Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ha!

Dziś szukając przyczyn zbyt niskich obrotów(400-500) oglądając cewki wykręciłem świece i to coś ukazało się moim oczom:)

Moje pytanie to czy jak wymienię ten syf na BKR6EK : http://allegro.pl/swiece-ngk-bkr6ek-v-line-20-bmw-e34-e39-cena-6szt-i3371947962.html

to czy będzie lepiej? Logika podpowiada że tak bo raczej gorzej nie będzie.. Wiem że lepsze np. NGK BKR6EQUP ale ja mam LPG i z czego wiem 4-ro elektrodowe nie nadają się do gazu więc te powinny być ok.. :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja wyczytałem, że najlepsze do gazu będą platynowe/irydowe jedno-elektrodowe, o minimalnie zmniejszonej przerwie.

Przy takich podobno cewki nie nadwyrężają się.

Opublikowano
a ja polecam denso ik 20 (irydowe) :)
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano

Aha, zapomniałem.

Kolego jak chcesz to zadzwoń do moje kumpla z serwisu Bosch, powiesz mu do czego potrzebujesz, od ci dobierze do gazu, takie jakie będą najlepsze, możesz też u niego zamówić nr 787 666 007 lub gg 540570

Opublikowano
Ja mam NGK 2 elektrodowe. Nie uznaję czegoś takiego jak świeca do gazu. Zrobiłem już w ciągu niecałych 3lat sporo km na gazie i jeszcze nie mam problemów. Przy LPG wymieniam świece co ok 60tys więc na przyszły rok wymiana.
Opublikowano

No tak, ale jak już swiece są do wymiany a w samochodzie jest gaz, to warto założyć specialne swiece do gazu, bo warto.

Napewno robisz na nich większy przebieg na gazie :)

Opublikowano
Ja u siebie zakładałem do wszystkich aut ngk i jestem zadowolony. Teraz do V8 założyłem NGK z limitowanej wersji V-line sports czy jakoś tak i jest bajka. Tylko cena trochę była wygórowana jak na ngk bo po rabatach płaciłem coś koło 80zł za sztukę. Lecz żałuję, że nie wziąłem na zapas bo chciałem tydzień temu kupić dla braciaka, ale nie ma już ich. Są tylko NGK V-line. Ale to nie te same.
Opublikowano
Ale jaką odczuwasz na nich różnicę? Swoją drogą 80zł to ogromnie dużo jak za świece. Ja dawałem ok 35zł i jest wszystko ok. Zima, wielkie mrozy i odpalanie po 2-3dniach nie stanowiło żadnego problemu nawet jeśli były to mrozy z dwójką z przodu :)
Opublikowano

Ok.

Widzę temat się rozwija.. :)

Co do "specjalnych" świec do gazy to wiem że nie ma czegoś takiego :)

Nikt nie odpowiedział mi czy te BKR6EK czyli min.standart zalecany przez bmw będzie ok? :)

Dowiedziałem się już że max 2 elektrodowe..

Dzięki za porady.

Pozdrawiam.

'

Opublikowano

Niemiecka propaganda:)

Logicznie.. O dziwo mi LPG chodzi dobrze na jakimś syfie typu Champion tzn że nie ma czegoś takiego jak świeca dobra do gazu.. Może być ewentualnie taka która dłużej pożyje...

Opublikowano
Ale jaką odczuwasz na nich różnicę? Swoją drogą 80zł to ogromnie dużo jak za świece. Ja dawałem ok 35zł i jest wszystko ok. Zima, wielkie mrozy i odpalanie po 2-3dniach nie stanowiło żadnego problemu nawet jeśli były to mrozy z dwójką z przodu :)

 

Szczerze Daniel żebym wiedział, że nie będzie ich w sprzedaży już to bym kupił z 2-3 komplety. Różnica kolosalna. Na zwykłych ngk v-line na 1 pierwszym biegu gubiłem trakcję (cały czas mrugała), a teraz nawet przy wyprzedzaniu 2-3 bieg w nodze w podłodze trakcja mruga jak głupia, więc różnica jest spora.

 

P.S. ja na 3 łapię 180km/h więc dla mnie to sporo.

Opublikowano

Czyli poprzednie były lepsze :mrgreen: Wykorzystywały cały potencjał tej elektrowni jaką masz pod maską :mrgreen: My musimy właśnie w pełni wykorzystywać moc swych silniczków :)

Ale tak szczerze jesteś pewny że jazda poprawiła się za sprawą tych właśnie świec? Ja tam gubię trakcję czasami na pierwszym biegu... Chyba że jest zima :norty: Masz jakiś zepsuty silnik :norty:

  • Moderatorzy
Opublikowano

Świece do gazu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Uśmiałem się :mrgreen:

Zakłada się świece dedykowane do silnika takie jakie zaleca producent i nic innego.

Za to ja mam niemiłe wspomnienia z NGK i nie chcę polecać tych świec. Z tego co wiem niektóre silniki nie tolerują tych świec(moja Skoda też nie chodziła dobrze).

Champion to nie jest żaden syf. Są to świece montowane przez wiele marek na pierwszy ogień tak jak np. Bosch, NGK, Denso czy Beru.

Ja mam takie

DSC_0613.jpg

I maszyna ryczy :D

I z tego co wiem nie ma lepszych do tego V8

Nie zakładajcie żadnych wynalazków.

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Świece do gazu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Uśmiałem się :mrgreen:

 

Ja powiem tak, w kwestii oleju dedykowanego pod LPG (szczególnie, że chyba wszystkie dostępne na rynku są semi-synthetic) też mi się śmiać chce.

 

Jednak co do świec to poniżej w linku wszystko w temacie:

 

http://www.autocentrum.pl/technika/swiece-i-przewody-inne-do-lpg/

  • Moderatorzy
Opublikowano

Eee tam.Każdy silnik ma swoje wymagania.

Właśnie wyrzuciłem platynowe.

DSC_0614.jpg

Takie świece są zalecane do niektórych silników przez fabrykę- tak jest np. z silnikiem 4,7 HO.

Montujmy to co zaleca producent do danego silnika i będzie :cool2:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Hmmm...

Dojdźmy do jakiegoś konsensusu, uważacie że NGK BKR6EK V-line 20 będą odpowiednie do modelu 528i ( z gazem :lol:) ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.