Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, jak w temacie auto podczas gwałtownego przyspieszania dymi jak batoty, czarny dym. Najpierw bąk a pózniej coraz mniej, ale wygląda to masakrycznie, normalnie wstyd. Dodatkowo do przewodu dolotowego między fitrem powietrza a turbiną dostaje się olej z separatoa tzw odmy, dosyć duże ilosci. Ciekawostka jest taka,że jak odepnę wężyk z zaworu EGR, i go zaślepię dymienie ustaje. Inne auto, ale po chwili wywala błąd emisji spalin, ale wolę jedzić z błędem emisji spalin niż jak lokomotywą. Wiem, że problem był wałkowany na forum ale niestety brak rozwiązania. Dodam, że auto ma ok roczny przepływomierz, jak również turbinę, była wymieniona na nową. Dlaczego odpięcie zaworu egr powodje ustąpienie dymiania zupełnie ??
Pozdrawiam, Daniel
Opublikowano

Zabrudzony zaworek podciśnieniowy sterujący EGR. Działa na podciśnienie i zassał do środka trochę brudu, przez co EGR zamyka się z opóźnieniem (a nie od razu). Czyszczenie lub wymiana na nowy - koszt ~ 300 zł.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź, zaworek egr to ta czarna plastikowa puszka do której prowadzi wężyk podciśnienie. Zaworek wymontwany czy bez zasilania powinien przepuszczać, czy być zamknięty ??
Pozdrawiam, Daniel
Opublikowano

uwaga na ORI cześći BMW: kupiłem taki zaworek był oryginalnie zapakowany i zaplombowany w pudełku BMW z numerem OEM

a w środku część ze znaczkiem PIERBURG MADE IN GERMANY bez znaczka BMW i numeru OEM

za to z numerem czesci PIERBURG.. identyczna czesc kosztuje 280zł w intercarsie tylko z innym opakowaniem. 70zł za pudełko BMW. ŻENADA

Opublikowano
Ja całkiem niedawno wymieniałem na zamiennik PIERBURGa (około 150pl na allegro). Ten zdemontowany (oryginalny BMW) różnił się dodatkowym numerem BMW drugi numer był ten sam(PIERBURG). Różnica w cenie około 300pln, producent i typ ten sam. Decyzja należy do Ciebie. Mój po wymianie chodzi bez problemów...
Opublikowano
a masz filtr cząstek ? bo jeśli masz katalizator to tez może to być sonda lambda tak było w mojej BMW
Opublikowano

Witam,

 

Filtra dpf nie posiadam fabrycznie, zaślepienie wężyka podcisnienia idącego do zaworu egr, spowodowało całkowity zanik dymienia, efetem ubocznym jest błąd jakości spalin. Zamówiłem już zawór egr, stary próbowałem wyczyścić niestety jest nierozbieralny, zamówłem taki http://allegro.pl/zawor-egr-turbiny-bmw-3-e46-e90-5-e39-e60-e61-i3388206721.html, o efektach wymiany poinformuję.

Pozdrawiam, Daniel
Opublikowano

Skoro dymi to znaczy, że nie posiada.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Witam,

 

Wymieniłem dopiero dziś, przy jeździe próbnej w lusterku nie widziałem aby kopcił, jutro pojadę za autem to sprawdzę dokładnie.

Pozdrawiam, Daniel
Opublikowano

Witam,

 

A wiec nie kopci, pjawia się trochę dymku przy nagłym obciążeniu silnika, gaz podłoga automat redukuje, i w nocy jadąc przed autem innym widać małą chmurę dymu, w dzień nieiwdoczna. Najlepszy test sprawdzenia, zaslepić egr, i obserwować, jak nie dymi na 99 % uszkodzony zawór elektromagnetyczny sterujący egr. Auto też lepiej się zbiera z dołu brak dziwnej niemocy,kiedy nie wiedził czy jechać czy nie :cool2:

 

Pozostał problem oleju dostającego się w dużych ilościch z odmy, jak coś wymyślę napiszę.

Pozdrawiam, Daniel
Opublikowano
Witam,

 

Filtra dpf nie posiadam fabrycznie, zaślepienie wężyka podcisnienia idącego do zaworu egr, spowodowało całkowity zanik dymienia, efetem ubocznym jest błąd jakości spalin. Zamówiłem już zawór egr, stary próbowałem wyczyścić niestety jest nierozbieralny, zamówłem taki http://allegro.pl/zawor-egr-turbiny-bmw-3-e46-e90-5-e39-e60-e61-i3388206721.html, o efektach wymiany poinformuję.

 

 

Mam pytanie odnośnie zaślepienia zaworu. Zaślepiłeś dwie rurki idące do elektrozaworu czy tylko jedną ? Myślę że ta odpowiedź pomoże wielu użytkownikom w diagnozie.

Opublikowano

Mam prośbę czy mógłby ktoś "łopatologicznie" napisać gdzie znajduje się ten nieszczęsny egr , jak wygląda , jak go sprawdzić i wyczyścić . Podobno są jeszcze jakieś dwa dodatkowe zaworki , które można wyczyścić związane z egr.

Auto strasznie kopci , silnik chodzi jakby twardo , do ok 2500 obr. jest zamulone potem dostaje kopa. W ostatnim czasie wydałem troszkę kasy , jeżdżę od mechanika do mechanika , każdy mówi coś innego. Dlatego postanowiłem sam coś zrobić.Jest wiele wpisów na forach , ale mam chyba kłopoty z czytaniem ze zrozumieniem .

Opublikowano

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • 8 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.