Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

od dwóch tygodni jestem w posiadaniu X3 3.0i z 2003 roku. Zdecydowałem się na ten silnik ponieważ trudno mi było znaleźć diesla z podobnego rocznika w stanie nadającym się do dalszego użytkowania. Teraz chce założyć do niego LPG co wiąże się z dwoma przeróbkami. Pierwszą z nich jest przeniesienia akumulatora z bagażnika. I tutaj mam pytanie do Was. Czy robił już ktoś taką operację w tym modelu? Biorę pod uwagę dwie opcje.

1. Przeniesienia aku pod maskę

2. Przesunięcie aku pod podłogę bagażnika zaraz za fotelami. Jest tam spora ilość miejsca pod podłogą. uciążliwa może być jedynie jego obsługa ponieważ trzeba będzie rozbierać podłogę.

 

Mogę poprosić o jakieś porady w tej kwestii?

 

Pozdro!!

Opublikowano

A wiec po kolei.

Pod samochodem jest dojazdówka o wymiarze 135/17/90. Dodatkowo akumulator jest we wnęce, która wchodzi w dojazdówke. Tak więc po zamontowaniu zbiornika o wysokości 19cm praktycznie cały by wychodził poniżej linii zderzaka. Dlatego muszę najpierw przenieść akumulator a później wyciąć tą wnękę i wstawić płaską blachę (to jest ta druga przeróbka). Brałem pod uwagę różne rozwiązania ale to wychodzi najbardziej rozsądnie. Nie chcę wstawiać butli do bagażnika.

Opublikowano

witam,

akumulator już jest pod maską. aby to zrobić musiałem najpierw kupić mniejszy ponieważ tez z bagażnika się nie mieścił. Pomimo, że zajęło mi to około 8h to operacja okazała się w sumie bardzo prosta. Większość czasu zajęło mi ustalenie gdzie dokładnie idą oba przewody '+'. Okazało się ze grubszy idzie bezpośrednio do komory silnika a cieńszy do bezpieczników w schowku. Tak więc teraz wiedząc gdzie co jest podłączone byłbym w stanie bez żadnej ingerenci w instalacje przenieść akumulator w 1h. Może w kilku punktach opisze jak to zrobić gdyby ktoś potrzebował.

1. Zdemontować oryginalny aku włącznie z przewodem masy.

2. W celu zabezpieczenia przed zwarciem wsadzić klemę od plusa do jakiejś plastikowej puszki elektrycznej.

2. Przykręcić przewód masy do przygotowanego oryginalnie punktu pod maską (przy prawym kielichu).

4. Odkręcić pod maską przewód idący do rozrusznika i przykręcić go do nowej klemy.. Znajduje się od w komorze po prawej stronie (tam gdzie wyląduje nowy akumulator)

3. Przygotować przewód o długości około 60 cm (ma wytrzymać do 400A). Z jednej strony zarobić taka blaszką z oczkiem (średnica 8mm). drugą stronę przyczepić do tej samej klemy, do której jest już przyczepiony kabel do rozrusznika.

4. Nowo przygotowany kabel przykręcić w miejsce, gdzie wcześniej był przyczepiony kabel rozrusznika.

5. Podłączyć nowy akumulator.

6. Gotowe

 

Teraz pozostało mi wycięcie starej wnęki na akumulator w bagażniku i wstawienie tam płaskiej blachy.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam!

Właśnie zdecydowałem się na wycięcie tylniej blachy bagażnika w celu zainstalowania tam butli tak żeby nie zwisała za nisko , mam jednak do ciebie LGrodeck kilka pytań:

 

- jaką blachę użyłeś żeby zaspawać wyciete miejsce ?

- jak zabezpieczone jest to miejsce przed rdzewieniem?

- o ile centymetrów w góre podniosłeś podłogę

- czy masz jakieś zdjęcia z montażu ( bez butli , z wycietą podłogą itp), czy tylko te co już wcześniej zamieściłeś ?

 

z góry dzięki i pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam, czy ktoś zakładał gaz w koło zapasowe w X3? Po przemyśleniu (i naprowadzeniu przez kogoś w internecie) u gazownika - wejdzie maleństwo 28L lub należy:

- wyciąć wnękę na akumulator

- zaspawać na płasko

- przenieść gdzieś akumulator

 

Pod maską jest mało miejsca - jedynie we wnęce po stronie pasażera blisko pasażera - ale tam chyba nie wejdzie fabryczne 90Ah, a ja chcę mieć pewne auto, a nie żyć w strachu że mi nie odpali rano.

 

Po pierwsze - czy przespawanie tej wnęki na pewno jest bezpieczne? Po drugie - czy przez przeniesienie akumulatora bardziej na lewo, lub prawo nie zmieni się znacząco wyważenia samochodu? Jeden z pomysłów to ograniczyć nieco miejsce w prawym, bądź lewym narożniku bagażnika, drugi - wykorzystać wnękę pod podłogą bagażnika - tam bliżej siedzeń, zrobić taki garb.

 

raczej nigdy nie wożę nic dużego, więc garb na akumulator przejdzie - butla nie, bo jeździ tam ze mną pies.

 

EDIT: Przepraszam za zamieszanie związane z powieleniem tematu. Szukajka przenosiła mnie do tematu, gdzie otrzymywałem info "Wybrany temat nie istnieje." Po wyczyszczeniu historii wszystko wróciło do normy. Dzięki za połączenie!

Edytowane przez karolm
  • Moderatorzy
Opublikowano

Następnym razem poszukaj czy wcześniej nie było tematu.

Ponieważ był podłączyłem Twój pod ten starszy.

Opublikowano

Witam,

ja mam zainstalowana butlę Bormech 180mm. Wchodzi do niej 32 l gazu co wystarcza na jakieś 180 km w mieście i około 210 w trasie. Chciałem taką niską butlę ponieważ bałem się, że będzie wystawać ale teraz zdecydował bym się na butlę 210 mm. Bez problemu tam się zmieści.

 

Co do rozkładu masy to i tak w nią ingerujesz poprzez wstawienie gazu więc podejrzewam, że przeniesienie aku pod maskę nie wpłynie negatywnie a raczej zniweluje ciężar butli. Poza tym z tego co słyszałem to instaluje się aku z przodu przy mniejszych silnikach - ale to by już jakiś właściciel 2.0 D musiał się wypowiedzieć.

 

Zdjęcia mojej butli są tutaj: https://plus.google.com/photos/115453441520049700772/albums/5691895843187392113?banner=pwa

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Lgrodeck, i zostawiłeś aku tam gdzie jest? Trochę martwi mnie tankowanie co chwile, a z drugiej strony.. na każdej stacji jest LPG.

Chodziło mi raczej o to, czy jeśli zmieszczę aku w tej skrytce, którą się otwiera by zmienić żarówki (jakoś bym już ogarnął tapicerkę, żeby nie było wsi, zrobił nawet plastikową tabliczkę wskazującą gdzie jest aku na wszelki zaś, odpukać, dla służb, - klema jest pirotechniczna, ale i tak szukają by odłączyć), to czy nie przeciąży na którąś stronę - z drugiej strony to tylko 20 kilo (wydawało mi się że więcej).

Patrzę pod tę maskę i nie widzę, gdzie ta krowa mogłaby mi się zmieścić - ma 35cm długości. W volvo też miałem aku z tyłu - po lewej stronie, ale nawet gdybym chciał to obok mieściło się normalnie koło - ale przy średnim spalaniu 11l/100 nawet o gazie nie myślałem ; )

 

Są jeszcze akumulatory do amerykańców - 90Ah są niższe i klemy byłyby z boku - może by się gdzieś wcisnął ; ) Patrzę też na Centrę 85Ah - również niższa- może akurat by się tam pod podłogę po zespawaniu tej wnęki zmieściło. Robiliście to do wysokości tej części bliżej tyłu samochodu?

Wyjątkowo nie chcę mieć tak, że godzinka sprzątania w samochodzie = konieczność targania aku do domu, ale też jak mam mieć jakąś straszną rzeźbę przez ten gaz to wolę go nie mieć wcale ;) :roll:

Opublikowano

Tak jak widać na załączonych zdjęciach - akumulator kupiłem mniejszy i przeniosłem go pod maskę. Dokładnie do wnęki po prawej stronie przy samej grodzi. Do jego zamocowania użyłem elementów wyciętych z bagażnika - czyli płyta z mocowaniem została wycięta w bagażniku i wstawiona do tej wnęki. Również widać na tych zdjęciach ile zostało wycięte z bagażnika (ostatnie zdjęcie). Jeżdżę z mniejszym aku już dwa lata i nigdy nie miałem żadnego problemu z tego powodu.

 

Co do wizyt na stacji to już indywidualne podejście. Ja przeważnie pojawiam się na nich co 4 dni i jakoś mi to nie przeszkadza.

  • 4 tygodnie później...
  • 5 lat później...
Opublikowano

Witam

Mam zamiar wykonać taką operację , zamówiłem już podstawę pod akumulator z modelu E46 - może będzie pasować .

W bagażniku chcę zamontować - po wycięciu podłogi zbiornik cylindryczny , od spodu osłonięty wygiętą blachą , powstanie wanna która powinna zmieścić

większy zbiornik i mniej wystający.

Proszę o podpowiedż , co to jest za przewód nad akumulatorem i co z klemą pirotechniczną i jeżeli jest to możliwe jakieś dodatkowe info z przeróbki - zdjęcia.

Jak wszystko wyjdzie tak jak planuję to oczywiście zamieszczę zdjęcia

Opublikowano

Cześć,

klemę pirotechniczną włożyłem do plastikowego pudełka kupionego na dziale elektrycznym w markecie. Ważne jest to aby ten przewód był dalej podłączony do akumulatora po jego przeniesieniu. Przewód z minusem odkręciłem i użyłem go do podłączenia aku pod maską. Niestety nie pamiętam dodatkowego przewodu ale jeżeli wrzucisz jego zdjęcie to może pamięć wróci.

Opublikowano
Witam, ja tez posiadam LPG i butle (chyba 65L) pod autem ,zapas mam w garażu lub w bagażniku, a akumulator (żelowy ) posiadam z prawej strony w schowku w bagażniku.
Opublikowano

też przenosiłem aku, na podszybie


przewód [+] w bagażniku zaizolowałem, wsadziłem do puszki elektrycznej i został w całości

przewód masowy został wykorzystany do podłączenia aku pod maską

trzeba było dokupić przewód [+] pod maskę, mechanik dobrał coś ze szrotu z BMW

podstawka aku z bagażnika została wmontowana na podszybie, z całym mocowaniem

kupiłem mniejszy aku o ok 5cm (chyba mam 60Ah)

butla prawie nie wystaje z pod zderzaka, wchodzi 40L gazu z haczykiem (max jakieś 44-45L)

Opublikowano

Witam

Sprawa okazała się banalnie prosta ,ale dopiero gdy kupiłem książkę Service Manual BMW X3.

Z klemy plus (+) akumulatora idą dwa przewody , jeden o przekroju 35mm2 do bezpieczników i przekażników , a drugi 80mm2 z klemy pirotechnicznej do rozrusznika i alternatora . Przewód 80mm2 po drodze, przy przedniej grodzi ma przepust (widoczny na dole wnęki ) gdzie zmienia przekrój na 25mm2 i dalej jest

podłączony do tzw modułu G6430 -( przepust na górze wnęki przy wyłączniku) i z tego modułu do rozrusznika i alternatora.

Tam należy podłączyć plus (+) akumulatora , wystarczy 20-30 cm przewodu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.