Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam w e46 wymienialem olej w skrzyni i dyfrze co myslici zeby rowniez wymienic w obecnej E-91?
  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Podpinam się pod temat tylko jak by ktoś mógł napisać jakie normy ma spełniać olej do skrzyni a jaki do mostu.
Opublikowano

Również podbijam...

 

tyle że potrzebuje informacji jaki olej na tylni most i do skrzyni manualnej do e90 320i 150 KM

 

Z tego co udało mi się dowiedzieć od kolegi pracującego w salonie BMW, na tylni most i do skrzyni leją Castrol Syntrax LongLife 75W90. Zdziwiła mnie trochę informacja o laniu tego samego oleju tu i tu, ktoś to mógłby potwierdzić ? :D

Opublikowano

Kiedys tez nad tym myslalem ,ale na dyfrze brak spustu i info ze olej jest dożywotni-mechanik także stwierdził ze jak nic się nie dzieje to nie ruszac :nienie:

Auto zrobilo 290000km i w bardzo dobrej kondycji sprzedałem-wiec nie wiem czy warto na sile zmieniac.

Na skrzyni brak wycieków wiec olej pozostał fabryczny :cool2:

icon4.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak mowilem wczeniej wymienialem w e46 w dyfrze smola wiec wymienilem, w skrzyni mala dolewka bo byl czysciutki .Uwazam ze wymiana jest konieczna jak olej bedzie czarny przepracowany napewno pomoze a niezaszkodzi.Zgadz sie w dyfrze niema spust ale od czego jest wysysarka?
Opublikowano

Ostatnio wymieniałem w skrzyni biegów (na oryginalny BMW), co prawda w dieslu: https://www.dropbox.com/sh/c9aez5xv83w07o1/Q-ohONgvHN (stan licznika był wtedy ~215kkm)

Kolor widać na zdjęciach. Stan z tego co wiem był ok, tzn. pod sam korek.

Jakiejś specjalnej różnicy nie odczułem (na pewno nie jest gorzej).

 

Wg BMW olej jest dożywotni, ale podobno producent skrzyni zaleca wymianę co ~200lkm (czy coś koło tego). No chyba że auto jest projetkowane tylko na 200kkm, więc to by się zgadzało :mrgreen:

W dyfrze nie ruszam, bo czytałem, że czasami jest gorzej/głośniej po wymianie.

Opublikowano
Skoro spusty brak w dyfrze to raczej wymiana nie jest przewidziana,ale można też olej silnikowy wymieniać co 5000 km choć producent przewiduje co ok 30 000 km w zaleznosci od stylu jazdy,kazdy zrobi jak uważa
icon4.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nikt niemowi o czestej wymianie , wskazana jest wymiana jak olej jest czaarny , przepracowany ,zuzyty.Na skrzyni tez pisze ze sie niewymienia oleju osobiscie polecam taki zabieg. :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolejny temat o tym samym. Skrzynia tak dyfer jak jest dobry poziom to lepiej nie bo moze (ale nie musi) zaczac wyc.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Feel x nieby dlaczego mialby wyc? Sprawdz sobie stan oleju w dyfrze zobaczysz czarna smole i opilki bynajmiej ja tak mialem w e-46 i wymienilem :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie wiem po co pytasz jak jestes zdecydowany na wymine, chcesz to sobie wymien i nie tlucz tematu bo to bez sensu
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytam bo chce poznac zdanie innych kolegow a zdecydowany jeszcze niejestem ,sprawdze w jaki stanie jest olej to wtedy zdecyduje co i jak.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiem bo wymienialem w e46. I zaczal wyc. Byl juz ten temat i w dziale e46 i w e9x. w e46 zmienilem mimo ze byl czysciutki. Dlatego w e90 nie ruszam. Zmienilem w skrzyni a w dyfrze tylko sprawdzilem poziom. Jest full wiec nie ruszam. W poldach czy fiatach tez malo kto zmienial i jezdzily.

🙃🙃

Opublikowano
Wiem bo wymienialem w e46. I zaczal wyc. Byl juz ten temat i w dziale e46 i w e9x. w e46 zmienilem mimo ze byl czysciutki. Dlatego w e90 nie ruszam. Zmienilem w skrzyni a w dyfrze tylko sprawdzilem poziom. Jest full wiec nie ruszam. W poldach czy fiatach tez malo kto zmienial i jezdzily.

 

Jaki olej wlałeś w e90 ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Taki jaki jest na naklejce mtf lt2

🙃🙃

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Panowie mam pytanie - posiadam BMW E91 318d n47 2007 i chciałem wymienić olej w skrzyni manualnej. W INTERCARSIE polecili mi olej CASTROl SYNTRANS B75W jednak nie ma na nim napisane, że spełnia normę MTF LT-3 (jak napisane na skrzyni), tylko pisze ZF TE-ML 11; API GL-4. Czy będzie on dobry do mojej skrzyni?

 

Z góry dziękuję za odp.

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja też wymieniłem sobie olej w skrzyni i dyfrze na olej fuchs zgodny z zaleceniami na stronie producenta.

 

p.s. nic nie wyje, nic się nie dzieje i wszystko chodzi tak samo dobrze jak przed wymianą, choć biegi w skrzyni wchodzą lżej....

 

Pozdrawiam

Opublikowano
wejdź na stronę Castrola i będziesz wiedział

 

Na stronie CASTROLa jest napisane, że jest to olej "dobry" a zalecany jest oryginał. Wygląda na to, że olej SYNTRANS B 75W jest olejem uniwersalnym , czyli do d..y. Po rozmowie z kolega z forum zakupiłem RAVENOL MTF-3 SAE 75W.

Mam nadzieję , że się nie pogorszy :)

Dzięki za odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano
w dyfrze wymieniałem bo wysuneła mi się półośka i ubyło oleju, nic nie wyje- wlałem AMSOIL-a, w skrzyni tez wymieniałem bo olej fabryczny jest bardzo niskiej lepkości ok 6cSt w 100*C a do tego niestety prawie pozbawiony dodatków (mniej niż w olejach klasy ATF), sam w sobie lifetime długo wytrzymuje ale słabo chroni skrzynię...
sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.