Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Przymierzam się wymienić łańcuch.Autko ma około 190tyś.

 

Co powinienem również sprawdzić lub też wyczyścić albo wymienić w trakcie wymiany.

 

Kazdy specjalista(mech.) inny dlatego wolałbym sie z lekka przygotować.

Opublikowano

Przede wszystkim to znaleźć mechanika, który poradzi sobie z wyjęciem i włożeniem silnika. I który wymieni ci obydwa łańcuchy a nie tylko górny...

A wymienia się oczywiście komplet czyli łańcuchy, zębatki i napinacze...

Masz jakieś niepokojące objawy, że chcesz wymieniać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyjmuje się tylko skrzynię, silnika nie trzeba ruszać. Tak było u mnie, masz wtedy idealny dostęp do wszystkich łańcuchów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyjmuje się tylko skrzynię, silnika nie trzeba ruszać. Tak było u mnie, masz wtedy idealny dostęp do wszystkich łańcuchów.

 

W automacie też?

Opublikowano
Przede wszystkim to znaleźć mechanika, który poradzi sobie z wyjęciem i włożeniem silnika. I który wymieni ci obydwa łańcuchy a nie tylko górny...

A wymienia się oczywiście komplet czyli łańcuchy, zębatki i napinacze...

Masz jakieś niepokojące objawy, że chcesz wymieniać?

 

Mechanika juz nalazłem..jest polecany na forum i już miałem okazje się z nim spotkać.Sprawdził auto i potwierdził moje obawy ale powiedział że nie jest tak jeszcze tragicznie(po głosie tego cykania)

Objaw sam usłyszałem wcześniej,charakterystyczne cykanie.Najgorsze że w niemieckich BMW serwisach mówią że nic nie słyszą.

 

 

Wyjmuje się tylko skrzynię, silnika nie trzeba ruszać. Tak było u mnie, masz wtedy idealny dostęp do wszystkich łańcuchów.

 

Tego nie słyszałem..ciekawe...czyli cena powinna byc mniejsza za wymiane czy się mylę?

 

Jeżeli bedzie jednak silnik wyjmowany to zapytam się jak na wstepie:

Co powinienem również sprawdzić lub też wyczyścić albo wymienić w trakcie wymiany

..nie wiem jakieś zapadki co się gdzieś urywają czy też wyczyścić gdzieś coś przy wtryskach?...coś wadliwego w tym modelu?

 

 

...

Opublikowano
Z ciekawości ile mechanik powiedział za wymianę rozrządu??
Opublikowano
w niemieckich BMW serwisach mówią że nic nie słyszą

to widzę, że mają tą samą wadę słuchu co w polskich ASO. U nas mówią, że nic nie słyszą albo, że tak ma być :?

To wymieniasz w DE? Ile za wymianę poza ASO?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyjmuje się tylko skrzynię, silnika nie trzeba ruszać. Tak było u mnie, masz wtedy idealny dostęp do wszystkich łańcuchów.

 

W automacie też?

 

 

Tak u mnie jest automat i w Inchcape wyjęli skrzynię, zdjęli tylny dekiel i wymienili rozrząd.

Opublikowano
Wyjmuje się tylko skrzynię, silnika nie trzeba ruszać. Tak było u mnie, masz wtedy idealny dostęp do wszystkich łańcuchów.

 

W automacie też?

 

 

Tak u mnie jest automat i w Inchcape wyjęli skrzynię, zdjęli tylny dekiel i wymienili rozrząd.

Ile to kosztowało ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Da sie to zrobic bez wyjmowania silnika , ale oczywiscie lepiej wyciagnac. Moj mechanik z koleji stwierdzil , ze nie zrobi sie tak dokladnie na samochodzie, bo

jest tam miejsca na reke dziecka :norty: Ale to kwestia kto robi i za ile.

Dodatkowo w polaczeniu z ta robota, mozna wymontowac miske olejowa i ja wyczyscic, bo jest tam napewno kupa szlamu. Moj zrobil to standardowo, po wymontowaniu silnika.

Btw,

Po wyczyszczeniu miski - olej po 4 kkm wyglada dalej b czysto, nie jak nowy ale widac roznice.

Jakby kto pytal - Castrol 5W40 :duh:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ile to kosztowało ?

 

 

Gwarancja :)

 

Da sie to zrobic bez wyjmowania silnika , ale oczywiscie lepiej wyciagnac. Moj mechanik z koleji stwierdzil , ze nie zrobi sie tak dokladnie na samochodzie, bo

jest tam miejsca na reke dziecka :norty: Ale to kwestia kto robi i za ile.

Dodatkowo w polaczeniu z ta robota, mozna wymontowac miske olejowa i ja wyczyscic, bo jest tam napewno kupa szlamu. Moj zrobil to standardowo, po wymontowaniu silnika.

 

 

No nie mów że jest tam tak mało miejsca jak wyjmiesz skrzynię, spokojnie jest dostęp do wszystkiego :) z tego co wiem to robili to zgodnie z zaleceniami BMW więc aby wymienić rozrząd trzeba wyjąć skrzynię. Miskę wtedy też można zdjąć a nawet nie wiem czy nie trzeba?

Opublikowano

Dokładnie. Co ma miska do wyjęcia silnika?

Ktoś wie czy w E60/61 też wystarczy wyjąć skrzynię? Teoretycznie powinno być więcej miejsca niż w E90

Opublikowano
Zdaje się, że misę olejową trzeba odkręcić by wymienić dolną część rozrządu.
arti200. Pozdrawiam!
Opublikowano
Z ciekawości ile mechanik powiedział za wymianę rozrządu??

 

Orginalne części kosztują około 2000zł robocizna drugie tyle w sumie jakies uszczelki to razem bedzie kosztowało około 4500zł

 

Co sądzicie o tych cenach?

Opublikowano

Hmm, co do ceny za wymianę rozrządu, to na ASO chyba standard, jeśli oczywiście bez wyciągania silnika.

Ja zapłaciłem za wymianę dwumasy, sprzęgła, oleju w skrzyni i filtra paliwa 600 zł, ale u zaprzyjaźnionego człowieka.

 

Jeżeli bedzie jednak silnik wyjmowany to zapytam się jak na wstepie:

Co powinienem również sprawdzić lub też wyczyścić albo wymienić w trakcie wymiany

..nie wiem jakieś zapadki co się gdzieś urywają czy też wyczyścić gdzieś coś przy wtryskach?...coś wadliwego w tym modelu?

 

Dobrze właśnie sprawdzić sprzęgło i dwumasę przy Twoim przebiegu i jeśli jeszcze tego nie robiłeś, albo wiesz, że nikt wcześniej nie robił, to możesz wymienić sobie olej w skrzyni, na pewno nie zaszkodzi - koszt, to około 100 zł za 2 litry oleju (wchodzi 1,6l), oczywiście zakupionego nie w ASO.

Opublikowano
Hmm, co do ceny za wymianę rozrządu, to na ASO chyba standard, jeśli oczywiście bez wyciągania silnika.

 

Z tego co mi wiadomo silnik bedzie wyciągany w tej cenie..pare postow czytałem jak ludzie płacą po 3500 za wymiane...zawsze to 1000 w kieszeni

Opublikowano
i to razem bedzie kosztowało około 4500zł

 

Co sądzicie o tych cenach?

4500 to dobra cena , do tego pewnie dojdzie olej i filtr - ok 600 , warto do tego wymienic olej w skrzyni ( producent zaleca co 150kkm ) jak juz jest rozebrane.

Mozna pomyslec o sprzegle przy okazji, aby miec spokoj na nastepne min 2 lata.

Nie wiem ile chcesz tym autem jeszcze smigac , ale olej w skrzyni mozesz wymienic :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
i to razem bedzie kosztowało około 4500zł

 

Co sądzicie o tych cenach?

4500 to dobra cena , do tego pewnie dojdzie olej i filtr - ok 600 , warto do tego wymienic olej w skrzyni ( producent zaleca co 150kkm ) jak juz jest rozebrane.

Mozna pomyslec o sprzegle przy okazji, aby miec spokoj na nastepne min 2 lata.

Nie wiem ile chcesz tym autem jeszcze smigac , ale olej w skrzyni mozesz wymienic :cool2:

 

 

a u mnie producent na skrzyni biegów napisał "NO OIL CHANGE" - może mam innego producenta :)

Opublikowano

Lancuch mialem wymieniany (poprzedni wlasciciel, w ASO, faktura na 10k 1,2 :duh: ) i po >47kkm jest dalej cisza (nic nie szura :8) ).

Odnosnie naklejki (No oil change), to jest podobno wg BMW, u mnie tez naklejka byla, ale jednak zdecydowalem sie wymienic (~215kkm): https://www.dropbox.com/sh/c9aez5xv83w07o1/Q-ohONgvHN ;)

  • 3 lata później...
Opublikowano

Ja jestem po wymianie. Wyglądało to tak:

Pół roku się pałowałem z inchcape we Wrocławiu bo auto miało do 105 tys. przeglądy u nich i jak pytałem na ostatnim [przeglądzie co tak cyka to powiedzieli że tak ma być, a 15tys później stwierdzili że niezwłocznie trzeba rozrząd wymienić. W trakcie akcji serwisowej wymienili tylko górny, każdy wie o co chodzi...

 

Finalnie kupiłem cała listę części jaka jest do wymiany gdy robi to serwis włącznie z górnym łańcuchem - jak komplet to komplet.

 

Ogarnięty mechanik zrzucił cały układ silnik ze skrzynią i sankami i dopiero zaczął grzebać. w 3 dni było gotowe. Wg niego łańcuch jeszcze mógł trochę pojeździć.

 

Koszt całości 5tyś. zł w okolicy Wałbrzycha. Wiem, że w Legnicy jakiś macher robi to za 1500-1800. Oczywiście wymienia tylko łańcuchy, ślizgi i koła zębate. Kto chce niech tam jedzie...

 

U mnie po wymianie wszystko w porządku. Jakby mi spalanie wzrosło o 0,5l ale może to sugestia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.