Skocz do zawartości

523i brak mocy


Reddgy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jakis czas temu pod maska mi zaczelo cos gwizdac (M52B25) sprawdzilem okazal się nieszczelny drugi kolektor wydechowy wiec zawiozlem do mechanika auto z racji że nie mam czym i gdzie tego sam naprawic, i po drodze zaowazylem że auto nie ma w ogole mocy na 5km prostej rozpedzilem się do calych 50km/h. Pomyslalem że moze to przez trefne powietrze co się dostaje przez kolektor do sondy lambda i komputer glupieje, ale to byla tylko teoria i żadna kontrolka silnika jej nie potwierdzala. Po wymianie uszczelki gwizdac przestalo a auto dalej nie jedzie. Podpielismy pod kompa i wyszlo cos tam z przepywem powietrza, dokladnego bledu nie pamietam. Wiec pierwsza mysl że to przeplywka, wiec wyciagnelismy z auta kolegi taka (ten sam model itd.) I nic to nie dalo. Po dluzszym zastanowieniu wymysliloismy że to moze być czujnik zmiennej fazy rozrzadu (mam pojedynczego vanosa) to takie tulejowate cos przed kolektorem dolotowym. I teraz pytania. Czy jak sobie takie cos kupie to i wymienie to trzeba to jakoś zaprogramowac bądź ustawic. Mechanik mowil że podobno tak i nie chcial się zgodzic na przelozenie tej czesci że swojego auta, bo nie bedzie mial tego czym potem ustawic. Czy faktycznie dobry mamy tok myslenia z tym czujnikiem czy to moze być cos innego?

 

 

Sent from my BlackBerry 9780 using Tapatalk

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik niestety czasami nie pokazuje swego wadliwego działania. Nie wiem czy czasami nie miał byś problemy też z odpalaniem kiedy by ten czujnik się uszkodził. Ustawiać nic nie trzeba. Jedyne to kupić KONIECZNIE oryginał VDO/siemens i wymienić. Nawet błędu nie trzeba kasować. On tylko w pamięci zostanie, ale zakłóceń nie będzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik niestety czasami nie pokazuje swego wadliwego działania. Nie wiem czy czasami nie miał byś problemy też z odpalaniem kiedy by ten czujnik się uszkodził. Ustawiać nic nie trzeba. Jedyne to kupić KONIECZNIE oryginał VDO/siemens i wymienić. Nawet błędu nie trzeba kasować. On tylko w pamięci zostanie, ale zakłóceń nie będzie

Wlasnie dzwonil inny mechanik iż do 2 dniach doszedl do tego co powiedzialem mu na samym poczatku że to ten czujnik, i mowi że już zamowil zamiennik. I się teraz martwie jak napisales że koniecznie orginal. Zamiennik bedzie jakoś źle pracowal czy cos?

 

Sent from my BlackBerry 9780 using Tapatalk

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z zamiennikami są same problemy. Nawet go nie montuj bo będziesz zaraz go wymieniał na oryginał. Wiem co mówię ja kupiłem z febi i w tym samym dniu oddałem do sklepu. Zamiennik to tylko wyrzucenie pieniędzy w błoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z zamiennikami są same problemy. Nawet go nie montuj bo będziesz zaraz go wymieniał na oryginał. Wiem co mówię ja kupiłem z febi i w tym samym dniu oddałem do sklepu. Zamiennik to tylko wyrzucenie pieniędzy w błoto

A co się takiego dzialo że go oddales? Szarpalo silnikiem czy co?

 

Sent from my BlackBerry 9780 using Tapatalk

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No takie same objawy jak na uszkodzonym. Może jakiś wadliwy był. Ale już nie chciałem montować podróby kupiłem oryginalny i jest spokój. Każdy na forum Ci powie aby nie kupować podrób. Odmów i poszukaj oryginalny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podlaczeniu kompa wywala blad drugiej sondy lambda, sprawdzilismy i faktycznie nie ma opornosci, ale przy jezdzie probnej na zimnym silniku po wymianie tego czujnika vanosa wszystko chodzi normalnie ale tylko troche się zagrzeje to odrazu wchodzi w tryb awaryjny (brak mocy) i po podlaczeniu do kompa procz drugiej sondy wyswietla się blad " mechaniczne uszkodzenie rozdzadu" i kontrolka silnika się dalej NIE swieci. I nawet jak się go gazuje to z wydechu w ogole nie ma tego takiego podmuchu. Mozliwe że druga sonda lambda bedzie powodowala blad z mechanicznego uszkodzenia rozrzadu? I czy nie powinna czasem się swiecic kontrolka silnika? Jutro bedziemy wymieniac ta sonde, i napisze co wyszlo z tego.

 

Sent from my BlackBerry 9780 using Tapatalk

Edytowane przez Reddgy

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki dałeś czujnik oryginalny ?

Niestety z zamiennika firmowego jakiegos za 300zl. Mysliz że te mechaniczne uszkodzenie rozrzadu jest spowodowane przez to iż czesc jest z zamiennika?

 

Sent from my BlackBerry 9780 using Tapatalk

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem uszkodzony czujnik wałka rozrządu kiedy pokazuje błąd to albo przy przestawionym rozrządzie co przy łańcuchu zdarza się niezwykle rzadko szczególnie w naszych silnikach albo przez uszkodzenie samego czujnika. Prawdopodobnie masz padnięty nowy czujnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc,przeszedlem przez problemy z czujnikiem walka rozrzdu,wiec sie wypowiem troche.Objawy to m.in. brak mocy,problem z odpalaniem,falowanie obr.na biegu jalowym,gasniecie silnika przy hamowaniu i ogolna sraka a nie jazda :) Moj spec od BMW,wymienil na moja prosbe wsadzajac zamiennik z Meyle,czujnik popracowal niecala dobe,po przemierzeniu okazalo sie ,ze umarl,opornosc 0 Ohm.Z ciekawosci przemierzyl moj stary czujnik,ten zas nie padl do konca gdyz wykazywal 40%.Oczywiscie skonczylo sie na tym,ze wsadzilismy Siemensa i wszystko wrocilo do normy,komunikacja miedzy silnikiem a walkiem rozrzadu dziala bez zarzutow,Vanos sie uruchamia co oznacza,ze ciesze sie z jazdy,za jedyne 300zl :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze katalizator sprawdź czy nie zapchany?

Ale na zimnym silniku normalnie jedzie i przy wyzszych obrotach też, wiec chyba kat jest ok.

Silnik nie drga odpala rozmalnie od strzala, i na luzie obroty nie faluja tylko jak dodam gazu to go tryb avaryjny blokuje. Kupilem sonde lambda sam orginalna uzywana w takiej hurtowni i zaplacilem za nia 55zl (po targowaniu) aż wzialem druga na zapas. Potrzaslem ja i nic tam nie drgalo wiec ceramiczny rdzen jest w nich caly i przemierzylem ja i opornosc też maja dobra ale to tylko grzalka sondy, jak wlozymy jedna z nich na miejsce tej martwej to się zobaczy czy zakup się oplacil:) i czy ten sklad czesci bmw jest godny uwagi bo ceny to ma rewelacyjne.

 

A co sadzicie o pompie Vanosa? Moze być walnieta i takie rzeczy robic? Bo moze jak olej jest gesty to jest ok a jak się nagrzeje to potem cuduje

Sent from my BlackBerry 9780 using Tapatalk

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czaję tej akcji z tymi zamiennikami, sam walę oryginały bo tak chcę dla świętego spokoju, ale czy przez tyle lat nie dotarło by do żadnego producenta np. meyle itp że ich części nie działają nawet 1 dnia i dalej uporczywie je produkują (po co ) ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie ma dnia by komuś na forum nie napisać , że tylko oryginał a i tak kupują.

 

A ilu nie czyta forum?

A w intercarsie przykładowo nie ma zwrotów na elektronikę a nie każdy odda do reklamacji i będzie czekał na odpowiedź bo musi mieć sprawne auto.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda lambda wymieniona, daje piekne odczyty ale pozostaje jeszcze blad mechanicznego uszkodzenia rozrzadu. Dzisiaj czapka pojdzie w gore i się zobaczy. Moja "wiedza" mi podpowiada że padl ten nastawnik (vanos) i już się rozgladalem to regenerowane sa po 250zl i się oddaje swój a nowy to ponad tysiac:/ ale to jeszcze trzeba sprawdzic bo to narazie tylko teoria. Ma ktos doswiadczenie jakies z regenerowanymi vanosami? Dlugo to trzyma czy za pol roku znow wymiama?

 

Wlacznik elektromagnetyczny vanosa cos glupieje, jak się zagrzeje to traci opornosc i potem jak go wykrece to nie ma opornosci a jak nim tak troche "poszelatam" to nagle ja zapie a po chwili znow nie ma. Czy ten czujnik w wersji z pojedynczym i podwojnym vanosem jest ten sam?

11361703720 to numer katalogowy jest taki sam w podwojnym

 

Sent from my BlackBerry 9780 using Tapatalk

Edytowane przez Reddgy

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

moja wiedza podpowiada mi , że równie dobrze masz przestawiony wałek ale żeby to stwierdzić trzeba nie tylko odczytać błędy ale sprawdzić położenie wałka ssącego na wolnych obrotach i przy załączonym vanosie. Można to odczytać z live data na kompie.

Zrobił bym to zanim bym zdejmował czapkę.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No I zalatwilem uzywany wlacznik elektromagnetyczny, bo stary gubil opornosc jak sie go poruszalo, I podlaczylem iiiii dalej to samo. Potem wkrecilem stary a do kosci podlaczylem nowy zeby sprawdzic czy sie wysowa I nic... Dzisiaj sprawdze jeszcze na pewnym napieciu czy sie otwiera jak tak, to moze byc przerwa w obwodzie albo komputer polecial,

ale to by chyba musiala kontrolka silnika swiecic.

 

Mechanik sprawdzil I walek nie jest przestawiony.

 

Sent from my BlackBerry 9780 using Tapatalk

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

a kiedy on ma się wysówać? W czasie jazdy sprawdzasz?

Bo niektóre sterowniki nie załaczają vanosa na postoju.

Musisz w inpie właczyć aktywny test vanosa i wtedy sprawdzisz.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kiedy on ma się wysówać? W czasie jazdy sprawdzasz?

Bo niektóre sterowniki nie załaczają vanosa na postoju.

Musisz w inpie właczyć aktywny test vanosa i wtedy sprawdzisz.

Na kompie ewidentnie vanos nie dzialal na postoju ale, nie robilismy potem jazdy probnej. Myslisz ze jakbysmy ja zrobili to by ten enektromagnes zadzialal? Tylko dlaczego silnik dostaje takiego mula jak sie go na postoju wkreca na obroty? Czyzby cos z vanosem nie tak? Moze walek jest przestawiony?

 

Mysmy to zrobili tak wkrecili ten stary do vanosa a ten nowy podpielem do kostki podpielismy kompa z tym testem Vanosa w czasie rzeczywistym I dodawalismy gazu I nic ewidentnie silnik chodzi taki przydlawiony jak wczesniej ,potem podpielismy ten elektormagnes do pewnego napiecia I zadzialal. Myslelismy ze to moze przerwa w obwodzie jest ale tez nie I prawdopodobnie sterownik silnika strzelil:(

 

Czy jak podmienie sterownik silnika na taki sam z tym samym numerem katalogowym to bedzie okej czy trzeba go jakos adaptowac programowac itd.?

I oco chodzi z wersja sterownika z EWS I bez EWS?

Z tego co doczytalem to jest swego rodzaju imobilizer, ale skad mam wiedziec czy moja e39 go ma czy tez nie?

 

Sent from my BlackBerry 9780 using Tapatalk

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

jeśli w inpie zrobiliście aktywny test vanosa i nie zadziałał to trzeba sprawdzić przewody od sterownika do vanosa a jeśli są Ok to trzeba podmienić sterownik.

Nowy sterownik nie dogada się z twoim ews bez zakodowania. silnik nie odpali.

I nie jestem pewny czy wogóle były e39 bez ews.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli w inpie zrobiliście aktywny test vanosa i nie zadziałał to trzeba sprawdzić przewody od sterownika do vanosa a jeśli są Ok to trzeba podmienić sterownik.

Nowy sterownik nie dogada się z twoim ews bez zakodowania. silnik nie odpali.

I nie jestem pewny czy wogóle były e39 bez ews.

 

Wlasnie przewody sprawdzilismy I sa OK, czyli jednak sterownia poleciala. Ciezko sie to koduje , bo ten mechanik sie nie specjalizuje w bmw I boje sie ze jego komp tego sterownika nie zakoduje, a w serwisie bmw pewnie policza jak za zboze :) ile myslicie takie zakodowanie bedzie kosztowalo?

 

Sent from my BlackBerry 9780 using Tapatalk

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko juz naprawione wiec opisze co sie stalo I co trzeba bylo wymienic. Jakis czas temu podczas przyspieszania auto mi zaczelo lekko szarpac I tak jezdzilem z tydzien az trafilem do mechanika okazalo sie ze jedna cewka niala zasniedziale styki I poprostu niedzialala, przeczyscilismy ja I bylo cacy, ale jak niedzialala to dawkowala mi paliwko do wydechy o czym wiedzxialem ale myslalem ze w kacie sie wypali, jakis czas pozniej wybilo mi uszczelke z jednego z kolektorow I zaczelo gwizdac przez nia pojechalem do mechanika ale jak zapalilem samochod to zlapalo strasznego mola w ogole nie chcialo jechac kazdorawowe dodanie gazu skutkowalo swistem I zgasnieciem samochodu, ale jakos sie dokulalem. Wymienilismy uszczelke kolektora wydechowego ale zamulal dalej, wiec podlaczylismy kompa I sie okazalo ze uszkodzony jest wlacznik elektromagnetyczny vanosa. Mechanik mowil ze sobie z tym nie poradzi wiec zawiozlem autko do innego I mu komp podpowiadal bledy, elektryczne uszkodzenie rozrzadu, mechaniczne uszkodzenie rozrzadu oraz blad 2 sondy lambda. Wymienilismy czujnik wlaka rozrzadu I blad elektrycznego uszkodzenia rozzadu sie zgubil, potem sonda lambda do wymiany (uszkodzony ceramiczny rdzen, pewnie przy wymianie uszczelki poprzedni mechanik lekko w nia stuknal no ale trudno wymienilem)bledy lambdy tez juz nie bylo. Zostalo nechaniczne uszkodzenie rozrzadu. Sprawdzilismy opornosci I wlacznik elektromagnetyczny vanosa tez nie dzialal wiec kupilem inny juz sprawdzony I dalej nie dzialal okazalo sie ze uszkodzony jest sterownik silnika. Wymienilem steronik silnika I wlacznik elektromagnetyczny zaczal dzialac ale mimo braku bledow w kompie auto dalej mialo mula , co sie okazalo jak cewka mi szwankowala to dawkowala paliwo do kata I go roztopilo I przytkal wydech. Wycieliskmy kata I auto zaczelo normalnie (nieco glosniej) chodzic. Ale o dziwo wszystke te wymienione rzeczy byly przezemnie sprawdzane I byly faktycznie uszkodzone. Najlepsze jest w tym to iz nie swiecila ani razu kontrolka silnika. Zrobilem test licznika I wszystko jest ok.

 

Sent from my BlackBerry 9780 using Tapatalk

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.