Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

1. Jak zdemontowac tylny wahacz w całości, zeby nie było trzeba odpowietac?

2. Wymieniać wszystkie tuleje wahacza oraz jak sprawdzić czy sa wybite?

3. Jakie polecacie tuleje wahacza?

 

tuleja wóżka

1. Tuleje wóżka słynna 9 da rade wymienic bez sciagania całości?

Edytowane przez matilapy
Opublikowano
Ja wymieniałem tuleje nr 9 przy ściągniętych sankach.Powiem,że lekko nie było :(
never again N46
Opublikowano

Ale który wahacz, bo jest ich tam kilka?

 

Jeśli ten największy to na początku ściągasz dekielek na feldze (jeśli alu) odginasz zabezpieczenie i popuszczasz nakrętke na piaście, o ile pamiętam to chyba 32 podwójny sześciokąt (320d, ale w mniejszych modelach np. 316 może być mniejsza). Możesz też tą nakrętke odkręcić póżniej ale bedziesz musiał wbić bieg i hamulec, albo użyć klucza udarowego, jeśli masz. A jak koło nie jest ściągniete to łatwo można ją popuścić bo jest ona dosyć mocno dokręcona.

 

Następnie ściągasz koło i zacisk hamulca (podwieszasz go np. do amoryzatora więc płyn się nie wyleje i nic nie zapowietrzy). Bedziesz też musiał odkręcić jażmo zacisku i ściągnąć tarcze aby dostać się do linki ręcznego. Póżniej odkręcasz śrubke przy czujniku ABS i go wyciągasz – z tym może być mały problem bo czujnik potrafi się zapiec, wiec czasem łatwiej jest go wybic od tyłu – po ściągnięciu piasty.

 

Następnie odkręcasz amortyzator na dole i wyciągasz sprężyne. Kolejno, 6 śrub od półosi przy dyfrze. Dostęp do tych śrub jest lepszy gdy wahacz jest w górze więc podnosisz go np. ręką (sprężyny nie ma) i czymś podpierasz. Jak się uporasz ze śrubami od półosi to wybijasz półoś. Są takie specjalne ściągacze które przykręca się na śruby od koła, a jak nie masz to bierzesz duży młot i wybijasz półoś, można poświęcic starą nakrętke żeby gwintu na półosi nie poobijać.

 

Jak już wyciągniesz półoś to pozostnie odkręcic trzy śruby co trzymają przednią tuleję i dwie śruby od wahaczy poprzecznych; górny i dolny.

 

Jak czegoś nie przeoczyłem to wahacz powinnien już wyjść.

 

Zakładam że wymieniasz na używkę więc dobrze by było żeby nowy(stary) wahacz był już razem z łożyskiem i piastą. A jak nie to czeka cię dodatkowa robota z wymianą łożyska. Starego łożyska nie przełożysz. Nie wolno też ‘rozdzielać’ łożyska (jest dwubieżniowe), np wyciągać piastę (połowa bieżni zostanie na piaście) gdy reszta łożyska jest w wahaczu- takie łożysko jest do wymiany.

Podczas montażu przednią tuleje wahacza należy ustawić tak aby płaszczyzna jej obudowy (co przylega do podwozia) pokrywała się z osią koła. W TIS’ie jest wszystko opisane, jak ci się nie chce poszukać to może znajdę czas i ci to podeślę, podaj tylko mail. W ‘sam naprawiam’ na pewno tez jest instrukcja co i jak. Dolną śrubę od amortyzatora dokręcamy gdy koło jest pod obciążeniem.

Zaopatrz sie w dużą breche i jakis dobry klucz dynamometryczny bo ta nakrętka na piaście jet mocno dokręcona, 300-400Nm, nie pamiętam, ale w TISie wszystko jest opisane. I na koniec ustawienie geometri.

 

Mi cała operacja zajęła parę godzin na placu pod domem i podnośniku.

Opublikowano
Myslę nad zmiana wszystkich tulei wahaczy + łozyska, byc moze takze tarcze klocki i amortyzatory.Tylko nie wiem dokladnie jak sprawdzic czy sa wybite. Byłem u 3 roznych mechaników jeden tylko wspomniał o tulejach wahacza przy piascie. Dwóch pozostałych amortyzatory i łozysko. Juz sam nie wiem co mam wymieniac :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.