Skocz do zawartości

Falujące obroty na biegu jałowym w BMW E46 318i 143km 2002r.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Postanowiłem napisać ten temat, ponieważ jak do tej pory nikt nie jest mi w stanie pomóc, a szukam tej pomocy od ponad 4 miesięcy, na forach, jak i u mechaników.

W ubiegłym roku zakupiłem w/w model auta. Na początku było wszystko okej. Po pewnym czasie zaczął się problem z gaśnięciem auta na sekundę w trakcie jazdy, po czym auto się włączało i tak co jakiś czas. Problem został rozwiązany "wymiana czujnika pozycji wału". Później pojawił się problem z cewkami. Kolega mechanik zaczął je mi wymieniać (Boscha cewki) i tu zaczął się problem z obrotami. Wygląda to tak: uruchamiam auto, na początku wszystko jest ok, po przejechaniu kilku kilometrów gdy się zatrzymuje i silnik pracuje na biegu jałowym obroty wariują, od 600 do 1700 i tak w kółko. Dodam, że odniosłem wrażenie, że spadła także moc auta. Na początku wyskakiwał błąd mieszanki paliwa, ale po wykasowaniu jego, już nic się nie pojawia, a problem pozostał, błąd był o nr. 27BB Function camshaft control, exhaust. Dziwna sprawa pojawiła się po pewnym czasie, gdy kolega zaczął ruszać cewki, już te wymienione, na których przejechałem sporo kilometrów, z tą w/w usterką, a mianowicie: problem jakby zniknął, silnik nie rzucało na wolnych obrotach, ani obroty same nie podnosiły się, ale były niskie koło 600obr/min. Moc jednak nie była ta, jaka powinna być(raczej jaka była na samym początku zakupu auta). Teraz wszystko jednak wróciło do punktu wyjścia i nikt nie jest mi w stanie pomóc. Obroty wariują, silnik nie równo pracuje. W stacji BMW też byłem, i skończyło się na zwykłej diagnostyce auta. Gość powiedział, że lewe powietrze się chyba gdzieś dostaje. Bzdura! Silnik szczelny jest. Elektryka też sprawdzona, rozrząd prawidłowo ustawiony. Dodam jeszcze może dość istotną rzecz. Kiedy te obroty tak falują i włączę klimatyzację, problem jakby ustaje, ale silnik równo nie pracuje, tylko obroty nie skaczą. Ustawiają się wtedy gdzieś w granicach 850. Ale to nie reguła, bo czasem i na klimie tak się dzieje.

Proszę was o rzetelną pomoc, a nie na zasadzie, wymień to, wymień tamto, a problem będzie pozostawał, a kasa będzie znikała. Proszę pomóżcie!

Nie wiem czy jasno określiłem swój problem, w razie co, jestem w stanie do każdego oferującego mi pomoc zadzwonić.

Opublikowano
U mnie problemem okazał się silniczek krokowy. Po jego wymontowaniu i przeczyszczeniu falowanie obrotów ustało. Sprawdzałeś go?

 

Pokaż gdzie ten silniczek krokowy :duh: bo coś go znaleźć nie mogę......

Opublikowano
Coś ostatnio wysyp tego typu zachowań N42, kilka dni temu był tu ktoś z podobnymi objawami i dodatkowo głośną pracą silnika, o ile dobrze sobie przypominam to 320SI sugerował wyczyszczenie zaworów sterujących vanosami, znajdują się z przodu silnika, http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/318i-N42/LHD/N/2002/april/browse/engine/cylinder_head_electr_add_on_parts/ numer 1. Spróbuj przeczyścić. Miałem u siebie taki przypadek jakieś dwa lata temu ale trwał on trzy czy cztery dni i sam ustąpił, do dziś się nie pojawił i oby tak pozostało.
Opublikowano

Miałem podobnie w mojej 323ci, jak i w poprzednim leonie cupra r. W obu przypadkach okazało się to samo czyli nieszczelność.

1. Po pierwsze zdejmij osłony silnika żeby wężyki podciśnienia było dobrze widać.

2. Odpal silnik i niech pracuje na wolnych obrotach

3. Weź "plak" ( tak ten spray do czyszczenia deski rozdzielczej w samochodzie lub inny tego typu środek) i psikaj po dolocie, okolicach przepustnicy, wężykach podciśnienia itd..

4. Jeżeli usłyszysz podwyższenie obrotów, falowanie lub inne dziwne zachowanie silnika to już wiesz gdzie szukać.

 

Ja miałem tak w leonie, w serwisach rozkładali ręce, dużo kasy straciłem bo byłem pewny że dolot jest szczelny i podciśnienia także a jednak się myliłem. Koszt naprawy wyniósł mnie 6 zł ( koszt wężyka ) wymieniłem, skasowałem błędy i śmigał aż miło.

 

Moja 323 ci miała takie same dziwne zachowania i dziwne błędy wyskakiwały nieraz na kompie. Wymieniłem jej świece, użylem plaka jak opisałem wyżej i wymieniłem spękany wężyk który wydawał się " na oko " dobry. Teraz już nie wiem co to znaczy falowanie obrotów. Śmiga tak jak powinna. Nie upieraj się tak jak ja kiedyś że silnik jest szczelny bo możesz stracić tylko kasę na darmo tak jak ja. Sprawdz moją metodę i napisz czy coś się działo..

 

pozdrawiam

Opublikowano
skąd jestes?

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Opublikowano

Na początek proponuje CI zdezaktywować valvetronica, czyli odpiąć okrągłą wtyczkę tuż obok wlewu oleju (pod osłoną plastikową), wtedy auto będzie w trybie awaryjnym i wróci do trybu tradycyjnej przepustnicy... UWAGA ! wystąpi błąd który trzeba będzie skasować...

 

Spróbuj i zobacz czy falowanie ustanie, daj znać

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Opublikowano
@znibi - Czy mógłbyś napisać kolejność wykonywanych czynności, żeby nie było później, że coś nie po kolei zrobiłem.
Opublikowano
Wielki dzięki dla wszystkich za podpowiedzi :cool2: . Proszę, wpisujcie swoje spostrzeżenia, może w końcu uda mi się wyeliminować tą usterkę, a tym samy inni, którzy mają lub będą mieli kiedyś taki problem, będą mogli skorzystać z porad waszych.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wymieniłem dziś przepustnicę. Przejechałem dziś na niej gdzieś ze 30km, problem pozostał. Nic się nie zmieniło. Obroty na biegu jałowym falują, są za niskie. Ludzie, pomóżcie! Daję słowo, że osoba, która trafnie określi przyczynę tego, dostaję ode mnie w podziękowaniu 100 zł. To nie jest żadna ściema! Pojawiły się dodatkowo nowe błedy P272D i P272C, ale błedami chyba bym za bardzo się nie sugerował, bo za każdym razem inne wyskakują.
Opublikowano
odepnij przeplywomierz powinno pomoc, bedzie pewnie do wymiany.
Opublikowano

A co to da kolego, gdy go odepnę? Przed tymi błędami co podałem w poprzednim post-cie, po przejechaniu 1200 km wyskoczyły mi takie błędy:

27CE Elektryczny czujnik obciążenia. Błąd przewodu lub sterownika.

272D Długotrwała regulacja składu mieszanki rząd 2 Układ za ubogi

272C Długotrwała regulacja składu mieszanki Układ za ubogi

2781 Czujnik położenia wałka rorządu, wałek rozrządu wlotu Sygnał niezrozumiały.

2783 Cienkowarstwowy przepływomierz masowy powietrza. Poniżej wartościprogowej min.

2793 Nastawnik przepusytnicy zakres regulacji Mech. przepust. zakleszcza krótko

2792 Czujnik położenia przepustnicy Odchylenie położenia

Sprawdzane było KTS-em 540 Mechanik powiedział, żeby się zbytnio tymi błędami nie sugerować, bo za dużo ich na raz wyskoczyło, i mało prawdopodobne jest aby był to w 100% zgodne.

Opublikowano
A Ja myślę że jeśli obroty falują to możesz mieć problem z silnikiem tzw serwo VVT. silnik może się już przycierać koszt około 800zł. Spotkałem się z taką usterką. Ten silnik nie ma przepustnicy. Jest tylko przepustnica uruchamiana przy DSC która hamuje silnik w trakcie poślizgu. Jeżeli chodzi o zasadę działania tego silnika N46 czy N42 to obroty reguluje on obniżaniem lub podnoszeniem zaworów. Chodzi o to, że zawory pracują cały czas a przy dodaniu gazu silnik elektryczny czyli serwo obraca dodatkowy wałek który obniża zawory. Wszelkie problemy z obrotami mogą byś spowodowane nieprawidłową a dokładnie zacinającą się pracą silniczka. Wyskakuje przy tym dużo błędów takich jak czujniki czy sondy. załatw ten silniczek i go podmień ;)
Opublikowano
No jedna sensowna odp. Powiem tak w mojej N42 objawy identyczne jak kolo opisuje tylko ja w GUTMANIE MM50 mam stały błąd tryb awaryjny valvetronic wydechowy a przez to że mam wypięty czujnik wałka ten bardziej po lewej zrobie foto jak będzie potrzebne ale przez to mam obroty stabilne ale mniejsza moc gdy wepne czujnik silnik zaczyna szaleć z obrotami i gaśnie od czasu do czasu tjw. Zasada działania tego silnika jest taka że obroty są regulowane poprzez valvetronic jeśli coś sie stanie z tym systemem tą funkcje przejmuje zrobotyzowana przepustnica sie rozpisałem.
Opublikowano
Skoro tak twierdzicie, to czemu gdy uruchomię silnik rano wszystko jest ok, do czasu gdy przejadę gdzieś około 3km. Ponad to, gdy obroty zaczynają falować, wystarczy, że włączę klimatyzację i obroty się stabilizują, a silnik równo pracuje. kolejna rzecz to, byłem któregoś razu u kolegi, mechanika. Podnieśliśmy maskę, odpiął cewki, ponownie je podłączył i problem ustał! Ponownie zaczął się ten problem (gdzieś około miesiąc później) gdy znów były rozłączane cewki. Niestety obroty ponownie zaczęły falować. Czasami jest tak, że silnik super pracuje (gdzieś w granicach 750-780obr/min) i nic nie faluje. Gdy auto jest na biegu jałowym i naciskam pedał gazu, valvetronic się załącza. Jednak gdy obroty się same podnoszą (teraz falują między 1000 a 1700 obr/min) valvetronic się nie załącza (kolega mechanik słuchawkami to sprawdzał). Gdy już obroty na chwilę przestają falować (spada na 650-700 obr/min.), silnik nie równo pracuje, trzęsie nim, ale nigdy mi nie gaśnie. Wnioski? Pomóżcie.
Opublikowano
No masz sam sobie odpowiedziałeś zmienne fazy do roboty, ja ci podaje metode jak możesz jechac normalnie bez regulacji valvetronica. Też miałem tak jak się zabrałem za swoją n42 patrze czujnik nie wpięty (a kupiłem od handlarzy za Warszawy ) to wiedzieli co jest grane i wypieli, ok wpinam chdzi cacy błędów zero w parametrach valvetronic chdzi aczkolwiek wydechowy nie wykazuje żadnego skoku. Robie jazde testową no i po 2km ciach obroty wiksują automatem szarpie. Wypinam wracam do porzedniego stanu no zabieram sie do rozebrania góry ale jakoś na swoje auto brakuje mi czasu. A normalnie po podłączeniu i wykasowaniu byków robię adaptacje valvetronica i przechodzi pomyślnie także podejżewam usterke MECHANICZNĄ
Opublikowano
wymień siłownik valvetronica, około 200zł na allegro ja dostałem za 100

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Opublikowano
@up Skąd ta pewność, że to siłownik valvetronic? Nie chcę metodą prób i błędów eliminując wszystko po kolei, wydać parę stów i zostać w punkcie wyjście. Chyba sam rozumiesz.
Opublikowano

 

odepnij wtyczke tą co ten typ... pojeździj troche i napisz czy falowanie ustało... Może pojawić się błąd check na tablicy zegarów któy trzeba bedzie wykasowac. Auto bedzie jeżdziło z mniejszą mocą, ale nadal bedzie jeździć ;)

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.