Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich ! Mam kłopot, ponieważ moja besia prawdopodobnie bierze olej i w związku z tym mam takie pytania.

 

1. Jaki powinien być prawidłowy kolor dymu wydobywającego się z wydechu przy mocniejszym depnięciu ?

2. Ile oleju mieści się między dolnym a górnym stanem na szabelce ?

3. Jaki jest dostęp do turbo, żeby ewentualnie odkręcić wylot i zobaczyć, czy nie jest zawalony olejem ( z dwojga złego wolę raczej, żeby dostawał się przez turbinę ).

4. Czy jeśli olej dostaje się przez turbinkę, to można to naprawić samemu, czy raczej mechanior profesjonalista wchodzi w rachubę ?

5. Czy normalne jest, że silnik ten gaśnie ( oczywiście jak ja go gaszę ) w dość wyczuwalnych turbulencjach.

 

Dopiero co wróciłem do domu i zauważyłem, że moje e46 CZASEM na wolnych obrotach traci rytm i ma drobne przerwy, co skutkuje pływaniem obrotów. wydaje mi się, że czasem nie dochodzi do wybuchu w którymś z cylindrów, co dodatkowo objawia sie czarnym dymem z wydechu, gdy gubi rytm pracy.

Opublikowano

Co do wibracji silnika to standardowo:

- nowe poduszki silnika, skrzyni biegów

- nowe koło pasowe wału korbowego

 

Te części dostają po doopie jak to w dieslu, a najpewniej nikt tego nie ruszał od wyjazdu z fabryki.

 

min-max na bagnecie = 1L

Opublikowano
dymu najlepiej jakby wcale nie było przy przyśpieszaniu, ale jak już to czarny kolor chyba jest lepszy niż niebieski czy biały:>
Opublikowano

czarne spaliny = silnik nie przepala całego paliwa (wtryski, zapchany filtr powietrza - za mało powietrza do spalenia paliwa)

niebieskie spaliny = silnik spala olej

białe spaliny = para wodna (uszczelka pod głowicą, zimą jest to powszechne zjawisko zanim silnik/ukł. wydechowy się rozgrzeje - wynikające z różnicy temperatur)

Opublikowano
No ja mam czarny dym jak depnę do spodu, jestem po wymianie wszystkich filtrów i oleju. Poza tym od czasu do czasu jak stoję na wolnych obrotach, to co jakiś czas jakby nie palił na jeden baniak, spadają obroty i pracuje nie rytmicznie. Mam nadzieję, że jak się podepnę do kompa, to wszystko się wyjaśni jutro czy pojutrze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniałeś kiedyś odmę? EGR czyściłeś?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jeszcze nie, ponieważ mam ją jakiś tydzień.

 

A czy to jest normalne zjawisko w tym modelu, że jak z wolnych obrotów depnę do spodu, to po wyjściu obrotomierza za 1000 obr przez ułamek sekundy nie wkręca się na obroty ? Nie wiem czy napisałem przejrzyście. Stoję na luzie bez wciśniętego gazu, wciskam gaz w podłogę i skazówka obrotomierza leci płynnie przez cały zegar, z tym że o grubość wskazówki za 1000 obr. zatrzymuje się na niecałą sekundę ( oczywiście nie chodzi o sama wskazówkę, tylko cały silnik na chwilę przestaje się wkręcać ).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.