Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ok miesiac temu wymienilem sondy i nie grzeja sie (obie) jakby grzalki w nich nie dzialaly, dopiero po 8-10 minutach pracy silnika zaczynaja dzialac,wiec grzeja sie dopiero od spalin, co moze byc przyczyna??

 

Pozdrawiam, Karol

Opublikowano
nie, nie tak powinno byc, sa w nich grzalki, ktore powinny je grzac w ulamkach sekund od momentu zapalenia, inaczej sondy nie pracuja, a powinny od startu bo katalizator dostaje po du...
Opublikowano

W M50 jest tak, że grzałki są włączane dopiero w momencie, kiedy sygnał z sondy "cokolwiek" zareaguje. Czyli tak, jak piszesz, po paru minutach. Do tego czasu silnik chodzi na ustawieniach wziętych z wcześniejszej adaptacji z poprawką temperaturową. Tak ma być.

Podpowiem, że doświadczenie typu włączanie grzałek sond od napięcia pompy paliwa (dodatkowy przekaźnik równolegle do oryginalnego zasilany z wyjścia na pompę paliwa) nie było najlepszym wyjściem. W lecie może tak, ale zimą często odczuwane były wyraźne wahania składu mieszanki (silnik ciągnie, nie ciągnie, ciągnie... takie wahania około 1-2 razy na sekundę, dokładnie tak, jak zmienia się sygnał sondy) do momentu pewnej temperatury silnika.

Może w większych/innych/nowszych silnikach rozwiązane jest to inaczej, jednak M50 właśnie tak działa.

Dopowiem, że wiele aut ma to zrobione tak, że grzanie jest włączane z zapłonem i grzeje non-stop (lub reguluje temperaturę - nowsze konstrukcje), jednak wtedy sygnał jest uśredniany i inaczej wygląda to pod względem interpretacji sygnału przez sterownik.

Kai
Opublikowano

no wlasnie chodzi o te wahania, jak sie krece po miescie to jest ok, wysokie obroty,sondy nagrzane, natomiast jak lece w trasie i mam niskie obroty (1600-1800) to nagle zaczyna szarpac, jak stane i podlacze voltomierz, pokazuje staly odczyt 0,56v i dopiero po paru minutach zaczyna fruwac w zakresie 0-1v.

 

Dowiedzialem sie ze moze to byc przekaznik sterujacy grzalkami sondy, juz wiem gdzie jest, ale nie wiem ktory top bo sa trzy :/

 

Czy jak dam na nie staly prad ( zeby caly czas grzaly jak zapalony silnik) nie spowoduje to ze sie spala??

 

Pozdrawiam i dzieki za wyczerpujaca wypowiedz.

 

Aha, jak jezdze na benzynie jest ok, ale postanowilem uruchomic gaz ktory mam w aucie i wlasnie jak jezdze na gazie to tak przerywa.

Opublikowano
Mam coś podobnego. Wczoraj sprawdzałem i dopóki się sonda nie nagrzeje to na LPG też mam problemy (gaśnie). Na Pb nawet jak się nie nagrzeje to jest prawie ok (jest bujnięcie obr. ale nie gaśnie). Odczyt z sondy 0,2-0,4 po rozgrzaniu lata 0-5. Wydaje mi się, że to wina sondy. Przez pół roku jeżdżę na LPG i nie miałem takich problemów.
Opublikowano
Narazie wymienię filterek gazu i zobaczę, ale wydaje mi się, że to sonda. Na teście mam błąd sondy, ale jak się rozgrzeje to błąd znika. Mechanik powiedział najpierw, że sonda zepsuta. Ale po rozgrzaniu powiedział jednak jest ok ("o nawet 5-o V" bo na pocz. miała 0,2-0,4V), tylko trochę za długo się nagrzewa. Robiłeś test?
Opublikowano

Sonda ewidentnie zrypana (M50) daje napięcie 0,45V, znaczy nie daje, tylko takie jest napięcie spoczynkowe wyjścia sterownika.

 

Wiecie, najprościej powiedzieć - wymień sondę i zobaczymy. Jednak nie należą one do tanich komponentów i nie jest to takie proste.

Kai
Opublikowano
Czy jak dam na nie staly prad ( zeby caly czas grzaly jak zapalony silnik) nie spowoduje to ze sie spala??

 

W 750 z 1991 roku na stałe jest podłaczone zasilanie z Fuse 28 (po włączeniu zapłonu)

do grzałek 2 sond (pod koniec 92 wprowadzono przkaźnik grzania sond).

 

źródło: Bentley SM, ELE90 storona 3/6 DME 750 91-92

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
Sonda Boscha ok. 320 zł. Ale w Migaz-ie na Modlińskiej (zaczyna mi się tam podobać) chłopak powiedział "przyjedź w poniedziałek potestujemy tą sondę bo wymienić to każdy głupi może". Kolo ma e34 w starej budzie i widać, że lubi betki. Zresztą każdy kto ma to lubi, tylko nie każdy ma warsztat. Narazie za sprawdzenie i podłączenie do kompa nie wziął nic, a za wym. filterka 50zł (sam filtr ponad 40zł). No to zobaczymy jak będzie po nast. wizycie, może trafi do "Polecanych.."
Opublikowano
Podziwiam INŻYNIEROW w Polsce zatrudnionych w swoic fabrykach BMW. Gazoali niemcy ale podczas wojen, dajcie ŻYC naszym cackom!!!!
BMW E60 530xd :)
Opublikowano

Żurek, chcesz sie wykazac na dzien dobry erudycja, czy o co Ci chodzi??

 

ile kilometrow rocznie robisz w tym swoim Ulchówku??

 

Nie pozdrawiam serdecznie i swoje przemyslenia zachowaj dla siebie :duh:

Opublikowano
to jest forum mechaniczne nie estetyczne,nie tylko podziwiamy tu auta,lecz cokolwiek robimy dalej dla tych maszyn,zgadzam sie ze nie zawsze z pozytywnym skutkiem ,ale dlatego jest te forum że jak juz ktos tak bardzo chce dłubac to tu znajdzie wskazówki jak tego zle nie robic. Mnie tam nikt nie odciagnie od reperowania mego auta.2 x sie pomyle,ale 15 zrobie dobrze(to samo masz w warsztacie,mechanicy niekiedy tez testuja swe umiejetnosci na naszych bykach,potem koła odpadaja,nagle cos sie zaczyna piepszyc itd). Wchodzac na te forum powinno sie miec swiadomosc ze to forum Mechanika,Elektryka,Esplatacja&Częsci i nie ma tu napisu zastrzezone dla uzytkowników warsztów samochodowych,lub galeria. W niemczech tez sa staje LPG i nie tylko dla przyjezdzajacych z Polski,a ile tego jest w innych krajach-duuużżżo.
Opublikowano
Podziwiam INŻYNIEROW w Polsce zatrudnionych w swoic fabrykach BMW. Gazoali niemcy ale podczas wojen, dajcie ŻYC naszym cackom!!!!

@zurek za takie odzywki należy się żółta kartka :nienie: :evil:

Opublikowano

Sonda wymieniona. Po konsultacji z Marcinem (MCars) "tylko Siemens, bo taką masz, pod żadnym pozorem Boscha" kupiłem 670 zł :(

Kłopoty z gaśnięciem zniknęły. Wogóle W moją betkę wstąpił nowy duch przy wchodzeniu na wyższ obr. :dance: Był też taki objaw jakby co ok. 1 sek. gubił iskrę - zniknął :dance:

Przez pierwszy 1-2km śmierdziało benzyną - teraz nie czuć Pb :dance: :dance:

Na gaz przełącza się tak jak kiedyś - nawet niewiadomo kiedy :dance: :dance:

Opublikowano
I jeszcze jedno nieraz i nie dwa przy wchodzeniu na wyższe obr oraz przy ham. silnikiem robił się lekki kangurek no i... Wiecie co... :dance: :dance:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
i jak sprawa grzania sond ?,czy ktos juz cos wymyslił?,ja nadal walcze z sonda-jak zina to zgłasza bład 70 i co jej zrobic?(tak samo na starej jak i na nowej)
Opublikowano
zmieniłem sonde na nowa,stara była strasznie okopcona na czarno,pisza ze przyczyna moze byc zbyt bogata mieszanka i uszkodzone podgrzewanie sondy. Czy w M50 podgrzewanie jest jakos zabezpieczone bezpiecznikiem-jak to sie naprawde rozchodzi?(bezposrednio sygnał z kompa,czy tez?
Opublikowano
czy walnie sonda jak jej dam na grzałke stały 12V po zapłonie ?
Opublikowano
zastanawiam sie nad jeszcze jednym rozwiazaniem,aby podłaczyc jakis programator czasowy pod grzałke,cos takiego co by po uruchomieniu dawało prad przez pierwsze pare minut,a potem automatycznie sie wyłaczało,tylko nic mi nie przychodzi do głowy skad wziasc taki czasomierz?(jakis czujnik termiczny,czy cos innego),z czego to dopasowac?
Opublikowano

Witam, ja jednak podlaczylem na stale, dowiedzialem sie ze wiele aut tak ma i ze nic sie nie stanie.

Teraz jest wszystko pieknie wiec gdyby nie to ze auto rozbite to szalalo by jak wsciekle :)

Pozdrawiam, Karol.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.