Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobra rada nie zawada, ale myślę, że aby dawać innym rady trzeba mieć przede wszystkim punkt odniesienia. Mam F10 z dieslem R6 plus box AC Schnitzer i prawdopodobnie pierwszą w PL F32 435i xDriwe M Performance z wydechem od japońskiego tunera 3D Designe. Mam punkt odniesienia i moim zdaniem wybór jest tylko jednen .... 535 d. BMW 4 er to moja pierwsza benzyna od 10 lat. Jestem zadowolony, po zmianie wydechu przybyło kilka KM, sound jest superowy i byłem jeszcze bardziej zadowolony. Pojeździłem autem trzy miesiące i teraz na pewno wybrał bym silnik diesla.

Dlaczego obiektywnie:

- moment obrotowy, lepiej to czuję w mocnych turbodoładowanych dieslach,

- poznałem wszystkich chłopaków przy nalewaku w stacjach paliw (zupełnie niepotrzebnie) i dystrybutor odwiedzam częściej niż sklep z browarem, a zostawiana tam kasa też moim zdaniem nie jest bez znaczenia. Następna benzyna jeżeli to tylko M. Jest czwórka, ponieważ jednym z celów był napęd xDriwe, a jak słychać w serii M, BMW też dołoży xDrive.

Dlaczego subiektywnie:

-mam zaufanie do silników diesla. Moja 1 er 123d z ... pieradla prawie jak 4 er ale dwa razy taniej. I to by było na tyle.

Larsen
  • Odpowiedzi 163
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
I wraca problem braku 6cyl aut do jazd testowych. Szczerze mówiąc, kupowanie auta za grubo ponad 250tys, a jak kogoś fantazja poniesie to i 300 pęknie bez problemu, z silnikiem 4cyl jest ... hmmm ... Perwersją (?). Żeby to eufemistycznie określić.

 

Nie rozumiem po co ludzie wylewają takie teksty na forum ? Po to żeby utwierdzić się w słuszności wywalenia (wg. mnie bezsensownego) 50 tysięcy ? Komuś zbywa to wywala. Ktoś ma inne priorytety to nie wywala. I tyle. Można sobie o tym podyskutować ale po co przy tym niesmaczne epitety ? Pisanie o perwersjach i to eufemistycznie jest mało sympatyczne i po prostu niedojrzałe.

 

Ja kupiłem 528i i jeśli będzie bezawaryjny, to następny będzie pewnie taki sam. Nic mi więcej nie potrzeba więc po co wywalać 50 tyś. ? Umiem wydać tę kasę w przyjemniejszy sposób. Ale jednocześnie szanuję wybór kogoś kto kupuje 6 cylindrów. Hobby to hobby, z tym się nie dyskutuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Forum ma to do siebie, że różni ludzie piszą to co chcą i uważają sie za ekspertów. Gwarantuje im to anonimowość.

Mam nieodparte wrażenie, że największe głupoty piszą ci co by bardzo chcieli ale niestety nie mają kasy na takie auto lub ci, którym pracodawca kupił ....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Nie rozumiem po co ludzie wylewają takie teksty na forum ? Po to żeby utwierdzić się w słuszności wywalenia (wg. mnie bezsensownego) 50 tysięcy ? Komuś zbywa to wywala. Ktoś ma inne priorytety to nie wywala. I tyle.

 

 

Słuchaj, przepraszam. To był w zamyśle zupełnie neutralny komentarz. Nie oceniam. Wyrażam zastanowienie. Rozumiem różnice priorytetów. Nie zaglądam nikomu do kieszeni. Na tym to zostawmy.

 

Pozdrawiam!

m.

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chcialbym napisac zdanie do tych panow co to o "perwersjach" rozmawiaja. Tez nie mam ochoty nikogo obrazac ale osobiscie perwersje widze wlasnie w wydaniu tych 50k na podatki a realnie to 70-80k bo przeciez wyposazenie tez trzeba wtedy drozej policzyc. Jesli te wydatki na podatek rekompensuje dzwiek silnika to to jest dla mnie definicja waszej "perwersji" wlasnie :D

Tak to na jeden temat mozna miec skrajnie rozne spojrzenie :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

z tego zestawienia wynika, że róźnica w cenie w DE pomiędzy 535i a 528i to 6 tyś Euro !

druga sprawa to różnica w przyspieszeniu, np od 0 do 180 - 1,8 s

wg mnie te 6 tys Euro warto dopłacić do 6 cylindrów, ale 60 tyś zł, to już niekoniecznie :D

 

http://www.zeperfs.com/en/duel4029-4206.htm

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie jest jak Kriss33 wyżej pisze. Różnica na poziomie 20k - nie zastanawiam sie, 30k - przeżyje, ale circa 80k. Sorry, ale to nie jest M-ka ani też V12, żebym miał powód, aby tyle kasy wtopić :wink:

 

Tym optymistycznym akcentem kończę temat, ja jestem w zestawieniu z tematu ciągle za 535i ze względu na dźwięk silnika i trasy, które robię. Nie znaczy to, że 535d jest gorsze, po prostu z tych opcji wybieram najbardziej mi odpowiadającą :cool2:

Opublikowano
Panowie nie do końca jest tak ze w DE płacicie 6k euro za większy silnik, to jest zdecydowanie mniej, w gratisie dostajecie większy felunek i pewnie kilka opcji za które trzeba dopłacić w 4 cylindrach, tam juz sa za darmo.
Hmmmm
Opublikowano
A czy nie jest tak iż te same opcje są w 6R droższe niż w 4R ?

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

Tak jaco, ale takie czary tylko w Polsce. Rozumiesz fotele komfortowe kosztują 12k, chyba ze kupisz 6 lub 8 garów to juz zapłacisz 14k.

 

Posłowie robią ku....e z logiki

Hmmmm
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdziłem cennik na bmw.de i różnica sie potwierdza, dokładnie 6800 Euro miedzy 528 a 535i.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy takiej roznicy w cenie i wyposazeniu w tej samej cenie co w 4 cylindrowych silnikach tez nie zastanawialbym sie co wybrac. Ciekawe ile w Niemczech sprzedawaloby sie wersji >2000cm3 jakby trzeba bylo doplacic 20k euro za kilkadziesiat konikow pod maska wiecej?? :roll:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jako ze wątek dość aktywny,

Postanowiłem i tu zapytać.

Koledzy pytanie do użytkowników F10ątek...

Jaki silnik polecicie?

W grę wchodzi tylko benzyna, już się nalatałem dieslem. Obecnie E39 touring w silniku 30dA

Mam pewien dylemat między 528 - 6cio cylnindrowym, 530i i 535i.

Nigdy nie miałem do czynienia z uturbioną benzyną. - czy awarie turbiny często się zdarzają w benzynach ?

Jakie realne spalanie, nie takie z oficialnych raportów. - obecne auto konsumuje ok 12l w mieście, o trasie nie dyskytuję, bo mało robię.

Robię ok 12 tys km rocznie, max 15tys. Bardzo mało tras, 85% miasto. Więc raczej zdecyduję się na benzynę.

Który z silników polecicie. NIe chciałbym zbytnio cofnąć się jeśli chodzi o przyspieszenie, i dynamikę auta, w porównaniu do tego co mam, a to mi w zupełności wystarcza.

NIe mam do czynienia z silnikami nowej generacji, dlatego pytam użytkowników.

Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi i ewentualne sugestie.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Ja mam 535 D xdrive f10 2013 wcześniej miałem 535i xdrive 2012 i już benzyny nie kupię.

Odczucia z jazdy 535 d są o niebo lepsze i z baku mniej schodzi.

 

I według mnie automat znacznie lepiej pracuje z dieslem jak z benzyną.

 

I nie zapomnijcie o adaptive drive (warto dopłacić) wcześniej nie miałem teraz mam - samo edc w standardzie nie wystarczy bo pomiędzy f10 a e60 jest wagowa przepaść.

Opublikowano

Zdecydowanie polecam Diesel'a :cool2: Do automatu doskonałe rozwiązanie, spalanie inna sprawa.

Nawet F30 z 20d pracuje zdecydowanie lepiej/efektywniej niż 320i GT znajomego.

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jak wyglada sprawa wyciszenia wnętrza?

Bo w e39 miedzi 28i a 30d wg mnie jest bardzo

Duża różnica.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.