Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam od niedawna auto BMW E90 2.0 pojemoność 163km i jadąc ostatnio tym autem zauwarzyłem niepokojącą kontrolkę.

Szperając trochę w internecie dowiedziałem się że jest to kontrolka filtra cząsteczek stałych tylko problem w tym że ta kontrolka dpf'u jest zapełniona do połowy kropkami i nie wiem co to może oznaczać i jak się to da naprawić.Przypomne też że auto dużo starciło na mocy i słabo przyspiesza.

Proszę o szybką odpowiedź !

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to ze kontrolka zapelniona do polowy nie oznacza zapchanego do polowy w/w filtra, ona tak wyglada, musisz wymusic wypalenie dpf disem lib ista, jak nie pomoze to do wymiany
Krzysztof
Opublikowano

Silnik sam obniża moc przy zapchanym filtrze . Auto traci dużo mocy i praktycznie idzie tylko do 3,5 tyś. obrotów. Można przejechać się w trasę ze stałą prędkością i ok. 80km/h i obrotami ok. 2700 /3500 jednostajnie . Jeśli nie pomoże to tylko wymuszone wypalanie lub wywalenie i programowanie auta .

Można oczywiście wymienić na nowy ale koszt przerasta zyski z jego posiadania :norty: U mnie zapychał się co 20000 km. i wypalanie już mnie znudziło .

Wywaliłem i jest ok.

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
Można tez dac filtr dpf do wypalenia w piecu-sa firmy co się tym zajmują-jest najbardziej zdrowa dla auta metoda wypalenia-filtr odzyskuje kondycje nowego fabrycznie filtra w 98% wiec warto i jest niedrogo :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: ,sam tak zrobiłem i przejechałem pona 60 000km i jest ok :cool2: :cool2: :cool2: dostałem gwarancje na pol roku lub 20 000 km ,minał ponad rok i 60 000km a dpf jest ok
icon4.png
  • 2 lata później...
Opublikowano

Kiedy można poznać momenty wypalania się filtra? Czy za każdym razem filtr będzie się wypalał jeśli zostaną spełnione warunki? (75 stopni, min 10l paliwa, stała prędkość min 60km/h)??

 

Gdzieś doczytałem, że drastycznie wzrasta poziom zużycia paliwa i to jest moment kiedy następuje wypalanie.

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Opublikowano
Jest jeszcze jeden warunek dopalania DPF, musi być sprawna klapka gasząca tzw "przepustnica", sprawdź czy nie masz jej błędu w kompie. Jej niesprawność ciągnie za sobą błąd DPF podobnie jak zepsuty termostat i za niska temperatura.
Opublikowano

DPf powinien działać przez całą żywotność auta i raczej nie słyszałem że ktoś miał z nim problem kiedy silnik był 100% sprawny, i właśnie zapycha ci się przez niesprawny silnik i potrochu przez styl jazdy, bo

a) nie może się wypalić

b) wypala się ale nic to nie daje

c) nie ma kiedy się wypalić (niespełnione warunki wypalania)

d) za krótko jeździsz i wypalanie nie kończy się sukcesem

 

Aby wypalanie się odbyło się muszą być spełnione warunki:

1. Paliwo powyżej 10L

2. Temperatura silnika powyżej 75 stopni

3. Temperatura spalin przed DPF powyżej 240 stopni

4. Prędkość jazdy powyżej 60km/h

5. Brak błędów silnika

 

Co musisz sprawdzić aby wykluczyć usterkę w silniku:

1. Termostaty - OBA wymiana tylko na oryginalne- nie trzymanie temperatury

2. Wtryski czy nie leją

3. Jakość paliwa ma spore znaczenie do zapychania filtra im lepsza tym mniej zapycha filtr

4. Dolot musi być czysty, EGR, Klapki

5. Przepływomierz - zbyt duże odchyłki od wartości mierzonych do zadanych i silnik będzie dymić

6. Nieszczelności - rury od intercoolera lubią się luzować np przed przepustnicą i EGR w M47 wyrabia się klamra w N47 zresztą też - silnik nie jest w stanie utrzymać temperatury wypalania

7. Sprawna przepustnica

8. Świece - wbrew pozorom ma to w wpływ gdyż pomagają silnikowi osiągnąć szybciej temperaturę roboczą.

9. SPrawne turbo - musi ładować odpowiednio inaczej będzie dymić.

10. Brak wycieków do wydechu np. oleju z turbo chyba logiczne że zapcha DPF.

 

Co możesz zrobić gdy wszystkie ww rzeczy są sprawne a warunki DPF osiąga potrzebne do wypalania:

1. Wymyć DPF - nie baw się sam nie opłaca się od 300-600 zł wyczyścisz go bez problemu chemicznie lub termicznie nie ważne obie metody chyba działają (ja robiłem chemicznie rok temu), nie rób tego przed sprawdzeniem silnika bo zapcha się znów, Punkt ten nie jest wymagany BO może sięokazać że po doprowadzeniu silnika do sprawności DPF sam się wypali.

2. Po czyszczeniu Zarejestrować wymianę filtra na nowy,

3. Wypalać regularnie dbając o jakość paliwa - mi się średnio wypala co 300-400 km (miasto 70% trasa 30%) w trasie nawet do 1200km dochodzi interwał wypalania.

 

Teraz do samego wypalania, nie trzeba trzymać obrotów i jechać 150 km/h ;)

Mi się filtr wypala 15km jazda 70-90km/h staram się utrzymać wysokie spalanie chwilowe wtedy najszybciej temperatura wypalania dochodzi do tych 600 stopni, mam wrażenie że bieg jest mało ważny, obroty w okolicach 2 tyś. Ważna jest ciągłość jazdy.

 

Ponad rok temu zastosowałem się do powyższych wskazówek, dziś zapomniałem że jeźdżę autem z DPFem, ogólnie doprowadziłem do ładu i składu w ten sposób już 3 szt BMW z DPFem w rodzinie.

Powodzenia.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

Świetna porada!:-)

Czy jakby były problemy z dolotem bądź, przeplywomierzem lub świecami to rozumiem, że taki błąd pojawiłby się na diagnostyce?

 

Na tą chwilę pokazał mi się błąd P14a7 - particle filter flow resistance hight.

 

Czy wystarczy, że wymienię termostaty skasuje błąd i mogę ruszyć w trasę?

Tylko jak poznam, że procedura wypalania rozpoczęła się i przed ukończeniem trasy zakończyła się?;)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Świetna porada!:-)

Czy jakby były problemy z dolotem bądź, przeplywomierzem lub świecami to rozumiem, że taki błąd pojawiłby się na diagnostyce?

 

Na tą chwilę pokazał mi się błąd P14a7 - particle filter flow resistance hight.

 

Czy wystarczy, że wymienię termostaty skasuje błąd i mogę ruszyć w trasę?

Tylko jak poznam, że procedura wypalania rozpoczęła się i przed ukończeniem trasy zakończyła się?;)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Najpierw sprawdź czy jest potrzeba wymiany termostatów. Odpal na komputerze wskazania temperatury (szukaj: E90 ukryte menu) i zobaczy czy utrzymuje Ci około 90-93 stopni. Jeśli nie to termostaty do wymiany.

Jak rozpocznie się wypalanie to około 1l więcej pali (u mnie w N47) i wzrasta temperatura do ~95 stopni. Jak zakończy to spalanie wraca do normy. Temperatura też.

 

Swego czasu ja miałem dwa błędy DPF. Termostaty były ok. Okazało się, że rozwiązaniem jest przejażdżka z kimś kto będzie cały czas przez INPA kasować błędy aż przestaną się pojawiać. Polegało to na tym, że jeden z tych błędów blokował rozpoczęcie procesu wypalania. Dlatego trzeba było go kasować żeby "oszukać" komputer. Wypalanie się zaczęło, zakończyło i od tego czasu nie ma problemów.

Opublikowano

Hmm, temperatura jest fatalna.... 75 stopni, dziś mam już części w dostawie, więc termostaty są do wymiany.

 

Dalej kwestia skasowania błędu o którym pisałem wyżej i będę próbował wypalać w trasie..

 

Dziwi mnie tylko ten błąd, możecie mi powiedzieć co on tak właściwie oznacza?

 

Auto ciągnie rownież od 3500 obrotów i szybkość wzrasta, wiec zapchany chyba nie jest :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Opublikowano

Ten błąd oznacza że filtr jest zapchany wartości ciśnienia na biegu jałowym (do sprawdzenia w dis lub ista)

około 1000 obrotów - 30mbar

2000 obrotów - 70 mbar

3000 obrotów - 200 mbar

Jeżeli przekraczane są te wartości pojawia się błąd.

 

Dodam że 25mbar na biegu jałowym do b.dużo

 

Ogarnij termostaty, potem tak jak koledzy wcześniej pisali próbuj wymuszać wypalanie kasując błędy w trasie - jest to wykonalne,

można jeszcze nalać jakiegoś ustrojstwa do paliwa (np ludzie polecali ten xenum in&out) i ogień na autostradzie wypali się wtedy jakgdyby naturalnie bez wymuszonego wypalania, tylko dużo wolniej, u mnie skutkowało poprostu lepszej jakości paliwo i trasa 200km .

 

I nie martw się jak będziesz dymić na biało podczas wypalania ;) Podczas wypalania oprócz większego spalania w M47(163km) słychać buczenie tak jakby tłumik wypalony brzęczał.

 

Powodzenia

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

Termostaty do wymiany w sobotę mam.

 

Czy błędy mogę skasować modułem Bluetooth i ruszyć w trasę bez wymuszania wypalania DPF tylko liczyć na naturalny przebieg wypalania w trasie?

 

Ewentualnie pod Disa i Instę jaki kabel mógłbym użyć? Wystarczy pierwszy lepszy z Allegro?

 

Czy jeśli nie ogarnę tematu to mogę prosić o jakąś pomoc kogoś z forum? Okolice Wrocławia/Leszna?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Opublikowano

ad1. Można spróbować - aczkolwiek lepiej wiedzieć co siędzieje w DPFie z czujnikami i temperaturą, bo jak za niska to bez sensu jeździć trzeba usterki dalej szukać.

ad2. D+can chińczyk wystarczy za 100zl lepiej zasinstalować rheingolda

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano
kabel będzie dobry, w twoim przypadku przez wirtuala najprościej, parallels albo virtualbox, chyba że masz boot camp-a
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

Mam VMware wiec dam jakoś radę:)

Jeśli chodzi o mój pojazd e91 320d 2006 silnik M47 to jaką wersje Inpy najlepiej zainstalować? Nie znam jeszcze tematu na tyle, a z uwagi na jutrzejsze święto chciałbym wszystko poinstalować. Kabel mam mieć w piątek więc tylko działać:)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Opublikowano

Mógłby mi ktoś krok po kroku wytłumaczyć jak to zainstalować??

 

Doczytałem, że można pościągać gotowe obrazy przy pomocy chomika tundorfa, ale po screenach widziałem, że nie ma tam wersji mojego pojazdu e91 z 2006r.

 

Możecie jakoś mnie nakierować?

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Opublikowano
Kolega ma racje zainstaluj sobie rheingold. Dla mnie samo działanie jak i zwłoka prze Disie są irytujące. Pytanie czy rheingold ma wszystkie funkcje takie jak dis i skąd można to sciągnąć:)
Opublikowano

Zaczynam zasysać Rhiengolda 3.52.16 ale bez pakietu do kodowania bo jest mi zbędny.

Jutro mam mieć kabel, ale rozumiem, że mogę zainstalować go bez instalowania kabla, dopiero jutro dograłbym sterowniki do niego.

 

Czy mimo posiadania błedu P14a7 będę mógł wymusić wypalanie czy ten błąd też będę musiał cały czas kasować?

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Opublikowano
Z kąd kolego zasysasz? Tez chyba przeprowadzę instalacje bo dla mnie DIS jest za wolny....jaka wersja bedzie najlepsza dla M47 163PS?
Opublikowano

Ściąga mi z torrenta.

Podaj maila to wyślę Ci.

 

Wersja 3.52.16 pełna z ISTA P.

 

 

To w takim razie jak uda Ci się zainstalować pierwszem to wówczas ja będę liczyć na pomoc:) :D

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Opublikowano
Wolałbym kolego sciągnąć gdzieś z Chomika. Macie jakaś sorawdzona wersje do e90 2007 M47 na Chomiku? Będziemy razem walczyć z tym kolego mam nadzieje ze nam sie uda:)
Opublikowano
Dzieki:)Ja jutro będę to sciągał:) w tym programie tez jestem zielony ale myśle ze razem i z pomocą forum damy rade. Mi zależy na tym aby sprawdzić kiedy ostatnio sie wypalał Dpf,korekcje wtryskiwaczy i błędy reszta nie jeste mi konieczna:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.