Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

W mej głowie pojawił się bardzo ambitny projekt. Tytuł jest może trochę na wyrost - w planie mam kupno starej E31, renowację i swap silnika. Jestem na etapie planowania i kalkulacji kosztów, ale potrzebuje pomocy fachowców i postanowiłem zasięgnąć tutaj rady. Uprzedzam że w temacie mechaniki jestem laikiem, choć staram się usilnie zmienić ten stan rzeczy i nie boję się ubrudzić rąk jeśli tylko jestem coś w stanie wykonać samodzielnie. Jeśli pomysł jest kosmiczny [lub komiczny], to proszę powiedzieć wprost - nie obrażę się. :wink:

 

Plan jest taki:

  • Kupno do ~30 tysięcy BMW E31, lub dużo taniej model z uszkodzonym silnikiem - bezwarunkowo egzemplarz bezwypadkowy [cud?] i ze zdrową blachą. Myślę że dobrą bazą byłoby 840 w manualu, swapowanie V12 nie byłoby chyba mądrym pomysłem, szczególnie że tych aut jest coraz mniej.
  • Kompletna renowacja samochodu: gruntowne odnowienie wnętrza i deski rozdzielczej, nowe fotele, lakier, jakieś fajne koła, profesjonalny zestaw audio - choć ponoć i fabrycznie biedy tam nie ma. Techniczne przygotowanie do kolejnego punktu obejmujące zawieszenie i układ hamulcowy, jeśli to konieczne także skrzynie, sprzęgło i inne elementy.
  • SWAP silnika na jednostkę nowszą i mocniejszą lub bardziej rozwojową i jej ewentualne modyfikacje. Cel to +400, lub +500HP o ile ta druga wartość nie podbije dwukrotnie kosztu przekładki.

 

Pewnie będę miał jeszczę masę pytań dotyczących wszystkich etapów projektu, ale na obecną chwilę chciałem spytać o ostatni punkt z tej listy - swap. Oczywiście inny silnik od BMW - pytanie jaki? Nie wiem czy ktoś w Polsce już robił takie coś, ale na zagranicznych forach znalazłem kilka takich projektów. Ludzie swapowali różne silniki, najczęściej z M5'tek i chyba w tym kierunku należy celować. Budżet obejmujący tylko sam swap [silnik, konieczny osprzęt, wykonanie] to 25-30k. Jaki silnik w tych ramach cenowych jest realną i optymalną opcją?

 

Celowo nie szukam lżejszej lub nowszej bazy. To nie ma być auto na tor, lub driftowóz z kubełkami i klatką. Piękny odnowiony klasyk z nowym sercem. To cel, marzenie - pytanie czy realne? :wink:

Opublikowano

Realne jak najbardziej !

Ale muszisz pamiętać że takie swapowanie nie jest łatwe, dużo częśći będziesz potrzebował z M5 tzw sanki i inne pierdoły :wink:

Projekt wykonwyalny, ale jaką ty skrzynie chcesz żalożyć ?

Może coś takiego by cie zainteresowało http://allegro.pl/bmw-850csi-skrzynia-manualna-swap-e31-e32-m70-v12-i3316274718.html

Rzecz biorąc V12 w automacie daje niesamowitą frajde z jazdy, a jak ma być to manual w silniku od M, niezła strzała :twisted:

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź.

 

W kwestii doboru skrzyni. Muszę przyznać że do tej pory jeździłem tylko manualami i sam ręczny dobór biegu bardzo mi odpowiada. Rozumiem przy tym że automat jest dużo wygodniejszy, szczególnie w mieście. Ideałem byłaby skrzynia sekwencyjna z możliwością ręcznej zmiany biegów, tyle że takie są chyba horrendalnie drogie - jak kiedyś szukałem to ceny zaczynały się od 50k wzwyż... Może dobrym rozwiązaniem byłaby tu skrzynia od dawcy silnika o ile to możliwe?

 

Dzięki za link, tylko czy skrzynia z CSi wytrzymałaby obciążenia o te 100-150KM większe niż miała w serii? Ostatnie dni spędziłem na szukaniu informacji o stronie technicznej E31 i znalazłem opinię że w Polsce bardzo kiepsko z ewentualnymi naprawami [w przeciwieństwie do automatu] manuala. Zdaje sobie sprawę że "jak dbasz tak masz", ale te skrzynie już mają swoje lata i swoje mogły przejść, więc ewentualna awaryjność/serwis/dostęp do części to też argument.

 

PS: Bardzo ładne E32!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.