Skocz do zawartości

Efficient Dynamics w F10


antalya

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się na czym w rzeczywistości polega działanie tego Efficient Dynamics w naszych samochodach.

W wyposażeniu podaje się "odzysk energii hamowania" czy to jest z tym związane, błekitna bateryjka pod obrotomierzem jest tak "dla picu" czy coś tam gdzieś się ładuje :?:

Jaki realny wpływ ma działanie tego "systemu" na np. zużycie paliwa, klocków hamulcowych itd. Czy wymaga to jakiegoś serwisowania i jak to jest w rzeczywistości trwałe.

Czy jest tutaj może ktoś kto może pokrótce streścić o co w tym chodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak normalnie jedziesz, osprzet silnika gdy sie da jest odsprzeglany wiec nie zuzywa energii, a jak zdejmiesz noge z gazu to alternator, kompresor do klimy chodzi na pelen gwizd tak by odzyskac jak najwiecej tej mocy co jej wladowales w auto przy przyspieszaniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są jeszcze 2 alternatory przy tylnych kołach. Koszt jednego 950zł. O trwałości nic nie wiadomo.

Ponieważ od 8 lat mam w swoich bmw ten sam silnik i pali praktycznie tyle samo, to śmiem twierdzić, że cały ten cyrk to bełkot marketingowy i kolejna rzecz "do zepsucia". Może to obniża spalanie w testach dla UE ale w normalnej jeździe raczej obniża niezauważalnie.

Najwięcej spalanie obniża 8-biegowa skrzynia która przez większość czasu trzyma silnik na bardzo niskich obrotach, co natomiast powoduje, że większość czasu jeżdżę w trybie sport po to by mieć normalną odpowiedź na naciskanie gazu i spalanie wraca do normy sprzed 8 lat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje, właśnie w kontekście ewentualnego wpływu na zużycie paliwa zadałem te pytania.

Też mi się wydaje że korzyści z tego są chyba symboliczne lub żadne, ale hasło na foldery reklamowe całkiem fajne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki za informacje, właśnie w kontekście ewentualnego wpływu na zużycie paliwa zadałem te pytania.

Też mi się wydaje że korzyści z tego są chyba symboliczne lub żadne, ale hasło na foldery reklamowe całkiem fajne...

 

Nie do końca są symboliczne. Poczytaj dokładnie o systemach zastosowanych w BMW, jest tego dużo w necie. Z jakiegoś powodu 200 konny diesel BMW E39 palił 2-3 litry więcej niż w F10, która jest cięższa. Zresztą prawie w każdym zestawieniu porównawczym BMW palą mniej niż konkurencja zapewniając lepsze osiągi. Z niczego to się nie bierze. Oczywiście konkurencja zaczyna stosować te same rozwiązania, ale fakt jest faktem, że sumaryczny skutek zastosowanych udoskonaleń daje efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Odnowie ciut temat .

Mam teraz 740xd i przy prędkości Ok 200 jak odpuszczę gaz tak ze wskaźnik złozycia schodzi na zielone pole efficient dynamics to czuje jakby auto Hmm przygasalo !? Hmm jakby miało opór . Wystarczy ze delikatnie musnę gaz ze wskaźnik wchodzi na zero to wszystko mija. Czy to możliwe abym czuł działanie systemu czy diesel z napędem na 4 tak już po prostu ma ? Zawsze szybciej to jeździłem albo v8 i lub albo z napędem na jedna oś .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Działanie Efficient Dynamics po ściągnięciu nogi z gazu (hamowania silnikiem) myślę że w każdym silniku nie tylko w moim B47 polega na tym ( nie wiem czy tylko na tym )że wzrasta napięcie ładowania akumulatora z 14,4V do 14,7V. Można sprawdzić tą zależność w menu ukrytym - napięcie ładowania. Skutkuje to przyjęciem w tym czasie przez akumulator większą ilość ładunków elektrycznych, przyjmuje większą ilość energii gratis z odzysku. Następstwem tego, gdy dodamy gaz i silnik zacznie pracować (ciągnąć) alternator w mniejszym stopniu obciąży silnik napięcie ładowania zmniejsza się do 14,4V ( mniejsze spalanie), bo akumulatora już wcześniej zgromadził dodatkową ilość energii z odzysku. Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie jestem w stanie na to pytanie kompetentnie odpowiedzieć. Ponieważ w celu porównania skuteczności hamowania nie mam możliwości wyłączenia Efficient Dynamics podczas hamowania silnikiem, zawsze załącza się Efficient Dynamics.

Na logikę nie powinno być to aż tak bardzo intensywniejsze hamowanie spowodowane działaniem Efficient Dynamics.

Może ta intensywność hamowania w Twoim przypadku wynika z dużej skuteczności hamowania silnikiem 40xd tym bardziej przy 200km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnowie ciut temat .

Mam teraz 740xd i przy prędkości Ok 200 jak odpuszczę gaz tak ze wskaźnik złozycia schodzi na zielone pole efficient dynamics to czuje jakby auto Hmm przygasalo !? Hmm jakby miało opór . Wystarczy ze delikatnie musnę gaz ze wskaźnik wchodzi na zero to wszystko mija. Czy to możliwe abym czuł działanie systemu czy diesel z napędem na 4 tak już po prostu ma ? Zawsze szybciej to jeździłem albo v8 i lub albo z napędem na jedna oś .

 

W jakim sensie "przygasało"? Co się dzieje z obrotami silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.