Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, jestem tutaj nowym posiadaczem BMW E60 535 D :)

 

Piszę z powodu niepokojącego dymu z wydechu. Mianowicie kilka dni temu w upalny dzien po (nie wiem czy to mogło mieć znaczenie) -jak ja to nazywam- przepaleniu auta po prostej poza miastem stojąc już na poboczu z wrzuconym "N" zaobserwowałem niebieski, jasny dym z wydechu. Natychmiast zgasiłem samochód, wyszedłem sprawdzić co się dzieje, i nadal jeszcze kłeby dymu wychodziły z wydechu, było go naprawde baaaaaaaaaardzo dużo, a po zaglądnięciu w rure zaobserwowałem nawet jasno niebieski osad. Zadzwoniłem do mechanika, który powiedział ze to prawdopodobnie turbina. Auto zostało przetransportowane już bez odpalania do warsztatu. Olej w silniku jest w normie i ma normalny kolor, faktycznie było zbyt mało płynu chłodniczego ale dolałem na szybko wode żeby sprawdzić czy będzie się dymiło. Odpaliłem auto:

-zero dymu

-zero błędów na kompie w samochodzie (ale to od samego początku nic się nie świeciło) - planuję dopiero podłączyć auto pod komputer

Auto dostało ostro w d**e po prostej pare razy - nie zaobserwowałem grama dymu. Jeździ i odpala igła dotychczas.

Wyszło na to, że turbo nie padło, ale co mogło wobec tego być przyczyną takiej ilości niebieskiego dymu?!

 

PS Dodam jeszcze że mniejsza turbina była stosunkowo niedawno wymieniana na nową w ASO przez poprzedniego właściciela co sprawdziłem!! a auto ma przejechane oryginalnie 207 tysięcy km i jest to 2006 rok produkcji

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi, Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli nie ma żadnych błędów, oleju nie ubywa, wszystko jest ok. może w tym momencie wypalał się DPF.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdz odme czy nie jest zapchana,bylo o tym duzo na forum.
Opublikowano

witam :) dzisiaj spedzilem caly dzien przy aucie, diagnostyka wykazala dziwna prace wtryskiwacza na pierwszym cylindrze (+/- 2.98 gdzie inne miały parametry po 0,68.... przykładowo). Odpiąłem przepływ i sikało jak ze szlaufa. Dziwnie również zachowywała się wskazówka obrotomierza podczas jazdy. Prawdopodobnie to jest przyczyną mojego problemu :-/ - piszę na przyszłość jakby ktoś miał podobny problem. Pytanie: może ktoś wie gdzie we Wrocławiu bądź okolicach dobrze zregenerują wtrysk oraz jaki jest przybliżony tego koszt?

 

Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie będę się wymądrzał ,ale . Jak by jeden wtrysk przelewał (tym bardziej że wynik nie jest makabryczny ), dziwne żeby DPF sobie nie poradził do tego stopnia że wypuszczał ( przepuszczał ) by dym .
Opublikowano
Kiedys tez tak mialem po postoju z zapalonym silnikiem, bialo niebieski dym. DPF tego nie wylapie tego. 207 i nowe turbo? Ja mam 277 i turbo dopiero jeczy ale nie puszcza oleju.
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Opublikowano

tak, 207 tyś i nowe turbo (mała turbina siadła ponieważ poprzedni właściciel podróżował po trasach i nie chłodził auta zjeżdzając przykładowo z autostrady). dziś założyłem zregenerowany wtrysk w serwisie boscha i.... nadal dziwnie zachowuje się wzkazówka obrotów ponadto kolega mi podpowiedział, że zazwyczaj zmienia się wszystkie wtryski ponieważ jak jeden puścił to zaraz może paść drugi :mad2: , o czym nie wiedziałem i nie wiem ile w trym prawdy. Jedyne czego nie zrobiłem to jeszcze w komputerze nie został wprowadzony IMEI regenerowanego wtrysku, więc może sterowniki go "nie rozumieją". Zaczyna mnie to powoli :evil: ....

 

Czy ktoś się wypowie?

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kiedys tez tak mialem po postoju z zapalonym silnikiem, bialo niebieski dym. DPF tego nie wylapie tego. 207 i nowe turbo? Ja mam 277 i turbo dopiero jeczy ale nie puszcza oleju.

Dwie różne przypadłości , z różnymi skutkami i objawami. Jak poszła turbina to przedostaje się kupa oleju, a nie jak u kolegi przemeke60 trochę większa dawka paliwa i to tylko na jednym wtrysku.

Opublikowano

Po pierwsze, masz zakodowany IMA swojego starego wtryskiwacza.

Jeśli kupuje się nowy wtryskiwacz kodujesz nowy IMA.

Profesjonalna firma regenerująca wtryski powinna wygenerować dla wtrysku regenerowanego nowy zgodny z jego charakterystyką IMA i w eu4 ma to dość istotny wpływ na widoczną w programie diagnostycznym korektę. :mrgreen: Nowy IMA to nie jest ten IMA który widnieje na główce wtrysku regenerowanego. Nowy IMA najczęściej dostajesz na kartce z analizatora.

Polecam to przeczytać : http://www.commonrailforum.pl/rownomiernosc-dawkowania-wtryskiwacza-kod-kody-ima-t1389.html

Tutaj są wypisane punkty naprawy wtryskiwacza http://www.autobojarski.com.pl/index.php/wtryskiwacze

 

 

Po drugie , ktoś nagadał ci bzdur ... jeśli pada jeden wtryskiwacz naprawiasz lub wymieniasz jeden pozostałych nie ruszasz. Po co wymieniać dobry na dobry ? No chyba że masz dużo zbędnej kasy i pozwoli ci to lepiej spać.

Po trzecie , znanych jest pewnie więcej podstawowych awarii wtryskiwaczy ale odniosę się do najczęściej spotykanych .

Zasyfiona uszkodzona końcówka rozpylacza - czyli najczęściej "lanie" co skutkuje złym spalaniem mieszanki -objaw czarny dym a to są cząstki stałe ( to łapie filtr DPF)

Inna usterka jest uszczelnienie i wtedy wtryskiwacz puszcza do przelewu sporą dawkę paliwa , to powoduje spadek ciśnienia na CR i problemy z rozruchem (widać to w teście przelewowym )

I ostatnia nas interesująca, to awaria wtryskiwacza na poziomie czasu otwarcia wtrysku. Bardzo uproszczając zasadę działania i nie wdając się w szczegóły. Czas otwarcia to dawka paliwa ale i kąt wyprzedzenia wtrysku . Uszkodzony wtryskiwacz może opóźniać lub przyśpieszać kąt wtrysku . Będzie się to objawiać białym dymem.

 

Dym będzie podobny jak w przypadku zimnych diesli odpalanych zimą , kiedy widzimy jak z rury do puki nie zagrzeje się silnik wylatują białe kłęby . Tylko wtedy komp sam przestawia ten kat wtrysku , aby przyśpieszyć nagrzewanie silnika ( działanie celowe)

 

W twoim przypadku choć wróżką nie jestem , mogło dojść do ostatniej awarii, dym nie zawiera cząstek stałych a wynika z wtryśnięcia paliwa w nie właściwej fazie położenia tłoka.

Ja tak bym to widział.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Po pierwsze, masz zakodowany IMA swojego starego wtryskiwacza.

Jeśli kupuje się nowy wtryskiwacz kodujesz nowy IMA.

Profesjonalna firma regenerująca wtryski powinna wygenerować dla wtrysku regenerowanego nowy zgodny z jego charakterystyką IMA i w eu4 ma to dość istotny wpływ na widoczną w programie diagnostycznym korektę. :mrgreen: Nowy IMA to nie jest ten IMA który widnieje na główce wtrysku regenerowanego. Nowy IMA najczęściej dostajesz na kartce z analizatora.

Polecam to przeczytać : http://www.commonrailforum.pl/rownomiernosc-dawkowania-wtryskiwacza-kod-kody-ima-t1389.html

Tutaj są wypisane punkty naprawy wtryskiwacza http://www.autobojarski.com.pl/index.php/wtryskiwacze

 

 

Po drugie , ktoś nagadał ci bzdur ... jeśli pada jeden wtryskiwacz naprawiasz lub wymieniasz jeden pozostałych nie ruszasz. Po co wymieniać dobry na dobry ? No chyba że masz dużo zbędnej kasy i pozwoli ci to lepiej spać.

Po trzecie , znanych jest pewnie więcej podstawowych awarii wtryskiwaczy ale odniosę się do najczęściej spotykanych .

Zasyfiona uszkodzona końcówka rozpylacza - czyli najczęściej "lanie" co skutkuje złym spalaniem mieszanki -objaw czarny dym a to są cząstki stałe ( to łapie filtr DPF)

Inna usterka jest uszczelnienie i wtedy wtryskiwacz puszcza do przelewu sporą dawkę paliwa , to powoduje spadek ciśnienia na CR i problemy z rozruchem (widać to w teście przelewowym )

I ostatnia nas interesująca, to awaria wtryskiwacza na poziomie czasu otwarcia wtrysku. Bardzo uproszczając zasadę działania i nie wdając się w szczegóły. Czas otwarcia to dawka paliwa ale i kąt wyprzedzenia wtrysku . Uszkodzony wtryskiwacz może opóźniać lub przyśpieszać kąt wtrysku . Będzie się to objawiać białym dymem.

 

Dym będzie podobny jak w przypadku zimnych diesli odpalanych zimą , kiedy widzimy jak z rury do puki nie zagrzeje się silnik wylatują białe kłęby . Tylko wtedy komp sam przestawia ten kat wtrysku , aby przyśpieszyć nagrzewanie silnika ( działanie celowe)

 

W twoim przypadku choć wróżką nie jestem , mogło dojść do ostatniej awarii, dym nie zawiera cząstek stałych a wynika z wtryśnięcia paliwa w nie właściwej fazie położenia tłoka.

Ja tak bym to widział.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Ok. To jak wytlumaczysz chwilowe dymienie na ciepłym silniku? :norty:

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Opublikowano
Nie rozumiem pytania co tłumaczyć ?

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Troszkę mnie podnieślicie na duchu bo powoli już spać nie mogę przez to auto :mad2: .... Faktycznie do wtrysku dołączyli mi w serwisie gdzie go regenerowali papiery i nowy kod IMA do wstukania (planuję się tym jutro zająć). Dziękuje bardzo za odpowiedzi, jak się uda bądż też nie to dam znać. Powiedzcie mi proszę, czy wątpliwa wskazówka obrotów może być spowodowana tym wtryskiem?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Powiedzcie mi proszę, czy wątpliwa wskazówka obrotów może być spowodowana tym wtryskiem?

Naturalnie

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

 

mam podobny problem silnik 3,0 235km tylko że sprawa jest na tyle nie typowa że kopci na niebiesko i śmierdzi olejem napędowym.

Odpala normalnie, na zimnym silniku jakieś 5-10 minut po odpaleniu żadnego dymka po przejechaniu około 15 kilometrów dym i zapach

oleju napędowego. Poprzedni właściciel wyciął DPF i wyprogramował razem z EGR. Żadnego spadku mocy ubytku oleju w silniku czy płynu chłodniczego spalanie na poziomie około 8,5 l/100.Na kompie żadnych błędów, ja myślałem że to wtryski leją ale mi się wydaję że od razu powinien kopcić. Myślałem też że to może wina złego wyprogramowania DPF ale to też nie to bo osiąga tylko 200 stopni i nie zachodzi proces wypalania.

 

Proszę o pomoc pozdrawiam

Mariusz

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

nikt nie ma pomysłu co może być mojej 530,? może ktoś już się borykał z

takim problemem. Proszę o pomoc

 

pozdrawiam

Mariusz

Edytowane przez mariuszmuda
Opublikowano
Jak DPF zostal fachowo usuniety to proces wypalania nie nastapi bo zostal on rowniez usuniety z systemu. Co do zapachu ON to normalna rzecz po usunieciu filtra czastek stalych no ale niebieski dym juz nie, moze odma zapchana (u mnie tak bylo i po wycieciu dpf strasznie walil na niebiesko)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

 

byłem u mechanika i sprawdził czy dobrze zostało wykonane usunięcie DPF. Diagnoza wszystko OK wypalanie nie zachodzi.

Więc poprosiłem o sprawdzenie wtryskiwaczy, podłączył do kompa i mówi że wszędzie ciśnienie jest OK, wszystkie podają

równą dawkę paliwa. Zapytałem się czy to dymienie to może być skutek przegrzanych pierścieni, on mi odpowiedział że

jakby tak było to kopcił by od razu po odpaleniu a nie po pewnym czasie i było by widać ubytki oleju a po przejechaniu ponad 1000 km

wszystko ok. No to na sam koniec pytam się czego skutkiem jest to dymienie, a on mi odpowiedział że to normalna praca silnika

i że może założyć mi katalizator. Ja nie jestem specjalistą dla tego proszę o porady.

 

z poważaniem

Mariusz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.