźbil zderzak...

tez do wiosny naloze to ale do 1er ... nie wiem czy juz modziles wydech.... ale DOWNPIPE zamast tych dpfow i katalizatorów robi robote w jedynce szok jaka roznica ;)

 

Kilka ważnych lub nie powodów takiego wyboru:

- dedykowane są w miejsce ori i są mniejszej pojemności

- taki będzie się bardziej w oczy rzucał

- chcę aby go ładnie było widać w zderzaku alpiny wraz z niebieskimi kolankami

- rozmiar tego jest tak dobrany żeby spełnił pojemnościowo moje plany co do mocy a dodatkowo zmieścił się z kolankami przed chłodnicami i pomiędzy wlotami powietrza na masce

- no i najciekawszy argument to kasa /dedykowane kosztują więcej jak 2 x taki zestaw /

 

PS: Dzięki tym niebieskim kolankom to już wiem jaki kolor będzie zacisków hamulcowych :norty: :norty: :norty:

 

Co do wydechu to jak cofniesz się kilka postów do tyłu to zobaczysz że ja już nie mam DPF ani kata, został ostatni tłumik ale jak to mówią nic nie jest wiecznie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Opublikowano
No i takie małe cuś dziś dojechało :mrgreen:

Na razie w bagażniku ale plan jest na montowanie nowych płuc :norty: :norty:

Witam,

do e60 530xd tak zrobilem

Kupile uniwersalniaka z fmic.pl i 2 kolanka 90st o lagodnym zaokraleniu

http://images63.fotosik.pl/647/7dcc85d511200a82m.jpg

 

Ze staregi icka zostaly sciete koncowki i calosc tak zespawane jak na zdjeciach

http://images64.fotosik.pl/648/007a64ee037c0666m.jpg

 

Plus taki, ze pasuje przy monatur plug&play - trzeba bylo po zdemontowaniu ori icka podpilowac plastikowa ramke delikatnie. Plus drugi to, ze ludzie skarze sie na to, ze im te weze z glatkich rurek zeskakuja a tak na ori szybkozlaczce problem nie istnieje i zadnych zaciskow/opasek nie potrzebujesz

 

Szerokosc rdzenia "customowego" icka" jest podobna u mnie jak ori. Ori byl szerszy (customowy chyba 6,5cm a ori cos z 10 chyba).. za to wysokosc customowego znacznie wieksza)

customowy icek chyba byl po okolo 350 z vatem, do tego kolanka alu chyba po 40???, gosc za spawanie wzial ze 300??? (bylo przy tym roboty) a za montaz kolakny mechanik 200 albo 300 zyla

Pozdrawiam,

Przemek

P.S. Ty maz chyba wezszy niz ori?

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Zgadza się jest węższy.

 

I taki miał być plan żeby właśnie te niebieskie kolanka silikonowe było widać z przodu w kratce zderzaka ALPINY :norty: :norty:

 

Poza tym wszystkie końcówki na icku czy też na tych rurach są podwinięte i do tego opaski SGB to nie ma szans na zsunięcie się sylikonu :cool2:

 

Ogólnie nowy icek będzie 2 razy większy pojemnościowo a dodatkowo o wiele wydajniejszy bo nowszej technologi.

 

Jak dziada zamontuje to zrobię z tego DIY dla potomnych.

 

PS: co do plastików to zawsze będzie coś dociąć ale to jest chyba najmniejszy problem w tym wszystkim.

 

Oli

Opublikowano

Czesc,

obstawiam, ze masz 450x300x76mm?

ja mam 550x230x65mm

wychodzi objetosc rdzenia (oczywiscie "kanaliki" to tylko czesc z tego) Twojego 10,2 a mojego 8,2... tyle, ze Twoj jest czesciowo zasloniety i dochodzi Ci wiecej rurek bo bedziesz "otaczal" cala ramke z chlodnicami (znaczy sie pojemnosc ukladu poza ickiem rosnie niepotrzebnie)

(pewnie cos ala jak na tym ponizej)

http://images64.fotosik.pl/664/b5151a4a53d58923m.jpg

 

Bedzie dobrze... ja nie o tym chcialem...

Turbo 530D 235psowego przy obrotach 4200 dochodzi do okolo 2500 (z dpfem)/wiecej dmuchac nie chce-) ) wiec mnie seryjna T mocno ogranicza... jak widzialem po sieci 535/335D tu daje znacznie wiekszy potencjal (a wiec i powietrza bedzie/moze byc) wiecej

To co ja Ci poradzic moge czego warto dopilnowac u tunera (bedzie wiedzial o co chodzi:) )

w sterowniku 535/335d (a takze 530D e60 poliftowego) jest mapka (powiedzmy "kalibracyjna") mowiaca ze "aby wtrysnac dana objetosc paliwa przy okreslonym cisnieniu rail p trzeba wtryskiwac n czasu"... ta mapa zdefiniowana jest do okolo dawki 83mg i przewidziana jest do cisnienia 1800 (zasada prosta: aby wtrysnac dawka X przy mniejszym cisnieniu rail p. musisz wtryskiwac dluzej, prawda?)

Seryjna logika sterownika wykorzystuje jednak w praktyce cisnienie do 1600. Z duzym Ickiem, bez DPFu masz potencjal na potwora... glupio by bylo jakby auto nie dostawalo duzo wachy bo tunerowi nie chcialo sie zmienic kilku mapek...

W sumie zmierzysz przeplyw przy tych 4 z hakiem i bedzie wiadomo..

przy przeplywie 1200mg i AFRze np 14,5 (to raczej przyjmuje sie jako granice) masz wachy do podania 1200/14.5 = 83mg...

Jednak 535D potrafi wygenerowac wiekszy przeplyw (patrze obrazek - to tylko przeladowanie!!!!)

http://images65.fotosik.pl/664/3164061851c4c402m.jpg

1300/14.5 = 90mg wachy (a tyle bez ruszenie wiekszego nizx podbicie ogranicznikow ten sterownik wiecej nie poda)

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

No myślę że TC wie co robi i będzie ok.

 

Co do dodatkowej pojemności to nie ma strachu bo małą turbawka dodmucha z dołu a potem jak duża zacznie to już w ogóle nie będzie problemu i myślę że 720 Nm powinno bez nikaki wypluć :norty: :norty:

 

Mocowanie IC już się robi i mam nadzieję że jutro będzie przygotowane i plan na sobotę to poskładać to cuzamen do kupy :cool2:

 

No i dziś kolejny mały upominek do auta doleciał :mrgreen: :mrgreen:

 

Taka drobnostka a cieszy hihihiihi

 

http://i.imgur.com/OF8K8tK.jpg

 

Sorki za jakość ale robione w garażu zapalniczką

 

Oli

Opublikowano
guziki od elektryki drzwi przedliftowe na drzwiach, kiero poliftowa i logo alfy romeo ???? :D

 

 

No kiera jest ori od auta więc nie wiem "o so chosi" :nana:

 

A logo pasuje do tematu projektu :mrgreen:

 

Łoli

Opublikowano

Mylisz się, bo okrągła poducha jest w przed i po lifcie i jest to M sportowa kierownica.

Przed lift i po lift mają kierownice z 1 zdj. lecz chyba nieco sie różnią od siebie ;)

Opublikowano

No kiera jest ori od auta więc nie wiem "o so chosi" :nana:

http://images61.fotosik.pl/668/35d2e26694119235m.jpg

moge sie mylic ale z tego co sie orientuje e60 przedlift mialo kiero jak po lewej a lci ma kiero z okragla poducha

Przemek

 

Mylisz się, bo okrągła poducha jest w przed i po lifcie i jest to M sportowa kierownica.

Przed lift i po lift mają kierownice z 1 zdj. lecz chyba nieco sie różnią od siebie ;)

 

Jawor wyprzedziłeś mnie ale dodam od siebie że na pierwszej stronie masz w rozkodowaniu mojego VINa taką pozycję:

 

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

 

To właśnie ona odpowiada za to że mam taki ster a nie inny :norty:

 

Łoli

Opublikowano
Nie musi być znaczka M żeby mieć sportową kiere, jest on wtedy gdy masz M-pakiet lub M5 :p
Opublikowano

Mały update

 

Dziś skończone mocowanie IC

 

http://i.imgur.com/wCQh4Z1.jpg?1

 

Pozostaje tylko dociąć na wymiar do podłużnic i przewiercić plus 2 śrubencje przelotowo :norty: :norty: :norty: :norty:

 

http://i.imgur.com/WO2WORj.jpg?1

 

Oczywiście w aucie będzie odwrócony napis FMIC i chyba go malnę na niebiesko żeby z góry przez nereczki można zobaczyć dziada

 

Plan na weeekend to poskładanie do kupy

 

i to było by na tyle

 

Reszta w weekend

 

 

Łoli

Opublikowano

No i wczoraj wpadły nowe płuca do strzały.

 

Kilka fotek z prac nad furą

 

Początek /otwarta maska bo od czegoś trzeba zacząć :mrgreen: /

 

http://i.imgur.com/dHn7EyX.jpg?1

 

Płuca dostały tez niebieski akcent czyli logo na górze w blue aby przez nerki można było zobaczyć :lol:

 

http://i.imgur.com/ReGNvDr.jpg?1

 

No i jak już wisiał wstępnie na aucie

 

http://i.imgur.com/g54mZX6.jpg?1

 

http://i.imgur.com/N8GHkgy.jpg?1

 

http://i.imgur.com/hl6dTGU.jpg?1

 

No i spy foto przes u........loną nereczkę :bag::bag: /Dziś jadę na myjnię to zrobię może ładniejsze foto razem z tym jak się w zderzaku komponuje :norty:

 

 

http://i.imgur.com/PS65u7i.jpg?1

 

 

teraz pozostał soft i będzie malina. Nie wiem czy to tylko subiektywne odczucia ale po ponownym wyjechaniu po poprawkach jakby była bardziej żwawa furka

 

Pozdro

 

Oli

Opublikowano

Graty : Icek, kolanka, łączniki aluminiowe, opaski i inne rzeczy z przesyłką

 

822 PLN / z czego pozostał mi jeden łącznik i opaska mniejsza/

 

Dorobienie mocowania / u mnie za free normalnie koszt pewnie koło 150 -200 PLN w takiej wersji/ Można zminimalizować koszty i mocowanie ale mnie się takie podoba.

 

Montaż to u mnie 10h w garażu /spalanie jakieś 1piwo/h więc 10 browarów czyli 25 pln :norty: / Mechanik pewnie by wziął z 200 może 300 /tu strzelam bo się nawet nie pytałem.

 

Frajda że się zrobiło samemu BEZCENNE.

 

Oli

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.