Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zgadzam się. Aczkolwiek wolałbym kupić 2 lata starszą F10 niż nowe F30. Jeżeli jednak ktoś nie potrzebuje tak dużego auta jak F10, albo koniecznie musi mieć nowe to można F30 polecić. Nowa C klasa wg mnie wygląda strasznie i porównanie jej z F30 jest śmieszne. Ja generalnie za Mercami nie przepadam bo wszystko co było po W211 jakoś mi nie podchodzi (poza oczywiście S klasą, szczególnie w coupe).

 

Jeśli komuś zależy na komforcie, przestronnym wnętrzu (większe niż F10), oryginalnym wyglądzie i żeby auto było nowe ale tańsze niż F10 no to chyba złotym środkiem będzie F34.

 

A co do dyskusji dotyczącej ledów i ksenonów to przecież różnica jest bardzo mała a na pewno przy tej kategorii jakości świateł nie ma znaczenia przy bezpieczeństwie - w miescie jak i poza miastem.

Czytając całą tę jałową dyskusję zaczynam wątpić, że ludzie kupują BMW dla tej przyjemności jazdy jaką do tej pory dawały te auta a tylko żeby się pokazać innym, że stać i mają ledy. Zastanawiacie się jak najmniejsze silniki opakować pierdołami typu led, hud czy inne pierdoły, na rzecz kiepskiego silnika, który tak naprawdę jest sercem tego auta. I to on w porównaniu ze skrzynią biegów (pozostając przy anatomii), która jest mózgiem to one sprawiają że auto jest tym prawdziwym i rasowym BMW.

  • Odpowiedzi 523
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Cholera, wychodzi, ze jestem miłośnikiem marki :roll: Kupiłem 328i bez navi, hud'a, podgrzewanej kierownicy, kamer i internetu za to w m-paku, ze sportowym automatem, sportowym zawieszeniem itd. no dobra, przyznaję się - wziąłem ksenony głównie dlatego, że ze zwykłymi żarówkami wygląda beznadziejnie a przy ksenonach są pikne ledowe ringi :twisted: . Tak, zapewne za kwotę jaką wydałem mógłbym mieć paska z playstation i 40 calową plasmą na pokładzie :lol: i ledem podświetlającym nawet schowek na rękawiczki. Mimo wszystko wolę takie biedne 328i :oops:
Opublikowano

Jeśli komuś zależy na komforcie, przestronnym wnętrzu (większe niż F10), oryginalnym wyglądzie i żeby auto było nowe ale tańsze niż F10 no to chyba złotym środkiem będzie F34.

 

Masz jakieś szczegółowe dane porównawcze co do wielkości wnętrza? Mi się wydawało, że F10i F30 mają porównywalne co do wielkości wnętrza (obserwacja własna), ale czytam już którąś pod rząd opinię, że F30 jest bardziej przestronne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli komuś zależy na komforcie, przestronnym wnętrzu (większe niż F10), oryginalnym wyglądzie i żeby auto było nowe ale tańsze niż F10 no to chyba złotym środkiem będzie F34.

 

Masz jakieś szczegółowe dane porównawcze co do wielkości wnętrza? Mi się wydawało, że F10i F30 mają porównywalne co do wielkości wnętrza (obserwacja własna), ale czytam już którąś pod rząd opinię, że F30 jest bardziej przestronne.

 

F30 bardziej przestronne od F10???? Nie pomyliło Ci się coś? F30 wielkością przypomina E60 co najwyżej. F10 ma większy rozstaw osi, więcej miejsca nad głową i szersze wnętrze, więc jakby nie kombinować, to ma więcej miejsca we wnętrzu niż F30. Zresztą wystarczy wsiąść to obydwu modeli i czuć to od razu.

Opublikowano

mmw po co się grzejesz, przeczytaj to, co cytował gość, zniknęła im 4 w międzyczasie. Z F34 zrobiło się F30 i tak się rodzi plotka :)

A F34 jest przestronniejsze od F10.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
f34 vs f10 ..... jesli chodzi o tyl - to tak. niewiele ale taak
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mmw po co się grzejesz, przeczytaj to, co cytował gość, zniknęła im 4 w międzyczasie. Z F34 zrobiło się F30 i tak się rodzi plotka :)

A F34 jest przestronniejsze od F10.

 

Ma więcej miejsca z tyłu a to nie oznacza globalnie większej przestronności. Wszystko kwestia potrzeb. Aczkolwiek pod kątem tylnej kanapy to podobnie jak 5gt można tam walnąć numerek z dużym komfortem. :)

Opublikowano
Widze że troszke koledzy odbiegaja od tematu,w każdym bądź razie dowiedziałem się w ASO że wyciszenie wnętrza np.drzwi matami bitumicznymi nie wiąże się z utratą gwarancji.Jutro zostawiam auto na wyciszenie drzwi oraz dwóch słupków przednich matami dynamat extreme,chyba najlepszymi na naszym rynku.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
Kolego ledy dla mnie to nie tylko wygląd, ale przede wszystkim bezpieczeństwo. Jak ktoś hamuje autem wyposażonym w ledy to jest widoczny nawet jak jedzie kilka aut przed tobą, więc widzisz dużo wcześniej, że trzeba zaraz hamować. To samo jest z kierunkami i światłami do jazdy dziennej.

 

bardzo ciekawe, moje auto jest wyposażone w ledy ale wyłącznie dlatego że było demówką. po kilkunastu tysiącach jazdy stwierdzam że najlepiej wpływają na wygląd auta :D gdyż żadnej przewagi w kwestii użytkowej nad ksenonami nie zauważyłem , być może w przyszłości przy odsprzedaży będzie to jakiś plus :D

Opublikowano

odbiegając od tematu wątku...

 

"ilość" światła jaka wychodzi z oprawy wyraża strumień świetlny jego jednostką są lumeny (lm),

ksenon 35W zależenie od producenta wytwarza od 3000 do 3500lm,

ledy bez spryskiwaczy w samochodzie są ograniczone statecznikiem do 2000 lm (taki przepis, że jak auto świeci do 2000lm to NIE musi mieć sprysków i poziomowania),

ledy z spryskiwaczami mają około 4500lm,

 

wynika z tego "jasno" , które reflektory świecą lepiej :wink: dodatkowo ledy mają zdecydowanie większe możliwości sterowania strumieniem niż ksenon, który świeci jednakowo a za jego jasność odpowiada jedynie mechaniczna przesłona...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Jeżeli założymy że jasno =lepiej wynik oczywisty, człowiek jednak nie maszyna i subiektywne odczucia jakby ważniejsze, ledy robią cuda w trybie automatycznym, naprawdę imponująco wycinaja potencjalnych oslepianych. Super cecha a jednak bywa męcząca gdy bez potrzeby wg kierowcy a nie komputera poszukują celu odwracając uwagę od drogi ciągłym migotaniem ;-)

 

Oczywiście da się z tym żyć jednak kwota dopłaty nieadekwatna moim skromnym zdaniem :-)

Chyba że komuś bardziej się podoba auto z ledami i już, wtedy ok, dopisać do listy i jazda

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu chyba nie chodziło o ledy - w kwesti świateł mijania ale o beznadziejne zagranie BMW poprzez stosowanie żarówek w kierunkowskazach - już e46 miało ledy w kierunkach z tyłu w wersji LCI.

Trochę słabo to wygląda.

Opublikowano
Kolego ledy dla mnie to nie tylko wygląd, ale przede wszystkim bezpieczeństwo. Jak ktoś hamuje autem wyposażonym w ledy to jest widoczny nawet jak jedzie kilka aut przed tobą, więc widzisz dużo wcześniej, że trzeba zaraz hamować. To samo jest z kierunkami i światłami do jazdy dziennej.

 

bardzo ciekawe, moje auto jest wyposażone w ledy ale wyłącznie dlatego że było demówką. po kilkunastu tysiącach jazdy stwierdzam że najlepiej wpływają na wygląd auta :D gdyż żadnej przewagi w kwestii użytkowej nad ksenonami nie zauważyłem , być może w przyszłości przy odsprzedaży będzie to jakiś plus :D

 

Miałem na myśli ledy w tylnych światłach, kierunkach, dziennych, ja dla mnie różnica pomiędzy ledami a zwykłymi żarówkami jest wyraźna (widoczność).

 

Oglądałem dziś Golfa7 R w nim wszystko jest w ledach oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne, bez dopłaty :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co napisałeś jasno wynika, że kompletnie nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi.
Opublikowano

Udało mi się co nieco zmniejszyć szumy w F30,wyciszone zostało drzwi 4szt,słupki przednie oraz tapicerki.Materiał dynamat extreme,pianka wyciszająca stp do tapicerki.Jest ciszej,audio nareszcie gra,blachy się nie tłuką na zewnątrz przy pełnym piecu audio,drzwi zamykają się jak w Maybachu ;) ale...teraz słychać szum zimowych opon i chyba wiem skąd się bierze boczny szum ;) wydaje mi się że nie jest to uszczelka drzwiowa bo nawet podczas jazdy kiedy chwycimy drzwi i dociśniemy je na siłe to szumi tak samo,moim zdaniem winę ponoszą za cienkie szyby albo po prostu kiepska ich jakość.Ciekawostke wprowadził w tym roku volkswagen ,w nowym sharanie szyby zostały pokryte folią odbijającą hałas,podobno w porównaniu do poprzedniego modelu hałas wewnątrz spadł o prawie 7db! Jak ktoś jeździł kiedys takim pudłem jak alhambra czy sharan to wie co tam sie dzieje powyżej 130km.h, można zakończyć rozmowe z pasażerem i skupić sie na jeździe ,ta folia to byłoby rozwiązanie dla naszych F30.

Od razu mówie jakos specjalnie nie przeszkadzały mi te szumy,zrobiłem to wyciszenie głównie ze względu na audio ,ogólnie jestem przezadowolony i polecam ten zabieg ,a że apetyt rośnie w miare jedzenia to na wiosne biorę się za wyciszenie dachu i bagażnika :twisted:

Fabryka,jak widać nie jest źle

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/9b686bcdecfc.jpg

wewnątrz

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/32cff4cee0ac.jpg

 

zewnątrz

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/5d1aab171ef8.jpg

 

słupki

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/64a8db9b3433.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/a6eda04c7097.jpg

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
a te maty wygłuszające, które założyłeś są ciężkie / lekkie? jak to jest z nimi pod kątem wagi....
Opublikowano

Na oko całość to z 10kg,nie ma chyba nic lżejszego od Dynamat.

btw na szumy uszczelek jak wam za głośno pomaga sznur z mikrogumy i wpuszczenie go do środka. O coś takiego

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano

Ciekawe, ile cię kosztowało te wyciszenie na dzień dzisiejszy?

Wyciszałeś sam?

Opublikowano
. Zastanawiacie się jak najmniejsze silniki opakować pierdołami typu led, hud czy inne pierdoły, na rzecz kiepskiego silnika, który tak naprawdę jest sercem tego auta. I to on w porównaniu ze skrzynią biegów (pozostając przy anatomii), która jest mózgiem to one sprawiają że auto jest tym prawdziwym i rasowym BMW.

 

Nic dodać, nic ująć. Wszelkie te gadzety to naprawdę pikuś przy fajnym prawdziwym silniku.

Primator
Opublikowano

a gdy już jest fajny silnik przychodzi myśl że przydałoby się parę fajnych gadżetów :D

 

jedna z największych zalet kupowania bmw , pomijając wadę jaka jest pompowanie ceny, to właśnie możliwość powkładania ( zbędnego najczęściej :D ) elektronicznego aj waj do słabej wersji silnikowej i odwrotnie, wybór najmocniejszego silnika w ascezie wnętrza, czyli co kto lubi!

 

kończąc temat ledów i z przodu i z tyłu: naprawdę z perspektywy użytkownika stwierdzam że ich największa ( jedyną? ;) ) zaletą jest świetny wygląd............... i być może ( to się dopiero okaże) trwałość :wink:

Opublikowano
a gdy już jest fajny silnik przychodzi myśl że przydałoby się parę fajnych gadżetów :D

 

Dokładnie. Z tym że właśnie w tej kolejności, nie odwrotnie :D

Primator
Opublikowano

:cool2: :cool2:

 

chyba jednak jesteście/my mniejszością :| ,

 

podstawa dla większości to jednak duży znaczek BMW :wink:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.