Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, cieszylem sie moim nowym BMW przez 3 miesiace i ....

pojawil mi sie dwa razy blad 'low oil pressure'. W obydwu przypadkach bylo to po dobrym rozgrzaniu samochodu, podczas naciskania hamulca w korku. Jak tylko dodam troche gazu to blad znika az do momentu kolajnego nacisniecia hamulca przy malej predkosci. Jak ostygnie to jest ok. Dodam ze silnik pracuje bez zmian, dobrze ciagnie itd.

Kiedy kupilem auto zasugerowalem sie komputerem i nie zmienilem filtra i oleju, Wymianilem tylko seperator oleju i rure turbo- bo byla zaolejona ale to standartowa wada tego auta. Moje pytanie- jak byscie z tym postapili, narazie zamowilem nowy olej, filter i czujnik cisnienia oleju.Macie jakies sugestie? autko ma przeleciane 59000 :(

Opublikowano

Miałem kolegę, któremu zapalała się kontrolka ciśnienia. Wymieniał czujniki, wiązki kto wie co jeszcze bo przecież to nie możliwe, aby silnik miał kiepskie smarowanie. Skończyło się na wymianie silnika - w końcu się zatarł i jeszcze był mocno zdziwiony :wink:

 

Nie ignoruj tych objawów. Kontrolka zapala się przy skrajnie niskim ciśnieniu, jednak cały czas możesz mieć już zbyt niskie ciśnienie. Samochód na warsztat, do wymiany filtr oleju oraz ciśnienie oleju koniecznie do zmierzenia manometrem.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Coś poważnego raczej, tak na 90%, więc masz te 10% zapasu. Dzieje się to na rozgrzanym oleju i jest to normalna sprawa że na zimnym tego nie ma i że po dodaniu gazu kontrolka gaśnie, gdyż wzrasta dziśnienie oleju, ale gdy spadnie do 900rpm to znów czerwono. Miałem te same objawy w 1.9DCi, co prawda to nie BMW, ale tłoki tak samo chodzą :roll: , okazało się że panewki umierały i wymiana oleju itp. nic nie dała. Zawszcze możesz auto sprzedać :roll:

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano (edytowane)
Zawszcze możesz auto sprzedać :roll:

 

Przy ewentualnej sprzedarzy nie zapomnij uczciwie wspomniec ,ze nie trzyma cisnienia oleju i pewnie sie zatrze niedlugo :wink: :mrgreen: :x :lol:

 

A powaznie. Mojemu znajomemu nie wyrabiala pompa oleju, byla nieszczelna, czesc oleju wracala przez pompe do zbiornika.

Trzeba zmierzyc cisnienie lokalnie - manometr :cool2: Bez warsztatu sie nie obejdzie :(

Edytowane przez turbojajko

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bezwzględnie trzeba to zweryfikować. Możliwość, że czujnik jest wadliwy jest bliska zeru. Ciśnienie oleju jest kontrolowane dynamicznie. Znam taki przypadek, że zapaliła się kontrolka (czerwona) i został zarejestrowany błąd. Opis brzmiał że było 2624 hPa, a powinno być 4608 hPa. Kiedyś w starych silnikach była kontrolka z żarówka i jeśli było pow. 0,6 atm (600 hPa) to kontrolka gasła i było niby OK. Ciśnienie można sprawdzić programami diagnostycznymi, albo po prostu manometrem.
Opublikowano

Z programow diagnostycznych dostaniesz wskazania wlasnie z tego czujnika cisnienia, right ? Jak jest walniety to dalej nie wiesz o co chodzi, ale oczywiscie mozna od tego zaczac :D :8)

Sprawdzenie manometrem (oczywiscie w odpowiednim zakresie ) to szybka i wmiare pewna metoda :cool2: .

Najlepiej podlaczyc manometr i porownac z tym co wskazuje czujnik w silniku, jak sie roznia to czujnik do wymiany, jak pokazuja to samo - trzeba szukac dalej.

 

Btw. Ile to auto ma nalatane ? 335d to w sumie taki rajdowy silnik ... moze ktos sie nie obchodzil z nim odpowiednio ? :duh:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiście mój błąd - trzeba sprawdzić programem diagnostycznym i potwierdzić manometrem. Dobry warsztat zrobi to jednocześnie, bo powinni mieć odpowiednie przejściówki.
Opublikowano
Btw. Ile to auto ma nalatane ? 335d to w sumie taki rajdowy silnik ... moze ktos sie nie obchodzil z nim odpowiednio ? :duh:

Wlasnie to mnie zastanawia- nie mozna zajechac silnika bmw w 59000 km.

Opublikowano

kurcze wlasnie zszedlem do auta, podpialem pod inpe i zadnych zarejestrowanych bledow... czuje ze to cos elektronicznego... klema minusowa etc...

a jak sprawdzic inpa cisnienie oleju? kurcze niemiecki 0

Opublikowano

Momencik - jak brak błędów na INPA to powinieneś się martwić jeszcze bardziej. To, że czujnik ciśnienia oleju wskaże, że jest za niskie nie jest błędem tylko jego poprawnym działaniem. Gdyby było zwarcie, lub przerwa też zobaczyłbyś ikonkę niskiego ciśnienia + błąd w INPA a takowego nie ma.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

nie chce straszyć,mialem kiedyś podobnie w tdi,tyle ze kontrolka zapalala się tylko gdy było powyżej 1500 obrotów-pomyslalem czujnik szwankuje,ale szybko przekonałem się ze nie :mad2: :mad2: :mad2: :nienie: :nienie: :nienie: :nienie:

Okazalo się ze odlecial kawalek spawu z rozdartej kiedyś miski olejowej,efekt to zniszczona pompa olejowa i zatarte turbo-to był moment....

Po wymianie pompy i turbo-bo regenerować już nie było co :mad2: :cry2: ,motor dawał rade i ciśnienie było ok ale 2000€ w plecy tylko dlatego ze poprzedni wlasciciel spawał kiepsko miske olejowa-chodz zdarzyłem przejechać 70 000km do feralnego dnia.

icon4.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Momencik - jak brak błędów na INPA to powinieneś się martwić jeszcze bardziej. To, że czujnik ciśnienia oleju wskaże, że jest za niskie nie jest błędem tylko jego poprawnym działaniem. Gdyby było zwarcie, lub przerwa też zobaczyłbyś ikonkę niskiego ciśnienia + błąd w INPA a takowego nie ma.

 

Pozdrawiam

 

Nie do końca - jak pisałem wyżej zapisało bo stwierdziło wartość poza dopuszczalnym zakresem (oczywiście w czasie jazdy). Było to w samochodzie poliftowym, ale być może jest tak tylko w tych modelach.

Opublikowano

Poziom oleju jest ok, co do przebiegu ma pelna ksiazke serwisowa a ze mieszkam w UK, to przebiegu nie nakrecisz bo co roku bija go w MOT, poza tym to widac to po aucie.

Na szczescie auto kupione z gwarancja na 3 miesiace spredawcy, ale wiecie jak to jest sie 'uzerac' z nimi :). Moze jak mi wymieniali rurke oleju do pierwszego turbo to cos sknocili (ta po prawej stronie seperatora).

Opublikowano

Hmmm to jak masz gwwarancje to od razu di nich :!: :8)

Po to sie kupuje auto z gwarancja, a jak cos sknocili w aucie to beda wiedzieli gdzie szukac :wink:

 

Tylko cos mi sie wydaje ,ze umowa gwarancyjna jest tak skonstruowana, ze i tak sie okaze ,ze padla czesc eksploatacyjna i nie podlega gwaracnji.

 

Btw.

Kiedys mialem paska b6, kupilem 2 letniego na 1 rocznej gwarancji za 1000€. Jak sie wczytalem co podlega pod gw. to szkoda mi bylo tej kasy. Praktycznie jak cos sie stanie powaznego to musisz prawanika brac aby kase odzyskac - tak to jest skonstruowane. Stwierdzilem ,ze to bez sensu - ze te 1000€ to moge w PL pol samochodu zrobic.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

z tego co mam w papierach to wykupili fula z BMW, wiec bedzie ok. A jak nie to tez mam prawnika :)

BTW a co myslicie o pozniejszym dokupieniu gwarancji z BMW. Jezeli z excessem £250 to nie wychodzi tak drogo, a z tego co slyszalem to chyba najlepsza opcja i mozna spac spokojnie :mrgreen:

Opublikowano

witam,

wiec wymienilem olej i filter i wyglada na to ze problem zniknal ale ciezko do konca stwierdzic bo zrobilem dopiero 200km.

Poza tym wczesniej jak wlaczylem klime to bylo takie basowe dudnienie z filtra powietrza teraz jest minimalne. Silnik tez jakos tak dellilkatniej pracuje.

Teraz moje pytanie- lepiej dmuchac na zimne haha- czy przy pomocy Inpy mozna sprawdzic cisnienie oleju? czy trzeba 'manualnie''?

Opublikowano

Sprawdź manualnie dla spokoju - koszt w porównaniu z konsekwencjami jest pomijalny. Już Ci wcześniej napisałem - kontrolka może i się nie świeci, ale ciśnienie i tak może być zbyt niskie.

 

Ja miałem problem, że przy połowie oleju przy hamowaniu na pełnej sile (awaryjne) potrafiła zapalić mi się na moment kontrolka ciśnienia. Pomogła nie tyle wymiana oleju i filtrów bo to robię regularnie, co płukanie silnika (Liqui Molly Engine Flush). Najprawdopodobniej smok olejowy był zasyfiony. Od tego momentu robię płukanie co druga wymianę oleju.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

sprawdzil bym manualnie ale to kupa roboty :)

Tez wyplukalem silnik przed wymiana. Mysle, a nawet jestem pewien ze poprzednik :mad2: przyoszczedzil na wymianie.

Opublikowano

Ja po zakupie 320d zmieniłem olej na Castrol i mi praktycznie co dłuższa trasa wyskakiwało po jeździ kontrolka, że za niski stan oleju, ale odczekałem pare razy, nawet po nocy pare razy i ZAWSZE był idealny. Więc olałem, jak doszło do zmiany zalałem millersa , problem ZNIKNĄŁ jak ręką odjął, po zmianie pojawiło się może z RAZ albo DWA, ale potem przez kolejne 3 wymiany NIC, gdzie na castrolu widziałem kontrolkę praktycznie codziennie.

 

To tak odnośnie czujników oleju ( u mnie akurat poziomu ).

 

 

pzdr. Łukasz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.