Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam! Posiadam bmw e34 2,5 tds. Na początku pragnę gorąco podziękować adminom za zamknięcie poprzedniego mojego tematu ( nie mam pojęcia z jakiego powodu) w momencie kiedy byłem już blisko rozwiązania problemu... A teraz pytanie, czy jest sens zakuć tds'a? Mam zadbane bmw na gwincie, rok 93, czarne + chrom bez wieśniaczenia na budzie i trochę uzbieranej kasy, chciałbym bezpiecznie wyciągnąć z silnika 220 km może delikatnie więcej lecz wiem, że z tego silnika nie ma szans osiągnąć tej mocy bez większych problemów a silnik pewnie klęknie po 5000 km przebiegu. Teraz pytanie, jeśli tak to co należy zakuć? Stosuje się to głównie do silników benzynowych więc nie wiem jak to będzie działać w silniku diesla. Następny problem czy zmienić chłodnice, turbo, ewentualnie na głowice od silników z e39? Podoba mi się mruczenie tds'a dlatego nie chcę go zmieniać, silniki benzynowe to skarbonki, gaz nie wchodzi w grę ponieważ bmw na lpg działąć nie będzie i proszę nie wyjeżdżać z postami typu "poszukaj w google" bo założę się, że już prędzej ktoś zakuł malucha 480 niż ten właśnie silnik... Edytowane przez greenhunter911
Opublikowano

A może lepszym rozwiązaniem będzie swap na silnika z E39 194KM lub E60 218KM ???

O zakuciu diesla nic nie słyszałem ale zamiast tego może wymiana IC i turbo oraz wtrysków !

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Widzę, że brak zainteresowania... Proszę w takim razie o podstawowe porady jak doprowadzić tds,a do idealnego stanu oraz sposoby lekkiej modyfikacji np. zmiana turba na większe, wtrysków, lub coś w tym stylu. Nie chcę zakładać nowego tematu dlatego piszę tutaj oraz zmieniłem tytuł. Proszę o jakieś porady bo waham się nad sprzedażą tegoż auta. Słyszałem że ten silnik jest kiepską bazą do takich "lekkich" nawet przeróbek. Silniki te były produkowane w innej epoce gdzie nie było jeszcze na drogach tyle samochodów i mało możliwości dlatego kto kupił, tłukł się takim tds'em aż padł. Teraz jest dużo więcej możliwości i założę się, że nie jednemu posiadaczowi bmw udało się coś wycisnąć bezpiecznie z tego silnika. Pozdro

 

 

PS: Zapraszam wszystkich znawców do dyskusji

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
TDS-y moim zdaniem zbyt się grzeją dlatego nie nadaja się na modyfikacje. Tak jak kolega wyżej lepiej jest kupić 3l diesla ;) Pozdrawiam
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
No widzisz kolego wachową pomoc dostałeś :) Kup 3.0d i będzie gitara... :D najprostrze rozwiązania... Był koles w Polsce co z e36 chyba 2,5tds wyciagnoł ponad 200 koni ... Spróboj znaleźć do niego kontakt i może ci coś podpowie bo widzisz jak niektórzy na forum działają :P Oczywiście bez obrazy.. A co do grzania - to niebyłbym taki przekonany że się grzeją paru znajomych ma i nie narzeka na te motory ja tam samo :)

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
No widzisz kolego wachową pomoc dostałeś :) Kup 3.0d i będzie gitara... :D najprostrze rozwiązania... Był koles w Polsce co z e36 chyba 2,5tds wyciagnoł ponad 200 koni ... Spróboj znaleźć do niego kontakt i może ci coś podpowie bo widzisz jak niektórzy na forum działają :P Oczywiście bez obrazy.. A co do grzania - to niebyłbym taki przekonany że się grzeją paru znajomych ma i nie narzeka na te motory ja tam samo :)

 

Dokladnie jesli chodzi o grzanie tds'a, moj grzeje sie gdy dluzej pojade na obrotach blisko odcinki, czyli ponad 200 na 5 biegu. Do 200 nic sie nie dzieje, moge smialo jechac 180-190 nawet przez 500 km i jest git.

Nie wiem czy kolega jeszcze posiada auto i mysli nad modami, ale moge powiedziec, ze mozna smialo zrobic z tds'a okolo 220 koni bez kucia silnika. Wieksze turbo, wtryski, ic, dobra mapa, wydech i bedzie w granicy 200 koni i 400 nm moze wiecej.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
3l diesel jest dużo lepszą baza do modyfikacji, lecz jak pisałes tds ma duzo lepszy pomruk ;) apropo grzania, jezdziłem jednym tdsem, i przy agresywniejszej jeździe się zagrzał dość ostro czego nie mam w 530d.
  • 2 lata później...
Opublikowano
może ktoś podpowie jakie wtryski(zeby zwiekszyc moc) do tds,a i jakie zawieszenie gwintowane najlepiej wrzucić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.