Skocz do zawartości

[F10/F11] Hak holowniczy dołożenie


Lassar

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę mi się nie zgadza jedna rzecz - wszyscy piszecie o samym haczyku i modułach, ale jak ja chciałem zamontować hak, to też podlegała wymianie chłodnica + wentylator - całość w ASO ponad 10k PLN i to wersja ręczna (nie elektryk). Sama wymiana haka to tylko półśrodek - szczególnie w 520d. Oczywiście, że można gdzieś zamontować hak za 1500zł hak i też będzie tylko pytanie, co i gdzie chcemy ciągnąć i z jakim skutkiem dla silnika i skrzyni...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przecież każdy ma swój rozum. Za bmw f10/f11 przyczepy z końmi się raczej nie ciągnie.

Trochę podróżuję po kampingach (kempingach?) w Europie i bmw (żadne) nie jest również ulubionym samochodem "karawaningowców".

Ja potrzebowałem hak do platformy na rowery i okazjonalne pociągnięcie lekkiej (również z definicji) przyczepy na dystansie do 100 km.

 

Jak interesowałem się tematem założenia haka to też mi w ASO powiedziano o innej łapie pod skrzynię, innej chłodnicy i w ogóle o wymianie połowy samochodu, bo bez tego auto się przegrzeje a zaraz potem rozpadnie. Ponieważ jednak używam haka w sposób, jaki opisałem, nie zgłębiałem dalej tematu. Gdybym potrzebował ciągnąć ciężkie przyczepy na długich dystansach, kupiłbym VW Multivan T6 z manualną skrzynią i mocnym dieslem.

 

Skrzynia, która bez problemu znosi dynamiczną jazdę samochodem, który ma (jak mój) 450 Nm momentu, zniesie też delikatną jazdę z podpiętą przyczepą od czasu do czasu.

Zawsze jak ciągnę przyczepę mam włączone ukryte menu i zerkam na temperaturę silnika i płynu chłodniczego. Nie zauważyłem żadnej tendencji do łapania wysokiej temperatury.

 

P.S.

Właśnie sprawdziłem na realoem. Fabryczny zestaw haka do mojego auta składa się z: haka, wentylatora chłodnicy (600W vs 400W w standardzie) z obudową oraz modułu.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=XA11-EUR-02-2012-F10-BMW-525dX&diagId=03_1031

Użytkując auto z głową ten mocniejszy wentylator można moim zdaniem spokojnie sobie podarować.

Tak czy siak kosztuje on z obudową 2800 pln (nowy), więc zrobienie tego w 100% "zgodnie ze sztuką" zamyka się w kwocie 4.500 pln, a nie ponad 10.000 pln, jak życzy sobie ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jesli masz maly silnik, to byc moze jest to potrzebne do ciagania DUZEJ przyczepy. Wedlug mnie chlodnica oleju skrzyni biegow jest wazniejsza, niz wieksza chlodnica dla silnika. Ja ciagam przyczepe tak jak ponizej, prawie 3,5 tony. Caly czas obserwuje temp silnika na aplikacji. Przewaznie temp jest wyzsza o 4-5C niz bez przyczepy, wiec nie jest to zbyt wiele. Kiedy jestem w gorach, mousze uwazac bardziej, czasem temp podskoczyla do 110C, ale to i tak jest w normie.

 

http://i.imgur.com/giAfzBW.jpg?1

 

Trochę mi się nie zgadza jedna rzecz - wszyscy piszecie o samym haczyku i modułach, ale jak ja chciałem zamontować hak, to też podlegała wymianie chłodnica + wentylator - całość w ASO ponad 10k PLN i to wersja ręczna (nie elektryk). Sama wymiana haka to tylko półśrodek - szczególnie w 520d. Oczywiście, że można gdzieś zamontować hak za 1500zł hak i też będzie tylko pytanie, co i gdzie chcemy ciągnąć i z jakim skutkiem dla silnika i skrzyni...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że ten mocniejszy wentylator jest właśnie bardziej z myślą o chłodzeniu skrzyni biegów niż przegrzewającego się silnika, bo olej w skrzyni jest chłodzony płynem chłodniczym przez wymiennik ciepła.

Większa chłodnica do 525xd nie istnieje (w każdym razie na realoem).

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Szczerze mowiac, nie wiem czy mam wiekszy wentylator, gdyz w stanach zaden X5 nie wychodzi z fabryki z hakiem, wiec nie ma takiej opcji, aby zaznaczyc tow package (hak zawsze dokladany jest poza fabryka - u dilera, lub w normalnym warsztacie). Chyba kazdy X5 ma chlodnice skrzyni, ale nie wiem czy kazdy inny BMW takowe urzadzenie posiada. Z pewnoscia inne marki nie instaluja takiej chlodnicy w kazdym modelu.

 

Faktem jest, ze ciagam przyczepe, ktorej waga jest prawie maksymalna wartoscia, na ktora samochod jest homologowany, a samochod nawet sie poci. Mysle, ze malo kto ciaga takie przyczepy (w szczegolnosci w Europie, gdzie przyczepy sa mniejesze), wiec ciagajac mniejsze przyczepy nie martwilbym sie o wiekszy wentylator.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiszę swoje doświadczenia...

Ja akurat sporo naciągnąłem się przyczep jak dotąd, kiedyś ciężarówkami dla frajdy w rodzinnej firmie, ostatnie lata ciężka przyczepa kempingowa, czasem trafiała się duża laweta, różne konie pociągowe itp. Teraz np. czasem ciągnę dość ciężką łódź za samochodem... Nie to, żebym się przechwalał - ale mając trochę doświadczenia w temacie - jak mam kupić używany samochód i widzę na nim hak - to omijam z daleka :) Dlaczego? a bo jak ktoś woził tylko rowery, to OK, ale jak ktoś ciągnął choćby kemping i nie miał o tym pojęcia, to samochód dostał w kość.

 

Dla mnie najważniejsze kryteria co do samochodu do ciągnięcia ciężkich przyczep to (w takiej kolejności):

1. Dobre chłodzenie silnika - NAJWAŻNIEJSZE

2. Dobrze dobrana skrzynia biegów - najlepiej manual

3. Masa samochodu - im cięższy tym lepszy

4. Moc silnika

 

A mówi się, że grunt, to mocne auto do ciągnięcia przyczepy - a to gów... prawda. A szczególnie właśnie BMW średnio do tego nadaję się - to tak trochę teoria ogólna, ale tak jest - pamiętam, jak raz podpięliśmy niedużą przyczepę kempingową do 530d E39 - no 200KM to przecież beta nie powinna była tego w ogóle czuć, a tu du..a. Grzała się masakrycznie. Aż trudno było uwierzyć. Podobnie ostatnio kolega w Galaxy 2.0 TDCi 140KM i nieduża przyczepa 1300KG DMC - co górka, to temperatura w górę, tryb awaryjny... A ja w tym czasie ciągnąłem Renault Grand Espace 2.0dci 173KM - przyczepa większa, szersza, 1600KG DMC - kompletnie zero problemów - kolega nie wierzył. Ale po otwarciu maski od razu widać było różnicę - w Espace chłodnica 2 razy większa i 2 wentylatory.

 

Przykładów takich z autopsji mam sporo - w tym roku szwagier ciągnął przyczepę 1500kg DMC - BMW X6 40d - mocy to tam nie brakuje, bo to jest czołg a nie samochód, ale już skrzynia nie koniecznie daje radę - cały czas jechał na manualu, bo mu skrzynia już 6 biegu nie chciała wrzucić, nie mówiąc o 8. Czasem się zapomniał, trochę ją przygrzał itp. Sam stwierdził, że źle mu się jedzie. Podobne miałem odczucia kiedyś przy LandCruiserze - 3.0 D4D 173KM automat - wydawało mi się, że to idealne auto do ciągnięcia, a tu skrzynia kompletnie gubiła się, o 5 biegu mogłem zapomnieć - a spalanie miałem 18 litrów - ta sama przyczepa w Espace - spalanie 12,5l, no ale właśnie... manualna skrzynia.

Teraz ciągnąłem łódź 2000KG na haku - takim wynalazkiem 2.0 115KM, manual - obawiałem się mocno, ale powiem, że jest bardzo dobrze (!!!) - góry, temperatury 34st C, a tu zero problemów. Właśnie dobre chłodzenie jest kluczem... i manual :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie bede sie odnosil do innych punkow, ale X6 40d ciagnace 1500 kg i majace jakiekolwiek problemy ze skrzynia...? Niestety, powiedzialbym, ze albo cos nie tak ze skrzynia, ale szwagier co nie tak robi. Takiej masy przyczepy ten samochod nie powinien poczuc. Ja ciagam 3,5 tony z duzym profilem areodynamicznym z przodu (tak jakby ciagnac spadochron :) ). Przy predkosci 60-65 mph (ok. 100 km/h), skrzynia jest na najwyzszym biegu w trybie overdrive, ok. 1700 obr/min. Jedynie w terenie gorskim przelaczalm na tryb sport, aby skrzynia zmieniala biegi szybciej i dla lepszego hamownia silnikiem. Trybu manualnego nie dotykam.

 

Odnosnie skrzyni manual - z pewnoscia masz racje, ze bedzie bardziej trwala, przezyje moje 800k km zamiast 600k km w przypadku automatu. Dla mnie osobiscie nie ma to znaczenia, bo samochodu i tak nie bede mial przy takich przebiegach, a na manuala z pewnoscia w tym zyciu sie nie przesiade.

 

Opiszę swoje doświadczenia...

(...)

 

Przykładów takich z autopsji mam sporo - w tym roku szwagier ciągnął przyczepę 1500kg DMC - BMW X6 40d - mocy to tam nie brakuje, bo to jest czołg a nie samochód, ale już skrzynia nie koniecznie daje radę - cały czas jechał na manualu, bo mu skrzynia już 6 biegu nie chciała wrzucić, nie mówiąc o 8. Czasem się zapomniał, trochę ją przygrzał itp. Sam stwierdził, że źle mu się jedzie. Podobne miałem odczucia kiedyś przy LandCruiserze - 3.0 D4D 173KM automat - wydawało mi się, że to idealne auto do ciągnięcia, a tu skrzynia kompletnie gubiła się, o 5 biegu mogłem zapomnieć - a spalanie miałem 18 litrów - ta sama przyczepa w Espace - spalanie 12,5l, no ale właśnie... manualna skrzynia.

Teraz ciągnąłem łódź 2000KG na haku - takim wynalazkiem 2.0 115KM, manual - obawiałem się mocno, ale powiem, że jest bardzo dobrze (!!!) - góry, temperatury 34st C, a tu zero problemów. Właśnie dobre chłodzenie jest kluczem... i manual :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Moglby ktos wyjasnic / rozpisac jakie dokladnie elementy potrzebne sa do dolozenia ori haka do f10/f11?

 

Nachrüstung Anhängevorrichtung BMW 5er (F 11)

Montaz haka BMW 5er (F 11)

 

Einbauzeit

Die Einbauzeit beträgt ca. 4,5 Stunden. Muss der Lüfter getauscht werden, erhöht sich die Einbauzeit um ca. 0,75 Stunden.

Bei Fahrzeugen mit N52, N53 und N55 Motor (außer 535i xDrive) erhöht sich für den Tausch des rechten Motortragblocks die Einbauzeit um ca 1,5 Stunden.

Diese kann je nach Zustand und Ausstattungdes Fahrzeugs abweichen.

Czas instalacji

Czas instalacji wynosi około 4,5 godziny. Musi byc wymieniony wentylator , czas instalacji wzrośnie około 0,75 godziny.

W pojazdach z silnikem N52, N53 i N55 (z wyjątkiem 535i xDrive) wzrasta około 1,5 godziny, na skutek wymiany prawego wspornika silnika .

Może ulec zmianie w zależności od stanu i wyposażenia pojazdu.

 

http://fs5.directupload.net/images/170725/p4gkltoi.png

 

R - Motortragbock (nur für Fahrzeuge mit N52, N53 und N55 Motor (außer 535i xDrive), nicht Bestandteil des Nachrüstsatzes)

S - Satz Alu-Schrauben Motorträger (nur für Fahrzeuge mit N52, N53 und N55 Motor (außer 535i xDrive), nicht Bestandteil des Nachrüstsatzes)

T - Lüfter (nicht Bestandteil des Nachrüstsatzes)

 

R - wspornik silnika ((tylko dla pojazdów z silnikiem N52, N53 i N55 ( z wyjątkiem 535i xDrive), nie jest elementem zestawu modernizacyjnego)

S - Komplet śrub aluminiowych wspornika silnika ((tylko dla pojazdów z silnikiem N52, N53 i N55 ( z wyjątkiem 535i xDrive), nie elementem zestawu modernizacyjnego)

T - wentylator (nie jest elementem zestawu modernizacyjnego)

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bede sie odnosil do innych punkow, ale X6 40d ciagnace 1500 kg i majace jakiekolwiek problemy ze skrzynia...? Niestety, powiedzialbym, ze albo cos nie tak ze skrzynia, ale szwagier co nie tak robi. Takiej masy przyczepy ten samochod nie powinien poczuc. Ja ciagam 3,5 tony z duzym profilem areodynamicznym z przodu (tak jakby ciagnac spadochron :) ). Przy predkosci 60-65 mph (ok. 100 km/h), skrzynia jest na najwyzszym biegu w trybie overdrive, ok. 1700 obr/min. Jedynie w terenie gorskim przelaczalm na tryb sport, aby skrzynia zmieniala biegi szybciej i dla lepszego hamownia silnikiem. Trybu manualnego nie dotykam.

 

Powiem szczerze, że osobiście tej X6 nie prowadziłem z tą przyczepą po Alpach - tylko jechałem obok... i tak jak wspomniałem, mocy nie brakuje, ale skrzynia na bank nie wrzucała sama 7 i 8 biegu (chyba, że jadąc z góry). Ja ten problem zauważyłem w innych samochodach - choćby we wspomnianym LandCruiserze - tam jest 5 biegowy automat i piątego biegu praktycznie automat nie wrzucał (stąd wysokie spalanie). Kłócił się z tobą nie będę, nie po to piszę, ale jestem niemal pewien, że pod obciążeniem skrzynia nie wrzuci 8 biegu (a nawet i 7) - dlatego szwagier robił to czasem manualnie - chyba, że jedziemy z góry, co jest naturalne, że zestaw jest odciążony. Jeszcze jest kwestia prędkości, z jaką ciągniemy - może my po prostu jechaliśmy za wolno, żeby skrzynia wrzucała 8 bieg? zazwyczaj było 90 - 100 wg GPSu.

 

Co do przyczep kempingowych, to dodam, że największą zmorą nie jest ich waga, co właśnie gabaryt - czyli opór powietrza - taki klocek potrafi nieźle trzymać - czoło przyczepy i ściana z tyłu. Znacznie lepiej ciągnie się cięższą łódź niż lżejszą przyczepę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czy to niewrzucanie 8 biegu bylo w jezdzie po Alpach? W gorach, na podjazdach oczywiscie skrzynia nie bedzie pracowala na najwyzszym biegu, ale to chyba jasne. Jesli X6 ciagnac przyczepe o wadze 1,500 kg po w miare plaskiej drodze nie wrzuca najwyzszego biegu, to niestety cos jest nie tak z samochodem - tak, moj X5 wrzuca ostatni bieg, jest to w okolicy 55-60 mph, w zaleznosci od terenu, itp. Samochod nie tylko moze, ale powienien wejsc na najwyzszy bieg w tryb lockup. W innym przypadku skrzynia bedzie sie bardzo grzala. Mowie to z perspektywy osoby, ktora 3,5 tonowa przyczepe ciagala X5 przez juz okolo 8k mil, przejezdzajac m.in. przez Gory Skaliste, Sierra Nevada, itd.

 

Wrzucenie 8 biegu na zjezdzie tez nie jest dobre, bo hamowanie silnikiem jest slabsze - dlatego ja wlaczam tryb sport na zjazdach, ktore sa znacznie bardziej niebezpieczne / stresogenne, niz podjazdy.

 

Tak, profil areodynamiczny jest tym co moze obciazac samochod ciagnacy. Ale dla mnie najistotniesza kwestia jest tzw. sway - nie znam polskiego okreslenia. Sytuacja, kiedy tyl przyczepy zaczyna "tanczyc". Jest to szczegolnie niebezpieczne przy dluzszych przyczepach kampingowych jak moja (powyzej 11 m). Z tego powodu uzywam specjalnego haka (pivot projection hitch).

 

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Szczerze mowiac, nie wiem czy mam wiekszy wentylator, gdyz w stanach zaden X5 nie wychodzi z fabryki z hakiem, wiec nie ma takiej opcji, aby zaznaczyc tow package (hak zawsze dokladany jest poza fabryka - u dilera, lub w normalnym warsztacie).

 

Zalecenia BMW dla X5 (F15), X5 M (F85), X6 (F16), X6 M (F86) :

 

http://fs5.directupload.net/images/170725/evuic27c.png

The fan frame and fan will need to be replaced on certain models of vehicle.

The installation time in this case will increase by around 1.5 hours.

 

Rama wentylatora i wentylator muszą być wymienione w niektórych modelach pojazdu.

Czas instalacji w tym przypadku będzie wzrastal o około 1,5 godziny.

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dla uszczegolowienia - jest to instrukcja dotyczaca montazu haka typu europejskiego, czyli obejmuje samochody inne niz na rynek amerykanski. Instrukcja montazu haka amerykanskiego nie wspomina o koniecznosci wymiany wentylatora, wiec zaklada, ze koniecznosc ta dotyczy tylko samochodow w mniejszymi pojemnosciami, ktore w stanach sa i tak niedostepne.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to niewrzucanie 8 biegu bylo w jezdzie po Alpach? W gorach, na podjazdach oczywiscie skrzynia nie bedzie pracowala na najwyzszym biegu, ale to chyba jasne. Jesli X6 ciagnac przyczepe o wadze 1,500 kg po w miare plaskiej drodze nie wrzuca najwyzszego biegu, to niestety cos jest nie tak z samochodem - tak, moj X5 wrzuca ostatni bieg, jest to w okolicy 55-60 mph, w zaleznosci od terenu, itp. Samochod nie tylko moze, ale powienien wejsc na najwyzszy bieg w tryb lockup. W innym przypadku skrzynia bedzie sie bardzo grzala. Mowie to z perspektywy osoby, ktora 3,5 tonowa przyczepe ciagala X5 przez juz okolo 8k mil, przejezdzajac m.in. przez Gory Skaliste, Sierra Nevada, itd.

 

Wrzucenie 8 biegu na zjezdzie tez nie jest dobre, bo hamowanie silnikiem jest slabsze - dlatego ja wlaczam tryb sport na zjazdach, ktore sa znacznie bardziej niebezpieczne / stresogenne, niz podjazdy.

 

Tak, profil areodynamiczny jest tym co moze obciazac samochod ciagnacy. Ale dla mnie najistotniesza kwestia jest tzw. sway - nie znam polskiego okreslenia. Sytuacja, kiedy tyl przyczepy zaczyna "tanczyc". Jest to szczegolnie niebezpieczne przy dluzszych przyczepach kampingowych jak moja (powyzej 11 m). Z tego powodu uzywam specjalnego haka (pivot projection hitch).

 

Mowa o Alpach oczywiście - o tym, że coś może mieć nie tak ze skrzynią nie pomyślałem - na spokojnie skonsultuje to z nim, może tragizował za bardzo i w ogóle niepotrzebnie męczył się ręcznym trybem? Skoro u Ciebie jest OK, to powinien mieć podobnie. Choć cały czas upieram się, że mnie to się często w automatach zdarza, że ostatni bieg rzadko wchodzi albo prawie wcale na prostej (szczególnie land Cruiser)

 

Co do myszkowania tyłu (sway) - temat przerabiałem również - szczególnie jak 3 rowery z tyłu przyczepy montowałem... Najważniejsze, do dobrze dociążyć przód przyczepy, musi być dobry nacisk na hak jednocześnie odciążając tył przyczepy (logiczne) - wtedy efekt ten minimalizujemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

witam


Witam, wie ktoś jak przeprowadzić inicjalizacje haka?


EN - Trailer lighting and fully automatic trailer tow hitch

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-530d-lim/wiring-functional-info/body/lighting/trailer/trailer-lighting/1VnXWkKdVx


DE - Anhängerbeleuchtung und vollautomatische Anhängerkupplung

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f10-530d-lim/wiring-functional-info/body/lighting/trailer/trailer-lighting/1VnXWkKdVx


Initialisieren

Beim Initialisieren werden im Anhängermodul (AHM) der gesamte Schwenkwinkel sowie die beiden Endpositionen des Kugelkopfs erfasst. Dabei werden die Endanschläge im Anhängermodul (AHM) abgespeichert.


Wenn die Initialisierung der vollautomatischen Anhängerkupplung verloren gegangen ist, blinkt oder leuchtet die rote Leuchtdiode in der Taste für die vollautomatische Anhängerkupplung.


Inicjalizacja

Podczas inicjalizacji moduł przyczepy (AHM) wykonuje cały kąt skrętu, jak również dwie pozycje krańcowe głowicy kulowej. Pozycje krańcowe są zapamietywane w module przyczepy (AHM).


Jeśli inicjalizacja automatycznego zaczepu przyczepy zostanie w pełni utracona , czerwona dioda LED mruga lub świeci w przycisku automatycznego zaczepu.



Ablauf der manuellen Initialisierung:

Taster drücken und so lange betätigt halten, bis die Anhängerkupplung einen kompletten Durchlauf in Richtung Arbeitsposition und zurück in Ruheposition durchgeführt hat.


Przebieg inicjalizacji ręcznej:

Nacisnąć przycisk i przytrzymać wciśnięty, aż zaczep przyczepy wykona pełny przejazd w kierunku pozycji roboczej i z powrotem w pozycji biegu jałowego.


Achtung: Falls die Anhängerkupplung in einer Endposition stehen bleibt, aber die Leuchtdiode noch nicht grün leuchtet, muss die Taste kurz losgelassen werden. Anschließend die Taste erneut so lange betätigen, bis die andere Endposition erreicht ist.

Die Leuchtdiode blinkt weiter, bis die Initialisierung abgeschlossen ist. Anschließend leuchtet sie dauerhaft grün.

Wenn die Initialisierung nicht erfolgreich war, Ablauf wiederholen oder Initialisierung über Diagnose ausführen


Uwaga: Jeżeli hak holowniczy zatrzymuje się w pozycji końcowej, ale nie świeci się dioda zielona, ​​przycisk należny na krótko pościć. Następnie naciśnij przycisk ponownie, aż do osiągnięcia drugiej pozycji końcowej. Dioda LED miga do momentu zakończenia inicjalizacji. Następnie zaświeci na stałe na zielono. Jeśli inicjowanie zakończyło się niepowodzeniem, powtórz procedurę lub wykonaj inicjalizację za pomocą diagnostyki.


Wenn es auch dann nicht möglich ist, die Initialisierung durchzuführen, muss ein anderer Fehler vorliegen:

Jeśli nie można przeprowadzić inicjalizacji, musi wystąpić inny błąd:


- Mechanik schwergängig

- Bauteile des Antriebs (z. B. Gleichstrommotor, Hallsensor, Schalter) oder Kabelbaum defekt


- Mechanika ciężko chodzi

- Uszkodzone komponenty napędu (np. Silnik prądu stałego, czujnik Halla, przełącznik) lub wiązka przewodów

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam


manio@ - opisz dokładnie co jest :


- Jakie autko + rocznik masz i jaki rodzaj haka masz zabudowany ?

- Jakie są objawy ?

- Jakie błędy dokładnie pokazuje ISTA / kody ?

- Mierzyłeś miernikiem ? Przewody dochodzące lub wychodzące do modułu haka ? Jakie wartości pokazuje ?

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • Zasłużeni forumowicze

witam


manio@ - opisz dokładnie co jest :


- Jakie autko + rocznik masz i jaki rodzaj haka masz zabudowany ? Podaj VIN :cool2:

- Jakie są objawy ?

- Jakie błędy dokładnie pokazuje ISTA / kody ?

- Mierzyłeś miernikiem ? Przewody dochodzące lub wychodzące do modułu haka ? Jakie wartości pokazuje ?

- dlaczego wymieniłeś trybik ? był pęknięty lub złamany ?

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

pozwolilem sobie odswiezyc temat bo chcialem zainstalowac hak do swojego BMW 520D F11 (2016r) a widze, ze to temat duzo bardziej skomplikowany niz myslalem.

Przegladajac ten temat i internet widze, ze mozliwosci jest sporo a koszty tez o duzej rozpietosci. Ja mam dosc skromne wymagania: otoz haka bede uzywal WYLACZNIE do przewozenia 2 rowerow na bagazniku rowerowym wiec zadnych wymian chlodnicy itp. nie potrzebuje. Chcialbym rowniez by hak mozna bylo demontowac/chowac by na codzien nie bylo go widac.

Ktos moglby mi napisac jakie mam opcje i jakie to mniej wiecej koszty? Dzieki za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładałem hak do f10 parę lat temu w tym samym celu, co Ty. Kupiłem hak westfalia i moduł westfalia wg. producenta dedykowany do mojego auta i wszystko poszło od kopa bez kodowania. Gdy mam założoną platformę, to po włączeniu wstecznego mam na wyswietlaczu informację, że mam „coś na haku”, deaktywują się czujniki cofania, jednym słowem wszystko działa jak powinno.

Hak się demontuje praktycznie jednym ruchem, gniazdo elektryczne składa się i chowa „za zderzak”. Cała operacja zajmuje jakieś 2 minuty. Po zdjęciu haka i złożeniu gniazda elektrycznego absolutnie nic nie widać.


Nie wymieniałem wentylatora chłodnicy ani nie dodawałem chłodnicy skrzyni. Przy takim użytkowaniu jak piszesz moim zdaniem to wyrzucanie pieniędzy w błoto.


Całość z montażem kosztowała mnie ok. 2000 pln. Moja rada - zrób to w serwisie, który dobrze zna BMW. Ja zrobiłem to w „montażowni haków” i o mało nie skończyło się to bardzo źle, ale to już inna historia.


Aha, podobno są jakieś komplikacje z montażem haka przy mpakiecie (inny zderzak), więc jeśli go masz, to sprawdź to dokładnie. Ja nie mam więc się w to nie wgryzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Mam dziwne błędy,


jak nie używam haka to ich nie ma... ale jak tylko wysunę to takie błędy: E55451, E554B0. Mam swój program Delphi... i nie potrafie rozszyfrować kodów. Wszystko działa jak należy to czemu błędy?

 


tutaj rozkoduj:

https://bmwfault.codes/




ja ostatnio mam problem z hakiem, ZERO błedów, działa tylko jak przytrzymam przycisk który swieci sie na czerwono, jak go otworze to lampka świeci sie na zielono ale jak go wcisne to odrazu sie zatrzymuje, musze ciągle trzymać przycisk.... i do tego raz działa a czasami słychac tylko klikanie, dzieje sie to totalnie losowo.


Myślałem ze może ta słynna zębatka sie wyrobiła tylko u mnie jak już hak ruszy to idzie do końca bez problemu tylko że raz startuje innym razem nic. Bezpieczniki sprawdzałem i nawet wymieniłem wszystkie od haka tak profilaktycznie. Błedów brak i jakichkolwiek komunikatów. Robiłem też procedury resetu, czyli przytrzymywałem przycisk tak długo jak sie całkowicie otworzył i zmaknął. Po tej akcji pali sie przycisk na zielono ale jak go wcisne to znowu czerwona lampka....


może jakiś przewód sie przetarł ? jakieś pomysły ? hak mam oryginalny wg vinu nic nie zmieniane, problem pojawił sie na wiosne, wczesniej wszystko było ok. A i jak juz sie otworzy i podłącze np bagażnik rowerowy to wszyskie lampki się palą, wszystko działa.

gm7CfMp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Hej Panowie,


Odgrzeje trochę kotleta bo już stygnie a temat dość istotny :D - pytanie do tych co montowali :) czli praktyków a nie teoretyków :). Auto F11 z 2012.


Kolega kupił sobie używany hak elektryczny, wiązkę z dwoma modułami (z auta które fabrycznie było wyposażone w hak). Ja pozyskałem oryginalną instrukcję do retrofitowego haka dla wersji przedliftowej i zaczęliśmy działać. Z wiązki, którą kupił z hakiem zrobiliśmy retrofitową wiązkę (trzeba było oddzielić przewody od parktronika i nivo i ładnie to wszystko owinąć taśmą meszkową) tak żeby można było podłączyć hak wedle instrukcji. Mechanicznie zamontowaliśmy, wiązkę położyliśmy i póki co podłączyliśmy wszystko oprócz 2 przewodów CAN (idą do modułu ZGW, oznaczone na schemacie jako A9 i A10) oraz 2 przewodów, które idą do modułu FRM (oznasczone jako A11 i A12). Poza tym wszystkie + oraz - zostały podłączone. Czy jest tu ktoś mądry kto podpowie czy przy takim tymczasowym podłączeniu, bez kodowania jeszcze i dodawania 3AC do VO hak powinien działać czy nie ? Naciskam przycisk i nic się nie dzieje (dioda na przycisku też się nie świeci), mimo że elektrycznie jest to podpięte a przycisk jest podpięty do modułu, który zasilanie już ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.