Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie do znawców tematu... a mianowicie chodzi mi o rozszyfrowanie terminologii... Ale do rzeczy, miałem w swoim E60 530D z 2003 roku stwierdzone stuki na sprzęgle, zwłaszcza przy gaszeniu silnika, na postoju na wolnych obrotach delikatne trzęsienie / bujanie / drganie całego samochodu - diagnoza w warsztacie, do wymiany koło dwumasowe, kompletnie ze sprzęgłem. No dobra, jak mus, to mus... podszedłem do tematu i wymieniono mi komplet LUKa, dwumas i sprzęgło. Samochód niestety w dalszym ciągu podczas gaszenia zwłaszcza, szarpie nadwoziem i stuka. Zapytałem zatem mechaników, dlaczego tak jest -odpowiedź " LUZ WSPÓŁOSIOWY JEST ZA DUŻY". nie da się z tym nic zrobić.

Moje pytanie jako laika w tych sprawach jest takie, czy można jakoś to wyeliminować, dlaczego tak się dalej dzieje, skoro wymieniono całość sprzęgła? Może jest jakaś możliwość regulacji tego? Generalnie nie jest mi dobrze z myślą o tym, że wydałem prawie 3500 i jest tak jak było, no może trochę lepiej, ale nie tak jak można tego oczekiwać po wydaniu takiej kwoty na naprawę :mad2: ... Dzięki za wszelkie rady, odpowiedzi

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

" LUZ WSPÓŁOSIOWY JEST ZA DUŻY". nie da się z tym nic zrobić.

 

Jakiego elementu to dotyczy ?

Sprawdzali tłumik drgań wału ? Nie wiem czy dobrą stronę idę , niech się inni wypowiedzą .

Opublikowano

Mam najpierw parę pytań:

- jak wyglądają korekty na wtryskach ?

- jak wyglądają poduszki pod silnikiem ?

- czy z wciśniętym sprzęgłem gaszenie jest delikatniejsze ?

- czy przed wymianą delikatnie wciskając sprzęgło słychać było jakieś terkotanie ?

Opublikowano (edytowane)
Masz 2003 rocznik więc jak mniemam bez DPF i tym samym bez klapy gaszącej. Niestety będzie Ci szarpał przy gaszeniu bo ten typ tak ma. W modelach z DPF klapa gasząca już była i tam gaszenie przebiega o wiele spokojniej - miałem okazję porównać. Możesz taką klapę u siebie zamontować - nie jest to jakiś znaczący koszt. Jeśli masz drgania na wolnych obrotach to tak jak koledzy piszą, sprawdź wtryskiwacze, zawieszenie silnika, egr. Ja u siebie odpiąłem i zaślepiłem na próbę wężyk sterowania EGR i na wolnych obrotach gładko jak stół - wcześniej trochę podrygiwał. Edytowane przez maciekE60
Opublikowano

Akurat składa się tak, że byłem przy stawianiu diagnozy tego sprzęgła:

-poduszki pod silnikiem były sprawdzane, bo zażyczyłem sobie tego osobiście, bo wiadomo mniejszy wydatek niż za sprzęgło - poduszki ponoć były ok

-z wciśniętym sprzęgłem drgania były mniejsze podczas gaszenia, sam to sprawdzałem, zresztą mechanicy ostro na podniesionym samochodzie wachlowali biegami i drugi mi pokazywał i tłumaczył, rzeczywiście stuki i dziwne dźwięki dochodziły z okolicy sprzęgła

-samochód był sprawdzany na komputerze, wtryski też, poza tym do jazdy, przyspieszania itd nie ma się do czego przyczepić

-odnośnie terkotania podczas wciskania sprzegła, nie zwróciłem uwagi

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano

W takim razie mam jedną radę , trzeba by skasować luz docisku sprzęgła (jeśli takowy jest i jeśli jest taka możliwość w tym modelu bo tego nie wiem).

 

" LUZ WSPÓŁOSIOWY JEST ZA DUŻY". nie da się z tym nic zrobić. - jeśli jest jakiś luz to zawsze da rade z nim coś zrobić pytanie tylko jaki to koszt !

Opublikowano

Póki co nie zamierzam z tym nic robić, bo się trochę wykosztowałem. Chyba, że ktoś z Was ma jakiś patent i wiedzę, że miał akurat taki przypadek i rozwiązanie jest takie, czy siakie.

Jak ktoś ma chwilę i chce napisać kilka słów, o tej klapie i EGR, to będę wdzięczny, bo może warto się tym zająć, a nie mam za bardzo czasu grzebać w wyszukiwarce i przewalać setki postów - gdzie to jest, jak to wygląda i co z tym zrobić :wink:

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Odswieżam temat...Panowie u mnie ostatnio zauważyłem takie terkotanie przy delikatnym wcisnieciu sprzegła(powiedzmy tak na połowe)Czy to jest dwumas?

Bo wiem ze dwumas na biegu jałowym powinien by słychac a tu tego nie ma...i przy zapalaniu/gaszeniu silnika zadnych zmian...wszsytko ok.Rusza płynnie,biegi chodza bez zmian...Tylko to przy delikatnie wcisnietym sprzegle...

Opublikowano

a może wystarczyło wymienic samo sprzegło...i też byłaby cisza...?

firmy zajmujace się dwumasami w swoich opisach''objawy zuzytej dwumasy''wypisuja inne objawy...np:powinno byc terkotanie na biegu jałowym i kilka innych a tego u mie nie ma...

natomiast nigdzie nie wspominają o połowie wcisnietego sprzegła...

Poprostu chce uniknac sytuacji gdzie mechanik wymieni mi sprzegło i bedzie cisza,a skasuje za dwumase i sprzegło...

a przy okazji ile kosztuje porządna dwumasa i komplet sprzęgła do E60 3,0D 2005r

Opublikowano
Ja sam sobie wymieniałem sprzęgło razem z kołem dwumasowym , tarcza , docisk , łozysko i łapa było jeszcze dobre ale i tak wymieniałem cały komplet na nowe z racji tego ze nie chciało by si się znowu drugi raz tego robić i wymieniać tylko dwumasę .Sprzęgło kupiłem sachs a dwumasę firmy Luk po naprawde solidnych upustach kumpel mi to sprzedał za 1500zł.Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.