Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Wiem, że temat już stary, ale nie doczytałem się rozwiązania na problem użytkownika Symek (z Jego pomocą udało mi się rozwiązać praktycznie identyczny problem w moim samochodzie). W związku z tym opisze jak sprawa wyglądała u mnie, może ta wiedza komuś się przyda.

Mianowicie od pewnego czasu samochód zaczął "łapać zadyszkę" przy gwałtownym przyśpieszaniu, oraz sporadycznie - przeważnie na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym wyskakiwał Check. Po podłączeniu samochodu pod skaner diagnostyczny wyskakiwał Błąd 3FF0 - air-mass flow sensor. Odstawiłem samochód do mechanika, który sprawdził szczelność układu dolotowego, wymienił przewody podciśnienia, sprawdził EGR, zrobił diagnostykę. Wyszło że przepływomierz trochę zaniża pomiar - zrobił w nim dziurkę. Samochód zaczął równo się zbierać, ale problem został - po rozgrzaniu silnika wyskakiwał check. Negatywnym skutkiem modyfikacji przepływomierza było to, że następnego dnia po odebraniu samochodu, nie dało się go odpalić - uruchomiłem dopiero po odłączeniu przepływomierza. Postanowiłem wymienić go na nowy. Stary - o numerze 928 400 504 zastąpiłem oryginalnym Bosch`a o numerze 928 400 529 - żadnej adaptacji nie trzeba było robić. Po wymianie samochód na zimnym silniku kompletnie nie miał mocy, ledwo wchodził na obroty, dopiero jak się rozgrzał i zaświecił check, zaczął pracować tak jakby normalnie. Zabrałem się sam za szukanie przyczyny i wyciągnąłem czujnik ciśnienia doładowania - nr 16 na schemacie -

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AP71-EUR-05-2004-E46-BMW-320d&diagId=11_3327

Okazało się, że był kompletnie zatkany olejem - turbosprężarka zaczyna powoli puszczać. Po wyczyszczeniu i złożeniu wszystkiego, samochód pracuje super - problem z wyskakującym błędem przepływomierza ustąpił.

Polecam w takim przypadku od tego zacząć szukanie przyczyny - może się okazać, że uchroni to Was od niepotrzebnego wydawania pieniędzy na nowe podzespoły :wink:

Tyle w temacie, pozdrawiam serdecznie :)

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Amen.

a mechanikowi niech ktoś przeczyści dziurkę metalową szczotką za ten przepływomierz.

co za druciarstwo :duh:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest norma..wymieniacze a nie mechanicy, ale żeby trochę pomyśleć i pobrudzić ręce to nie ma komu..od czujnika ciśnienia doładowania zawsze się zaczyna, później przetworniki ciśnienia i w 80% przypadków moc wraca :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.