Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam problem dotyczący nie równej pracy silnika na biegu jałowym, tak jakby momentami na chwilkę odcinał któryś wtrysk. Pytanie czy któryś z wtrysków się kończy czy jest jakaś inna przyczyna? Dodam że podczas jazdy jest wszystko w porządku żadnych zachwiań.
Opublikowano
Podłącz auto najpierw do kompa może coś wyjdzie.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na wiosnę miałem podobnie ,bo przez całą zimę auto stało nie używane . Jak pierwszy raz wyjechałem w trasę to ,aż ciemno było z tyłu i tak jak u Ciebie falowały obroty . Zrobiłem kilka set kilometrów (ale tak ostrzej ) i dolałem specyfik do czyszczenie wtrysków , wszystko śmiga jak należy :cool2:
Opublikowano
No a u mnie całą zimę jeździła i śmigam cały czas ale w zimę było to słabsze, a teraz się nasiliło, też myślałem o jakimś specyfiku do czyszczenia wtrysków. Jaki środek do czyszczenia wtrysków polecacie?
Opublikowano

O matko jest tego od groma. Ja na początku jak kupiłem to zastosowałem 3 pod rząd, każdy innej firmy,po każdym tankowaniu do pełna. Tylko nie pamiętam jakich firm to były te środki do czyszczenia ukladów paliwiwych i wtrysków. One są z zaleceniem na 70 litrów albo 80 litrow paliwa, nie pamiętam dokładnie.

Tylko nie przesadz z dawkowaniem bo mój znajomy wlał 2 na raz w zbiornik 60 litrów i od razu mu tak przeczyściło uklad że 2 wtryski zatkało na amen :D

Opublikowano
Polecam Motul diesel system clean , cena około 40 zł. daje rade ,STP nie pomogło a motul to rewelacja ,na około 60 lit. paliwa będzie 40 to i tak przedawkowanie nie zaszkodzi lecz krótszy czas działania
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Liqui Moly Diesel Spulung. :cool2:

x2 :cool2:

w 46 M47N jak dolałem, to aż korekty na wtryskach spadły i mieszczą się w normie, przy czym silnik już nie puszcza takich baków jak wcześniej. :wink:

Opublikowano
Jak zmieniałem olej jakieś 10tys temu, teraz niedługo będę wymieniał olej to i filterek odmy również. Można sam filterek czy całe ustrojstwo?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie wiesz kiedy była wymieniana całość, to wymień całość, a potem co drugą wymianę oleju będziesz zmieniał sam filterek.
Opublikowano
Spróbuj wypiąć i wyczyścić wtyczkę znajdującą się za wtryskami, tuż pod podszybiem. Jeżeli objawem jest szarpnięcie na wolnych obrotach, czasami takie że całą budą zatelepie to prawdopodobnie będzie to ta wtyczka. U mnie poci się jeden wtrysk i czasami ropa ścieka na tą wtyczkę i wystarczy raz na miesiąc ją przeczyścić.
Opublikowano

Na lewo od tej wtyczki, jest troche głębiej schowana, z tyłu silnika przy strzałce

 

http://i.imgur.com/t7rcWwW.jpg

Opublikowano

koledze chodzi o wtyczkę czujnika ciśnienia na listwie wtryskowej

 

wtyczka oznaczona nr 24 na schemacie http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/530d-M57/LHD/M/2001/browse/fuel_preparation_system/fuel_inject_syst_diesel_high_press_pump/

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
Przeczyściłem omawianą wtyczkę i chyba jest lepiej, ale po testuję to dłużej aby mieć pewność. Odkryłem też teraz, że jak bardzo powoli wkręcam samochód na obroty na jałowym to w okolicy +/- 2000obr/min silnik zaczyna delikatnie falować i buja karoserią wyżej i niżej jest ok. Wiecie co za przyczyna?
Opublikowano

A może egr trzeba przeczyscic..

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

..pasja to moje życie..
Opublikowano
Jak zaślepisz EGR to zwiększy Ci się spalanie, bo do silnika będzie docierało tylko powietrze czyste, co wychwyci sterownik silnika na przepływomierzu przez zwiększone odczyty masy. A jak więcej powietrza, to i większe dawki paliwa, no i błąd EGR będzie się zawsze rejestrował.
Opublikowano
Z obrotami na jałowym na razie w miarę ok, czasem łapie trochę zachwiania, ale kupię jeszcze ten środek do czyszczenia. Powiedzcie mi Panowie czy jak zmienię olej z aktualnego castrola 10w40 na 5w40 dodając przed zalaniem tego środka do czyszczenia silników z syfu, duże prawdopodobieństwo mam na jakieś uszkodzenia? Dodam że teraz nie bierze mi ani grama, jak zalany 10tys temu tak się nie ruszył. Chciałbym to zrobić aby zobaczyć czy praca się poprawi tzn. będzie trochę ciszej i bardziej miękko. Wiem że jest osobny temat o tym ale tam dużo sprzeczek i różnorakich opinii, a chciałbym się dowiedzieć czy można zmienić czy lepiej nie eksperymentować.
Opublikowano

A co Cię skłoniło do wlania 10W40? Przecież to nie jest LongLife i musisz go co ok. 10 tys. wylać, poza tym nie spełnia wymogów dla tego typu silnika.

Co do Twojego pytania, trudno powiedzieć. Wszystko zależy od zużycia jednostki, ale nie sądzę żeby coś cię stało. Zrezygnowałbym ze wspomnianego środka do czyszczenia, bo oleje LL maja dość dobre właściwości czyszczące. Ewentualnie jak zalejesz już pierwszy raz 5w30 lub 0w30, to zlej trochę wcześniej, np po 15 tys.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.