Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Przymierzam sie do kupna samochodu jakim jest cudowne e38. W grę wchodzi tylko i wyłącznie klekot gdyż mam możliwość taniego poruszania się nim. Cenię sobie komfort jazdy i niezawodność samochodu. Bm`ka będzie sprowadzana z Niemiec i myślę, że zajeżdżona nie będzie. Powiedzcie mi panowie, który silnik będzie lepszy 3.0 d czy 4.0d?? Doczytałem się informacji ze te v8 bi-turbo jest strasznie drogie w naprawach silnika ale nie oszukujmy sie nawet naprawić volkswagena to jest nie mały wydatek.
Opublikowano

750 za 6000 igla

 

 

a yak serio to na pewno 740d bedzie drogi w naprawach.... jesli sie cos spieprzy, tak samo 730d, chociaz e 3.0 jest chyba jedno turbo??

 

ja jak bym mial nadwyzki ;] to hym wybral 740d ze wzglesu na to ze to jest tylko po lift i gigantyczny moment obrotowy

 

 

a pali pewnie tyle co moje 2.8

 

na pewno 3.0 bylby ekonomiczniejszy ale jak spuszczasz rope to 740

 

tylo tanio to nje lej opalu przypadkiem albo innego badziewia

Opublikowano

Jechalem 740d i straszny przeciag robi :D ja bym sie nie zastanawiał.

 

A co do opału to nie problemu spokojnie poleci. Nawet lepiej bo opał do nowoczesnych piecy jest czystszy niż to gówno które na stacjach jako dizel sprzedają.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

messix ropy nie spuszczam:) wole kupic po 2.70/80 dobrego paliwa na którym samochód (a6 c5) chodzi 5 lat i zadnego problemu nigdy z nim nie było niż miałbym kraść z baku.

 

Ma ktoś może schemat co wchodzi w skład przedniego i tylnego zawieszenia? Chciałbym sobie sprawdzić ile wyniósł by koszt całego zawieszenia.

Opublikowano

Panowie nie wiem czy dobrze się zastanowiliście nad tym co wypisujecie. Chcecie człowieka wpędzić w jakiś dół finansowy ??

Jeśli już musi byś to 730d ponieważ to znana konstrukcja występująca masowo w serii więc z dostępnością części będzie lepiej ale na pewno nie będzie tanio. Silnik 4.0 był rewelacyjny w latach gdy powstał obecnie niestety ze względu na małą znajomość obsługi i serwisu egzemplarze dostępne na rynku są ostro wyniszczone. Są tam 2 turbiny których regeneracja wynosi krocie. To tego na prawdę mało jest miejsc w których można dobrze naprawić taki motor. Jeśli masz dostępność do opału i nie boisz się grzywny to kup 1.9 audice i fruwaj do woli ale 740 odradzam. Jak masz portwel bez dla to można ryzykować. A jeśli rozważasz taniość no to chyba wyklucza. silniki 740 są określane jako droższe w servisie nawet od V12. Takich e38 wyjechało tylko 3450 a 3.0 12 336 sztuk. Więc odpowiedź jest prosta. Unikać jak ognia. Łatwo napisać - Kupuj ale jak pojawią się problemy to nikt Ci nie odda siana

Opublikowano
Czyli najlepszym wyborem było by 3.0d. I powtarzam ze auto bedzie sprowadzone z Niemiec nie od handlarzy tylko bede szukał od prywatnego własciciela i niemca a nie turka :)
Opublikowano

w ktorejs z gazet bylo opisane o e38 + i -.

z diesli dobra opinie mialy tylko te wlasnie 3.0 :) ( 730d )

Opublikowano
Tak czy siak przy tej masie trudno mówić o oszczędności nawet w dieslu. W zależności od stylu 10- 12 litrów więc wychodzi podobnie jak 740 z lpg.
Opublikowano

Kupie 740i w czystej benzynie + dobry gaz razem z opłatami wszystkimi wynosi prawie 20 tys. Jak kupię diesla nie martwię się o świece/ przewody/ cewki. Wymieniam tylko świece żarowe, dbam o turbavke, leje dobre paliwo, dobry olej i filtry a auto odpłaca sie bezawaryjnością.

 

Ktory silnik jest bardziej awaryjny 3.0 czy 4,0 nie uwzględniając kosztów naprawy. Jakie sa zazwyczaj usterki tych silników?

Opublikowano

4.0 ale to najnowoczesniejszy silnik jaki bym produkowany w swoom czasie

 

ja jak bym.chcial smoerdziela to bym bral 4.0, potezny moment i moc, po czipie zrywa asfalnt i skrzynie

 

a takie poeprzenie ze sie psuje no jak sie kupuje od polaka cwbulaka albo od turka to sie psuje

 

jak luposz zadbamy egzemplarz w komkretnym stanie i z konkretna historia to noc nie m prawa sie stac

 

 

ale za 20k nie wiem czy kupisz konkretna 740d

Opublikowano

w m67 słabą stroną są sterowniki od geometrii turbiny - padają, jak padnie to kupujesz całą turbinę bo sterownik trudno dostać lub wcale.

 

z ciekawostek parę dni temu robiłem trasę 200km na spokojnie, komp pokazał spalanie 5l/100km nie wiem ile w rzeczywistości, silnik m57

Opublikowano

przyjechal kiedya koles na warsztat do nas e60, dizelek cos kicha jest, diagnoza- sterownik turbiny, koszt naprawy 9800 bo razem.z.turbo

 

 

przyszedl elektryk, cos tam polutowal, 500zl.naprawione

Opublikowano
Z tego co mi wiadomo e38 jest Euro2 i nie ma prawa wjechać do miasta z racji tego też Niemcy pozbywają się aut, za które mieli by płacić kary. Na allegro jest malo egzemplarzy, ale auta z euro2 stoją przy drogach a nawet i w komisach za ładne pieniądze. Najwięcej najciekawszych aut jest w okolicach granicy ze Szwajcaria. Starą 6tke C4 2.5TDi można kupic nawet za 500 euro. Sa najczęściej wyrejestrowane. E34 3.0 V8 stoi prawie w takiej samej cenie. Na mobile.de można znaleźć egzemplarze e38, ale nie sa one na naszą kieszeń gdyż wszystkie sa w stanie prawie kolekcjonerskim.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

740d ma malo wysilony silnik

122konie z 2 litrow to obecnie szalu nie robi

 

500tys km bez zadnych problemow to nie jest duzy wyczyn

wiekszosc aut w polsce 740d ma po tyle (na budziku 220)

 

ja mam u siebie 300tys, a gdybym oddal do komusu to zaloze sie ze skreca licznik na 210tys i napisza ze autodla konesera, bo po tych autach nie widac tych setek tysiecy kilometrow

 

to jest bardzo trwaly silnik, turbiny, wtryski nie dostaja po tylku jak w innych dieslach

 

co do ksztow w 740d, nie sa jakies znaczace w porownaniu do 730d czy innych

jest kilka czesci specyficznych tylko do 740d, np pompa wody, tylko oryginalna za pare stowek, nie pamietam dokladnie ile ale mniej jak 1000

albo odma, chyba 1600 czy 1800zl - ALE srodek jest taki sam jak w 730d sa po prostu 2 odmy od 730d w obudowie

mozna je wymienic kupujac 2 odmy od 730d a te sa bardzo tanie

 

wentylator w 740d to tylko oryginal, nie ma zamiennika ale mozna przerobic z zamiennika do benzyny (sam sterownik)

 

regeneracja turbo - 1000zl x2 przy zalozeniu ze regenerujemy dwie

sterowniki po 400zl na turbine, w 740d zwykle pada sam sterownik a nie turbina bo te naprawde ciezko zajechac

z tym ze wczesniej to nie bylo naprawiane to trzeba bylo kupowac nowa turbine aby miec ten sterownik

 

wtryski, koszt taki sam sam jak w 730d

2 wtryski wiecej, ale przeciez nigdy nie psuja sie wszystkie

tylko jeden, dwa wiec tu nie ma zadnej roznicy w kosztach

 

reszta czesci jest w sumie taka sama, procz silnika i osprzetu

skrzynia w 740d jest wytrzymalsza niz ta w 730d

nie ma z nia zadnych problemow pod warunkiem ze ktos wymienil olej po 200tysiacach i potem co 80

i pod warunkiem ze sie auto normlanie uzytkuje a nie cisnie non stop po kickdownie

 

zawieszenie i hamulce lepsze niz w 730d, tzn takie same jak w 750i

 

spalanie jesli auto jest sprawne, 7.5 litra w trasie to nie jest jakis extremalny wynik

jak chce sie osiagnac rekord mozna zejsc i ponizej 7 litrow na autostradzie jadac 110/h

oczywiscie to na standardowych felgach 16stkach i standardowych oponach

 

miasto? 10-14l zalezy ile stoimy w korkach

 

moim zdaniem 740d to najlepszy poliftowy model, tzn najtrwalszy, najmniej awaryjny w stosunku do przejechanych kilometrow

z odpowiednim zapasem mocy

to jest auto specjalnie na autostrady, szczegolnie niemieckie, pazury pokazuje wtedy gdy inne auta juz puchna, czyli powyzej 130/h

 

drugi model malo awaryjny to 730d - dla oszczedniejszych

beznowce to moim zdaniem mega problemy z vanosami, remontami, stukaniem, nierownymi obrotami, wymiana silnikow, problemy z gazem, itd

 

728 to nieporozumienie, bieda z osiagami i wyposazeniem

generlanie 730d to tez nieporozumienie, ale przynajmniej pali malo :)

 

jesli mialbym kupowac bezyne to bym kupil tylko przedlifowego, optymalnie 735i w jakiejs fajniejszej wersji (mialem taka)

chociaz zdaje sobie sprawe ze obecnie ciezko juz cos wyrwac a bedzie jeszcze ciezej

te auta beda juz tylko drozec jesli sa w dobrym stanie

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

zgadzam się z wypowiedzią "Marcin978".

Posiadałem 730d i 740d, a w pewnym momencie nawet równocześnie. Koszty eksploatacji 740d praktycznie na tym samym poziomie co 730d z tym, że frajda z jazdy bez porównania zwłaszcza powyżej 100 kmh. Turbiny są standardowe garretta (montowane w kilkudziesięciu modelach samochodów różnych marek). Prawa od lewej różni się tym, że sterowanie jest zrobione jak odbicie lustrzane ale wnętrze jest to samo. Spalanie dokładnie litr więcej niż 730d w jeździe mieszanej. Trudno przekroczyć 9 l. 740d z reguły też jest dużo lepiej wyposażone. I jeszcze raz wspomnę o przyjemności z jazdy. Możesz mieć np. 160 na zegarze a jak go kopniesz to przyspiesza tak, że mało, który samochód po redukcji na 3 przy 80 tak pociągnie ;) iiii... żadnego dymka za Tobą jak to ma miejsce w audi, mesiu i reszcie drezyn ;)

Opublikowano

728 to nieporozumienie, bieda z osiagami i wyposazeniem

generlanie 730d to tez nieporozumienie, ale przynajmniej pali malo :)

 

jesli mialbym kupowac bezyne to bym kupil tylko przedlifowego, optymalnie 735i w jakiejs fajniejszej wersji (mialem taka)

Nie wiem, czy takie nieporozumienie. Twoje "optymalne" 3,5 jest o sekundę do setki szybsze niż 2,8 a pali zdecydowanie więcej :) Moim zdaniem dwie "najsensowniejsze" wersje (dobry stosunek osiągów do kosztów) ,to 740i oraz 728i :) Chyba, że ktoś nie liczy się z kasą, to oczywiście można pójść w 750i

 

Co do wyposażenia to wszystkie 7-er były robione na życzenie więc można spotkać 2,8 z kompletem lub gołego 5,4 :) Silnik nie ma nic do rzeczy tu.

 

A co do skrzyni w 740d, to właśnie słyszałem, że nie wytrzymuje ogromnego momentu obrotowego tego motoru i szybko pada...

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

728 ma sekunde wiecej, ale w manualu porownujac do automata z 735 :)

jesli porownac automat do automata to roznica jest juz 2 sekundy (!!!)

 

ale tu nie chodzi o to zeby sie scigac do 100/h od zera, nie po to sa te auta

 

v8 to mega elastycznosc w jezdzie na trasie

735 moze i startuje "tylko" 2 sek szybciej, ale powyzej 60 roznice sa jeszcze wieksze

 

sprawdz kiedys na autostradzie ze znajomym jadac np 80/h i wciskajac gaz do dechy

jak objedzie cie 735, o 740d nie wspomne

 

192 konie mialem w e36 cabrio w automacie i bylo akurat, palilo to okolo 7litrow w trasie

 

sprawa automatow, 728 ma bardzo slabiutka skrzynie, taka sama slaba skrzynie ma 730d

735 ma skrzynie identyczna jak w 740 i jest ona juz duzo bardziej wytrzymalsza

 

740d ma najmocniejsza skrzynie ZFa jaka byla dostepna w samochodach osobowych w tamtym czasie

na tej skrzyni jezdzil owczesny aston martin i bentley ktore mialy jeszcze wiekszy moment od 740d

 

oczywiscie skrzynie automatyczne sie psuja, ale nie widze zadnego argumentu za tym zeby w 740d miala zepsuc sie szybciej niz w 728 bo jest tam duzo mocniejsza skrzynia niz w 728

 

gdyby bmw montowalo ta sama skrzynie (np 5hp30) do kazdego modelu twoj argument mialby racje bytu.

 

 

co do wyposazenia, sa 728 bardzo bogato wyposazone, ale sa to wyjatki, zdecydowanie czesciej standardowe 740d czy 740i jest duzo lepiej wyposazone niz 728

ciezko znalezc taka 728 aby miala bardzo dobre wyposazenie

 

 

728 to przeciez najslabsza wersja silnikowa, wiec o czym tu w ogole rozmawiac, jak sie kupuje nowe auto mozna sie nad taka wersja zastanawiac, ale kupujac 15stoletnie bmw nie widze zadnego sensu

nawet oszczednosc na paliwie, 1-2litrow nie jest warta wyzbywania sie przyjemnosci z jazdy

oczywiscie to moje prywatne zdanie :)

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

sprawa automatow, 728 ma bardzo slabiutka skrzynie, taka sama slaba skrzynie ma 730d

735 ma skrzynie identyczna jak w 740 i jest ona juz duzo bardziej wytrzymalsza

 

 

na czym opierasz swoja teorię?

730d ma taka sama skrzynie jak 735 i 740, czyli 5hp24

 

740d ma 5hp30 montowaną również w 750 i na początku produkcji w V8 która potem zastąpili 5hp24

 

 

5hp24 fabrycznie nastawiona jest na obciążenia 440Nm (stad jej nazwa 5hp24 440z)

Opublikowano
728 ma sekunde wiecej, ale w manualu porownujac do automata z 735 :)

jesli porownac automat do automata to roznica jest juz 2 sekundy (!!!)

 

ale tu nie chodzi o to zeby sie scigac do 100/h od zera, nie po to sa te auta

 

v8 to mega elastycznosc w jezdzie na trasie

735 moze i startuje "tylko" 2 sek szybciej, ale powyzej 60 roznice sa jeszcze wieksze

 

sprawdz kiedys na autostradzie ze znajomym jadac np 80/h i wciskajac gaz do dechy

jak objedzie cie 735, o 740d nie wspomne

 

192 konie mialem w e36 cabrio w automacie i bylo akurat, palilo to okolo 7litrow w trasie

 

sprawa automatow, 728 ma bardzo slabiutka skrzynie, taka sama slaba skrzynie ma 730d

735 ma skrzynie identyczna jak w 740 i jest ona juz duzo bardziej wytrzymalsza

 

740d ma najmocniejsza skrzynie ZFa jaka byla dostepna w samochodach osobowych w tamtym czasie

na tej skrzyni jezdzil owczesny aston martin i bentley ktore mialy jeszcze wiekszy moment od 740d

 

oczywiscie skrzynie automatyczne sie psuja, ale nie widze zadnego argumentu za tym zeby w 740d miala zepsuc sie szybciej niz w 728 bo jest tam duzo mocniejsza skrzynia niz w 728

 

gdyby bmw montowalo ta sama skrzynie (np 5hp30) do kazdego modelu twoj argument mialby racje bytu.

 

 

co do wyposazenia, sa 728 bardzo bogato wyposazone, ale sa to wyjatki, zdecydowanie czesciej standardowe 740d czy 740i jest duzo lepiej wyposazone niz 728

ciezko znalezc taka 728 aby miala bardzo dobre wyposazenie

 

 

728 to przeciez najslabsza wersja silnikowa, wiec o czym tu w ogole rozmawiac, jak sie kupuje nowe auto mozna sie nad taka wersja zastanawiac, ale kupujac 15stoletnie bmw nie widze zadnego sensu

nawet oszczednosc na paliwie, 1-2litrow nie jest warta wyzbywania sie przyjemnosci z jazdy

oczywiscie to moje prywatne zdanie :)

Co do przyjemności z jazdy: Uważam, że 728 dostarcza jej wystarczająco dużo jak na limuzynę. Do zabaw i sportowej jazdy nie kupuje się 7-er, tylko 3-er, i wtedy - wiadomo - w jak najmocniejszej wersji silnikowej. Moje 728 jest w manualu, nie wypowiem się na temat automatów w tej wersji silnikowej, nie jeździłem nigdy 728 iA. Różnica w spalaniu 1-2 l owszem, ale w trasie :) W mieście już to tak fajnie nie wygląda. Oczywiście, nie jestem przesadnie oszczędny bo nawet powiedzmy kupując e46 jako auto rodzinne nigdy nie kupiłbym wersji czterocylindrowej, tylko rozglądałbym się za 328/330i, bo "prawdziwe bmw" zaczyna się od 6 cylindrów i nie ma sensu kupować małego silnika nawet z ekonomicznego punktu widzenia bo oszczędność jest żadna a jeździ i brzmi o wiele gorzej. Natomiast M52b28 to nie jest jakikolwiek wstyd , gdyż jest to w mojej opinii rewelacyjny silnik zarówno w 3-er, w 5-er jak i w 7-er (miałem okazję wszystkimi trzema jeździć z tym motorem).

 

Oczywiście, że w 740d jest mocniejsza skrzynia niż w 728i, ale jak na ten moment obrotowy i tak jest za słaba i po kilku latach eksploatacji zaczyna się sypać.

 

Aha, 728 nie jest najsłabsza, był jeszcze przecież TDS (fakt, nie powinienem go liczyć, bo nie daje sobie rady z tą masą), no ale był :)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

sprawa automatow, 728 ma bardzo slabiutka skrzynie, taka sama slaba skrzynie ma 730d

735 ma skrzynie identyczna jak w 740 i jest ona juz duzo bardziej wytrzymalsza

 

 

na czym opierasz swoja teorię?

730d ma taka sama skrzynie jak 735 i 740, czyli 5hp24

 

740d ma 5hp30 montowaną również w 750 i na początku produkcji w V8 która potem zastąpili 5hp24

 

 

5hp24 fabrycznie nastawiona jest na obciążenia 440Nm (stad jej nazwa 5hp24 440z)

 

moja teoria polega na faktach ze skrzynia 5hp30 jest najmocniejsza jaka miala w tym czasie zf - produkt flagowy

w 728 jest skrzynia 5hp18, 310nm lub 325 zaleznie od wersji, jest to najslabsza skrzynia w e38, wyprodukowana specjalnie aby byc slaba i przenosic duzo mniejsze obciazenia

 

dam ci taki przyklad,

 

czy wieksze silniki sa trwalsze od mniejszych?

moim zdaniem wieksze

 

slabszy silnik musisz dusic bardziej zeby jechac, wykorzystujesz duzo wieksza czesc jego potencjalu, jego slaba skrzynia pracuje tez w duzym wiekszym zakresie

 

duzy mocny silnik, duza mocna skrzynia - przeciez nie mozesz takiego zestawu uzywac w takim zakresie jak w 728

bo bys non stop mielil kolami, w zwiazku z tym i silnik i skrzynia pracuja w duzy mniejszym zakresie niz pozwalaja na to parametry

nie ma jakiejs roznicy w wadze ktora wymagala by zylowania tego silnika az tak

 

wobec czego caly zestaw wytrzymuje duzo wieksza ilosc km bez zadnej awari

tu nie masz co polemizowac, 740d jezdzace po Polsce maja nierzadko po 400-600tysiecy!

i tak zostal zestrojony zestaw skrzynia + silnik aby tyle wytrzymywac

 

oczywiscie jak napisalem awarie sie zdarzaja wszedzie, ale nie widze zadnych przeslanek dla ktorych akurat w 728 mialo by byc statystycznie mniej awari skrzyn biegow niz w 740d

 

Byc moze, nawet jesli ktos ma jakies twarde dowody ze w 740d skrzynie padaja bardziej :) to wynika to z mega przebiegow tych aut i cofania licznikow.

Wiem cos o tym, jakie 740d sie sprowadzalo do Polski i ze w DE te auta byly duzo drozsze z takimi samymi przebiegami.

Po prostu handlarze sciagali auta z 400-500tys i cofali, bo standardowe przebiegi w niemczech na 10letniego 740d to wlasnie po 350-400tys, a i 600-700 mozna bylo spokojnie znalezc.

Byly tez i 200tys, tyle ze byly drozsze juz o 3-4 tysiace euro niz "z takim samym przebiegiem" jak w Polsce.

728 z takimi przebiegami to raczej ewenement

 

Ja kupilem wlasnie taki egzemplarz, dalem 15tys euro, w Polsce byly takie same po 11tys euro

mialem 205 tys przebiegu, mam teraz 300tys i mam nadal fabryczne zawieszenie i skrzynia chodzi idelanie (zmienialem olej)

 

uwazam ze 740d to najtrwalsze bmw po liftignu, grunt zeby kupic ponizej 300tys realnego przebiegu. wtedy bedziecie mieli gwarancje dlugiej bezproblemowej eksploatacji

 

 

co do 730d, moj blad, masz racje, one maja ta sama skrzynia co w 735i i 740i a nie 728

 

ze 5hp30 byla w pierwszysch 740i, i jest w 750i to wiedzialem

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
w 730d była skrzynia GM 5L40 albo 5L40E, mechanicznie to samo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.