Skocz do zawartości

BMW Turbo dla Grzesia / stage 2 . 430KM 0,9 bara k64


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, chciałbym przedstawić projekt Grzesia który postanowił nieco poprawić swoje e36 sedan (kolejny raz).

Poprzednio był tam kompresor acz kolwiek instalacja nie była zbyt udana wedłóg mnie, wymagała by dużo poprawek a ja nie lubię poprawiac.

całośc stan ogólny prosił o pomoc, wszedzie lało olejem, tu wyciek tam coś stuka , a sam kompresor nie dawał tego co Grześ chciał, a jak by dawał to i tak na moc nie ma rady - zawsze mało.

Tak więc Grześ zawital do k64 garage.

Instalacja cała przerobiona, ze stage 1 zostały właściwie tylko zegary , cała reszta została zrobiona od nowa, łącznie ze sprawdzeniem głowicy.

Ale jest to nadal pełna seria ! 0,9 bara aktualnie i turbineczka z naszej oferty , gt35 63 dupka .

 

Generalnie cel był taki aby to było przejemnie szybkie auto, o wiele mocniejsze niż m3 , na miasto, doładowanie miało być możliwie jak najszybciej ale wystarczyć miało mocy aż do końca.

Całośc miała opierać sie o bezpieczenstwo żywota całości, bezpieczne doładowanie, bezpieczne strojenie.

Podziękowania dla składu pomagającego , Tomasza (hulia) , Patryka (spawacza generalnego) oraz dla właściciela za testy na replice gt35 i przyjemności za zabicie nudy w soboty ;)

Całość została zrobiona u mnie , przy słabych warunkach i zapleczu, na mrozie ! i trwało to 10 weekendów :) dobra uznajmy - tak naprawde 15 dni w całości ze strojeniem przezemnie. samochod latał juz od początku wiosny ale

Łukasz lamik podłaczył deta z mojej prośby na FuelImplant parę dni temu gdyż moje strojenie to sam wiecie :P mi starczy :P

i oficjalnie zmierzony został samochod na 430 koni 0,9 bara na seryjnych wałkach , pb98 , dobrze co?

 

 

 

 

Doładowanie jest już od 2500+ , pełne 0,9 bara dopiero przy ok 3800 (czytaj dalej)

samochod nie urywa trakcji za dużo na 3 biegu :) tylko poprostu odlatuje ! Bardzo przyjemnie śmiga ! Wątpię czy które kolwiek m3 seryjne da rady :)

Turbo nie wpada w laga , wypadło idealnie (63ar robi swoje) ,zapewne zakres turbiny powyżej pewnego doładowania spada (zbyt ciasny wydech) ale to w zupełności wystarczy - silnik nie zakuty.

 

Cel osiągnięty.

pozdrawiam k64

 

 

a teraz konkrety i fotorelacja:

 

 

Silnik:

 

Bazą jest silnik ze stage 1 na kompresorze na początku robiony u Korony dawno temu , pozniej poprawiany na strockera u Michała z Poznania a teraz wpadł w moje ręce,

 

bo wlascicielowi mało :P

 

 

wszystko od nowa , zamiast kompresora wpada GT30/35 z 63ar na wydechu - jeśli ktoś chętny zapraszam ! jest to chyba idealne turbo dla bmw 2,5 2,8 !.

 

 

 

MOC:

Przed zmianami: stage1 kompresor: 290KM ...

Po zmianach: przy 0,9 bara poki co 430 koni i mega gorąco pod maską.

MOTOROWNIA itd:

 

-blok m50b25 (żeliwny) po ponownym planowaniu.

-wał kuty - Skok tłoka: 84.00

-Pojemność skokowa w ten sposób zwiększona do: 2800cm3

-blok splanowany o odpowiednia wartosc.

-Stopień sprężania po modyfikacjach: 8,5:1 ~

-Głowica splanowana o odpowiednia wartość.

- na cylindrach po 11+-

- świece IK22 (2 stopnie zimniejsze) IRIDIUM

Turbina:

 

Replika GT35 (garretta) ar 63 ~ potencjał do 450+ - napewno

Bez chłodzenia wodą.

lozyska: jorurnal b. - 360 .

strona zimna: AR/70

ssanie: 102mm !

strona goraca: AR/ 63 5 bolt

przód (ssanie 61/83)

tyl (wirnik spalin): 57/64,4 mm

wydech wylot: 58mm

 

 

Układ dolotowy:

 

- intercooler z rdzeniem 700x220x65mm z wyjściami 60mm

- 2,5 cala od turbiny poprzez IC i do przepustnicy. nierdzewka + samco.

- ssanie turbo z 4cali na 2,5cala przejscie. (samco)

- odma odłączona z układu - wypuszczona w atmosfere, separator oleju wyspawany z nierdzewki.

- usunięty filtr węglowy

- usunięty wąż z odprężeniem baku paliwa

- blow off mikro ( performance.k64.pl )

- kolektor ssacy seryjny

- przepustnica seryjna

 

Dodatki:

- zakute przewody smarowania turbo

- trónik nowy, przerobiony pod czujniki oleju / zasilanie turbo

- nowe uszczelku tu i tam - lało wszędzie ! :)

- przerobiona pokrywa klawiatury pod listwe wtryskowa i odmę. , pomalowana proszkowo,

- spływ oleju z turbiny w misce olejowej.

- przerobiona łapa silnika pod gt35.

- przeciążenia urywające mocowanie wózka podczas strojenia gratis

 

 

 

Układ wydechowy:

- kolektor wydechowy żeliwny , turbo na dole , T3/T4 ,

- zawór WG 38mm replika tiala ( performance.k64.pl ) + scrimmer pipe pod auto .

- przelot : 2,5cala

- tłumik końcowy przelotowy , mugen jakiś tam :)

- flansza wydechowa turbiny zamknietą na wg który mógł by tam być umieszczony.

 

 

Układ wtryskowy:

- wtryski 412cc - mercedes 0280156072 czarne / przerobiona listwa wtryskowa. (podziękowania dla noname)

- regulator na listwie 3,5bar / seryjny.

- nowe przewody paliwowe, filtr paliwa .

 

 

Elektronika:

- ECUMASTER DET 3 z wbudowanym mapem.

- czujniki EGT , BOOST.

- temperatura i ciśnienie oleju z alarmem

- brak sondy lambda - odłączona od sterownika.

- konwersja na map sensor + fuel implant

- przepływka w komorze , podłączona, nie wpięta w dolot.

 

Układ chłodzenia:

- seria, m50b25.

 

Układ napędowy / silnik (stage 1)

- koło jednomas + docisk z M57, przerobiona tarcza M57

- szpera S3.15

 

 

Zawieszenie: (stage 1)

- sprężyny Weitec, Bilstein B8, stabilizatory m-technik, tuleje wachaczy M3, rozpórka kielichów.

 

 

 

samochód ofijalnie teraz opisuję bo sprawdził sie poprostu i jest wynik , Grześ jest mega zadowolony, wziol udzial pierszy raz w cwiartce

w kamieniu slaskim i zrobil 12,8 na oponach 245/17 8 lat starych?

 

graty do zbudowania takiego samochodu można dostac u nas ...

 

 

http://performance.k64.pl/images/allegrofotki/turbokit/7.JPG

 

 

 

 

dobra dosyc reklamy

 

 

 

pozdrawiam k64

www.k64.pl

 

 

 

 

foto:

 

 

 

 

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/1.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/2.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/3.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/4.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/5.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/6.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/7.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/8.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/9.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/10.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/11.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/12.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/13.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/14.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/15.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/16.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/17.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/18.JPG

www.bmwproject.pl

www.szczyrbowski.pl

E36 TURBO 325i & E46 TOURING 330D

Opublikowano

http://k64.pl/bmwturbogrzes/19.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/20.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/21.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/22.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/23.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/24.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/25.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/26.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/27.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/28.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/29.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/30.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/31.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/32.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/33.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/34.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/35.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/36.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/37.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/38.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/39.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/40.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/41.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/42.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/43.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/44.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/45.JPG

www.bmwproject.pl

www.szczyrbowski.pl

E36 TURBO 325i & E46 TOURING 330D

Opublikowano

http://k64.pl/bmwturbogrzes/51.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/52.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/53.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/54.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/55.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/56.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/57.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/58.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/59.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/60.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/61.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/62.JPG

 

 

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/64.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/65.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/k64.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/k64garage.JPG

www.bmwproject.pl

www.szczyrbowski.pl

E36 TURBO 325i & E46 TOURING 330D

Opublikowano

i filmik z przed 2 miesiecy ?

http://www.youtube.com/watch?v=IYifKYz0lsY...PRkkQ-5Yde1iJ0A[/url]

http://www.youtube.com/watch?v=3qm0Sue47jc...PRkkQ-5Yde1iJ0A[/url]

 

 

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/k1.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/k2.JPG

osoby 3cie na zdjeciach nie są przypadkiem :lol: :lol: :lol: leszek zawsze musi miec pozy :P

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/k3.JPG

 

rekord i świeża fotka ! :) mina bezcenna

http://k64.pl/bmwturbogrzes/k4.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/k5.JPG

 

tak na takiej gałce która przepolerowała dużo już zaworów można klepać 12stki :lol:

http://k64.pl/bmwturbogrzes/k6.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/k7.JPG

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/k8.JPG

 

trala :)

 

http://k64.pl/bmwturbogrzes/wykres.jpg

 

kiluje wszystko co na miescie napotka ...

 

grzes zrobil kilkanascie bo prawie 30 przejazdow? na kamieniu :) pierwsze jego zawody - nigdy sie tym nie interesowal i zrobil na slabych oponach 10 letnich 12,8 !

 

subaru jedzie ale na mecie juz inaczej to wyglada ;)

 

 

i roznica z karolem to 0,8 +- sek na 1/4 . (w doladowaniu prawie wiecej o 0,5 bara mial karol)

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=LBf5BzQYfMw

 

w kazdym razie beda poprawki mocowe ! - kto ma ladniejszy wykres i boost szybciej? :dry: teraz wam powiem ze wlasnie taki setup chcialbym miec na miasto na niedziele !

www.bmwproject.pl

www.szczyrbowski.pl

E36 TURBO 325i & E46 TOURING 330D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.