Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
w 730d była skrzynia GM 5L40 albo 5L40E, mechanicznie to samo.
ZF i nie pisz głupot, 7er nigdy nie miało skrzyń GM

sorki, mój błąd, z e39 się pomyliło bo też do 3,0d zakładali.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
728 to przeciez najslabsza wersja silnikowa, wiec o czym tu w ogole rozmawiac, jak sie kupuje nowe auto mozna sie nad taka wersja zastanawiac, ale kupujac 15stoletnie bmw nie widze zadnego sensu

nawet oszczednosc na paliwie, 1-2litrow nie jest warta wyzbywania sie przyjemnosci z jazdy

oczywiscie to moje prywatne zdanie :)

 

A wedug mnie 728i jest bardzo godne uwagi i takiego chyba bede szukał. Benzyna to tylko drobny procent kosztów.

728i duzo latwiej kupic w stanie bdb/idelanym niz 740i.... BDB 740i kosztuje o wieeele wiecej.

Poza tym koszty utrzymania 728i sa duzo nizsze, chocby kwestia słynnych VANOSÓW w 740i - które tanie nie są.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Tak, wersje sprzed 1998 roku. Tylko ze względu na wiek jeszcze trudniej o zdrową sztukę... to jest najgorsze...
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
W 7er 3.0d były skrzynie gm i zf ,z przewaga na gm więc nie pisz głupot :wink: na 10 aut które miałem u siebie 7 to gm a 3 to zf i to wersje poliftowe.Bierz 3.0d będzisz zadowolony stosunek spalanie - moc to idealne zestawienie przy tym silniku chyba że masz kasę to bierz benzynę spalanie średnio 4 l do góry .
Opublikowano
W 7er 3.0d były skrzynie gm i zf ,z przewaga na gm więc nie pisz głupot :wink: na 10 aut które miałem u siebie 7 to gm a 3 to zf i to wersje poliftowe.Bierz 3.0d będzisz zadowolony stosunek spalanie - moc to idealne zestawienie przy tym silniku chyba że masz kasę to bierz benzynę spalanie średnio 4 l do góry .

ponoc polift e38 gorszy niz przedlift? np pod względem korozji?

a jak z tymi skrzyniami w 3.0d e38 jest w końcu? bać sie ich czy nie?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

dlaczego sie bać? tak samo działają jak w innych modelach gdzie był 5hp24, poza tym te skrzynki montowane były jeszcze w jaguarach, astonach i phaetonie

 

jak padnie to trudno, znaczy że ktoś nie dbał

Opublikowano

Bartos smigasz taką e38 z 3.0d na pokładzie?

 

Własnie waham sie miedzy V8 a tym 3.0d... możesz pokrótce opisac swoje wrazenia/koszty z jazdy e38 ??

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

nie wiem co ci mogę powiedzieć, to moje pierwsze BMW, oprócz niego mam dwie Hondy. Szukałem V12 a wyszło R6 :)

ogólnie nie mam jakichś sportowych zapędów, nie palę gumy, raczej wolę POM (powolny objazd miasta) ale miasto miastu nie równe, jak wyprzedzam mało kiedy używam kick downa , ładnie ciągnie bez tego, lubię moment załączania turbo. Mieszkam na podkarpaciu w okolicach Leżajska, jadąc np do Okuninki spaliłem na spokojnie zgodnie z przepisami 5,8l/100km (dane z kompa) po mieście wychodzi ok 8l przeważnie ok 7l (koła 19"). Nie przeciążam silnika jak jest zimny, po dłuższej jeździe nawet ekonomicznej, studzę turbo zanim zgaszę itp.

Powiem, że jestem zadowolony, V8 raczej nie chodziło mi po głowie (problemy z vanosem, ślizgami łańcucha, odkręcające się pompy itp). 3.0 d nie jest złe, odpowiednio zadbane przejedzie ponad milion km

często słysze że jak bmw czy bmw 7 to nie diesel, ale ja obecnie bym nie zamienił, chyba że na v12 :) bo robi wrażenie pod maską :)

 

zdjęcie realne, akurat ten Pan zrobił 1,187 mln km :) po czym uległ wypadkowi.

 

http://www.zlomnik.pl/wp-content/uploads/2013/05/999998.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Nie patrząc na osiagi, tylko biorąc pod uwagę przede wszystkim bezusterkowosc i trwałośc, jaka wersje e38 Waszym zdaniem najlepiej wybrac? 728i, 730d? czy jeszcze cos innego?
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
z tych dwóch to w przypadku benzyny będą niższe koszta części eksploatacyjnych, z drugiej strony diesel ma większy moment. Sam musisz wybrać. Jak wolisz benzyne to 728, jak diesla to 730d. 2.8 to sprawdzona konstrukcja i trwała.
Opublikowano
Nie patrząc na osiagi, tylko biorąc pod uwagę przede wszystkim bezusterkowosc i trwałośc, jaka wersje e38 Waszym zdaniem najlepiej wybrac? 728i, 730d? czy jeszcze cos innego?

Kwestia gustu :-). Ja bym ci doradził 28i /przedliftowe 40i :-)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

No od jakiegos czasu głownie szukałem 728i, nie patrząc na inne... ale bardzo ciezko o łądną sztukę.

W Ciechanowie była taka godna uwagi za 23 tys zł, dzwoniłem, dowiadywałem się, zanim miałem czas pojechac obejzec - sprzedalą sie. W jakies 6 dni od ogłoszenia. A przeciez 23 tys zł to nie jakas okazja cenowa jak na takie auto.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

No i kolejna moja wtopa... było fajne e38 730d, tylko ponad 400km ode mnie. Org. 210 tys km, sprawdzilem historię serwisową, malutko jak na taki silnik, niby 2 wtryski do wymiany czy tam regeneracji... poszło za 15 tys zł w 3 dni od ogłoszenia.

Wniosek - zadbane e38 sprzedaje się momentalnie.

Jednocześnie widzę na allegro od pół roku te same złomy, nieraz przecenione mocno, nieraz zdrozały troche :)

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

tak, tą widziałem... z fotek nie wygląda źle

 

to najdrozsze 730d od pół roku w Polsce :) trudno zeby najdrozsza była slaba :)

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Co do porównania M57 do M62 to mogę powiedzieć tylko tyle, że ten pierwszy ma najlepszy stosunek spalania do osiągów wg. mnie. Co prawda M57 miałem w E39 więc masa była sporo mniejsza. M62 mam teraz w E38 i silnik ten wymiata, ale patrząc na to z perspektywy spalania to jednak to wymiatanie drogo kosztuje :mrgreen:
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Opublikowano
No tak, ale ktoś tam wspomnał o 740i :) ja od dawna "chorowałem" na E38 w dieslu, ale bałem się tego silnika 4.0 d. Głównie przez opinie o wadliwych sterownikach turbin :( uważam, że 3.0 d też da radę, a motor ten ma chyba jednak lepsze zaplecze serwisowe ;)
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Opublikowano
Witam . Ja mam 728 B+G , licznik zbliża się do 400000 a samochód świetnie się sprawuje . Skrzynia też... :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.