Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem tu nowy i pragnę się ze wszystkimi przywitać!

 

Dopiero zaczynam swoją przygodę z BMW, miałem już Audi 100 2.8 - niestety auto uległo wypadkowi. Postanowiłem wrócić do swojej miłości sprzed lat i zainwestować w BMW 730i e32.

Budżet jaki mam to 16 000 złotych.

 

Jako że przeszukałem całe forum i nie znalazłem nic o zakupie 730 -stki postanowiłem założyć nowy temat. Z góry przepraszam jeżeli "zaśmiecam" forum, wybaczcie. A więc mam kilka pytań, mam nadzieję że znajdzie się kilka osób które udzielą celnych wskazówek i odpowiedzi.

 

1. Jak wiadomo BMW 730i miało 3 wersje silnikowe: 188 KM ; 197 KM i V8 218KM. Który z tych silników jest w miarę oszczędny, mało awaryjny i nie drogi w utrzymaniu? Czy silniki te można "gazować" sekwencją?

 

2. Na co zwracać uwagę przy oględzinach wyżej wymienionych silników?

 

3. Czy jest możliwość instalacji turbo lub kompresora do tych silników?

 

4. Czy zna ktoś warsztat zajmujący się instalacją dobrego systemu wydechowego na terenie południowej Polski?

 

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

 

P.S Czy na forum istnieje dział w stylu "Kupujemy BMW - informacje wskazówki itp." ?

Opublikowano

Witam,

Jakbyś poszukał na forum to już było kilka tematow z zapytaniem typu który silnik itd.

 

LPG możesz wsadzić, ja wyrzucilem.

Budżet jaki masz może okazać się nie wystarczający :) Wszystko zależy w jakim stanie kupisz e32.

Co do punktów:

 

1. Zdecydowanie silnik R6 3.0 lub 3.5. To są najtrwalsze silniki i najtańsze w naprawie i bardzo proste w obsłudze. Znajomi mają te silniki w e34 i są bardzo zadowoleni. Ja osobiście kupiłem e32 730 z potwierdzonym przebiegiem i robiłem: wymiana przepływki, wyrzucenie gazu, nowa sonda (którą musze jeszcze raz na dniach wyminieć) nowe filtry oleje, płyny i tyle, miałem zapowietrzony układ chłodzenia, brak świateł wstecznych, ktoś wymienił na skrzynie man i zapomniał podłączyć czujniki i parę rzeczy od kosmetyki.

 

2. Jeśli masz kogoś kto może podłączyć to auto pod kompa to byłoby fajnie. Na początek sprawdzisz co komp pokazuje - jeśli nie to: sprawdź jak auto pracuje, jak jest zimne i ciepłe, czy przerywa podczas jazdy na zimnym i ciepłym silniku. Jak się nagrzeje, to sprawdź czy wkręca się na obroty. Blacharsko te auta dobrze się trzymaja, ale różnie bywa. Jeśli skrzynia automatyczna to sprawdź podczas jazdy jak pracuje - potrafią być dojechane. Nie musze chyba mówić, że musisz sprawdzić czy wszystkie światła dzialają, czy elektryka hula itd. No i koniecznie trzeba odwiedzić stacje kontroli - spaliny sprawdź koniecznie :!: (po spalinach już będziesz miał wiedze w jakiej kondycji jest silnik), klocki i zawieszenie to podstawa. Wrzuć sztuki które chcesz kupić do działu: "Co sądzicie o tym BMW z ogłoszenia? Opinie ..." Koniecznie z nr VIN sprawdzimy jak ma się VIN do wyposażenia.

 

3. Nie bardzo rozumiem ten punkt. Pytałeś wcześniej o LPG a chcesz kompresory wsadzać - nie wiem czy LPG to wytrzyma. Widziałem gdzieś na necie takie przeróbki, że ktoś pchał kompresor w silnik, ale był bez LPG. Pamiętaj, że kupisz auto które będzie miało spokojnie natrzepane 300000km (mi się zdarzyło oglądać sztuke która miała prawie 500000km), a to juz sporo. Chcesz kompresory pchać według mnie to nierozsądne i wbijesz się w koszty. Nie ma tylu częsci do silnika jak np do e34 czy do e38. Lepiej kupić większy motor w dobrym stanie (bo takie jeszcze na rynku są) i wtedy wsadzić LPG - no i masz szybkie e32. Mi 3.0 do jazdy styka - jadę jak biskup :D . Ponoć V12 5.0 to mega silnik, tylko wszystkie koszty x2 (przykład to 2 filtry powietrza lub dwie przepływki) lub x4 (przykład 4 sondy lambda po 2 na strone). Ja szukałem e32 z takim motorem, ale wtedy niebyło nic w dobrym stanie.

 

4. Jeśli chodzi o wydechy to sprawa się komplikuje. Chciałem kiedyś robić wydech i gość z okolic Piotrkowa Tryb. Krzyknął mi jakieś 3000pln za wydech, ale okres oczekiwania to jakieś 2 m-c. Gdzieś w Polsce znalazłem wydechy, pasujące obwodem do tego który ja mam, ale to też koszty, więc dałem sobie spokój. Może teraz coś się zmieniło, może jest dostęp.

 

Odp dla P.S Nie, niestenieje. Są różne wątki z podobnymi tematami.

Opublikowano

Witam ponownie!

 

Dziękuje "Tajger" za szczegółowe opisanie moich podpunktów - za to wielki plus!

 

Zapomniałem dodać ostatnio jeszcze jedno ważne pytanie, a więc:

5. Czy po kupnie auta zawsze trzeba wymienić rozrząd i inne części tak jak olej w silniku i automatycznej skrzyni biegów (chcę z "automatem")? Jeżeli tak to napiszcie mi proszę co wymienić i orientacyjną cenę takich wymian.

 

 

Jeżeli chodzi o instalacje LPG - sekwencja - to jeżeli już bym zakładał to tylko najlepszej marki i najwyższej jakościowo. Taka usługa to koszt ok. 5000 złotych. Nie wiem jak długo będę miał ten samochód, obawiam się, że te 5000 zł. nie zdąży mi się zwrócić, a więc instalacja "Elpidżi" raczej nie wchodzi w grę.

 

Co do ogłoszeń, byłem już na giełdzie we Wrocławiu i Rzeszowie - uwierzcie mi, nie znalazłem nic wartego uwagi. Na Allegro wszystko ładnie pięknie ale tylko na zdjęciach, od czasu do czasu pojawia się "ładna sztuka" za 20 000 PLN i przeważnie na drugi, trzeci dzień - ogłoszenie nieaktualne.

Obawiam się że będę musiał poszukać czegoś na Zachodzie, konkretniej Niemcy, Szwajcaria. I tu [BAD] zbita, bo kompletnie nie znam się na słabych punktach 730 - stki - Szwab lub inny Szwajcar mogą mnie zrobić w "bambuko" i przywiozę materiał na żyletki znanej wszystkim panom firmy.

Tak więc życzcie mi szczęścia i dalej czekam na jakieś podpowiedzi. Na razie wstrzymuje się od kupna i szukam info na temat "rekina" e32.

Pozdro!

Opublikowano

Można trafić dobrą sztukę tylko cierpliwości. Jak sam widzisz na allegro jest tylko 48 aut - spokojnie, na pewno coś znajdziesz.

 

5. To dopiero początek Twojej pracy. Po zakupie warto przyjrzeć się przewodom zapłonowym, świecom, kopułce. Trzeba sprawdzić przepływomierz, silnik krokowy oraz sonde lambda - jeśli coś jest niesprawne wymienić/naprawić, bo jedna usterka będzie ciągnęła następną.

 

Jeśli to wszystko jest ok, to należy zrobić regulację zaworów - bo poprzedni właściciel pewnie tego nie robił i jak go zapytasz to 80% sprzedających odpowie na odp.ie.rdol że robili regulacje, a tak naprawde nie będzie wiedzieć o co chodzi. A co za tym idzie, trzeba będzie wymienić uszczelke pod głowicą. Dodatowo wymiana olejów w silniku, skrzyni oraz moście. Warto zmienić płyn hamulcowy oraz płyny w chłodnicy. Dodatkowo trzeba wymienić wszystkie filtry. Rozrządu się nie rusza. Jeśli jesteś kumaty i masz wiedze w mechanice, to dasz sobie radę więc koszt to tylko części. Jeśli nie masz wiedzy to z mechanikiem będzie droższa ta wymiana - poza tym nie każdemu mechnikowi oddaje się e32.

Opublikowano
Jak chcesz mieć pewniaka to po prostu poszukaj samochodu ze zdrowym silnikiem i BEZWYPADKOWEGO, nawet niech kosztuje 4 tysiące, a za kolejne 15 tysięcy dokonasz w nim napraw/ wymian, wtedy poznasz samochód, nauczysz się czegoś o nim i przy okazji masz pewność, że wszystko jest nowe, sprawne i działające w 100%. Bo może ktoś wystawi taką niby "igłę" za 15 tysięcy a się okaże to być lump którego kupił za 5 tysięcy jak nie mniej.
Opublikowano
Tajger, będę czerpał z Twojej mądrości! :clap:

 

 

Wszystko podparte doświadczeniem oraz wiedzą innych użytkowników - ja jeszcze rok dwa lata temu byłem zielony :) Uwierz mi, że są tu ludzie, którzy mają e32 w małym palcu :lol:

Opublikowano

tajger w której e32 masz 4 sondy??

m30 to tylko 3.5 te same koszty części jak w m30b30 a pare koników więcej i NM spalanie nie dużo większe

do m30 można założyć turbo od e23 745

ale moim zdaniem wystarczy kupić zdrowe b35 i będziesz pan zadowolony jak chcesz r6

co do v8 to już nowszy silnik wiecej zaworów elektroniki hydrauliki itd

ale dżwięk v8 jest ......:x

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Rozrządu tak jak kolega napisał nie musisz ruszać,mało prawdopodobne żeby łańuch przeskoczył lub się zerwał,ale ja polecam wymianę jeśi przebieg jest + 300 tyś km,moc i kultura pracy lepsza.Dwa tygodnie temu zmieniałem łańcuch w m30,był rozciągnięty o ok 3 mm i ślizg napinający,były na nim wyżłobione rowki od łańcucha aż na 3..4mm.Ślizgu prowadzącego nie musisz zmieniać.Przyspieszenie zdecydowanie na plus,mniejsze spalanie.Łańcuch ok 68 zł firmy swag i ślizg napinający febi ok 80 zł.
Nur bmw e32

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.