Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak gdzieś gościa zobaczę to porobię FOTKI tego auta co ma 280k :) to OCENISZ czy ktoś tam mógł cokolwiek wymienić, a koleś dał za nie jakieś śmieszne pieniądze, auto jest 2005 rok, zderzak ma z poliftowej, brak halogenów cały bok malowany, a w środku to trzeba by tydzień szorować wszystko, i połowe rzeczy wymienić, żeby to wygladało, bo póki co legowisko mojego kolta który czasem chrupki z miski tam nosi, wyglada przy wnętrzu tamtej jak łoże w 5* Hotelu.

 

Więc uwierz mi ŻE na 99%, z rachi kolektora syfu pod maską, jak i rozregulowanego zaworka WSZYSTKO jest tam fabryczne. No nie wierze, że ktoś świadomi śmiga 100k z kolektorem z którego leci jak z wodospadu, i gdzie turbo wstawało od 2.3k....

 

Co do łańcucha jak sam piszesz NIE JEST to tania naprawa i tanie załatwienie problemu.

 

 

pzdr. Łukasz

Serio ja nie jestem wróżką by na podstawie zdjęcia oceniać czy ktos robił jakieś naprawy w silniku czy jego osprzecie czy nie. Wymiana turbo tez nie jest tania i nie ma gwarancji ze na tym sie skończy. Kolega Natek, ktory bardzo o auto i silnik dba w krótkim czasie po wymianie turbo musiał walczyć z DPF. Kosztowało go to w sumie ok 6 tys zł. To było tanio? A to przykład jeden z wielu. Za chwile moze miec problem, bo mu sie panewki obrócą i wyda kolejne kilka tys. Oczywiscie nie życzę mu tego. Ilosc problemow ktore maja miejsce przy M47 jest zatrwazajaca i trzeba byc bardzo naiwnym by uważać ze będzie on tańszy w serwisie od N47, gdzie ewentualnie wyda sie raz na naprawę lancucha i ma sie spokój.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Odpowiedzi 209
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja mam R6 w benzynie, jakoś moje stresy dizlosilnikowodpfowe odeszły jak ręką odjął.

 

Co do bycia wróżek, ja to auto oglądałem bo bylem u mojego mechanika " na ploty " i przyjechał ten gość tam się "pochwalić" to podłaczyłem to pod kompa sprawdziłęm jak chodzi, jak i zrobiliśmy oględziny i uwierz, że nie trzeba być wróżką, żeby ocenić kilka rzeczy.

 

Jego auto DPFa nie miało fabrycznie, być MOŻE dlatego przy 280k silnik chodzi bez problemu, bo nie był tłumiony, rozcieńczany olej ropą, dławiony i srany w prawo i wlewo przez cud zielonych zwany DPFem.

 

W aucie na już do zrobienia są termosty i zmiana kolektora, zaworek już wyregulowany i turbo wstaje prawidłowo, innych problemów w silniku nie stwierdziliśmy. Przy przebiegu przypomnę prawie 300kkm.

 

Dziwne jest tez to, że 90% niemców pozbywa się tych nowych dizli z przebiegami 150-200k ( tak sprawdziłem bo sam szukałem auta ), A jak już któryś dojedzie do 300k to takie auto kosztuje już SPORO mniej, i za 7000E idzie kupić bezproblemu E90 2007-8 rok z navi na skórze. z przebiegiem 300k. Nie mniej jednak łancuch to 1 z problemów, wtryski są bodaj te same, DPF, i dziwnym trafem wsio to opisuję przy przebiegach właśnie okolo 150-200k....... Tak naprawdę uczciwie kupując takie auto z takim przebiegiem w pl trzeba by zbić z ceny z 10k i wypierdzielić DPF, 2 mas, i mieć rezerwę na turbo i wtryski które mogą paść w każ∂ej chwili. Inaczej mija się to z celem. Albo kupić benzynę w 6 garach + instalka LPG za 6k + strojenie na hamowni i można śmigać w cenach spalania dizla z tym, że praktycznie bezawaryjnie i nie ze 144koniami tylko 218-260. Bez żadnej szkody na niczym

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Możesz mi podać choć jeden przykład z forum by komuś w N47 padło coś innego niż łańcuch ? Ba tak sie składa, ze moze coś mi umknęło, ale ani razu nie widziałem by ktos sie na to skarżył.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)

nie chce mi się szukać po innych forach

 

masz na szybko kilka filmików

 

http://www.youtube.com/watch?v=6UtAbjbo_i4

 

 

 

W sumie http://www.youtube.com/results?search_query=bmw+n47&oq=bmw+n47&gs_l=youtube.3..0.45418.48289.0.49147.7.7.0.0.0.0.452.1171.0j6j4-1.7.0...0.0...1ac.1.11.youtube.g9JKsXjdrBM masz tu pokoleji, ja widać klapki też pękają i się urywają, nawet całe prowadnice PĘKAJĄ z klapkami :)

 

powiedz na co to komu.... a problemy z łańcuchem to praktycznie chleb powszedni, niech niechcący walnie ,,,, to słupek do wymiany odrazu + pytanie czy turbo nie dostanie itp.... szybko ten okolo 1L różnicy ci się wyrówna

 

 

 

Mnie zastanawia jedno, ciekawe jak taki silnik by chodził jakby mu na dzień dobry DPF za przeproszeniem wypierdolić, być może z racji jego zapychania, dopalania itp, silnik jest na tyle wysilony, na tyle zdławiony, że być może STĄD problemy z łancuchem itp, po prostu wzrasta diametralnie obciążenie na sam silnik i jego podzespoły w tym łancuch który całe to przeciążenie z przytkanej rury musi pokonać.

 

pzdr. Łukasz

Edytowane przez wyspiarz.wolin
Opublikowano

No chyba nie powiesz, że te filmiki z n47 z yt to akcja propagandowa AUDI albo mercedesa :), ogólnie najwiecej to łancuch DPF, czasem turbo i wtryski. Ale łancuch i jego częste pękanie, nawet bezobjawowo przy przebiegu nawet 100k jest ogólnoświatowym problemem tych motorów.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Czyli w N47 nie ma turbo i DPFa?! Pewnie tylko rozrząd się zużywa :mrgreen: Bez jaj wszystko się zużywa poczekajmy tylko jak N47 zbliży się realnymi przebiegami do M47 i wtedy można będzie podyskutować nt. bezawaryjności N47.Sam widziałem jak w N47 pękła ośka w kolektorze dolotowym na której zamontowane są 4 klapki i mało brakło a jedna wpadła by do silnika. Wg. mnie jedynym plusem N47 jest trochę mniejsze spalanie a reszta to to samo.
Opublikowano
Czyli w N47 nie ma turbo i DPFa?! Pewnie tylko rozrząd się zużywa :mrgreen: Bez jaj wszystko się zużywa poczekajmy tylko jak N47 zbliży się realnymi przebiegami do M47 i wtedy można będzie podyskutować nt. bezawaryjności N47.Sam widziałem jak w N47 pękła ośka w kolektorze dolotowym na której zamontowane są 4 klapki i mało brakło a jedna wpadła by do silnika. Wg. mnie jedynym plusem N47 jest trochę mniejsze spalanie a reszta to to samo.

Kolego dziś przebiegi i wiek N47 są większe niż były M47 3 lata temu. Cofnij się na forum trzy lata i zobacz ile było już wtedy awarii turbo w M47. Oczywiście że i w N47 turbo może paść, ale szansa na to w porównaniu z M47 jest bliska zera. Bo w M47 jest coś skopane że smarowaniem i przez to turbiny padają jak muchy. Najwidoczniej problem ten poprawiono w N47 skoro mimo tego że wyprodukowano ich znacznie więcej praktycznie padniecie turbo się nie zdarza.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
No chyba nie powiesz, że te filmiki z n47 z yt to akcja propagandowa AUDI albo mercedesa :), ogólnie najwiecej to łancuch DPF, czasem turbo i wtryski. Ale łancuch i jego częste pękanie, nawet bezobjawowo przy przebiegu nawet 100k jest ogólnoświatowym problemem tych motorów.

 

 

pzdr. Łukasz

W kazdym silniku który był produkowany w milionach sztuk wystąpiła każda możliwa usterka. Tak samo mogę Ci znaleźć na YouTube a nawet na forum przykład padniętego rozrządu w M47, ale nie będę twierdził że to jest typowy problem tego silnika, czy cos co się często zdarza. miałeś znaleźć na forum, nie znalazłeś zacząłeś szukać gdzie indziej. Miej tylko odwagę się przyznać. dziwnym trafem roznych problemów z M47 sa na forum dziesiątki mimo ze przypomnę tych silników włożono do e90 bardzo mało w przeciwieństwie do N47

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Kolego usrałeś się tych turbin. Faktycznie w N47 poprawiono smarowanie i widać to po rozrządzie który pada z większą częstotliwością niż turbo w M47. Finansowo jednak taniej wychodzi wymienić turbo niż silnik
Opublikowano

Rozpisaliście się łądnie - ponownie N vs M ;]

A ja tu z głowy włosy wyrywam czy brać czy nie ^_-

Jadę dziś oglądać te maskotki.

Opublikowano
A możesz mi wymienić jakie te nowsze maja problemy poza nadmiernym zuzywaniem sie lancucha rozrzadu ? Bo o to jest wlasnie cała ta awantura.

Widzisz nie rozumiesz. Dawno Ci kazdy przyznał rację ze nowszy znaczy lepszy. Ale jedziesz po silniku w każdym możliwym poście a nie miałeś z nim styczności.

Poza tym jakbyś był obiektywny to porownywalbys koszty wyMiany turbiny nowej 6000 z nowym słupkiem z Aso i uwierz nie będzie to 4000 jak pisałaś wczesniej.

Opublikowano

Fabrycznie nowe turbo można kupić bez problemu za 4000k. Zestaw montażowy w sensie wszystkie uszczelki itp. chyba 100zł. + założenie.

 

I tutaj my NOWE TURBO, a za używany słupek trzeba dać tez 4k i tak naprawdę nie wiadomo co kupimy a i założenie jest ze 4x droższe.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Fabrycznie nowe turbo można kupić bez problemu za 4000k. Zestaw montażowy w sensie wszystkie uszczelki itp. chyba 100zł. + założenie.

 

I tutaj my NOWE TURBO, a za używany słupek trzeba dać tez 4k i tak naprawdę nie wiadomo co kupimy a i założenie jest ze 4x droższe.

 

 

pzdr. Łukasz

:cool2:

Opublikowano
Fabrycznie nowe turbo można kupić bez problemu za 4000k. Zestaw montażowy w sensie wszystkie uszczelki itp. chyba 100zł. + założenie.

 

I tutaj my NOWE TURBO, a za używany słupek trzeba dać tez 4k i tak naprawdę nie wiadomo co kupimy a i założenie jest ze 4x droższe.

 

 

pzdr. Łukasz

Łącznie z robocizną wychodzi ok 5 tys. Mniej więcej tyle co wymiana rozrządu. Co chciałeś przez to udowodnić ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Kiedyś porownywales koszty wymiany turbiny do kosztu uzywanego słupka w przypadku zerwania łańcucha. Używane turbo tez można kupić wiele taniej. Po prostu bądź obiektywny.
Opublikowano
Kiedyś porownywales koszty wymiany turbiny do kosztu uzywanego słupka w przypadku zerwania łańcucha. Używane turbo tez można kupić wiele taniej. Po prostu bądź obiektywny.

Ale teraz pisze o naprawie rozrządu, którą można przeprowadzić zanim dojdzie do uszkodzenia silnika i konieczności wymiany słupka. Znasz kogoś kto wymienia turbo na używane? Ja o takim działaniu nie słyszałem, chyba że ktoś to robi by sprzedać auto.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Ale wymiana na uzywany słupek to też trochę pół środek

Regenerowana turbine juz ludzie wystawiają i Koszta sa mniejsze. ... dyskusja z Tobą jak zwykle zmierza do nikąd.

Opublikowano
Ale wymiana na uzywany słupek to też trochę pół środek

Regenerowana turbine juz ludzie wystawiają i Koszta sa mniejsze. ... dyskusja z Tobą jak zwykle zmierza do nikąd.

Ale wymiana rozrządu na nowy to jest prawidłowe, profesjonalne i ostateczne rozwiązanie problemu. Można to zrobić jak rozrząd zacznie szurać, albo jak silnik przejedzie te 200 tys km pro forma. I tak zostanie w kieszenie 5 tys zł zaoszczędzone na paliwie. Można też kupić auto z wymienionym rozrządem. Auta Serwisowane w ASO z przebiegiem do 150 tys km mogą liczyć na goodwill że strony bmw. Płaci się tylko za robociznę. Koszt części pokrywa firma.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

a co ja biedny mam zrobić, jak mam 260000 km i turbo od nowości? I z tego co czytam nie jestem odosobnionym przypadkiem. Wiem jak je zajechać ale celowo tego nie robię :mrgreen: Jestem świadomy ryzyka posiadania diesla z "TAKIM" przebiegiem i ewentualnych kosztów. Jak obrócą się panewki to zasada postępowania jest taka sama jak w przypadku nieszczęsnego zerwanego łańcucha w n47. Koszt zakupu M47 też jest mniejszy niż N47 także te Twoje wyliczenia z oszczędnościami na paliwie są trochę śmieszne. Całokształt podejrzewam wyjdzie na to samo.

Pozdrawiam

Opublikowano

Hm miałem M47 i sprzedałem z przebiegiem 290 000km-turbo,dwumas,rozrzad ,zawieszenie,skrzynia itd. fabryczne ogólnie to wymieniłem tylko termostaty... :cool2: :cool2: :cool2:

Teraz chce kupic N47 i postaram się udowodnić,ze jeśli się dba to auto sluzy....i mam nadzieje się nie zawieść :mrgreen: :nienie: :D

icon4.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak rozumiem oboje kupowaliście nowe auta i macie sto procent pewności, że nie były żadne elementy wymieniane?

Nietrzeba miec auta od nowosci zeby miec pewnosc co bylo naprawiane :D

Opublikowano
Jak rozumiem oboje kupowaliście nowe auta i macie sto procent pewności, że nie były żadne elementy wymieniane?

Nietrzeba miec auta od nowosci zeby miec pewnosc co bylo naprawiane :D

A na jakiej podstawie?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.