Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam miał ktoś problem z śrubą odpowietrzającej zbiorniczka wyrónawczego m52 i m54 zmieniałęm płyn chłodniczy i odkręcałęm po wszystkim śrube odpowietrzającą i plastik od niej był taki kruchy że strzelił i ta śruba co się właśnie nią odpowietrza układ (ta na zbiorniczku) i część gwintowana zostałą w sierodku (wszystko ładnie wykręciłem tylko co dalej ;/ dzwoniłem do aso bmw (nie dokońca mnie przekonał) że tej części nie da się dokupić jedynie z zbiorniczkiem ale ja do poprzedniej e46 zmieniałem zbiorniczek bo pękł iu kupiony był bez korka tego całego dolnego kranika i śruby odpowietrzającej wie ktoś czy można samą taką śrubę dokupić
Opublikowano
ok temat do zamknięcia idzie dostać na alegrogo więc jak coś to są, tak kolego właśnie sprawdzałęm dzięki
  • 3 lata później...
Opublikowano

Wiem odkopuję, jak to komuś przeszkadza to sorry. Po prostu nie chciałem zakładać od razu nowego tematu, z nadzieją, że ktoś tu jeszcze zajrzy.

 

Do rzeczy. Czy ma ktoś pomysł jaki może być powód zniszczonej śruby odpowietrzającej? U mnie też pękła po wymianie chłodnicy. Chłodnica była wybrzuszona od dołu, zbiornik wyrównawczy pęknięty, tak już było gdy kupiłem samochód. Oczywiście już to wymieniłem, zastanawiam się tylko czy jest jakaś wspólna przyczyna tego wszystkiego. Mam m54b22, więc bliźniaczy.

Opublikowano
Wątpię, aby to miało ze sobą dużo wspólnego. Chyba, że śruba była z firmy no-name. Osobiście polecam tylko i wyłącznie śrubę OE BMW. Śrubka Febi po paru odkręceniach zaczęła się dziwacznie wyginąć i coraz ciężej wykręcać. Założyłem z powrotem śrubę fabryczną OE BMW 18 letnia i bez problemów. I nie, nie żałuje na śrubę ale była w idealnym stanie. Śrubkę febi założyłem do nowego węża Febi. Także skoro śrubka Febi tak się odkształcała to firmy o mniejszej renomie pewnie nie gwarantują lepszej jakości. Ewentualnie po wymianie chłodnicy i zbiorniczka śruba była najsłabszym ogniwem i pod wpływem ciśnienia coś się z nią stało. Obowiązkowo korek zbiorniczka powinien być wymieniony na nowy OE BMW jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś. Wąż górny twardy czy tak nie do końca twardy ? :D
Opublikowano

Wąż twardy, ale bez przesady :D Swoją drogą zastanawiam się jakie tam powinno być ciśnienie wewnątrz tego węża. Tak jak w zbiorniku, max 2 bary?

Korek mam razem ze zbiorniczkiem, BEHR. Dzisiaj odbieram śruby, zamówiłem dwie od razu. Pojeżdżę trochę i dam znać. Może to po prostu zmęczenie materiału. Tworzywo sztuczne po 15 latach pracy w temperaturach rzędu 90-100 stopni.

Opublikowano
Jakie powinno to nikt chyba nie zmierzył ale lepiej żeby nie przekraczało 2-barów. Korek przy 2 barach ciśnienie powinien wypuścić a każdy inny podzespół spokojnie powinien to wytrzymać.
Opublikowano

Aktualizacja.

Założyłem śrubę, zalałem. Co prawda trochę się pospieszyłem, bo zalałem płyn, chwilę pochodził i przejechałem się po okolicy... NIE ROBIĆ TAK przed dokładnym odpowietrzeniem :nienie: . Nie wiem czy mi się termostat nie otworzył czy co, ale mam nadzieję, że to przez nie odpowietrzenie układu. Zastanawiam się tylko czy mogło się tak stać, może za mało płynu, za dużo powietrza i temperatura sobie rosła.

W każdym razie już odpowietrzyłem i jest ok. Jutro jeszcze sprawdzę poziom płynu i doleję w razie czego. Ale w razie czego kupiłem 2 śruby. Jakby się coś działo to edytuję post.

Dzięki za zainteresowanie.

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.