Skocz do zawartości

Prośba o pomoc, dotyczy 525 TDS.


Gelerth

Rekomendowane odpowiedzi

Hi,

 

Z góry sorki za to że zacząłem nowy temat ale sprawa dla mnie jest trochę pilna i chciałbym prosić was o pomoc w poniżej sprawie. Wiem że poniższy temat był już przerabiany na forum i sporo na ten temat przeczytałem, ale nadal nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi na mój problem, a mianowicie:

 

Jestem szczęśliwym posiadaczem BMW 525 TDS z 97r. i ostatnio moje autko robi się coraz bardziej problemowe.

W czerwcu zaraz po kupieniu samochodu założyłem alarm do samochodu i wymieniłem akumulator na nowy 100Ah. Cały czas mam problem z odpalaniem auta i problem ten raz się nasila raz słabnie, nie ma reguły czy ciepło czy zimno na dworze, czy silnik rozgrzany czy zimny, raz pali od razu raz trzeba pokręcić i 10 sekund. Dodatkowo samochód musi być codziennie uruchamiany, bo wystarczy że zostawię go na 20-30 godzin i tak się akumulator rozładuje, że już nie da sie odpalić.

Ostatnio też zaczał falować na wolnych obrotach, tak +-50 obrotów na minutę i strasznie się trzęsie jakby nie wszystkie gary pracowały, trzeba zwiększyć obroty do około 1000/min i wtedy pracuje już równo, dodatkowo podczas tego falowania zdarzają się duże skoki obrotów najpierw się zwiększają póżniej gwałtownie spadają (czasami wtedy silnik gaśnie) iznowu wraca do falowania. Jednocześnie jak dodam gazu tak że obrotysą powyżej 2000/min i zdejmę nogę z gazu to jak spadają obroty to w granicach 1200-1300/min gwałtownie szarpie samochodem.

Poza tym jak przyśpieszam powoli to w granicach 1800-2100 zaczyna dziwnie trząść się samochód, jest bardziej zauważalne im bardziej obciążony samochód i im wyższy bieg.

Aha i jeszcze jedno, często mi się zdarza, że jak zdejmuję nogę z gazu (niezależnie czy zmieniam bieg czy dojeżdzam do skrzyżowania) to jak później wciskam gaz to auto nie reaguje, to znaczy nie przyśpiesza, ale np.: rośnie ilość zużywanego paliwa na przepływomierzu. Jest to dosyć irytujące, bo muszę kilka razy wciskać gaz to załapuje, albo wcisnąc sprzęgło, zwiększyć okroty powyżej 2000/min i puścić sprzęgło wtedy załapuje i przyśpiesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam co do rozladowywania akumulatora to podejrzewam ze masz zle podlaczony i komputer nie wygasza wsyzstkich akcesori potrzeba zastosowac jakis przekaznik mialem tak w e38 ale jak i gdzie dokladnie ci nie powiem ale napewnon inny uzytkownicy forum ci powiedza,co do reszty to nie mam pojecia jakie moga byc przyczyny takiego zachowania auta,pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Na sam poczatek sprawdz pompke paliwa w baku.

2) Diagnostyka i regulacja pompy wtryskowej powinna wyjasnic sprawe :8)

3) Jesli pompa bedzie OK a problemy nie mina to pozostaje zbadac stan rozrzadu. Moga byc juz bardzo luzne lancuchy albo walek zle ustawiony do walu.

4) Przy okazji wymien swiece zarowe jesli nie zrobiles jeszcze tego po zakupie. I zadne Autolite czy inne wynalazki - tylko Beru, NGK lub Bosh.

5) Czy auto ma moc? Nie kopci? Nie bierze oleju? Zmierz kompresje w cylindrach, musi byc w granicach 30 barow i rowniutko na kazdym garze. Pamietaj tylko ze kompresje mierzy sie na zimno, najlepiej po 12h bez odpalania lub wiecej.

I napisz czy pomogło :8)

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świec nie wymieniałem, ale właśnie teraz to zrobię. Pompy paliwa i wtrysku też jeszcze nie sprawdzałem.

Jeżeli chodzi o olej, filtry i tego typu rzeczy to są regularnie wymieniane. Olej mam wymieniany co 10-12 tyś km. za 2000km zbliża się czas wymiany, ale zauważyłem że jest już prawie na minimu a było w połowie pomiędzy min i max na bagnecie, czyli bierze olej. Olej zawsze wymieniał mi kumpel i wchodziło około 7 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli bierze ok. 1l na 10 tys. km to jeszcze nie jest zle. Moga to byc uszczelniacze zaworowe ale narazie nic z tym nie rob. Wg mnie zrob diagnostyke tak jak ci pisalem i w tej kolejnosci, czyli:

1) Pompa wspomagajaca i pompa wtryskowa

2) Rozrzad

3) Kompresja

Mysle ze w jednym z tych trzech punktow tkwi błąd.

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, wielkie dzięki.

 

W poniedziałek oddałem samochód do warsztatu, do elektryka, dzisiaj jak go mój teść odbierał to stwierdzili, że nie wiedzą co jest przyczyną problemów i poradzili mi tylko, że mogę wyciągać na noc bezpiecznik nr 11 który odpowiada za świała i centralny zamek to wtedy prąd nie będzie mi uciekał. Na szczęście nic nie zapłaciłem za tę "usługę".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zuzywania oleju to mozna sobie w dosyć prosty sposób wyliczyć, czy silnik nie przesadza z konsumpcją oleju, podany wzór dotyczy wszystkich samochodów BMW nalezy wstawiać tylko właściwą pojemnośc silnika i oczywiście przebieg ( najlepiej prawdziwy), a oto wzory:

 

Oil quantity added (ccm) - oil drained (g) :0,86 g/ccm

-----------------------------------------------------------------

mileage reading when draining - mileage reading when adding oil

 

Example:

Oil quantity added at mileage reading (km) - 44 800 : 4000 ccm

------------------------------------------------------------------

Oil quantity drained off at mileage reading (km) - 45 900 : 2 700 g

 

Konsumption:

4000ccm - 2700 g : 0,86 g/ccm

----------------------------------- = 0,78 l/1000 km

45 900 km - 44 800 km

 

 

Co do elektryki to e39 podobno tak mają ( ztym uciekaniem pradu), ale najlepiej byłoby sprawdzić, czy alarm jest poprawnie podłączony (podobno najczęściej złe podłączenie alarmu powoduje rozładowanie aku), inna sprawa, że mało jest fachowców, którzy decydują się za to wziąć - moja rada jechac do renomowanego zakładu (najlepiej dosyć duzego, a nie do pana Ziutka w stodole) zaplacić (niestety częśto jest to sosyć wysoka cena) i mieć możliwośc zareklamowania usługi gdyby nadal było to samo.

Co do trzęsienia silnikiem i falowania obrotów to jak na moje oko zbyt wiele czynników może mieć na to wpływ - niestety, ale pozostaje chyba serwis, kasa kasą, ale jak posumujesz póxniej w ilu warsztatach byłes i co Ci powymieniali, a ile Cie to neróww kosztowało, to lepiej zajechac do serwisu i niech Ci go przynajmniej zdiagnozuja - od tego bym zaczął, z ta wiedzą szukaj mechanika, ale nie chwal sie od razu, ze wiesz co jest tylko zajedź niech obejrzy, posłuchaj co mówi i sam bedziesz wiedział czy warto postawic u niego wóz do roboty.

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie.

Już kilka razy tu na forum przewinęło się określenie jakiegoś czujnika w instalacji el. w e39 i chyba nie tylko e39. A mianowicie, podobno instalacja elektryczna jest tak skonstruowana, że jakakolwiek ingerencja w tą instalację powoduje załączenie się wspomnianego czujnika który obniża napięcie w akumulatorze.

Pytanie brzmi czy to jest prawda i ewentualnie jak taki czujnik odłączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam no niewiem ale moim zdaniem powinieneś sprawdzić elektronike od pompy wtryskowej to jest przyczyna że silnik wachluje na wolnych obrotach i podczas jazdy traci moc moja bma mniała te same objawy ale jeżeli chodzi o odpalanie to jak część mechaniczna pompy jest ok to bma będzie odpalać dobże w tych silnikach pompy wtryskowe to jest tak zwany koszmar karzdego tdsa nowa pompa kosztuje w granicach 6tyś. mam koleśia co sie tym zajmuje twój problem rozwiązał by na 100% ma też używane części tylko do tdsów w przystępnych cenach jak masz nr gadu gadu to możesz podać pogadamy szczegółowo powodzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Z tego co piszesz to auto zaczelo krasc prad po zalozeniu alarmu. Moim zdaniem ktos cos skopal i tu nalezy szukac winy. Wyciagniecie bezpiecznika nr 11 (swiatlo, centralny) moze faktycznie pomagac - ale denerwujace jest wyciaganie go co chwilke, alarm bedzie podlaczony do centralnego.

2. jezeli chodzi o silnik to stawiam na sterownik pompy wtryskowej. Dosc czesto pada i zachowanie jest podobne. Ale zanim sprawdzisz sterownik to sprawdz wtryskiwacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam e 39 z 96 roku i miałęm podobny problem co ty auto raz uruchamiało się od razu a czasami szrpałem go dość długo co było wielkim wstydem dla mnie, rowniez nie miało mocy. Miaem równiez jechac do mechaników na sprawdzenie ale wpierw zmieniłem stacje paliw z jakiejs X na BP ULTIMATE i wlałem to najlepsze paliwo - wszystkie problemy mi uciekły a ze stacji wyjechałem jak strzała - fakt ze w aucie mialem resztki paliwa ale zanim zaplacilem i zrobilem zakupy auto caly czas choszilo a powaznie dostalo takiego kopa ze szok teraz nie mam problemow z odpalaniem nawet przy - 25 0C
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u kolesia który zakładam mi alarm ale też nie znalazł przyczyny, w końcu oddałem samochód do elektryka, którego w sumie kompletnie nie znałem, ale ze wstępnej rozmowy wynikało, że trochę się na robocie zna. Po jednym dniu odebrałem samochód i był zrobiony, tzn znalazł przyczynę uciekania prądu (był to moduł steryjący pracą klimy świateł w środku itp), naprawił i teraz prąd już nie ucieka. Natomiast odnośnie dziwnej pracyu silnika stwierdził że jest to pompa wtryskowa, tylko on nie podejmuje się naprawy, bo nie ma odpowiedznich urządzeń, polecił mi tylko jednego kolesia podobne specjalistę od pomp, ale jeszcze tam nie byłem.

Mam natomiast jeszcze pytanko, w trakcie zimy, kilka razy zdarzyło się że rozładował się zupełnie akumulator i coś się popierdzieliło u mnie w radio. Mam wersię BMW Buissness ze zwieniarką w bagażniku a na konsoli środkowej jest pod taką długą klapką ukryte magnetofon i czter przyciski: BASS, TREBLE, FADER i BALANCE. W chwili obecnej jak włączam samochód i radio to basy i soprany są ustawione tak jak były, natomiast gra tylko głośnik przy kierowcy. Muszę za każdym razem ustawiać FADER i BALANCE. Jest to trochę irytujące, bo gaszę silnik i po chwili odpalam i znowu muszę wszystko ustawiać. Czy ktoś zna sposób jak można te wartości ustawić na stałe? i Czy jest to możliwe we własnym zakresie, bo kumpel, który ma podobną betkę stwierdził, że rozkodowało się radio i mogą to ustawić tylko w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do radia to pamiętam,że ktoś na forum poruszł juz ten problem, ale nie wiem z jakim skutkiem się skończyło, musisz poszukac.

Jeśli zaś chodzi o pompę, to znajdź naprawdę dobrego fachmana od pomp, a nie od wszystkiego po trochu (przekonałem się na własnej skórze, jeździłem jeszcze MB po różnych mechaniorach, kazdy zrobil troche lub mniej, kazdemu tzrba było zapalcić, a i tak skończyło sie u gościa, ktory robi tylko pompy, ale jak zrobił zapomniałem o problemie).

Problemy z elektryka w e39 są ponoć dosyć powszechne, dobrze, że się z nimi uporałeś, a powiedz ile to kosztowało?

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chciałbym poinformować iż problem szarpania, falowania obrotów, braku reakcji na pedał gazu zniknął sam.

No prawie sam, bo w związku z ociepleniem, przestałem dolewać denaturat do paliwa (miało to zapobiegać zamarzaniu paliwa) i samochód chodzi teraz jak nowy. No prawie, bo nadal kiepsko pali na ciepłym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gelerth:

przestałem dolewać denaturat do paliwa (miało to zapobiegać zamarzaniu paliwa) i samochód chodzi teraz jak nowy.

sorki, ale kto Ci nagadał głupot z tym denaturatem? :mad2:

mozna dolewać, ale do benzyny, do diesla tylko naftę lub zwykłą benzynę E95 w ilosci do max do 30% objętości paliwa w zbiorniku :!:

 

Obawiam się, że masz problem z pompą :duh:

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.