Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema zastanawiam się nad założeniem gazu do bmw e46 1.9 benzyna m43 silnik.Moje pytania:

 

1.Sekwencja / zwykła instalacja ?

2.Czym one się różnią ? ( w sekwencji jest spalanie 50/50 ?

3. Ile mocy straci samochód ?

 

Z góry dzięki. Damian

Opublikowano

nie zakłada się już zwykłych instalacji bo konczą się auta które mogły na nich jeździć.

Sekwencja pali tylko gaz no chyba że jest tak założona dla pewnych silników żeby co jakiś czas był dotrysk benzyny.

Raczej moc nie powinna spaść, natomiast zawsze coś tam się odczuwa.

szukam
Opublikowano

Nie wiem czy w ogóle jest możliwe założenie zwykłej instalacji do takiego silnika? Ja mam instalację 4 generacji firmy STAG (mam ten sam silnik co Ty) i spalanie w mieście to około 11 litrów. W trasie jadąc oszczędnie ale dynamicznie to da się zejść do 9 litrów, czyli średnie spalanie można przyjąć w granicach 10 litrów. Odnośnie jakiegoś spadku mocy to jest niezauważalny.

 

Odnośnie spraw technicznych: Zbiornik 50 litrów w miejscu koła zapasowego, wchodzi około 44 litry gazu więc jedno tankowanie wystarcza średnio na 440km. Kurek do tankowania gazu pod klapką paliwa, kontrolka poziomu gazu w schowku popielniczki.

Opublikowano
ja mam brc lecz juz 5cioletnia wiec nie moge powiedziec ze jestem mega zadowolony, lecz nie narzekam :) jedyne co robilem to wymiana filtrow i regulacja gazu koszt 170zl. Ale czeka mnie wymiana reduktora ( koszt 600 zl ) ;/
Opublikowano

Znajomy montuje instalacje i powiedział mi kiedyś, że auto na gazie traci moc, jeśli właścicielowi zależy na niskim spalaniu. Wtedy gazownicy tak ją ustawiają, żeby jak najmniej paliła. A że z reguły wszyscy zakładają gaz, żeby mało płacić za przejechane kilometry, to z przyzwyczajenia większość tak właśnie ją reguluje.

Jednak jeśli zakłada się ją poprawnie i ustawia bez nastawienia na niskie spalanie, to na LPG auto powinno mieć minimalnie większą moc niż na Pb ze względu na wyższą ilość oktanów.

Opublikowano
Do tego silnika dobra instalacja to koszt mniej więcej 2700zł +-

U mnie cena instalacji do 4cyl to 2300zł.

tas23 - wydaje mi się, że gazownicy raczej ustalają mieszankę, żeby byłą odpowiednia i nie robi się jakiegoś wzbogacenia/zubożenia mieszanki.

Opublikowano

Tak robią drut gazownicy.

Druga sprawa, że oktany nie mają nic wspólnego z kalorycznością, więc skąd większa moc. W najlepszym wypadku przy dobrej instalacji i dobrym gazowniku moc jest +- taka sama jak na benzynie lub do kilku koni mniejsza. I oczywiście spalanie + kilkanaście procent. Jeżeli jest inaczej, to jest źle.

Opublikowano

Nie ma co się spuszczać czy jest 1-2km mniej. Ja i tak nie mam żwawego silnika, ale spadku nie da rady odczuć. Nawet jeśli jeżdżę już długo tym autem bo prawie 3 lata to jak przełączę na PB to nie czuję zmiany na plus. Auto przyśpiesza i pracuje identycznie na jednym i drugim paliwie,

Co do spalania to nie wiem bo PB mam tylko i wyłącznie do rozgrzania silnika. Nie jeżdżę na benzynie ale logiczne że kilka procent musi więcej spalić przy wtrysku sekwencyjnym. Co innego jak jest wtrysk ciekłego gazu.

Opublikowano (edytowane)
Jeżeli masz dobrze masz założoną instalacje LPG odpowiednio wyregulowaną to jak w moim przypadku było paliła tyle co komputer pokazywał BP. Co do: instalacji sewkencja czy zwykła już nie te lata, żeby zakładać mona co występuje w E36 i się sprawdzało szczególnie BRC, kolego 600 zł parownik do 1,9 ? kaj to ulągłeś zmień gazownika parownik taki kosztuje max 200 zł. Do 328 jak u mnie parownik górnej półki wystarczający kosztuje 550 zł. Pozdrawiam Edytowane przez Anonymous
Opublikowano
Nie wiem czy w ogóle jest możliwe założenie zwykłej instalacji do takiego silnika? Ja mam instalację 4 generacji firmy STAG (mam ten sam silnik co Ty) i spalanie w mieście to około 11 litrów. W trasie jadąc oszczędnie ale dynamicznie to da się zejść do 9 litrów, czyli średnie spalanie można przyjąć w granicach 10 litrów. Odnośnie jakiegoś spadku mocy to jest niezauważalny.

 

Odnośnie spraw technicznych: Zbiornik 50 litrów w miejscu koła zapasowego, wchodzi około 44 litry gazu więc jedno tankowanie wystarcza średnio na 440km. Kurek do tankowania gazu pod klapką paliwa, kontrolka poziomu gazu w schowku popielniczki.

 

Do mnie wchodzi 40,5l Gazu i posiadam też w kole zapasowym, raz udało się 40,7 :P, ale jeżeli jest do d... gaz to wejdzie i dużo więcej, co do spalania i ilości gazu w E39 również butla w kole wchodziło 41,5l. Posiadałem 520I i max w trasie zrobiłem 380km czyli masz 9,2 spalanie przy 130-150km/h z tego co napisałeś to Ci sporo pali, aktualna 328Ci automat/tiptronic przy ciągłym deptaniu w mieście kręceniu do 5,5-6,5 czyli do odcięcia spala mi 19-20l gazu, a w trasie przy 150-160km/h na klimie i tempomacie w 3 osoby dorosłe plus córeczka moja po zrobieniu 190 km było jeszcze 13l gazu w butli i do tego rurka podająca ciśnienie do parownika jest 6fi, a powinna być 8 więc po wymianie spalanie będzie jeszcze mniejsze :) Ogólnie na LPG auto powinno brać 1-2l więcej gazu od normy benzyny, ale wszystko zależy od gazownika i jego toku myślenia jak ma wyregulować :) Na pewno podstawa wymieniać filtry (2) i co jakiś czas zrobić około 100km na benzynie w celu nie dojechania wtrysków :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.