Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam

Dzisiaj wymieniłem olej w skrzyni. Stary wyglądał jak COLA , także chyba warto wymienić po 200 tys.

jaka różnica po zmianie oleju ? chodzą coś lżej ? i ile wchodzi tego oleju bo też chcę wymienić bo czasami zdarza mi się ze ciężej wchodzą już poszczególne biegi...

  • 9 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam

Dzisiaj wymieniłem olej w skrzyni. Stary wyglądał jak COLA , także chyba warto wymienić po 200 tys.

jaka różnica po zmianie oleju ? chodzą coś lżej ? i ile wchodzi tego oleju bo też chcę wymienić bo czasami zdarza mi się ze ciężej wchodzą już poszczególne biegi...

 

Ja wymieniłem przy 176000 km, stary olej w skrzyni wyglądał jak.....NOWY. Mechanika żal ściskał, że taki olej spuszcza, ale kupiłem nowy to już wymieniłem. Różnicy żadnej po zmianie nie odczułem. Olej który zalałem to FUCHS titan sintofluid 75w80.

http://olejefuchs.pl/titan-sintofluid-75w80.html

Opublikowano

macie wszystko w poscie jak dbac o nasze BMw viewtopic.php?f=70&t=262051

 

unikniecie przy okazji odpwiedzi typu poki nie jest zielono niebieski z malymi blyszczacymi opilkami to nie ruszaj bo zepsujesz...

 

Wymiana w dyfrach co 80-100 tys km, tak samo dla xdriva i skrzyn automat.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 1 rok później...
Opublikowano

Jeśli ktoś niema co robić to może wymieniać olej w skrzyni biegów. Instrukcja mówi i na skrzyni biegów jest nalepka że oleju w skrzyni się nie wymienia.

Olej nie powinien być czarny jeśli jest czarny to należy usunąć przyczynę tej czerni. :D

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja mam co robić, ale olej w skrzyni wymieniłem miesiąc temu, bo miałem problemy z haczeniem pierwszego biegu. Różnica przed wymianą a po jest taka, że jeżdżąc wcześniej po mieście to była udręka, a teraz praktycznie zapomniałem o temacie.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
A zjadłbyś frytki z frytkownicy w której olej wymieniany był 5 lat temu ? :wink: Jak nie to wymień olej w dyfie i kończymy temat :)
Opublikowano
tak olej w dyfrze/w skrzyni/rozdzielnikach i innych mostrach to nie perpetum mobile, wymienia sie go jak ten z silnika. BMW tez go wymienia jezeli to zlecisz.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Witam.Od jakiś 2 tygodni mam błąd 54C6 z tego co wyczytałem (zużyty olej w tylnym dyfrze)I tu pojawia się moje pytanie czy po wymianie muszę zrobić adaptację??pzdr
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Z powodu wycieku na uszczelnieniach wału i wybieraka muszę dolać oleju w skrzyni, a skoro auto dobija do 200k to stwierdziłem że wymienie cały.

 

Czytając karty produktów różnych olejów trafiłem na Valvoline Heavy Duty 75W-80:

http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/6922.pdf

 

I tu dla porównania polecany Fuchs:

http://www.skrzynie.com.pl/fuchs-sae-75w-80.html#/product/4595

i Pentosin:

http://pentosin-oil.ru/images/stories/pdf/pentosin-g5-sae-75w-80-d.pdf

 

Łatwo stwierdzić że parametry są bardzo podobne.

 

Czy jest coś o czym nie wiem? Czy Valvoline jest dobrym zamiennikiem niemal 2x droższych Fuchsów i Pentosina?

 

Moja skrzynia ma niebieską etykietkę, więc olej oryginalny to MTF-LT-3.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam może już po czasie ale w BMW e46 330d M57 wymieniłem olej w dyfrze i zaczęło się lekkie wycie między 100-110km/h. Kupiłem więc używany, zalałem Motulem (przewidzianym do tego modelu) i po przejechaniu 100km z tyłu samochodu czuć było przegrzany metal a dyfer był cały gorący. Zdenerwowany wsadziłem swój stary i tak jeździłem jeszcze 100tys km i sie nie rozleciał tylko delikatnie wył (olej zalałem ori BMW). Później miałem bmw e90 330d M57N nie wymieniałem oleju w dyfrze (spr. poziom) tylko w skrzyni manualnej na Fuchsa (przewidzianym przez producenta do tego modelu). Pośmierdziało trochę w aucie tym olejem pewnie z odpowietrznika skrzyni ale było wszystko ok. Obecnie mam e90 lci 330d N57 w skrzyni automatycznej olej :D wymieniłem, dyfra nie ruszam. pozdrawiam
Opublikowano
To i ja dorzucę coś od siebie. Dwa miesiące temu zmieniłem olej w dyfrze (Castrol 75W90 SAF-XO) i skrzyni manualnej (RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80) i szczerze mówiąc nie odczuwam żadnej różnicy, może w przedziale 70-90km/h jest minimalnie ciszej ale to może być efekt Placebo. Ogólnie zrobiłem 2tyśkm z nowymi olejami i nie widzę różnicy, ale sumienie spokojniejsze, przynajmniej wiem że olej nowy, a po 9 latach już na pewno oryginalny stracił nieco na jakości.
Opublikowano
No cóż, jeżdżę tak już dwa miesiące i jest ok, myślę że te oleje wiele się nie różnią. Do tej pory dobierałem większość olei na stroni Ravenola i nie zawiodłem się do tej pory, liczę że ze skrzynia nic się nie stanie.
Opublikowano
Na skrzyni masz naklejkę że olej ma być MTF-LT3 a nie 2.

MTF-LT2 był w skrzyniach 5 biegowych w E46.

 

Katalog Ravenol niestety pokazuje do naszych aut taki olej jak do E46. Ciekawe czym te oleje się różnią.

 

To nie jest prawda, w E46 mogło być LT1 lub LT2. W tej chwili polecam olej FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80, który jest zgodny z LT1, LT2 oraz LT3. Zmieniałem już w kilku BMW i różnica zawsze na plus. To jest nieporozumienie, że producent nie zaleca wymiany płynów w skrzyni...

Opublikowano

No właśnie to jest ciekawe z tą wymianą oleju w skrzyni i słowo producent jest tu ważne. Długo zastanawiałem się nad ta wymianą bo niby dożywotnio, ale zacząłem szukać danych o skrzyniach Getrag a nie konkretnie BMW i trafiłem na PDFa gdzie było napisane że wymienia się albo co 10 lat albo co 150tyś, tylko kurde teraz nie mogę tego znaleźć:/ Zasadniczo ten sam myk jest z ZFem, sam ZF zaleca wymianę płynów w swoich mechanizmach, producenci samochodów już raczej nie.

Dlatego w końcu zdecydowałem się na wymianę.

Opublikowano
No właśnie to jest ciekawe z tą wymianą oleju w skrzyni i słowo producent jest tu ważne. Długo zastanawiałem się nad ta wymianą bo niby dożywotnio, ale zacząłem szukać danych o skrzyniach Getrag a nie konkretnie BMW i trafiłem na PDFa gdzie było napisane że wymienia się albo co 10 lat albo co 150tyś, tylko kurde teraz nie mogę tego znaleźć:/ Zasadniczo ten sam myk jest z ZFem, sam ZF zaleca wymianę płynów w swoich mechanizmach, producenci samochodów już raczej nie.

Dlatego w końcu zdecydowałem się na wymianę.

 

Dokładnie tak jak mówisz, chociaż ja widziałem chyba 100 tysięcy km. Natomiast nie zmieniałem oleju nigdy w dyfrze i ludzie raczej odradzają bo podobno potem zaczyna wyć. :idea:

Opublikowano
Ja wymieniam regularnie olej w mostach i wszystko jest ok. Olej sie wymienia wszedzie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Ja wymieniam regularnie olej w mostach i wszystko jest ok. Olej sie wymienia wszedzie.

 

Rivasi a co lejesz do przedniego dyfa w swoim x-drive?

Opublikowano
w xdrive masz dwa mosty (przod tyl) pod castrol syntrax 75W90 i puszke xdrive gdzielejesz secyfik BMW OEM za 150zl co 100000 km wymiana olejow.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Do dyfra kupować oryginalny oem bmw czy zamienniki. Jak tak to jakie polecacie. Do rozdzielacze napędu jest tylko oryginalny bmw? I czy samemu dam rade zmienic olej w manualnej skrzyni w n47. Jest może jakieś poradnik na forum ze zdjęciami? Jaki olej lejecie do skrzyń biegów jakich producentów.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
w xdrive masz dwa mosty (przod tyl) pod castrol syntrax 75W90 i puszke xdrive gdzielejesz secyfik BMW OEM za 150zl co 100000 km wymiana olejow.

 

Wracam z pytaniem...

...powiedz proszę, czy do przedniej przekładni 1 litr tego Castrola wystarczy?

Do tylnego mostu lałem kiedyś Amsoil 75W90, myślisz że można je w razie czego zmieszać?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.