Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie,

 

Mam taki problem, padła mi przepływka, auto wogóle nie chciało jechać od dołu. Kupiłem więc nową Boscha, auto chodzi chodzi już tak jak powinno ale problem mam z tym że wywala mi check na blacie, podpinam kompa, kasuję błąd przepływki, zapalam auto jade jest ok, gasze auto zapalam ponownie i znowu wywala checka i bład przepływki. Może mi ktoś wytłymaczyć co jest do jasnej ciasnej grane?? Dodam, że przy starej padniętej przepływce nie wywalało checka. Dodatkowo przed kupnem nowej przepływki boscha pokusiłem sie na używke i działo sie dokładnie to samo, wiec stwierdziłem że pewnie trafiona ta używka dlatego kupiłem już nową. Obstawiam, że to raczej nie możliwe że obie są walnięte....

 

Błąd jaki wywala to:

3FF0 (3263) Air flow meter

 

Pacjent to BMW E46 2.0CD 150KM 2004r.

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

nie uszkodziłeś czegoś podczas wymiany ? masz jeszcze starą przepływke ?

 

zamieniałeś całość z obudową czy tylko wkłady ?

 

czy jak wywala błąd to auto przestaje jeździć czy nie ma żadnych objawów.

szukam
Opublikowano

Jak wywala błąd to czuć lekko na biegu jałowym jakby obroty spadły ale auto ma kopa jezdzi normalnie czego nie moge powiedziec gdy była moja stara przepływka gdzie auto było zamulone jak staw sołtysa ale ona nie wywalała błedu.

 

Zmieniałem całość. Raczej niczego nie uszkodziłem bo wymontowanie przepływki nie jest czymś skomplikowanym...

Opublikowano
jak masz inpe to sprawdź ile mierzy przepływka. Może mierzy za dużo chociaż to niby powinno byc dobre no ale może przekracza wartości jakieś.
szukam
Opublikowano
Tak mam Inpe, mógłbyś mi wytłymaczyć dokładnie jak to sprawdzić przez INPE i jakie powinny być te wartości?
Opublikowano
Wygląda to tak...zamontowałem przeplywke, odpalam auto i jade, komp podpiety caly czas pod auto odrazu wywala bład przepływki ale chceka jeszcze nie, gasze auto, zapalam ponownie i po paru sekundach pojawia sie juz check, i tak w kółko.
Opublikowano
Chodzi mi o dane z rejestru błędów, tj obroty silnika, temperatura, ciśnienie CR itd itp. Najlepiej zrób screen błędu i wklej do wątku. Podejrzewam zwarcie do masy i tutaj przyczyną może być uszkodzona wiązka elektryczna przepływki.
Opublikowano

Z niemieckiego jestem dętka, ale czy to przypadkiem nie błąd zbyt dużej masy powietrza na wolnych obrotach ??

Jeżeli tak, to na 90% masz walnięty zawór egr lub jego sterowanie. Nie otwiera się na wolnych obrotach przez co silnik dostaje za dużo powietrza, bo nie jest dławiony spalinami. Stara pewnie była walnięta i mierzyła za mało, dlatego nie miałeś wcześniej błędu.

Opublikowano

faktycznie tak może być bo masz auto z końca produkcji które ma sondy w wydechu i stąd może łapać check engine.

 

sprawdź zaworek EGR, sprawdź wężyk podciśnienia który do niego dochodzi.

szukam
Opublikowano
Wszystko jasne. Tak jak napisał Kolega Rafał jest za duża masa powietrza. Nowy przepływomierz wymaga adaptacji, gdyż sterownik ECU jest wyuczony za pośrednictwem starego miernika na sfałszowane wartości pomiarów. Do wykonania kompletne adaptacje: przepływomierz + sonda lambda.
Opublikowano

Przypomniało mi się że jakiś czas temu mechanik zaślepił mi EGR...czyli wg was to najprawdopodobniej tam jest pies pogrzebany? Cholera musze to rozebrac jak najszybciej.

 

Co do adaptacji tej przepływki i sondy lambda, poradze sobie z tym INPĄ? Jeśli tak to prosiłbym o jakiś instruktaż :D

Opublikowano
A... no to jak jest zaślepiony EGR to tu jest przyczyna błędu. Wykonaj adaptacje za pomocą DIS i daj znać czy wróciło do normy. INPĄ tego nie zrobisz. Wchodzisz w funkcje serwisowe, sterownik DDE5.0, adaptacje, przeplywka i lambda, przycisk "harmonogram badań" i dalej już program Cię kieruje.
Opublikowano
dolacze sie do tematu bo wywala mi dwa bledy boost control i blad poczatku wtrysku co do tego drugiego to grubsza sprawa ale co do bledu boost control to wymienilem wezyki podcisnienia wymienilem elektrozaworek turbiny wymienilem wszystkie filtry przeczyscilem kolektor dolotowy. zaslepilem zawor egr takze w diss zminimalizowalem emisje spalin i wyczyscilem czujnik doladowania ktory jest po filtrem kabinowym , nawet zrobilem dziurke w przeplywce bosh 467 wersja softu d5 sam aktualizowalem w diss i takze kasowalem mape obciazen efekt taki ze na przeplywce bosh 467 samochod chodzil w miare okej czasem na 3 biegu jak deplem czuc bylo jak samochod przyspiesza a czasem przyspieszalo bez tego efektu jak by to napisac mocnego przyspieszenia ogulnie bylo okej ale juz na 4 biegu nie bylo czuc tej mocy do 120km samochod jeszcze jako tako szedl a potem juz bylo gorzej. ekonomzer na biegach 1 ,3 zamykal sie w 20 litrach natomiast w na 4 biegu zamykal sie w granicach ok 19 a na 5 biegu ok 16 l, kupilem nowy przeplywomierz. zamienik bosh 527 no i jeszcze gorzej do 3 biegu jest w miare okej ale im wiekszy bieg tym wieksza lipa ekonmizer nadal na 4 biegu dochodzi maks do 19 l. a na 5 do 16. ostatnio wlozylem oryginalna obudowe bosh 467 i czujnik zamienik. 527 skasowalem mape obciazen ale blad nadal sie pojawia od podcisnienia i efekt taki sam jak na zamieniku im wiekszy bieg tym gorzej a od 120 km juz ciezko przyspieszyc i totalna lipa. co jednak zauwazylem niby obydwie przeplywki identyczne oko w oko nawet ciezko roznice znalezc jedak roznica jest duza bo na tej malej siatce sa te male kwadraciki i tam wlasnie ten wlot powietrza jest z gola inny przy bosh wlot (te kwadraciki skierowane sa w lewo strone czujnika a w zamieniku bosh 527 ( podrubka) ten wlot powietrza skierowany jest w prawa strone czujnika jak ktos ma moze dolkadnie porownac obie obudowy , teraz w sobote mysle zalozyc nowa obudowe 527 zamienik ktory wlot powietrza skierowany jest w prawa strone czujnika ze stara przeplywka bosh 467 ktora posiada dziurke, ciekaw jestem czy obudowa ma jaks wplyw na moc, co mi mozecie poradzic jeszcze z tym bledem boost ... . co moge jeszcze dodac to na pierwszym biegu auto idzie ale napewno nie da sie nim szybko ucieknac np. ze swiatel drugiego biegu jest juz w miare ok bo samocho juz przyspiesza na 3 jest fajnie a na 4 biegu auto rozpedze do 120km a potem znow lipa ' na 2 biegu czuje jak samochod przekroczy 2500 brotow na 3 biegu czasem czuje jak ma kopa a czasem nie a dalej jest tak jak pisze powyzej , sory za bledy pisalem na szybkiego z tableta
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie wyskakiwał air flow meter jak miałem pęknięty wąż od intercoolera.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
Tyle, że błąd dotyczył za małej masy powietrza :8)

 

 

podpowiesz mi cos co do mojego problemu bo juz glupi jestem :roll:

Opublikowano
Siniu z Twojego opisu wynika, że w Twoim aucie jest całkowity brak doładowania turbiny. Przyczyn może być kilka: zapchane katy, zapieczone kierownice spalin turbiny, nieszczelny dolot - dziurawe węże oraz intercooler, niesprawny układ EGR - silnik jest zaduszany, niesprawny układ doładowania - przerwane przewody itp.
Opublikowano
Siniu z Twojego opisu wynika, że w Twoim aucie jest całkowity brak doładowania turbiny. Przyczyn może być kilka: zapchane katy, zapieczone kierownice spalin turbiny, nieszczelny dolot - dziurawe węże oraz intercooler, niesprawny układ EGR - silnik jest zaduszany, niesprawny układ doładowania - przerwane przewody itp.

 

 

kata nie ma tylko nie wiem czy dwoch , egr zaslepiony. wezyki podcisnienia nowe , na 2 biegu czuc jak samochod osiagnie 2500 obr. wtedy czuc jak mocno przyspiesza podobnie jest na 3 biegu z tym ze nie zawsze czuc takie mocne przyspieszenie a na. 4 biegu praktycznie nie czuc jak samochod osiagnie 2500 obr.tzn nie ma takiego zrywu samochod przyspiesza jednostajnie wtedy ale nie czuc tego efektu przyspieszania, ogulnie do 120 km samochod jakos jedzie ale ponad 120 jest lipa , tak jak pisalem jak sie biore za wyprzedzanie to staram sie to robic raczej. z 3 biegu , co do zapieczenia geometrii to chodzi o ta gruszke w turbinie ?? duzo jest roboty zeby rozruszac te gruszke ?? aha od 80 do 120 km samochod przyspiesza w jakies 12/13 sekund. w sobote zaloze nowa obudowe przeplywki zamienik 527 z moim starym czujnikiem z dziurka 467 zobacze co sie bedzie dzialo bo w zamieniku wlot powietrza jest ustawiony na prawa strone w o orginalu 467 na lewa strone obudowy ciekawe czy ma to jakies znaczenie ale prosze pisac co mam jeszcze zrobic tej sprawie

Opublikowano
Najlepiej jakbyś sprawdził jaka jest max dawka paliwa, bo z tego co piszesz to wygląda to na tryb awaryjny. Nawet INPĄ zrób pomiar i sprawdź tą wartość. Nie rozumiem za bardzo o co chodzi z tym wlotem do przepływki. Wlot ma być ustawiony w stronę filtru powietrza.
Opublikowano

Jak jakims cudem udalo Ci sie przeplywomierz wlozyc odwrotnie to oczywiscie, ze ma to znaczenie.

Ten czujnik ma metaliczna plytke i tak naprawde mierzy temperature na niej. Jesli odwrocisz to powietrze nie bedzie plynac ergo bedziesz mial wartosci masy powietrza do bani i silnik bedzie chodzil jakby chcial a nie mogl.

 

A jak odlaczysz przeplywomierz na wtyczce i wtedy pojezdzisz to wszystko gra?

Opublikowano

sprawdze w sobote jak bede w domu , co do tego wlotu powietrza to macie racje tylko sie nie zrozumielismy oczywiscie wlot jest od strony filtru powietrza ale na obudowie przeplywomierza sa takie male kratki przez ktore wlatuje powietrze od strony filtru powietrza do czujnika przeplywki ktory znajduje sie w srodku przeplywki i na tej obudowie przeplywki te kratki w obudowie bosh 467 skierowane so w lewa strone poprostu po skosie w lewo strone a w zamieniku bosha 527 skierowane sa w prawa strone , trzeba sie dobrze wpatrzec zeby zobaczyc roznice na obudowie :-) dobry pomysl z odlaczeniem przeplywki i sprawdzeniu jak samochod bedzie sie zachowywal :-) mysle ze ta stara przeplywka bosh z dziurka miezy lepiej niz nowka ale zamienik napewno chinski 527 po prostu przy starej bosh czesto bylo czuc na 3 biegu jak przekrocze 2500 obr. wtedy samochod mocno przyspieszal jednak juz na 4 biegu nie bylo tego czuc a na zamieniku mam wrazenie ze maksymalna predkosc samochodu to 120 km/ h mimo ze na starej przeplywce takze szalu nie bylo ,; blad boost control pojawia sie czesto a na 4 biegu ekonomizer pokazuje 19 , na koniec skoro mam dziurke w przeplywce to jest opcja delikatnie przeczyscic ja wacikiem jakims srodkiem czy nic nie ruszac i jakie macie swoje zdanie na temat dziurki ???? aha ta rula co idzie od przeplywki do turba to poprostu ja wtykam do turba

 

sory za bledy pisze z tableta

Opublikowano

Odepnij calkiem przeplywke na kablu tylko (bez wymontowywania). Odpal, pojedzij i zobacz jak jest.

Jak jest duzo lepiej to z przeplywka jest cos nie tak. Robiles adaptacje po montazu? Akutalizowales soft? Z opisu wnosze, ze miales wczesniej stary typ, wiec aktualizacja softu DDE to mus!

Opublikowano
tak mam wersje softu d5 aktualizowalem dissem ilosc kodowan 2 kasowwlem takze mape obciazen , jak bede w domu to odepne wtyczke przeplywki sam jestem ciekaw co i jak

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.