Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tak był w samochodzie, a trzeba było wymienić, mam go od niedawna więc wtedy nie byłem w temacie dobrze. A co ile zmieniasz olej w swoim bo widzę że taki sam samochód posiadasz? Co zalać 5w czy 0w, jaka marka?
Opublikowano
Tak był w samochodzie, a trzeba było wymienić, mam go od niedawna więc wtedy nie byłem w temacie dobrze. A co ile zmieniasz olej w swoim bo widzę że taki sam samochód posiadasz? Co zalać 5w czy 0w, jaka marka?

Castrol EDGE, a czy 5w30 czy 0w30 to nie ma wielkiej różnicy. 5w30 jest do silników z DPF, ale w naszych też się dobrze sprawuje. Olej się zmienia jak Cię inspekcja wezwie, samochód sam wie kiedy zmienić olej i jest to zależne od przebiegu, czasu, stylu jazdy itp. Po wymianie oleju i filtrów (oleju i odmy) trzeba skasować inspekcję komputerem lub w zegarach i od tego momentu zaczyna się odliczanie do następnej wymiany (zielone diody lewy dół zegarów).

Widzę, że faktycznie świeży jesteś. Na przyszłość radzę poszukać na forum :search: .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

5W30 jest do aut z DPF? :roll:

Przecież do DPF musi być niskopopiołowy, to nie chodzi o xWxx. 5W30 to akurat olej niskooporowy, lub inaczej nazywany energooszczędny, taka rzadka "woda".

Nie wymieniaj oleju jak każe inspekcja, bo to nie za zdrowe, zwłaszcza na castrolu, proponuje wymieniać częściej.

U mnie inspekcja wyskakuje co 25tyś (średnio), a to sporo za dużo, czasem nawet do 30tyś można dociągnąć, lepiej skrócić wymianę do 18-20 tyś, ja wymieniam co 15, to o wiele zdrowsze dla silnika.

Zastanów sie dobrze czy aby na pewno castrol? Na forum nie ma za dobrych opinii, lepiej coś z wyższej półki, np valvoline, motul.

Ja po zmianie na valvo nie poznaje silnika, dużo ciszej chodzi, i jakoś tak mniej "klekocze", ogólnie jest pozytywnie. :cool2:

Opublikowano

Shadow69 to znaczy, że poprawiasz fabrykę, bo Castrol to olej fabryczny i serwisowy. Castrol EDGE 5w30 jest przystosowany do silników z DPF i ma specyfikację LL04, co można znaleźć na etykiecie.

Jeśli chodzi o Valvoline to ja słyszałem wręcz przeciwne opinie, że to nie jest zbyt dobry olej. Ale jak wiadomo, każdy wydaje opinię wg własnego uznania, co nie zawsze się pokrywa z prawdą.

Ja, osobiście jestem zdania, że skoro zaprojektowali ten silnik inżynierowie trochę mądrzejsi ode mnie i w fabryce oraz ASO wlewają Castrol, to czemu ja mam go nie wlewać do mojego, już leciwego samochodu....?

Opublikowano
Widzę że zaczyna już tworzyć się dyskusja, a nie o to mi chodziło. Czyli na następnej wymianie mogę wlać ze spokojem syntetyk i nic się nie stanie? Tak bardzo świeży nie jestem, może w bmw bo to moje pierwsze, a jest skomplikowane, nie powiem. Ale co do wymian mam zasadę że polsyntetyk średnio co 15 a syntektyk ok 20. Siostra jeździ slużbową KIA i tam jest wymiana co 30 ale to służbówka i nowy samochód więc zupełnie co innego :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, silniki które wychodziły z fabryki i maiły jeździć latami już dawno odeszły do lamusa, więc nie licz że z wytrzymałością nowszych jednostek będzie lepiej. :?

Teraz wymiany oleju są wg producenta co 40 tyś, czy to zdrowe? Przy takich wysileniach?

Nie sądzę, zwłaszcza 25 tyś dla wysłużonych ponad 10 letnich diesli.

Kolega zrobi jak uważa, ale zaznaczam że lepiej wymienić częściej olej, niż potem płakać bo coś padło.

Castrol EDGE 5w30 jest przystosowany do silników z DPF

Ten konkretny tak, ale nie każdy 5W30 musi być.

Jeśli chciał bym się ciągle słuchać inżynierów z fabryki, to ze wszystkich bym jeździł do ASO, i kupował tylko i wyłącznie oryginalne części, a sądzę że po części to strata pieniędzy...

Dobra, nie ciągnę więcej dyskusji olejowej, bo sensu w tym nie ma, mamy od tego oddzielny temat :wink:

Każdy ma swoje zdanie, ja już napisałem co o tym myślę.

EOT.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam Kolegów

Mam pytanie odnośnie czyszczenia wtryskiwaczy zakupiłem ten magiczny Liqui Moly Diesel Spulung i chcę zastosować go bezpośrednio. Czyli bez mieszania z paliwem, problem w tym że nie mam pojęcia jak się wpiąć w układ paliwowy( jest zbyt dużo przewodów+ chłodnica)

Jak zrobić powrót paliwa do baku? Podłączyłem przewód biegnący do filtra paliwa do rurki obok niej, niestety po włączeniu zapłonu pompa nadal pompuje paliwo z tego niby powrotu :cry: Przeglądałem yt pod tym kątem ale są tylko tdi od wv gdzie sprawa wygląda na prostą jedno zasilenie jeden powrót .

Opublikowano
musialbys sie wpiac przed pompka progowa, zeby ona zassala ten preparat. ale po co tak robic? pamietaj ze w nadmiarze wszystko szkodzi. wlej do zbiornika jak instrukcja mowi i nie kombinuj bo jak sobie za bardzo wtryski przeczyscisz to końcówki zaczną Ci lać i po takim zabiegu mogą Ci się tłoki stopić :)
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.