Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie,

bardzo fajnie mi się to czyta, i z chęcią uczę się nowych rzeczy... ale ja pytałem o BENZYNĘ ;)

 

więc pomówmy o F10 535i

Potwierdźcie proszę że do 2010 miały 2 turbiny a po 2010 jedną turbinę,

to tyle.

I dziękuję bardzo.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Odpowiedzi 163
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To już miałeś definitywnie napisane kilka postów wyżej. Wraz z wejściem do produkcji F10 silnik w 535i/iX ma jedną turbosprężarkę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze raz dziękuję...

śledzę dalej dyskusję na temat Diesli ;)

Udanej Majóweczki!

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Czy temat jeszcze żyje? Ostatnie dni zaprząta mi głowę wybór 535i vs 535d (oba w wersji xdrive). Chcę zamówić nowe auto w salonie, żeby było wyprodukowane już w 2015.

 

Mój dylemat dotyczy dwóch kwestii: jak auto zbiera się na niskich obrotach (miasto) i jak brzmi silnik we wnętrzu.

 

Na pierwsze pytanie odpowiedzi nie znalazłem. A na drugie trochę taką, że strasznie klekocze.

 

Żaden warszawski dealer nie ma auta z benzyną na jazdy. I nie mogę posłuchać.

 

Pytania:

 

1) jak jest z kulturą pracy silnika w 535d w porównaniu do 520d (miałem taką F10 przez pół roku, zatem jest baza do porównania)? I jak to się ma do 3.0 TDI w Audi A6 (C7)?

 

2) jak duża jest różnica w dynamice 35i vs 35d w mieście (częste startowanie z zatrzymania) i czym się objawia?

 

Dzięki :)

 

 

via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Dźwięk będzie zawsze lepszy z R6 benzyna niż R6 diesel.

Choć w 35d dźwięk silnika powyżej 3000 rpm brzmi bardzo przyjemnie.

Diesel ma więcej momentu 400 vs 630.

Koni mechaniczne podobnie.

W ogóle to całe porównaie benzyna czy diesel jest do mnie o kant doopy.

Ja wybrałem diesel bo ma więcej momentu i sam nie wiem dlaczego jeszcze go wybrałem :think:

Na pewno nie dlatego że mniej pali, nigdy to nie było dla mnie ważne...

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdecydowanie wybrałbym 535i do miasta. 535d brzmi ładnie, ale jak kolega wyżej napisał - od pewnego zakresu obrotów. Na biegu jałowym / stojąc w korku docenisz zalety benzyny R6.

 

Oczywiście klekotu w miarę nie słyszysz podczas jazdy, bo wygłuszenie jest niezłe. Najgorzej jest na zimnym albo jak uchylisz szybę. Mnie to denerwuje, wiec następną biorę benzynę :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obydwa się zbierają rewelacyjnie i brzmią dobrze. Akurat diesele BMW we wnętrzu nie klekoczą tylko pięknie mruczą. Oczywiście 535i na wysokich obrotach daje radość dla ucha, ale nie jest to tak piękne brzmienie jak V8 w E60.
Opublikowano
Dzisiaj posłuchałem w AutoFUS 530d.... niestety, głośny dźwięk pracy diesla bardzo dokucza. Jeden wybór mniej

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
Tylko na postoju. Auto nie było jeszcze zarejestrowane. Wystarczyło... Na zimno i na ciepło silnik klekotał. Niestety głośniej niż w audi (porównywałem do aktualnej wersji a6 z 3.0 TDI 245KM)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak myślałem :) to niestety kiepski wyznacznik. Diesel na postoju zawsze bedzie głośny i słyszalny w stosunku do benzyny. Ja Cię na diesla nie namawiam, ale zwracam uwagę, ze w czasie jazdy bedzie na pewno bardzo przyjemny dzwięk.
Opublikowano

Ja to rozumiem :)

 

Skorzystałem z najlepszej dostępnej dla mnie opcji, wiedząc, że niedoskonała. Co było robić? :oops:

 

Wierzę, że z benzyną nie będzie gorzej, również na postoju :)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2.0 benzyna chodzi jak diesel na postoju. Na szczęście celujesz w R6 a to już brzmi gładko.
Opublikowano
528i na postoju brzmiało o ligę lepiej od 530d... Tym spokojniejszy jestem, myśląc o R6

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
Miałem podobny dylemat. Od 3 m-cy posiadam 535d I jestem pozytywnie zaskoczony brzmieniem tego silnika. Podczas postoju rzeczywiście slychać klekotanie ale jak ten silnik wchodzi na obroty dzwiek staje sie przyjemny dla ucha. Jeżeli chodzi o porónanie do 528i to na postoju rzeczywiscie jest cichszy natomiast podczas przyspieszania wydaje z siebie okropny dzwięk. Przyspieszenie 5.1 oraz znakomita elestyczość sprawia, że zapominisz o tym, że to klekot. Zrobiłem dotychczas 5tys.km/samochód nowy/ wczesniej przez ok. 3lata jeżdziłem 528i I porównanie tych dwóch samochodów to nie jedna liga ale trzy na korzyść 535xd.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dla ścisłości

1. 2.0 benzyna jest w środku cicha, na pewno na postoju o niebo cichsza od każdego diesla, ale auto kupuje się do jazdy, a nie do postoju.

2. Nie wiem po co mowa o 528i? 4 cylindry vs 6 to wiadomo inne odczucia dla ucha. Poza tym autor tematu nie bierze pod uwagę tego silnika. Wiadomo dlaczego się go kupuje w Polsce - AKCYZA!

jak ja bym wybierał z tych 3 silników to 535d, bo jest najmocniejszy, 10 tys zl droższy od 530d, a 535i ma moc taką samą od czasów E60...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak ale dźwięk na postoju jest również ważny chyba że ktoś nigdy nie jeździ po mieście, R6 czy to benzyna czy diesel na postoju zawsze ładniej brzmi niż R4
Opublikowano
Tak ale dźwięk na postoju jest również ważny ...

 

Dokładnie. Pamiętam do dziś (a minęło ponad 20 lat) osłupienie w jakie wprowadził mnie wyprowadzany z garażu LS400. Fakt, tam było V8, ale jedynym zarejestrowanym hałasem w cichym garażu, bała praca wentylatora i szum (!) otwieranych szyb w drzwiach.

Dziś przesiadając się na 1.4 Fiorino mam wrażenie lepszej kultury pracy silnika na jałowym, niż dwulitrówka z BMW.

Doskonale brzmią również małe diesle z Merca i potwierdza to tylko istnienie możliwości technicznych w zakresie poprawy kultury pracy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2. Nie wiem po co mowa o 528i? 4 cylindry vs 6 to wiadomo inne odczucia dla ucha.

 

Żeby wspomnieć, jak nisko upada BMW właśnie pod kątem brzmienia. Miałem okazję jeździć (zastępcze) 528i i pierwsze wrażenie na zimnym, jak podpisywałem papiery, to że wsadzili mnie do jakiegoś diesla przez pomyłkę.

 

Jakiś czas temu człowiek z zespołu projektującego silniki dla konkurencyjnej marki powiedział, że BMW robi to głównie w celu ograniczenia spalania na jałowym. Nie wiem jednak, czy jest to prawda, czy po prostu taki mają zabieg marketingowy, aby niezdecydowany Niemiec kupił 6 cylindrów zamiast 4, bo przecież one "lepiej brzmią" :wink:

 

Gdyby nie akcyza, sam bym na taki marketing dał się złapać :mrgreen:

Opublikowano

I wraca problem braku 6cyl aut do jazd testowych. Szczerze mówiąc, kupowanie auta za grubo ponad 250tys, a jak kogoś fantazja poniesie to i 300 pęknie bez problemu, z silnikiem 4cyl jest ... hmmm ... Perwersją (?). Żeby to eufemistycznie określić.

 

Jako że dla mnie to nie do pomyślenia, wybór ograniczył się do 535 D lub I. I muszę wybierać "na wiarę".

 

No, nieważne. Wierzę, że źle trudno wybrać z tej pary...

 

 

via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdyby mial do wyboru R6 to ponownie wybieram 535xd. R6 w benzynie jest sama klasa w sobie ale 400Nm w 2 tonach to troche malo...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I wraca problem braku 6cyl aut do jazd testowych. Szczerze mówiąc, kupowanie auta za grubo ponad 250tys, a jak kogoś fantazja poniesie to i 300 pęknie bez problemu, z silnikiem 4cyl jest ... hmmm ... Perwersją (?). Żeby to eufemistycznie określić.

 

Jako że dla mnie to nie do pomyślenia, wybór ograniczył się do 535 D lub I. I muszę wybierać "na wiarę".

 

No, nieważne. Wierzę, że źle trudno wybrać z tej pary...

 

 

via Tapatalk

bierz pod uwagę jak najbardziej 535i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.