Skocz do zawartości

BMW E90 kontrolka DPF'U !!!


Bmw765

Rekomendowane odpowiedzi

DPf powinien działać przez całą żywotność auta i raczej nie słyszałem że ktoś miał z nim problem kiedy silnik był 100% sprawny, i właśnie zapycha ci się przez niesprawny silnik i potrochu przez styl jazdy, bo

a) nie może się wypalić

b) wypala się ale nic to nie daje

c) nie ma kiedy się wypalić (niespełnione warunki wypalania)

d) za krótko jeździsz i wypalanie nie kończy się sukcesem

 

Aby wypalanie się odbyło się muszą być spełnione warunki:

1. Paliwo powyżej 10L

2. Temperatura silnika powyżej 75 stopni

3. Temperatura spalin przed DPF powyżej 240 stopni

4. Prędkość jazdy powyżej 60km/h

5. Brak błędów silnika

 

Co musisz sprawdzić aby wykluczyć usterkę w silniku:

1. Termostaty - OBA wymiana tylko na oryginalne- nie trzymanie temperatury

2. Wtryski czy nie leją

3. Jakość paliwa ma spore znaczenie do zapychania filtra im lepsza tym mniej zapycha filtr

4. Dolot musi być czysty, EGR, Klapki

5. Przepływomierz - zbyt duże odchyłki od wartości mierzonych do zadanych i silnik będzie dymić

6. Nieszczelności - rury od intercoolera lubią się luzować np przed przepustnicą i EGR w M47 wyrabia się klamra w N47 zresztą też - silnik nie jest w stanie utrzymać temperatury wypalania

7. Sprawna przepustnica

8. Świece - wbrew pozorom ma to w wpływ gdyż pomagają silnikowi osiągnąć szybciej temperaturę roboczą.

9. SPrawne turbo - musi ładować odpowiednio inaczej będzie dymić.

10. Brak wycieków do wydechu np. oleju z turbo chyba logiczne że zapcha DPF.

 

Co możesz zrobić gdy wszystkie ww rzeczy są sprawne a warunki DPF osiąga potrzebne do wypalania:

1. Wymyć DPF - nie baw się sam nie opłaca się od 300-600 zł wyczyścisz go bez problemu chemicznie lub termicznie nie ważne obie metody chyba działają (ja robiłem chemicznie rok temu), nie rób tego przed sprawdzeniem silnika bo zapcha się znów, Punkt ten nie jest wymagany BO może sięokazać że po doprowadzeniu silnika do sprawności DPF sam się wypali.

2. Po czyszczeniu Zarejestrować wymianę filtra na nowy,

3. Wypalać regularnie dbając o jakość paliwa - mi się średnio wypala co 300-400 km (miasto 70% trasa 30%) w trasie nawet do 1200km dochodzi interwał wypalania.

 

Teraz do samego wypalania, nie trzeba trzymać obrotów i jechać 150 km/h ;)

Mi się filtr wypala 15km jazda 70-90km/h staram się utrzymać wysokie spalanie chwilowe wtedy najszybciej temperatura wypalania dochodzi do tych 600 stopni, mam wrażenie że bieg jest mało ważny, obroty w okolicach 2 tyś. Ważna jest ciągłość jazdy.

 

Ponad rok temu zastosowałem się do powyższych wskazówek, dziś zapomniałem że jeźdżę autem z DPFem, ogólnie doprowadziłem do ładu i składu w ten sposób już 3 szt BMW z DPFem w rodzinie.

Powodzenia.

 

 

Witam, czy to tyczy się modeli z iDrive lub E90 po lifcie? Czy w E90 przed liftem proces wypalania w ogóle rozpoczynał się sam?

W swojej od marca mam wymienione termostaty, zrobiłem już pare trasek i ani razi nie zaobserwowałem, żeby jakiekolwiek wypalanie się rozpoczęło. A mam pewne podejrzenia, że mój DPF jest przytkany.. Autko słabo ciągnie od samego dołu, nawet spostrzegł to mechanik jak ostatnio wymieniałem wahacze i mówił, że jemu w E46 2.0d 150km + automat lepiej ciągnie z dołu samego.

 

Może ktoś powie mi co to za rura i czy to zapocenie to coś niepokojącego czy to jakaś normalka?

Fota była robiona z 1,5 miesiąca temu, dzisiaj jakby miałem wrażenie, że autko mi gorzej szło, może to te upały a może placebo, bo zasugerowałem się opinią mechanika i naczytałem zbyt dużo wątków na forum pt. utrata mocy :mrgreen: W każdym razie zajrzałem dziś pod maskę i ta rura wydawała się jakby bardziej zapocona i wilgotna przy samej nasadzie.

To jest z lewej strony (po stronie pasażera)

 

http://i.imgur.com/OF7Yqz8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Hmm, powiadasz, że auto masz nowe?

Nie wiem jak w Twoim silniku, ale swego czasu czytałem na temat urywających się klapek w korektorze ssącym. Często użytkownicy, aby zapobiegać usuwali je, czego efektem była mniejsza moc z dołu.

 

Pytanie jak to wygląda u Ciebie, czy po prostu dzieje się u Ciebie tak od jakiegoś czasu.

 

 

W takim razie liczę na współpracę, ewentualnie pomoc przy samej instalacji oprogramowania;) Właśnie nie wiem czy będą potrzebne jeszcze jakieś inne dodatki do funkcjonowania.

Mam macbooka i będę stawiał Rhiengolda na Vmware. Pytanie czy na XP-eku czy Win 7. :?:

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plastikowa rura ze zdjęcia to dolot powietrza poci się przez odmę i jej odejście, które jest powyżej, ogólnie to rzecz naturalna chyba że oleju jest sporo wiec należy przyglądnąć się wtedy samej odmie nie kosztuje dużo, powinno ją się wymieniać co 2 wymany oleju, u ciebie nie wygląda źle moim zdaniem.

 

Wypalanie dpf zostało tak stworzone aby nie irrytować użytkownika więc i trudno je zauważyć, moje auto np. podczas wypalania chętniej wchodzi na obroty - nie wiem co jescze moża podpowiedzieć aby to zauważyć, wyższe spalanie chwilowe o 1-2 litry, buczenie z tłumika i czasami smród gumy powypalaniu. I wypalanie powinno uruchamiać się cyklicznie co jakiś czas 200-400 km w mieście. Najprościej pojeździć z komputerem z procedurą obserwacji DPF.

 

Co do zamulenia to niestety bez klapek w automacie czuć brak tej mocy do 1600 obrotów, przyciskasz gaz, rośnie spalania a auto nie jedzie ;) - jak na sportowej skrzyni (czyli przy wyższych obrotach) jeździ ok to raczej jest wina klapek albo zasyfionego kolektora

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plastikowa rura ze zdjęcia to dolot powietrza poci się przez odmę i jej odejście, które jest powyżej, ogólnie to rzecz naturalna chyba że oleju jest sporo wiec należy przyglądnąć się wtedy samej odmie nie kosztuje dużo, powinno ją się wymieniać co 2 wymany oleju, u ciebie nie wygląda źle moim zdaniem.

 

Wypalanie dpf zostało tak stworzone aby nie irrytować użytkownika więc i trudno je zauważyć, moje auto np. podczas wypalania chętniej wchodzi na obroty - nie wiem co jescze moża podpowiedzieć aby to zauważyć, wyższe spalanie chwilowe o 1-2 litry, buczenie z tłumika i czasami smród gumy powypalaniu. I wypalanie powinno uruchamiać się cyklicznie co jakiś czas 200-400 km w mieście. Najprościej pojeździć z komputerem z procedurą obserwacji DPF.

 

Co do zamulenia to niestety bez klapek w automacie czuć brak tej mocy do 1600 obrotów, przyciskasz gaz, rośnie spalania a auto nie jedzie ;) - jak na sportowej skrzyni (czyli przy wyższych obrotach) jeździ ok to raczej jest wina klapek albo zasyfionego kolektora

 

Chodzi o tą taką prążkowaną rurę? Mi chodziło o tą metalową srebrną, taką wygiętą, która jest oblepiona brudem. Teraz jest jakby na niej świeże zapocenie. Jak zmieniałem termostaty to mechanicy mówili, że odma wyglądała jeszcze w miarę (mam tą bezobsługową już), więc z braku kasy na razie jej nie wymieniałem.

Bo właśnie nie wiem czy się zrozumieliśmy. Ale jeśli mówisz, że nic źle nie wygląda to się cieszę :)

 

Ja klapki mam na pewno. Przy 103 tysiącach był wymieniany silnik w ASO wraz z kolektorem ssącym, więc ten nie ma tak dużo nalatane i mam nadzieję, że jest w dobrym stanie. Skrzynię mam manualną.

 

Mechanik ma E46 w automacie czy ma klapki czy nie nie wiem :D

 

Hmm, powiadasz, że auto masz nowe?

Nie wiem jak w Twoim silniku, ale swego czasu czytałem na temat urywających się klapek w korektorze ssącym. Często użytkownicy, aby zapobiegać usuwali je, czego efektem była mniejsza moc z dołu.

 

Pytanie jak to wygląda u Ciebie, czy po prostu dzieje się u Ciebie tak od jakiegoś czasu.

 

Nowe nie nowe, nie wiem co masz na myśli :P Kupiłem je w lutym, ale od nowości jest w rodzinie, także jego historię znam. Klapek na pewno nie ma usuniętych i ma względnie nowy kolektor ssący oryginalny.

Możliwe, że dzieje się to od jakiegoś czasu ale też ciężko mi powiedzieć, bo przesiadłem się z Saaba 2.2 TiD 115 KM :roll: Ogólnie mam wrażenie jakby czasem auto lepiej szło a czasem gorzej. Robiłem test na 80-120 na 4 biegu i ze stoperem patrząc na prędkościomierz wyszło 8 sekund a z jakiejś apki bazującej na gpsie wyszło 10 sek. W specyfikacji ma jakieś 6 sekund.. No ale może to ten DPF. 220 kmh idzie spokojnie w każdym razie.

 

Dzięki za odpowiedzi w każdym razie. Myślę, że z nowym miesiącem wybiorę się do mechanika i przyjrzymy się temu DPFowi z live data na S8.

 

Pozdrawiam,

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko z tym DPF-em jest chyba w ten sposób, że auto przestaje ciągnąć od wyższych obrotów i nieważne czy na liczniku jest 3 tys obrotów czy więcej to auto nie zwiększa prędkości.

Jeśli się mylę, proszę o poprawienie.

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko z tym DPF-em jest chyba w ten sposób, że auto przestaje ciągnąć od wyższych obrotów i nieważne czy na liczniku jest 3 tys obrotów czy więcej to auto nie zwiększa prędkości.

Jeśli się mylę, proszę o poprawienie.

 

Mi mechanik tłumaczył, że przez to, że spaliny nie mają gdzie uciekać, to turbina nie dostaje tylko obrotów i dlatego auto wolno zbiera się od dołu, bo nie dostaje tyle doładowania.

Podobno te silniki w ogóle nie były przystosowane do DPFów, BMW wprowadziło dpfy do starego dobrego silnika, który nie był do tego przystosowany i stąd padające turbały i wszystkie problemy z dpfami..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, że może trochę nie w temacie ale w jakimś tam stopniu jest to powiązane może.

 

Co do tej zapoconej rury to teraz wygląda tak. http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160528/9c7a20dee3a56c6369b3a392710ab8c2.jpg

 

Czy to nie jest rura prowadząca do intrrcoolera? Może jest nieszczelność w tym miejscu i olejem z turbo pluje?

Chodzi mi o tą metalową srebrną

 

Kuba

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ściągnęło Ci się już? Poszukaj filmów na YT lub musimy przenieść rozmowę do innego działu.

 

Tak, wszystko jest ściągnięte, ale dopiero jutro będę próbował jakoś to zainstalować ponieważ nie miałem czasu w weekend.

 

Wczoraj z mechanikiem walczyliśmy z termostatami i wszystko wróciło do normy :)! Dziś trochę czasu spędziłem w trasie i zauważyłem różnicę w jakości spalin na +!.

 

Nie są już o "kwaśnym" posmaku, ani aż tak duszące. Wcześnie zaczynałem się ksztusić, a dziś stojąc przy rurze żadnych takich objawów nie było. Może to być za sprawą wypalenia DPF-u w czasie jazdy??

Niestety nie mam jak sprawdzić czy dalej mam błąd P14a7 (particle filter flow reistance high).

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 3 tygodnie później...
Cześć witam wszystkich, odwołuje się do Waszego forum bo szukam pomocy przy moim aucie. Mianowicie trafiłem na nieuczciwego sprzedawcę który sprzedał mi rzekomo serwisowane auto, wszystko tip top książki itp, tylko zapomniał powiedzieć że silnik był składany przez jakiegoś Zenka garażowego, szlif pilnikiem itp. rzeczy, silnik po roku po prostu padł, blok już nie nadawał się do regeneracji, kupiłem drugi silnik do mojego bmw e91 2.0d oznaczenie na bloku n47d20c auto z 2010 r, silnik który kupiłem ma takie samo oznaczenie ale jest z 2009 r też po lifcie, mimo to nie jest identyczny, byłem zmuszony go założyć, mój mechanik poradził sobie prawie ze wszystkim, kilka rzeczy trzeba było dostosować, kostka egr podłączenie inter culer, musiałem założyć turbo od tamtego silnika bo miałem na cztery piny a tu jest na 8, problem który mam i chce zapytać czy jest możliwość jego rozwiązania to mianowicie klapa gasząca ponoć jest inna, z mojego kompa wychodzi ponoć 5 żył a w tej klapie przy silniku jest na 4,obecnie silnik chodzi wszystko gra ale mam pod maską dwie klapy, stara jest podwieszona z boku żeby komp ją widział, błąd się nie pali ale też ta przy silniku nie jest podłączona co za tym idzie silnik trochę rzuca przy gaszeniu, dodam że wcześniej było idealnie, poduszki, dwumasa Oki, mechanik twierdzi żeby ją wyrzucić z programu a ja pytam was Koledzy czy ktoś wie czy da radę ja podłączyć i co trzeba zrobić? Bo chciałbym żeby silnik gasł jak należy, może jest ktoś w okolicy Piły woj. Wielkopolskie kto takie coś ogarnie na 100 procent, bez uszkodzenia kompa czy elektroniki bo słyszałem że potrzeba wiedzy, amatorskie próby ponoć mogą się tak zakończyć, z góry dzięki za info i pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm nie wiem dokładnie czy da rade zakodować nową klapę. Najlepszym rozwiązaniem jest zamontować tą starą dorobić jakaś falansze/redukcje u tokarza bo owa klapa jest bardzo istotna przy wypalaniu filtra DPF. W przypadku błędu bądź uszkodzonej klapy wypalanie nawet nie ruszy a filtr DPF się zapcha. Klapy nie usuwaj bo dzięki niej auto gaśnie delikatnie co za tym idzie dwumas, koło pąsowe ma dłuższą żywotność i w przypadku „rozbiegania” jesteś w stanie zgasić auto. Niestety takie czasy masa nieuczciwych sprzedawców. Mój znajomy również kupił n47 jak się później okazało uszkodzony blok, oskrobany żyletka masa rys założona nowa uszczelka i sru, kilka tys km wywaliło uszczelkę pod głowica.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Od początku 2010 była zmiana N47 pod nazwą N47N. Normalnie kupuje się tylko tzw. słupek i osprzęt podmienia bo po co Ci te graty. Dziwię się że mechanik się w ogóle podjął zmiany bo różnic jest dużo i niektóre znaczne tak jak np. kolektor ssący.


Czemu w ogóle stara klapa nie pasuje? Te przepustnice mają przecież bardzo podobną konstrukcję.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, szczerze mechanik zdecydował się założyć całość bo silnik udało się kupić z przebiegiem 94 000, sam taki znalazłem za całość gościu wziął 8000, mechanik nie wiedząc że nie będzie grało doradził żebym brał cały bo u mnie to był cyrk z tym silnikiem, gdy się okazało że nie jest dokładnie identyczny to gostek od którego kupiłem dosłał potrzebne rzeczy, faktycznie żebym wiedział przed włożeniem że będzie problem z klapą to myślę że bym go nie wkładał choć naprawdę teraz auto jest zupełnie inne, dźwięk tej jednostki i sama jazda auto zupełnie inaczej reaguje niż wcześniej, jeśli chodzi o dpf to pod kostkę jest dołączona moja stara klapa auto rzekomo nie widzi błędu i dpf się juz ponoć dogrzewał podczas jazd próbnych, tylko te gaszenie i jak kolega wyżej pisał nie chciałbym uszkodzić z czasem dwumasy, jutro będę miał info od elektronika mówi że popatrzy w schematy porówna dwa silniki i zobaczy od czego jest dodatkowy pi i jak to ugryźć, mam podjechać autem Chce fizycznie zobaczyć klapy i kostki może coś wymyśli mam nadzieje że się uda, może dałoby radę dostosować stara zeby ją tam osadzić na miejsce jak tam wyżej doradzono, szczerze to już mnie to mega przerosło koszt dotychczasowy to 10 800, mega wiąże się zawsze z autem odkąd pamiętam to zawsze jeżdżę Bawaria i teraz po tej awarii straciłem dużo zdrowia nabawiłem się jakieś nerwicy, myślałem że jestem mocny ale jednak się myliłem, dla mnie auto BMW to coś więcej niż tylko środek transportu, jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, w moim 530d 2008 rok poziom popiołu mam na poziomie 50g , przebieg 210 tys , filtr DPF oryginał.

Dzisiaj zrobiłem test ciśnienia wstecznego

I tak:

Na postoju , bieg jałowy : 20hp

Przy 2000 obrotach: 51hp

Przy 3000 obrotach :. 103hp

Przy 4000 tys obrotach : 168hp


Czy te wartości są ok???

Wydają mi się dziwne bo na jałowym do 35 maksymalne

A u mnie 20hp

Czy ten DPF już przypchany?

Dziękuję za informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Cześć odnośnie powyższego postu, czekam aż sytuacja z kwarantanna się uspokoi i ludzie wrócą do warsztatów mianowicie czekam na tokarza który ogarnie flansze, mój mechanik twierdzi że zrobi tylko musi ominąć alternator jeśli dobrze pamiętam, jestem dobrej myśli ale chciałbym abyście doradzili w kwestii użytkowania tego mojego silnika czyli dwulitrowy diesel, to nie tak że nie mam pojęcia o bmw bo całe życie jeżdżę tą marka ale zawsze bezyną, miałem e 36 2.5 i 2.8 a także serię 7, teraz słyszę wiadomo diesel lubi trasę jak zresztą każdy silnik, przed usterka tamtej jednostki gościu który serwisuje diesel ma zaj.. Firmę mówi ja nie mam czasu na czekanie na postoju na chłodzenie turbo, mówi w pizde... I jeździć i tak po złej diagnozie zatarłem silnik na trasie, teraz mam świeży silnik przebieg sprawdzony 94 000 super chodzi ale już zgłupiałem bo każdy mówi co innego, niby czytałem na takim forum o tym silniku i nie lubi ostrej jazdy, wydaje mi się że żaden silnik nie lubi, jeden po prostu jest bardziej wytrzymały od innego, podejrzałem gdzieś na filmie że automat zmienia biegi w zakresie ok. 2 400 na obrotomierzu, dodam tylko że rano czekam aż ruszę jakieś 2 min ale traktuje go delikatnie, boję się żeby znowu nic się nie przytrafiło, z góry dzięki za podpowiedzi, dodam tylko ze mam manual skrzynie i jak coś to cały silnik na graty n47d20c 2010 143 km wersja po lifcie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dodam tylko że rano czekam aż ruszę jakieś 2 min ale traktuje go delikatnie

Jedzie się "od razu po uruchomieniu" silnika bez odczekiwania X minut...

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wypowiedź, wiem teraz obecna szkoła i współczesne silniki diesla niby rozgrzewa się podczas jazdy, mechanik który mnie teraz że tak powiem prowadzi mówi że to są bardzo specyficzne i czułe silniki żeby rano dać mu chwilę aby olej wszędzie doszedł, niby w mieście jeździć normalnie a na trasie jak olej ma tęp. To można mu trochę dać, ale interesuje mnie czy jeśli jeżdżę sporo po mieście czy taka zmiana biegów w granicy 2500 obr jest wskazana czy bardziej eco czyli koło 2000 obr tak u mnie pokazuje. Mam duzo znajomych którzy narzekają na ten motor, ostatnio w serwisowanym lecz nowszym z x1 2014 rok szczelił łańcuch przy 135 000 przebieg real bo auto polski salon, dlaczego? Ale mam też kumpli którzy 2009 rokiem wykręcili 1000 tys km bez awaryjnie bez problemów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.