Skocz do zawartości

E39 2.5d przerywa, obroty faluja, wtryski OK ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

pacjent e39 2001 2.5d.

Silnik podczas jazdy, przy wciskaniu lekko gazu przerywa, szarpie, natomiast przy jezdzie z gazem "w podloge" idzie normalnie, bez przerywania, dynamicznie jak zwykle.

Nie dymi.

Na wolnych obrotach silnik pracuje nierowno, czasami tak ze az cala karoseria chodzi, natomiast wystarczy sie troche przejechac ostro to po zatrzymianiu ok 1min pracuje normalnie a

pozniej znow zaczyna falowac.

Bylem u mechanika, podlaczal komputer zero bledow, sprawdzil cisnienie na wtryskach i jest prawidlowe...

Jaka moze byc przyczyna?

Opublikowano
zacząłbym od sprawdzenia korekt wtryskiwaczy na rozgrzanym silniku
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
Miałem to samo, trzepał, falował, diagnoza - regulator CR do wymiany. Miejsce montażu na pompie CR, koszt nowego (oryg. BOSCH) ok. 400zł. Do regulatora nie dają w zestawie uszczelki stalowej (jednorazowej), więc trzeba dokupić oddzielnie, koszt kilka zł. Zrobiłem to sam pod blokiem (niestety, trzeba kolektor ssący zdjąć), po wymianie chodzi jak nowy.
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Znow mam ten sam problem. Dzisiaj jak jechalem zaczal mocno przerywac i w koncu wyswietlilo sie na komputerze fuel injection system i samochod zaczal zwalniac i zgasl.

Zatrzymalem sie, odpalil z dotyku i mocno przerywajac dojechalem kilka km na miejsce. Bmw postalo kilka godzin po czym musialem wrocic 50km do domu. Po odpaleniu czuc bylo drgania, przy przyspieszaniu z lekkim gazem tez. Dojechalem jakos do celu i przed wylaczeniem silnika samochod chodzil na wolnych obrotach kilka minut normalnie bez wibracji i przerywania... Mam ja odstawic do mechanika ale dopiero w drugiej polowie tygodnia a jest to samochod pracujacy i kazdy dzien nie jezdzony to strata dla mnie. Moze cos wczesniej z Wasza pomoca by sie zrobilo.

 

 

Co do poprzedniego postu DarioKa - czy ten regulator da sie kupic na allegro? jak to wyglada?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Problemem nie byl regulator tylko jakis czujnik na listwie ktory kosztowal 400zl, po wymianie wszystko git.
  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam. Trochę odgrzebuje temat, mam podobne objawy jak kolega z pierwszego posta tylko, że w 3.0d. Jest możliwość, że jak jest uszkodzony czujnik na szynie common rail to auto podpala bez problemu?
Opublikowano
Układ paliwowy, sprawdź wtryski, czujnik ciśnienia CR i zawór regulacyjny CR (na pompie CR). Uszkodzony czujnik CR wyjdzie na diagnozie, reszta niekoniecznie.
Opublikowano
Zrób "ballance test" dla wtrysków. Jeśli któryś ma znaczący problem, to wyjdzie. Jeśli korekty będą niewiele przewyższały +/- 1.0 to sugeruje zostawić i podmienić regulator CR na pompie.
Opublikowano
Na diagnostyce nie było błędu czujnika CR, więc wychodzi na to że jest sprawny. Jedyny problem taki, że ciśnienie na listwie waha się od 210 bar do ponad 400 bar. Co może być winowajcą?
Opublikowano

Witam!

Nierówna praca silnika zwłaszcza na niskich obrotach może świadczyć o zapchanych wtryskiwaczach. Dawka paliwa na jałowym nie jest duża, a żeby ją podać konieczne jest większe ciśnienie (parafina w dyszy albo opiłki z pompy zgaduję - to najczęstsze przyczyny). Czujnika nie będzie wyrzucać na testach bo teoretycznie jest sprawny. Ewentualnie sprawdź czy Ci styki na kontrolerze silnika nie zaśniedziały, czasem wystarczy je wyszorować i jak nówka. Jak nie dasz rady tego chałupniczo załatwić to napisz, dam Ci kontakt, kto Ci to zrobi za grosze. Napisz jak dałeś radę. Powodzenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.