Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Posiadam BMW e90 320d. Od paru dni pojawia sie ten sam problem tzn; auto po 20 miutach zaczyna szarpac zarowno przy przyspieszaniu jak i przy stalej predkosci wsumie to na kazdym biegu, efekt jakby cos odcinalo naped tak mysle ! Do tego w tym samym momencie mruga kontrolka trakcji taka zolta ! Jakies pomysly ? Jak odpale auto przez pierwsze 15 minut zadnych objawow :? Prosze o porade.

Edytowane przez orisanowa
Opublikowano
Sprawdź ciśnienie w oponach a następnie je zatwierdź. Być może problemem jest rozbieżność ciśnienia w kołach na tej samej osi i system wariuje. Jeżeli nie pomoże to obstawiałbym bym problem z ESP, ABSem.
Opublikowano
Jak to nie kwestia ciśnienia w oponach (w co wątpię, bo pewnie w pierwszej kolejności świeciłaby się kontrolka od właśnie ciśnienia w kołach) tylko ESP lub inna usterka to na pewno podpięcie pod komputer dałoby odpowiedź co jest nie tak.
Opublikowano
Chyba najlepszym wyjsciem bedzie podpiecie pod komputer, jutro podzwonie i popytam moze sie uda gdzies umowic :) . Wrazie czego i tak sprawdze cisnienie w kolach, wkoncu to tylko pare minut. Odezwe sie wkrotce. Pozdrawiam
Opublikowano

podpiąć komp musisz,

 

problem leży w układzie DSC, przyczyn może być mnóstwo:

- padł sterownik,

- padł/wypiął się czujnik z koła,

- zawiesił się soft,

- poluzowała się któraś z wtyczek,

- 100 innych podzespołów powiązanych z DSC.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Wielkie dzieki za obecne odpowiedzi. Mam juz umowiona wizyte na nastepna srode do elektryka na komputer, podobno bardzo dobry zobaczymy co powie. :)
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam forumowiczow posiadam bmw e 90 i mam problem . Szarpie podczas jazdy i wlacza się kontrola trakcji po uplynieciu 15 min . Najczęściej się to dzieje na rondzie podczas skretu po podpięciu pod kompa wyszed komunikat d 373 f-CAN SW-TOP SENSOR DATE IS MISSING proszę o porade .
Opublikowano
moim zdaniem może być problem z wadliwie działajacym czujnikiem prędkosci obrotowej koła (ABSu), bardzo mało prawdopodobne ale możliwe, może jest jakieś uszkodzenie pierścienia magnetycznego po wewnętrznej stronie łożyska

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Wrocilem wlasnie z warsztatu ale innego niż wcześniej i podpięli pod kopa i zadnego bledu nie było. Ale dalej szarpie jak szarpalo a jak wylacze caly system kontroli nie szarpie?
Opublikowano

Ja bym sprawdził na twoim miejscu czujniki ABS , a jak one są dobre to ząbki w piastach - może są brudne i DSC szaleje.

Nie ma błędów w kompie bo prawdopodobnie masz wszystko sprawne, a brudne są piasty od środka tam gdzie siedzą czujniki ABS.

Opublikowano
tam nie ma żadnych ząbków, tam na łożysku od strony czujnika jest pierścień magnetyczny

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czesc wracam do tematu po przerwie byłem u mechanika i stwierdził na kole tylnim ze tam gdzie jest ten pierscien magnetyczny sa zarysowania na tych zabkach i ze prawdopodobnie czujnik abs warjuje .Czyli wymiana pol osi razem z tym piercieniem co o tym myślicie ?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
pierścień jest zintegrowany z łożyskiem koła, nie z półosią. Do wyjęcia łożyska trzeba zdjąć półoś

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

ja mam dokładnie ten sam problem od tygodnia ale mi się pojawia dopiero jak jestem na autostradzie z prędkością 120+ po 10-15 min

ale tuz przed pojawieniem się tych oznak szarpania specjalnie jechałem kompletnie na cicho ( wentylacja i radio off ) i było słychać z jednego kola wyraźny pisk

zakładam ze to padające łożysko

sprawdź to u siebie

ja w ciemno już kupiłem komplet łożysk na tylne kola i zabieram się w wekend o ile pogoda pozwoli za robotę

Opublikowano
ja mam dokładnie ten sam problem od tygodnia ale mi się pojawia dopiero jak jestem na autostradzie z prędkością 120+ po 10-15 min

ale tuz przed pojawieniem się tych oznak szarpania specjalnie jechałem kompletnie na cicho ( wentylacja i radio off ) i było słychać z jednego kola wyraźny pisk

zakładam ze to padające łożysko

sprawdź to u siebie

ja w ciemno już kupiłem komplet łożysk na tylne kola i zabieram się w wekend o ile pogoda pozwoli za robotę

 

 

Jak będziesz to robił , to proszę zrób parę fotek i napisz krótką instrukcję co i jak, a następnie wrzuć tu . Na pewno się przyda pokoleniom :cool2:

Opublikowano

kombinowałem przez weekend ale nie udało mi się zdjąć łożyska i w końcu pojechałem do kolegi na warsztat

prasa dala rade wycisnąć łożysko

cala robota zamknęła się dokładnie w 2h

za tydzień pojadę prewencyjnie zrobić 2 stronę to porobię zdjęcia

ale po wymianie tej strony co słyszałem szum z łożyska problem ustąpił z szarpaniem i kontrola trakcji

w BMW komp jest strasznie na takie rzeczy wyczulony w innym badziewiu byś jeździł aż kolo by ci odpadło :P

Opublikowano (edytowane)
To mowice ze lozysko jest to byloby super bo mechanik mowil o wymianie polosi calej z lozyskim itd. Widze ze musze zmienic mechanika dodam ze serwis bmw nie autoryzowany jak cos wiecej bedziesz wiedzial ze zdjeciami daj znac Edytowane przez garlic320
Opublikowano
Dodam tez ze jak wylacze cala trakcje i jadac na odcinku 100km zapala sie zolta kontrolka od abs i czerwona od hamulcy . Po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownie kontrolki gasna
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam wszystkich . Problem może być w złym odczycie prędkości z poszczególnych kół na jednej osi np. jedna opona będzie miała mniej bieżnika od drugiej i komputer będzie miał różne prędkości kół na jednej osi . Też mam ten problem teraz na zimówkach jade powiedzmy 120 na tempomacie i nagle sam się wyłącza a przy większych prędkościach od 170-180 co jakiś czas miga kontrolka trakcji przy mocniejszym wciśnięciu gazu na prostej drodze . Na letnich oponach tego nie było:) Spróbuje jeszcze sprawdzić ciśnienie w wszystkich kołach a jak nie pomoże to jeszcze poprzekładam koła .
Pozdrawiam Kuba:)
  • 1 rok później...
Opublikowano

Siema

Miałem ten sam problem walczyłem z nim dosc troche tzn. wymieniłem czujnik dsc niepomogło, wymieniłem sterownik obrotów (zawirowan) znajduj się on pod fotelem kierowcy i też nie pomogło!!!!!

 

Panowie i panie problem siedzi w pająku gdyż pajączek odpowiedzialny jest za lzs, czujnik kąta skrętu!!!! Używany pająk na allegro 60 zł robota jakieś 15 min samemu afcourse i problem znika!!!!

 

Pozdrawiam....

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, jakiś czas temu pisałem o moich problemach z kontrolą trakcji i szarpaniem samochodu. U mnie jest tak, że szarpie jak jest ciepło lub trochę dłużej pojeżdżę. Parę dni temu wymieniałem tarcze i hamulce z tyłu i z ciekawości sprawdziłem jak wygląda czujnik ABS. Zdjęcie pochodzi z prawej strony, lewy jest jeszcze bardziej zatarty.

http://i.imgur.com/6jqTQMU.jpg

Natomiast na pierścieniu są wyraźne ślady tarcia:

http://i.imgur.com/sGaZlyU.jpg

Czy to jest normalne (tarcie) i czy może ewentualnie być przyczyną szarpania samochodu?

Na ebayu znalazłem pierścień za 4 funty

http://www.ebay.pl/itm/BMW-3-SERIES-DRIVE-SHAFT-ABS-RING-E90-E91-E92-E93-ABS-RELUCTOR-RING-/131557318471?hash=item1ea16d5f47:g:qzsAAOSwWTRWuHY9

i dwa za 29 funtów (spora różnica)

https://www.ukpartsdirect.com/abs-reluctor-rings/bmw-abs-reluctor-rings/abs-reluctor-ring-115.html

może jakość wykonania inna? Czy kupowaliście może już takie pierścienie, a może w Polsce macie namiary?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dzisiaj naprawiłem awarię. Winnym okazał się pierścień ABS zamontowany na półosi. Pierścienie (2 szt.) zamówiłem w Anglii (z przesyłką 60 zł) szły 2 tygodnie. Przez ten pierścień uszkodzony został też czujnik ABS (kupiłem na allegro 2 używki po 29 zł za szt. - oryginalne ATE). Trochę roboty jest ale w końcu zero świecących kontrolek. A tak na marginesie to w jakim stanie był ten pierścień, normalne masakra (3 kilogramy rdzy między ząbkami i pod nim)

 

http://www.ebay.pl/itm/131557318471?euid=29da5279cbaf45dfac676370309aa631&bu=44410375291&cp=1&sojTags=bu=bu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.