Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej.

Kupiłem nowe opony, wyprostowałem wszystki felgi na tip top, zrobilem zbieznosc + jakies odpowiednie ulozenie opon na felgach i ku mojemu zaskoczeniu ciagle od ok 60-140 km/h czuje wibracje na kierownicy i generalnie calego samochodu :?

Wyglada wiec na to, ze kola sa ok.

Macie pomysl co moze byc tego przyczyna?

Sam juz nie wiem...

Tarcze, kolo pasowe, jakies galki czy jeszcze cos innego?? :?:

Nie sa to mocne drgania ale na dluzsza mete moga wkurzyc.

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano

Może coś z wałem ? Może podpora, radzę obejrzeć wał od spodu, czy nie luzów na gumowym łączeniu i czy podpora jest cała.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Wał nie za bardzo będzie miał wpływ na drgania kierownicy. Mogą to być tarcze lub luzy w zawieszeniu (lub obie rzeczy jednocześnie).

 

Nie masz tak, że w czasie deszczu wibracje są silniejsze? Wszystkie silniki R6 mają system osuszania tarcz hamulcowych który działa na zasadzie zbliżenia klocków do tarcz hamulcowych aby zerwać film wodny. Jeżeli tarcza jest krzywa to zaczyna to powodować wibracje wyczuwalne na kierownicy.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Kurcze wydaje mi sie, ze masz racje i tak wlasnie jest. Albo po prostu mi to zasugerowales i podlapalem temat ;)

Fakt faktem, od kiedy kupilem samochod zrobilem dopiero 3000km i tarcze niedlugo beda sie nadawac do wymiany.

Tzn mozna na nich jeszcze pojezdzic ale pojawil sie juz wyrazny rant. Nie podejrzewalbym, ze te wibracje moga pochodzic od tego :shock:

Orientujecie sie jaki jest koszt kompletu jakichs niezlych tarcz do tej wersji? :wink:

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano

przy hamowaniu też drży ?...jeśli nie to nie tarcze. Ale drgania w 80% powodują zwichrowane tarcze w 10% felgi i opony, a pozostałych inne rzeczy. Przy wymianie tarcz sprawdź koniecznie bicie piast bo jak wymienisz tarcze, a okaże się miałeś trzepniętą piastę to nowy komplet zacznie drgać bardzo szybko.

Sprawdź jeszcze wyważenie po prostowaniu u innego wulkanizatora...bo z tymi specami od prostowania to też różnie bywa.

Opublikowano

To bicie piast moge sprawdzic w zwyklym zakladzie wulkanizacyjnym czy musze podjechac do jakiegos bardziej profesjonalnego warsztatu?

Przed chwila znajomy mechanik polecil mi zebym jechal na szarpaki bi moga to byc galki albo lozyska kol.

Do tego opcja tarcz, zle wykonanej zbeznosci, defektu opon...

Rece opadaja jak pomysle ile jest mozliwych przyczyn i ile moge wydac prubujac dojsc, ktora jest winna drgan :mad2:

Znacie jakis zaklad w Krakowie, ktory moglby kompleksowo zalatwic temat?

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano

Przyczyna może być jeszcze jedna - opony.. Ja kupiłem nowe 18 na zime Pirelli RSC i po założeniu ich tak samo drży.. Wyważałem , ustawiałem zbieżności - wszystko było idealnie: felgi proste , luzów brak - auto drży .

Zima się skończyła, założyłem letnie Bridgestony RSC i jak ręką odiął..

 

Powodzenia w szukaniu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja miałem ostatnio nowy komplet Continetala i 3 sztuki zgłosiłem na reklamację bo całym autem trzęsło od 80 do 140-150 powyżej jakby przestawało. Okazało się, że opony mają nadmierne wibracje ze względu na ich fabryczne uszkodzenie. Continental uznał reklamację kupiłem Dunlopy i jest idealnie.
Opublikowano
Ja miałem ostatnio nowy komplet Continetala i 3 sztuki zgłosiłem na reklamację bo całym autem trzęsło od 80 do 140-150 powyżej jakby przestawało. Okazało się, że opony mają nadmierne wibracje ze względu na ich fabryczne uszkodzenie. Continental uznał reklamację kupiłem Dunlopy i jest idealnie.

 

Dokładnie Szozdul!

Od 80 do 140kmh. Powyzej ustaje.

Na poczatku myslalem, ze to wibracje samej kierownicy ale chwycilem sie drazka i drzwi i okazalo sie, ze cala konstrukcja sie telepie.

No to mam juz prawie jasnosc. Zamiast wymieniac piasty, tarcze, galki, drazki i bog wie co jeszcze, jade z tymi oponami na reklamacje - niech oddaja kapuche! :evil:

Szkoda mi tylko rozczarowania Yokohamami. Do tej pory nigdy nie mialem powodow do nazekania.

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano
Tylko z tą reklamacją to nie jest tak hop siup - z tego co ja kojarze opony są odsyłane i rzeczoznawca sprawdza czy rzeczywiscie są wadliwe. Z tego co kojarze maja na to kolo 30 dni. Pytanie gdzie kupowałes..
Opublikowano

Kupiłem w Krakowskim serwisie S-Point.

Faktura i te sprawy.

Zresztą rozmawiałem już z kierownikiem i powiedział, że jeżeli rzeczywiście biją te opony to bez problemu wyślą je do dojczlandu w czasie kiedy ja akurat będę na wakacjach :D

Więc nie będzie się aż tak dłużyło.

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

U mnie natomiast drgania zaczynają się kiedu u Was kończą, czyli powyżej 140..

Ostatnio miałem guza na jednej oponie z tyłu, wymieniłem obie tylne na P ZERO (RF)i dalej drgania! Myślałem, że wywołane były tym guzem.

 

Mi jeszcze jedno przychodzi do głowy. W zimę jak jeździłem to powyżej 110 auto wręcz podskakiwało. Spowodowane było to brudem na wewnętrznej części felgi. Po wizycie w wulkanizacji i wyczyszczeniu felg jak ręką odjął. Pomimo, że teraz wibracje są nieporównywalnie mniejsze to wybiorę się na czyszczenie felg..

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wyważyli raz jeszcze koła, zamienili przód z tyłem i dalej dokładnie to samo..

 

Żebym wiedział, że ASO pomorze to i do nich pojechałbym..

Opublikowano
Wyważyli raz jeszcze koła, zamienili przód z tyłem i dalej dokładnie to samo..

 

Żebym wiedział, że ASO pomorze to i do nich pojechałbym..

 

Felgi masz na 100% proste?

Sprawdź jeszcze tarcze, wał, łącznik wału, czy wszystkie osłony pod samochodem są podokręcane, drażki.

To najpierw.

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Point-S ma na ul.Bociana , Huntera (chyba ich ostatni bo mieli z 3). Pogadaj z jednym z wlascicieli (taki nizszy ) jezdzi 530d i jest zakochany w BMW , napewno bedzie staral sie rozwiazac sprawe. Sprawdzi Ci wszystko za friko(wsumie to jego obowiazek -wkoncu sprzedaje ten towar) , ewentualnie jeszcze raz wywazy. Jesli wibracje zaczynaja sie od 60 to troche nisko ale jak opona bardzo bije moze sie takie cos pojawiac.

 

Generalnie to nie ma zwiazku z wywazeniem kol bo mozna wywazyc wszytko nawet romb. BMW jest bardzo czule na mozliwe bicie opony w kontakcie z nawierzchnia (nie daj sobie wmowic ze jest inaczej). Dopuszcza ok 4-5kg przy tescie drogowym . Gdzie normalnie samochod osobowy dopuszcza kolo 7-8kg. Test drogowy duzo CI powie . Niestety dochodza jeszcze normy i moze sie okazac ze opona miesci sie jako tako w normie ale do Twojego auta sie nie nada i bedzie bilo dalej... na zwrot hajsu tez bym wtedy nie liczyl .

 

Oczywiscie to jest jedna z opcji , najtansza zanim zaczniesz cos wymieniac. Potem dochodza : szarpaki i wszelkie luzy, piasty (przed tarczami), tarcze , drazki kierownicze itp itd.

 

Jak bedziesz wymienial to wiedz ze najmniej reklamacji (i rowniez bardzo dobrze rozpatrywanych) jest z Michelin. Co do Point-S to maja dobre ceny ale nei wiem skad biora opony bo nie jestes pierwsza osoba ktora sie skarzy ze moze byc problem z gumami od nich . Chociaz sam od nich mam Piloty 3ki i nie ma problemow.

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.