Skocz do zawartości

[e46] 1.9 benzyna/gaz problem z termostatem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam pewien problem, wczoraj wywalilo mi odpowietrznik wiec kupilem nowy i przykrecilem, lecz od tego momentu auto zaczelo mi sie bardzo szybko grzac. Wczesniej po przejechaniu 2km auto nagrzewalo mi sie do 30stopni max, lecz po wymianie odpowietrznika auto nagrzewa mi sie teraz do 90 stopni. Dzisiaj troche czasu gazowalem auto 3-4 tys odbrotow na parkingu aby sprawdzic czy bedzie sie grzalo wiecej niz 90, lecz okazalo sie ze 90stopni i wiecej nie idzie. Wiatrak sie załacza i po pewnym czasie 5-10 minut waz pod chlodnica robi sie cieply. Wiec pytanie czy to termostat do wymiany ?
Opublikowano
Jeszcze jedno, gdy lapie 90 stopni, to gdy otworze korek od zbiorniczka to wywala plyn.
Opublikowano
Jeszcze jedno, gdy lapie 90 stopni, to gdy otworze korek od zbiorniczka to wywala plyn.

 

czyli wszystko jest OK

 

w czym problem ?

gg5553463
Opublikowano
Temperatura otwarcia termostatu to w tym silniku domyślnie 105 stopni. Sprawdzając na podglądzie temperatury u mnie pokazuje podczas jazdy cały czas około 107-108 stopni. Jeżeli wyrzucanie płynu jest normalne (tak jak kolega powyżej napisał) to osobiście nic bym z tym nie robił bo 90 stopni to raczej nie jest jakieś spore niedogrzanie silnika.
Opublikowano
Temperatura otwarcia termostatu to w tym silniku domyślnie 105 stopni. Sprawdzając na podglądzie temperatury u mnie pokazuje podczas jazdy cały czas około 107-108 stopni. Jeżeli wyrzucanie płynu jest normalne (tak jak kolega powyżej napisał) to osobiście nic bym z tym nie robił bo 90 stopni to raczej nie jest jakieś spore niedogrzanie silnika.

 

 

normalna temp pracy silnika to 90stopni (+-5 stopni) i wszystko jedno czy jest to mercedes czy bmw czy polonez :)

 

a to że płyn wywala PO ODKRĘCENIU KORKA na rozgrzanym silniku (tak zrozumiałem z tekstu który odczytałem w poście) to również normalna sprawa

bmw ma to do siebie że wytwarza dość duże ciśnienie w układzie chłodzenia które wzrasta wraz ze wzrostem temperatury silnika/cieczy chłodzącej

 

więc nadal nie widze gdzie tu jest coś nie tak

 

p.s. 107 - 108 stopni to moim zdaniem już przegrzewanie silnika i należało by coś z tym zrobić

ale niech się jeszcze ktoś tu inny wypowie

gg5553463
Opublikowano
p.s. 107 - 108 stopni to moim zdaniem już przegrzewanie silnika i należało by coś z tym zrobić

ale niech się jeszcze ktoś tu inny wypowie

Tak jak napisałem w poście powyżej - temperatura otwarcia termostatu dla tego motoru to 105 stopni.

Opublikowano (edytowane)
p.s. 107 - 108 stopni to moim zdaniem już przegrzewanie silnika i należało by coś z tym zrobić

ale niech się jeszcze ktoś tu inny wypowie

Tak jak napisałem w poście powyżej - temperatura otwarcia termostatu dla tego motoru to 105 stopni.

 

 

kolego nie myl temp otwarcia termostatu z temp pracy silnika

 

po otwarciu termostatu ciecz się miesza z resztą płynów układu otwartego co prowadzi to ochłodzenia płynu

a następnie układ otwarty powinien pilnować i trzymać taką temp jak napisałem wyżej

a wskazówka na zegarach powinna stać idealnie w pionie (chociaż zegary lubią często przekłamywać - dlatego warto skontrolować temp w ukrytym menu zegarów chyba test nr 7 jak dobrze pamiętam )

 

a domyślam się że te 105 to całkowite/maxymalne otwarcie termostatu powoduje

 

klik: ->

Edytowane przez spine
gg5553463
Opublikowano
p.s. 107 - 108 stopni to moim zdaniem już przegrzewanie silnika i należało by coś z tym zrobić

ale niech się jeszcze ktoś tu inny wypowie

Tak jak napisałem w poście powyżej - temperatura otwarcia termostatu dla tego motoru to 105 stopni.

 

 

kolego nie myl temp otwarcia termostatu z temp pracy silnika

 

po otwarciu termostatu ciecz się miesza z resztą płynów układu otwartego co prowadzi to ochłodzenia płynu

a następnie układ otwarty powinien pilnować i trzymać taką temp jak napisałem wyżej

a wskazówka na zegarach powinna stać idealnie w pionie (chociaż zegary lubią często przekłamywać - dlatego warto skontrolować temp w ukrytym menu zegarów chyba test nr 7 jak dobrze pamiętam )

 

a domyślam się że te 105 to całkowite/maxymalne otwarcie termostatu powoduje

Wymieniałem jakiś czas temu termostat z powodu niedogrzewania się silnika ( temperatura w teście nie przekraczała 70 stopni), teraz w teście na zegarach cały czas pokazuje 108 stopni, pompa wody wymieniona niedawno, poziom płynu w normie. Sugerujesz, że coś jest nie tak? Jeżeli tak to co można jeszcze skontrolować?

Opublikowano

może chłodnica zapchana robactwem i innym syfem - użebrowanie chłodnicy ??

 

miałem taki przypadek kiedyś w astrze :)

 

innego pomysłu nie mam

 

generalnie termostat nie działa tak że otwiera się maksymalnie i zamyka

 

on pracuje cały czas i uchyla się bardziej albo mniej wzrasta temp to otwiera się bardziej - maleje temp to delikatnie przymyka

tak żeby pilnował odpowiedniej temp pracy

gg5553463
Opublikowano

Temp robocza w tych silnikach to ponad 100st. Logiczne... Termostat temp otwarcia ma wybite 105st OTWARCIA nie max otwarcia. Max otwarcie to pewnie coś koło max 110st, trzeba by było sprawdzić, ale w domowych warunkach jest to raczej nie możliwe.

 

U mnie temp otwarcia to 95st a max otwarcie jest przy 104st. W silnikach R4 jest duża temp robocza silnika i żadnych nieprawidłowości tutaj nie ma.

Opublikowano
ok wszystko sprawdzilem juz na cito, wiec temeperatura maxymalna jaka dogrzewa (jazda okolo 20 minut miasto-trasa) to 102 stopnie. Tylko teraz czy to jest prawidlowe ze górny wąz jest bardzo goracy, a waz pod chlodnica jest letni ?
Opublikowano

Prawidłowo. Termostat nie działa na zasadzie on/off. Jest letni, bo tyle potrzebował by utrzymać temp ~105st. Jak pojeździsz w dużych temp i mieście to gwarantuje Ci że chłodnica będzie gorąca :)

I pamiętaj że wskazówka z pionu w kierunku czerwonego pola ucieka dopiero po przekroczeniu 115st, więc jeszcze sporo Ci do tego. Układ działa prawidłowo, ale możesz kontrolować przy szybkich przejazdach lub długich korkach, wtedy będziesz miał pewność jaką maksymalną temperaturę osiągnie.

Opublikowano
Temperatura otwarcia termostatu (a tym samym temp silnika z testu 7) dla tego silnika to 102-105 st C i wbijcie sobie to wszyscy do głowy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Ehhh ile ludzi tyle teorii :/
  • 2 lata później...
Opublikowano

Podepnę się pod temat, auto jak w profilu.

Ogólnie mało, jeżdżę i krótkie trasy po mieście więc wcześniej mogłem tego nie zauważyć. Ale pojechałem na sylwestra ok 40 km za miasto, temperatury na zewnątrz jak widać ok -10. Problem w tym, że silnik mi się nie chciał nagrzać, po ok 20km wskazówka była na 1/3 pola dopiero po przejechaniu prawie tych 40 km ledwo podchodziła na połowę pola jak troszkę przyspieszyłem. Jechałem ogólnie ok 90-100km/h 2,5-3k obrotów. W drodze powrotnej praktycznie sytuacja ta sama, dopiero przed miastem przycisnąłem mu na chwilę do ok 4k obr i wjechałem w miasto, światła itp to w końcu łaskawie wskazówka weszła na połowę. Nie muszę dodawać też, że i za ciepłe powietrze w aucie nie wiało. I teraz pytanie czy przy takiej jeździe i takich temperaturach na zewnątrz byłoby to normalne czy raczej nie i termostat może się nie domykać i cały czas jest troszkę otwarty i silnik nie może się dogrzać, lub grzeje bardzo długo ?

Opublikowano
To nie normalne aby się nie zagrzał. Zacznij od termostatu

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Przy - 10 pion powinieneś mieć po ok 4km a temp robocza po ok 7km. Oczywiście w kilometrazu trzeba zachować pewny dystans bo nie można określić co do km temp bo zależy od tego czy miasto trasa, czy płasko, zjazdy, podjazdy. Ale mniej więcej tyle powinno to trwać i masz termostat do wymiany
Opublikowano
W bmw wskazowka ma stac w pionie na bacznosc jak zolnierz :p i tak jak wyzej pisali juz koledzy termostat
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam!

 

Chciałem poinformować że temperatura otwarcia termostatu dla silnika M43TU B19 – 194E1 przed liftem 99 rok produkcji to 85 stopni a nie 105 . Zamontowanie innego termostatu na przykład MAHLE BEHR TM 15105 powoduje zagotowanie się płynu chłodzącego .Według numeru OEM dla tego modelu 11 53 1 437 085 trzy ostatnie cyfry wskazują na temperaturę otwarcia . Niestety wszystkie sprzedawane zamienniki występujące dla tego modelu, maja temp. otwarcia 105 stopni i nie nadają się do tego konkretnego modelu silnika .Proszę to mieć na uwadze .

Pozdrawiam Mariusz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.