Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A co ma Runflat do precyzji prowadzenia??

 

opona Run Flat jest oponą twardszą - ma twarde boki. Najprościej mówiąc nie ugina się tak bardzo przy zmianie kierunku jazdy- auto trzyma bardzo precyzyjnie tor jazdy. Masz wrażenie gokartowości samochodu. Zapytaj ludzi którzy zmienili z Run flat na miękkie opony- co stracili?( precyzję prowadzenia) a co zyskali ( komforti redukcje hałasu toczenia). Zawieszenie Bmw jest fabrycznie dostrajana pod Run flat. Jak komus zbyt twardo - to ewentualnie mogą zastosować bardzo spotowy model opony miękkiej ( najtwardszy z dostępnych). Temat przerobiłem..wiem z autopsji.

  • Odpowiedzi 523
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie tłumacz mi rzeczy oczywistych. To co napisałeś wg mnie jest nieprawdą. Wszystko zależy od konstrukcji opony i przeznaczenia. Są opony komfortowe i są opony sztywne, przeznaczone do samochodów o charakterystyce sportowej. Nic nie ma do tego runflat. Siła sugestii i tyle, że auto lepiej Ci się prowadziło. "Zyskałeś" wyczucie każdej dziurki co najwyżej. Gdyby runflaty się lepiej prowadziły, to byłyby w każdym samochodzie, w którym najważniejsze jest trzymanie się drogi, a tak nie jest. Zresztą jak słyszę o takich detalach, precyzji prowadzenia itd. w zastosowaniu ulicznym to się zastanawiam czy sami kierowcy wyścigowi w wyścigowych furach są dookoła. :) Jakbyś na torze pojeździł to byś mógł pisać o takich detalach a tak to średnio to brzmi. ;)
Opublikowano

To może ja się dołożę. Od 7 listopada jestem użytwnikiem 2-letniej 328i F30. Wcześniej było od nowości A4 B8 2012 czyli po lifcie. Jeżeli chodzi o szum opływającego powietrza powyżej 120km/h to jest duża różnica.

 

Czy ktoś z Was wie o jakiś zmianach uszczelek w nowych modelach z tego roku lub 2013 ? Jeździłem nową 3ką oraz używką z 2013r i było podobnie do A4 (choć zauważalnie gorzej przy wyższych prędkościach) ... skąd ta różnica? Z tego co ASO twierdzi nic się nie zmieniło ale jadę do nich w Piątek przy okazji mocno hałasujących kół... Pomimo wymiany całych kół na zimowe (oryginalny zestaw BMW 17" z Dunlopami 4D które uchodzą za ciche) problem z tym hałasem się nie zmienił i to od małych prędkości. Zastanawiam się nad geometrią/zbieżnością bo chyba łożysko to nie jest - przebieg pewny ok. 32tyś km i to przez normalna osobę. Fakt, że letnie 18" a zimowe 17" więc łożyska dostają odpowiednio większa dawkę "emocji" ale bez przesady ... Czy to mogą być sławetne Runflaty, z którymi mam przyjemność (lub też jej brak) po raz pierwszy.

 

Czy ktoś z Was miał podobny problem z uszczelkami lub kołami i co z tego wynikło? Z góry dzięki za każde info !

 

pozdrawiam miłego dnia życząc kończąc pierwszy post na tym forum :)

maciek

Opublikowano
A przepraszam bo widze w opisie że jeździsz c -classą,szwagier aukurat ma takiego Mercedes 2011 c220 na 17-tkach i opony dunlop i moim zdaniem jest tak samo jak w F30 czyli ani cicho ani głosno i powyżej 130km.h tez slychać szumy w dodatku środek z c-classy w202 dziękuje,natomiast kolega z pracy ma a4 b8 2011 i jest dużo ciszej ale tylko powyżej 120km.h ,niestety w A4 jest tylko ciszej bo cała reszta to kupa konstrukcja auta z 2007r.,i w dodatku przedni napęd dla dziewczynek.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
W204 220cdi,tragedia w porównaniu do A4 b8 i f30 to Mercedes z innej epoki.Może ta nowa c classa +2014 jest cicha ale też w samej podstawie jest o 20tyś.zł droższa od F30 i wygląda dziadkowato ,przynajmniej dla mnie.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
miałem to samo kiepskie wyciszenie w stosunku do byłej e46 szczególnie denerwowały mnie świszczące uszczelki, w obecnym aucie jest ciszej dużo ciszej.

 

nie wiem co miałeś za e46 ale jeździłem kilkoma i powyżej 140km.h nie da się normalnie rozmawiać,to auta z lat 90-tych tam wszystko szumi,nie przesadzaj że w f30 jest głośniej niż w e46 :duh:

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano

Ja zawiedziony jestem dźwikiem silnika diesla (4. cyl.) koszmar, traktor, pompowtrysk w VW Passat ma lepszą kulturę pracy.

Następnym razem tylko benzynka

Opublikowano
Nie chcę Cie martwić, ale 4-cylindrowa benzyna tez nie jest szczególnie kulturalna. Bezpośrednie wtryski są głośne, a na zimnym silniku masz wrażenie, ze pod maska pracuje diesel.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie tak. Benzynka chodzi jak diesel. :) Ale to chyba raczej nie hałasują tak wtryskiwacze tylko rozrząd. Na szczęście wewnątrz już to tak nie przeszkadza, podobnie w dieselu. Jak widać coś za coś. Te silniki mają świetną elastyczność i osiągi, możliwe, że kosztem brzmienia.
Opublikowano

Co do głośności silników benzynowych to się niestety zgodzę. Ja mam u siebie w f30 16i i rano po odpaleniu silnik pracuje dość głośno - tak jak Diesel. Na początku myślałem, że coś jest nie tak, ale po dokładnym sprawdzeniu w ASO, okazuje się że taka jest kultura pracy tych silników. Pytanie tylko czy 320i oraz 328i, które też są 4-cylindrówkami też tak pracują, czy jest ciszej? Czy może zauważalna różnica jest tylko w 335i?

 

M.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

328i pracuje tak samo. :) Dopiero 35i zupełnie inaczej.

 

Tylko nie wiem po co roztrząsać to jak silnik brzmi na zewnątrz. Jakie to ma znaczenie jeżeli siedząc w samochodzie ani diesel ani benzyna nie drażni?

 

BMW troszkę przesadziło wyraźnie odsuwając 3kę od 5tki pod kątem komfortu. Ponieważ F30 znacznie urosło to zapewne BMW nie chciało zabierać klientów F10tce. Nie ma też co przesadzać z kolei, że F30 jest takie strasznie głośne i niekomfortowe, bo to nieprawda.

Opublikowano

no to może trochę osłody :)

 

zauważam, że F30 lepiej i ciszej tłumi nierówności od Audi A4, szczególnie poprzeczne co jest bolączką każdej Audicy ... Nawet na 18" jest komfortowo bynajmniej jak dla mnie porównywalnie jak Audi A4 na 17" ... Oba auta nie maja utwardzonego zawieszenia - seria ...

 

Ale jak mam porównać działanie silnika 28i do 2.0T 225km audi to jednak Audi musi odrobić lekcję, również skrzynia automatyczna 8b pomimo jednego sprzęgła zachowuje się lepiej niż Stronic - oczywiście to moja opinia. Miało być następne Audi z tym motorem i skrzynia manual ale po 328i wybór stał się jeden i tak jak nigdy zapragnąłem automat z łopatkami :) Fakt, że przy tym motorze trzeba uważać na sport+ bo potrafi mocno tyłem szarpnąć ... ale po to to jest :)

 

Jutro ASO - weryfikacja tych szumiących kół i geometrii - 300pln krzyczą + po 100pln na oś w przypadku potrzeby ustawienia ... napiszę jak coś znajdą, podpytam o uszczelki itd.

 

pozdrawiam !

Opublikowano
Żadnego sprzęgła tam nie ma, tylko przekładnia hydrokinetyczna. No chyba, że jako sprzęgła traktujemy mechanizmy hamujące koła w przekładniach planetarnych. No ale skoro w swoich mocniejszych odmianach audi zaczęło stosować 8 biegową ZFkę to coś musi być na rzeczy :wink:
Opublikowano (edytowane)
boleknh, każdy inaczej odczuwa komfort jazdy dla mnie e46 duzo lepiej się prowadziło i było cichsze

Chyba pora zamknąć ten temat skoro e46 się lepiej prowadzi od f30 i jest lepiej wyciszone.

Edytowane przez boleknh

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano

W duzym skrocie.

mam 328i F30

przejechalem 40 K km

WYCISZENIE:

D R A M A T Y C Z N E !!!

jezdzilem tez 2 innymi F30 i to samo.

Nie pisze juz nawet o dzwieku silnika benzynowego bo to porazka rowniez brzmi jak diesel.

Ale jadac juz 120 ma sie wrazenie jakby okna nie byly domkniete, przy 140 zaczyna sie juz prawdziwy syf.

Bylem w ASO mieli wyregulowac drzwi (bo sie nie zamykaly dobrze)

Powiem w skrocie

ojciec ma od nowosci 4 focusy (co chwile zmienia jak wychodzi nowy)

i w porownaniu np do ostatniego jest on znacznie cichszy niz moja F30 - przypominam ten focus kosztuje parokrotnie mniej od mojej f30...

to samo z wyciszeniem nadokla.

Mam w firmie yarisa z 2006 o moge z reka na sercu powiedziec ze poziom halasu przy wiekszych predkosciach jest taki sam !

Panowie w ASO oczywiscie rozkladaja rece

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem co masz z autem, ale jechałem ostatnio z Niemiec prawie 1000 km F30tką 328xi i przy tych prędkościach o których piszesz było wszystko ok. Pisałem już wielokrotnie, że F30 jest głośna i ma dość słaby komfort zawieszenia, ale to w porównaniu do F10, która jest tu mistrzem praktycznie. Jeżeli u Ciebie przy 120-140 km/h jest dramat i syf, to albo ja byłem wtedy głuchy, albo masz coś niehalo z samochodem.

 

Wg testów ADAC hałas poszczególnych modeli przy 130 km/h wygląda tak:

 

F30 328i ---> 66,2 dB

F10 520d ---> 65,1 dB

F30 320d ---> 67 db

 

oraz

 

Toyota Yasis 1.3 benzyna (model o którym wspominał kolega) ---> 70 dB

często tu wspominane dla porównania Audi A4 2.0 TDI (model po 2011 roku) ---> 66,9 dB

Audi A4 1.8 TFSI (też poliftowe) ---> 66,5 dB

Najnowszy Ford Focus 2.0 TDCi przy 100 km/h ---> 66,2 dB!!! przy 130 km/h ---> 71 dB

 

Podsumowanie tego wszystkiego drogi kolego jest takie, że idź i oddaj to auto bo jest z nim coś niehalo. :)

Opublikowano

Ty jechales 1000 km a ja przejechalem SWOIM autem 40 000 i nadal sie nie moge przyzwyczaic do tego halasu, wiecznie mam wrazenie ze mam niedomkniete drzwi/okna.

W ASO wiedza dobrze o tym i jedyne co proponuja to ''wyregulowanie'' drzwi.

Poczytaj inne fora poza PL.

ADAC dla nie nie jest zadna wykladnia od dluzszego czasu i mysle ze dla wielu ludzi, ktorzy maja pojecie jak tego typu firmy dzialaja.

Do testow mozna sobie wziazc idealny egzemplarz i moze wtedy wychodza nizsze wartosci.

Jezdze bardzo roznymi autami ale nie porownuje tu wyzszych klas tylko nizsze tym bardziej ze jedzilem paroma F30 i jest dokladnie to samo.

Zapytaj kogos z forum czy nie ma czesto wrazenia ze ma niedomkniete okno/drzwi jadac nawet nie mowiac o predkosciach 100 +

Dla mnie ten model pod tym katem jest tragiczny i tyle a nie czepiam sie juz innych szczegolow bo to juz osobna sprawa.

Jeszcze raz powtorze, dla mnie focus mojego ojca ten przed ostatni jest wg mnie cichszy niz moja F30.

Opublikowano

MMW ubiegłeś mnie.

Miałem napisać to samo.

Dodam, jeszcze że wychwalana mazda 6 2.0 PB przy 100- 66 dB a przy 130- 69 dB

Jeździłem F30 2,0D i uważam iż jest ciszej niż e E91 320d.

Jeżeli masz drzwi do regulacji to o czym mowa ?

Wyreguluj i po sprawie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie. Co ma do tego ADAC? Akurat najprościej było sprawdzić. Kolego hektorrr, podałem Ci na przykładzie, że Focusowi do F30 daleko. Skoro F30 jest 1 dB głośniejsze przy dużych prędkościach od F10, które jest cichutkie, to nikt tu nie kłamie, tylko są to czyste dane i pomiary.

 

Jak Ci tak źle z tym F30 to sprzedaj to auto i kup sobie Focusa. ;) Po co się tak męczysz???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.