Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wita.

Byłem dzisiaj na napełnieniu klimy. Okazało sie że czynnika czy czegoś tam bylo tylko połowa. Koleś nabił sprawdził ciśnienia i takie tam i stwierdził że układ jest ok. Ale niestety klima nie chłodzi. Co może być przyczyną. Domyślam się że może być sprężarka, ale zanim się do tego zabiorę chciałbym sprawdzić czy przypadkiem nie jest to sprawa elektryki.

Sprężarka napędzana jest paskiem , ale czy to wszystko? Czy jest coś co może odpowiadać za działanie klimy? Może jakiś bezpiecznik , czy przekaźnik , albo sterownik? Podpowiedzcie Panowie co i jak i ew jak to sprawdzić? Czy wogóle mogę to sprawdzić czy lepiej udać się do autoryzowanego serwisu???

pozdrawiam

Ten, kto sie pyta jest głupcem przez pięć minut,

ten kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano
Podnieś maskę i sprawdz czy działa sprzęgiełko ze sprężarki.Może być uszkodzony czujnik ciśnienia(wkręcony w sprężarkę).Pozostaje do sprawdzenia czujnik AUC-brzydkich zapachów,o ile taki masz?
never again N46
Opublikowano
uszkodzony auc nie ma wplywu na dzialanie klimy

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Podnieś maskę i sprawdz czy działa sprzęgiełko ze sprężarki.Może być uszkodzony czujnik ciśnienia(wkręcony w sprężarkę).Pozostaje do sprawdzenia czujnik AUC-brzydkich zapachów,o ile taki masz?

 

A jak mogę sprawdzić to sprzęgiełko i jaką ono pełni funkcję? Czy ten wspomniany czujnik jest pod ciśnieniem? ( chodzi i o to czy mogę go bezproblemu wykręcić i nie ucieknie czynnik)?

Ten, kto sie pyta jest głupcem przez pięć minut,

ten kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

Action Plan:

1. sprawdz czy kompresor sie kreci (sprzegielko sie zalancza)

2. Jesli tak to jest problem z wydajnoscia klimy (moze wentylator chlodnicy nie chodzi, moze czynnika malo = wyciek itd)

3. Jesli nie chodzi to sprawdz czy masz podpiety czujnik w zderzaku zaraz obok osuszacza (taka aluminiowa butla z przewodem do nabijania klimy)

4. Sprawdz czy masz czynnik (mozesz odkrecic plastikowa nakretne i lekko przycisnac metalowa kulke, jak cos poleci to czynnik jest).

5. Sprawdz czy kompresor kreci sie na krotko (musisz usunac obudowa dolna silnika i podlaczyc 12V pod kompresor bezposrednio, tylko nie pomyl kabli, na chodzacym silniki powinien sie zalaczyc).

Opublikowano
Action Plan:

1. sprawdz czy kompresor sie kreci (sprzegielko sie zalancza)

2. Jesli tak to jest problem z wydajnoscia klimy (moze wentylator chlodnicy nie chodzi, moze czynnika malo = wyciek itd)

3. Jesli nie chodzi to sprawdz czy masz podpiety czujnik w zderzaku zaraz obok osuszacza (taka aluminiowa butla z przewodem do nabijania klimy)

4. Sprawdz czy masz czynnik (mozesz odkrecic plastikowa nakretne i lekko przycisnac metalowa kulke, jak cos poleci to czynnik jest).

5. Sprawdz czy kompresor kreci sie na krotko (musisz usunac obudowa dolna silnika i podlaczyc 12V pod kompresor bezposrednio, tylko nie pomyl kabli, na chodzacym silniki powinien sie zalaczyc).

 

Wczoraj byłem w serwisie i klima została nabita. czyli wszystkie składniki typu olej,jakiś kontrast i czynnik chłodzący w normie. Koleś sprawdzał szczelność i stwierdził że szczelność jest ok.

co do kompresora to czy on nie jest zasilany paskiem klinowym??? :shock:

mam dwa wentylatory jesden przed i drugi za chłodnicą. ten za chłodnicą jest na wiscu więc jest od chłodzenia(ja to tak rozumuję) a ten przed chłodnicą jest od klimy??? Czy w momencie włączenia klimy on powinien od razu się załączyć???

pozdrawiam

Ten, kto sie pyta jest głupcem przez pięć minut,

ten kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

Właśnie sprawdzałem teraz i stwierdziłem że sprężarka się nie włącza i wentylator też stoi. Sprawdzałem też bezpieczniki i są ok. Pytanie teraz mam odnośnie sprzęgiełka. Czy to jest to kółko między kołem pasowym wału a sprężarką i czy załączenie polega na tym że unosi sie do góry i za pośrednictwem tego kółka napędzana jest sprężarka??? Co steruje tym sprzęgiełkiem i czy dobrze kombinuję???

Czy może z kolei problem jest z wentylatorem który najpierw musi sie załączyć i to on steruje tym własnie sprżegiełkiem???

Od czego zacząć gdzie szukać przyczyny?

pozdrawiam

Ten, kto sie pyta jest głupcem przez pięć minut,

ten kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

upsss

chyba trochę się zagalopowałem, zacząłem szukać problemu , a okazało się że brak paska. Więc może zacznę od założenia paska i może to okaże sie głównym problemem. :mad2: :mad2: :mad2:

Ten, kto sie pyta jest głupcem przez pięć minut,

ten kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

Takiego rozwiazania sie nie spodziewalem :P Fajne, ze sobie stworzyles teorie ze to napinacz napedza sprezarke.

Zalozysz pasek i bedzie OK :)

Opublikowano
Nie może a na pewno tylko nie wiadomo dlaczego ktoś jego zdjął. Może jest zatarte łożysko. Dziwię się tylko tym co klime nabijali, że ci tego nie powiedzieli :duh:
Opublikowano
bo tak się znają na tym co robia. Wiekszość warsztatów tylko podpina maszyne, wybiera model auta i potem kasuje pieniądze. Diagnozy zadnej nie potrafią zrobić.
szukam
Opublikowano
No tak, nawet jak są to tzw nabijacze klimy to po nabiciu muszą sprawdzić przynajmniej temp powietrza przy wylocie z kratek nawiewu. A oni zrobili chyba tyle co napisałeś..
Opublikowano

Dokładnie tak jak piszecie koledzy. Koleś podszedł podpiął wybrał auto i poszła maszyna. Po napełnieniu sprawdzał i stwierdził że on zrobił wszystko tak jak trzeba, ale prawdopodobnie mam walnięta sprężarkę. Ja dałem ciała bo też nie sprawdziłem i zacząłem szukać problemu.

Pasek założony i jest ok tzn prawie ok, ale.....

Okazało się że mam walnięty wentylator. Prąd do niego dochodzi, na krótko też chodzi , ale przed wentylatorem jest jakiaś płytka zalana silikonem i przez nią nie dochodzi prąd do wentylatora. I teraz pytanie: Czy ten opornik czy jak to się fachowo nazywa jest wymienialne czy muszę szukać drugiego wentylatora???

pozdrawiam

Ten, kto sie pyta jest głupcem przez pięć minut,

ten kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

do wentylatora dochodza 3 kable (2 to zasilanie, i jeden sterowanie).

 

Sprawdz czy sie nie odczepily przewody przy module wentylatora.

Opublikowano

W e39 właśnie oporniki siadają które można wymieniać. Poszukaj na forum lub w dziale zrób to sam. Pewnie jest coś na forum.

Ale przejedź sięautm w trasie to powinno chłodzić bez wentylatora. Jeśli tak to jest tylko on padnięty a reszta będzie ok.

Opublikowano

Przewody się nie odczepiły bo są przylutowane. Ogólnie klima chłodzi , ale wydaje mi się że chyba nie tak jak powinna, więc chciałbym żeby chodziła tak jak powinna.

pozdrawiam

Ten, kto sie pyta jest głupcem przez pięć minut,

ten kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano
Panowie a powiedzcie mi, mam taki problem z klima. Chlodzi u mnie dobrze, zimne powietrze leci. Ale sprezarka dosc glosno dziala i po wlaczeniu klimy delikatnie skacza obroty. Z okolic paska klimy slychac metaliczny dzwiek przy wzroscie czy spadku obrotow, na wolnych czy rownych obrotach nic, taki jakby swierszcz gral pod maska. Ale chlodzi naprawde dobrze. Pada sprezarka ?
Opublikowano
A wentylator Ci chodzi jak klime zalanczasz? Moze slabo schaldza i sprezarka daje z siebie max.
  • 2 lata później...
Opublikowano

mam e46 318i po swapie na 325i ( kupiłem już takie). Klima (automatyczna) nie załączała się, więc został uzupełniony czynnik, ponieważ go nie było w układzie. Jednak klima nadal nie działała - sprężarka w ogóle nie załącza się. Po podłączeniu zasilania "na krótko" klima zaczyna działać i z nawiewów leci zimne powietrze.

Okazało się, że nie dochodzi prąd do sprężarki. Idąc po kablu, który powinien sterować sprężarką (na którym powinien pojawić się prąd po włączeniu chłodzenia) okazało się, że idzie do komory w której jest sterownik i przekaźniki (w podszybiu po stronie kierowcy) ale nie jest do niczego podłączony. Gdzie ten przewód oryginalnie powinien być podłączony?

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Pytanie z innej beczki brakuje mi dwóch przewodów od klimy a dokładnie na dole od strony kierowcy wychodzą 2 obok siebie. Czy ich brak może powodować to ze sprężarka się wgl nie załącza?
Opublikowano
No wiadomo będę starał sie je zamontować. Nie wiem czemu ktoś to zrobił ale chodzi mi o to czy jeśli nie ma czynnika to mimo tego sprężarka powinna się załączyć? Gdy wciskam przycisk od klimy to zaświeci się na nim zielona lampka a sprężarka się nie załącza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.