Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

prosze mi jeszcze wytlumaczyc na tych fotkach gdzie moge sprawdzic dawke paliwa i przeplywomierz i jakie powinny byc prawidlowe wartosci , posiadam taka inpe

 

 

http://wstaw.org/m/2012/08/11/INPA-2012-08-11-12-06-52_png_300x300_q85.jpg

 

 

wyczytalem ze prawidlowa przeplywka powinna mierzyc ok, 900 / 1000 jednostek. u mnie sa to inne wartosci podane i pytanie jakie prawidlowe wartosci musza byc na tej wersji inpy zebym sobie sprawdzi i jeszcze jakie powinno byc prawidlowe cisnienie doladowania pomoze mi to latwiej sprawdzic co i jak bede znal poprawne wartosci

 

 

 

 

http://wstaw.org/m/2012/08/11/INPA-2012-08-11-12-07-35_png_300x300_q85.jpg

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

dzis odpiołem wtyczke od przeplywki i efekt byl taki jak by samochod holował czołg wogule nie mial mocy ledwo co przyspieszał wiec po kilku metrach zatrzymalem sie i podpiołem z powrotem wtyczkę przepływki nastepnie wyciągłem mój zamienik 527 i włożyłem oryginalną przepływkę bosh 467 z dziurką w czujniku mimo ze nie było zadnej róznicy pratycznie miedzy zamienikiem nowym a starym oryginałem wyciągłem przepłytwke i przeczysciełm obudowe oraz zaryzykowałem i wacikiem i srodkiem kontakt ipa przeczysciłem delikatnie srodek wkładając delikatnie wacik przez dziurke no i troche był brudny nawet zaryzykowałem i pusciłem pare kropli do środka :twisted: :twisted: po złozeniu wszystkie zrobilem test o to filmiki z inpy jak by ktoś mógł mi wyjasnic jaka powinna byc maks dawka i ile powinna mierzyc przepływka to byłbym wdzięczny , dodam ze na 1,2,3 biegu samochod nawet fajnie chodzi natomiast jak wrzuce 4 bieg i wcisne pedal gazu to samochod od ok 80/90 km/h zaczyna juz wolniej przyspieszac i takze obroty powoli sie podnoszą i np . przy 3000tys obr. mam predkosc ok 120 , mam wrazenie jakby samochod do predkosci 80 przyspieszal ok natomiast powyzej juz nie ,

 

http://wstaw.org/m/2013/07/13/Zdj%C4%99cie0237_jpg_300x300_q85.jpg

 

 

 

 

 

Opublikowano
Siniu po logach wygląda, że z autem wszystko jest OK :roll: Jaki Ci tam błąd wywala?? Ciśnienia doładowania?? Wklej screen tego błędu.
Opublikowano

a te filmiki cos mówią ?? filmiki dissem robione na biegu jałowym

 

 

 

 

oto błedy skan robiony dłuższą chwile temu ale błedy te same się pojawiają

 

http://wstaw.org/m/2012/10/07/1_1_png_300x300_q85.jpg

samochód normalnie pali w zimie

 

http://wstaw.org/m/2012/10/07/2_1_png_300x300_q85.jpg

sporadycznie sie zdarza ze samochod traci moc tzn. przez kilkanascie sekund wogule nie reaguje na dodawanie gazu ani obroty nie wzrastają ani ekonomizer sie nie podnosi dzieje sie to czesto na wysokim biegu i niskich obrotach i tak jak pisałem dzieje sie to sporadycznie

 

http://wstaw.org/m/2012/10/07/3_png_300x300_q85.jpg

hmmmm wymieniłem wszystkie filtry ,wyczysciełem kolektor dolotowy, wyczysciłem czujnik doładowania który jest pod filtrem kabinowym, wymieniłem wszystkie przewody podcisnienia , zaślepiłem zawór EGR, kupiłem nowy elektrozaworek turbiny , przepływomierz bosh 467 w której zrobiłem w niej dziurkę wersja softu D5 , także kasowałem mape obciązen , . samochod na 1,2,3 biegu chodzi w miare ok. natomiast na 4 mam wrazenie ze nie ciągnie juz tak jak powinien np. wczoraj jadąc po lekką górkę mając ok.2500obr wciskając pedał gazu samochód pod górke wogule nie chciał przyspieszac dopiero jak wyjechałem na prostą zaczoł przyspieszac z tym ze mam wrazenie ze samochód przyspiesza tylko do 120km/h i dalej juz nie chce iść , wkładając podróbke przepływomierza 527 było bardzo podobnie wiec myśle ze winna nie jest w przepływomierzu , moze turbina pada ?? jak ją sprawdzic ??? samochod odpala idealnie nigdy nie było problemów nawet nie dymi . raz pojechałem na warsztat zeby mi wycieli kata ale mechanik po sprawdzeniu powiedział ze kata juz nie ma ,

 

 

http://wstaw.org/m/2012/10/07/4_png_300x300_q85.jpg

EGR zaślepiony dlatego wywala bład

 

 

samochód od 80km/h do 120 km/h przyspiesza w około 14 sekund

 

 

 

ekonimizer na 1,2,3 biegu zamyka sie na 20 litrach , na 4 biegu dochodzi do 19 ,/ 19.5. a na 5 biegu do ok 16 litrach

Opublikowano
wrzuć screeny inpy na wolnych obrotach.Z tego co widzę to masz przestawiony kąt wtrysku i masz związany z tym błąd.
Opublikowano

Dokładnie! Początek wtrysku opóźniony. No właśnie INPA jest bardzo archaicznym programem diagnostycznym, dlatego szczegółowe pomiary actual/specified powinny być wykonane za pomocą DIS. Wywala Ci także awaria doładowania, która może być spowodowana zapieczonymi kierownicami spalin turbiny. Tutaj należałoby sprawdzić współczynnik wypełnienia elektrozaworu turbiny, co można sprawdzić również w DIS.

 

Pierwsza kwestia - korekta początku wtrysku

Druga kwestia - sprawdzenie układu regulacji doładowania + stan turbiny

Opublikowano

Zrób jeszcze test ustwienia pompy w disie albo włącz tylko kąty wtrysku w inpie [f8], jak jest tylko jeden parameter inpa szybciej odswierza. Pisze to bo na filmikach moze tylko raz zmierzony kąt był poniżej 0, a na wolnych obrotach i nagrzanym silniku powinien byc -1,5.

Poza tym jak bedziesz miał tylko jeden parameter postaraj się płynnie przyśpieszac na 3 lub 4 i wtedy obserwuj kąty wtrysku.

Na pewno coś jest nie tak z pompą lub jej ustawiniem (oraz z czujnikiem doładowania) bo inpa wypluwa błąd : controler start of injection.

Opublikowano (edytowane)

dzieki wielkie a prosze mi napisac jak to wszystko mozna sprawdzic w dissie ???? te dwa filmiki w disie na 2 stronie to nie to?????????

 

jak sprawdzić współczynnik wypełnienia elektrozaworu turbiny dissem stawiam duże piwo za pomoc i jak czyscic te łopatki turbiny ??

Edytowane przez sinio
Opublikowano

Już kiedyś o tym pisałem, jak ustawic pompę bez jej demontażu też.

O ile pamiętam to w service functions / dirve /dde3 i powinien być test: static pump adjustment

Opublikowano
Już kiedyś o tym pisałem, jak ustawic pompę bez jej demontażu też.

O ile pamiętam to w service functions / dirve /dde3 i powinien być test: static pump adjustment

 

 

 

mam takie opcje w disie 1.45 kurcze nie widze tam static pump adjustment

 

Opublikowano

daje functions selection nastepnie drive ,diesel electronics DDE3 i w środkowej tabeli mam 3 opcje ADJUSTMENTS

check setting of injection pump

activation pre-suplly pump

 

mam rozumiec ze zaznaczam opcje check setting of injection pump i dodaje do test shedule ????

 

a moze problem jest z tą pompą vacum http://allegro.pl/pompa-wacum-vacum-bmw-e46-2-0d-136-km-i3397473030.html ??

 

nie chce wydawac kasy na marne i wymieniac pół silnika chciałbym mniej wiecej wiedziec o co chodzi

Opublikowano

tak klikasz na setting of injection pump i robisz test

 

co ma piernik do wiatraka, najpierw uporaj się z pompa bo ewidentnie coś z nią nie tak skoro wypluwa błąd ustawienia.

Opublikowano
tak klikasz na setting of injection pump i robisz test

 

co ma piernik do wiatraka, najpierw uporaj się z pompa bo ewidentnie coś z nią nie tak skoro wypluwa błąd ustawienia.[/quote

 

co do błedu pompy wtryskowej to wydaje mi sie ze tłoczek w pompie sie przycina ale jest to tylko głośne myslenie nie mające potwierdzenia a dlatego tak mi sie tak wydaje ze czasem złapie taki zawias ze przez kilkanascie sekund samochód wogule nie reaguje na dodawanie gazu i wtedy wypluwa ten bład , bład ten jest sporadyczny ale takze moze ten bład jest odpowiedzialny za przyspieszanie choc z inpy widac ze bład początku wtrysku załapie na obrotach przewaznie 1900obr. i wydaje mi sie ze bład boost control to takze cos bardzo waznego i ze własnie przez ten bład boost control samochod nie przyspiesza tak jak powinien byc moze te łopatki w turbinie są zapieczone bo tak to juz chyba praktycznie wszystko wymieniłem i czysciłem :D

 

a jak sprawdzić współczynnik wypełnienia elektrozaworu turbiny dissem ?

Opublikowano

Czesc

Ostatnio pierwszy raz przyjrzałem się paraemtrowi air mass w inpie . Zauważyełme dużą róznice pomiedzy wartascią oczekiwana a mierzoną . Na wolnych obrotach wartosci równe , natomiast przykładwo przy 2 tys obrtoów wartosc mierzona dużo wieksza od wartosci oczekiwanej. Wiecie co może byc przyczyną takiego stanu rzeczy ? ??

Pozdrawiam

Opublikowano
Podczas jazdy to samo. Na Biegu jałowym DESIRED-CURRENT : 330 - 447. Co moze byc przyczyna takieo sanu rzeczy ? Dodam ze auta szarpie do 2 tys obrotów Pozdrawiwm
Opublikowano

Jak moze byc w czasie jazdy na biegu jalowym? Co za rozncia czy auto sie toczy i jest na biegu jalowym czy stoi?

Koledze chodzilo o pomiar przy przyspieszaniu a nie toczeniu sie na luzie.

 

BTW, twoja przeplywka mierzy troche wiecej niz jest rzadane, to dobrze. Natomiast o ile nie ograniczales EGR w DISie to masz albo zapchany, albo zaworek do wymiany albo mu juz membrana siadla.

Opublikowano
Mowiac podczas jazd mam na mysli ; pod obciążeniem na wyzszych obrotach niż obroty biegu jałowego. W kazdym razie podczas jazdy na wyzszych obrotach róznica ta się powieksza, wartośc mierzona rosnie szybciej niż wartosć oczekiwana. Czyli twierdziz ze jesto spowodowane źle działający układem EGR ? Wydaje mi się że EGR nie wpływa na wartosc mierzoną powietrz
Opublikowano

Na jalowych wplywa. Jak nie dopuszcza spalin to masz wieksza ilosc powietrza niz powinienes.

Przy wyzszych obrotach wplyw EGRu zanika.

 

Jak duza jest ta roznica przy pelnym obciazeniu?

Opublikowano
Do 2 tys pod nie wane czy na biegu jałowym czy na postoju wystepuje ta rozbieznosc. Tak samo jest z szarpaniem . Powyzej jest okey . :) Wiec chyba masz rację ze jest cos z egr.
Opublikowano

Witam ponownie

 

Niestety problem nadal u mnie nie znikł pomimo adaptacji przepływki :(

 

Obserwowałem teraz troche auto i zauważyłem, że zawsze zachowuje się w ten sam sposób, mianowiecie to jest tak...kasuje błąd przepływki check znika, odpalam auto check sie nie pojawia auto zapierdala jak dzikie. Gasze auto, odpalam ponownie auto jest zamulone na maksa, jak sie rogrzeje i wskazówka temp wyjdzie za niebiskie pole to pojawia sie check i auto zapierdala. Jeżdziłem teraz pare dni z checkiem i zauważyłem pewną zależność, za każdym razem jak odpalam zimne auto jest zamulone na maxa ale jak sie juz troche nagrzeje, dokladnie jak wskazówka temp wyjdzie za niebieskie pole czuć cos takiego jak w autach z gazem, takie jakby szarpniecie i auto zapierdala jak dzikie. Egr oczywiscie już odślepiony, wyczyszczony, sprawdzałem wężyki wyglądają na ok ale może je wymienie na wszelki wypadek. Wiem że mam padnięty termostat EGR- jest cały czas w pozycji otwartej, ale przypuszczam, że nie ma on wpływu na działanie przepływki....czy się myle?

 

Macie jakieś pomysły? Samochód zagadka :)

Opublikowano
Albo z kierownicami turbo i elektrozaworem turbo.

Od czegos musisz jednak zaczac. Najlatwiej wyczyscic EGR i jego zaworek.

 

Okazało sie że węzyk od podcisnienia przy elektrozaworze rozleciał sie . Jutro sprawdze co pokaze live data . Jest dostep do sztangi zeby ja rozrszac bez zciagania turbiny ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.