Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzisiaj podczas mycia samochodu zauwazylem, ze mam wylozone nadkola od zewnatrz jakas wykladzina/materialem. Czy w F31 oryginalnie tak wygladaja nadkola czy tez moje auto jest juz po zabiegu wyciszania?

Tak kolego w f31 jest taki sam materiał aa za nim jest pusta przestrzeń miedzy błotnikiem a ramą auta w ktorej pewnie hula wiaterek

  • Odpowiedzi 523
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jeżeli koledzy macie ubezpieczenie A C to nie radzę zmieniać opon na zwykłe do modelu f 3x zalecane są opony homologacją bmw z gwiazdką i run flat w razie wypadku mogą kwestionować zgodnaść ogumienia z zaleceniami producenta pozdrawiam
Opublikowano
Następne auto wezmę w leasing bo z gwarancją i AC czuję jakby to nie było moje auto ;)
Opublikowano

Jakby kogoś interesowało wyciszenie wycia dochodzącego z przedniej części nadwozia przy wyższych prędkościach to powinien sprawdzić czy ma zamkniętą klapkę we wnęce nadkola - jest to taka puszeczka w której łączą się przewody hamulcowe i przewody czujnika klocków. U mnie klapka była niezamknięta i powodowała wydawanie nieprzyjemniego dźwięku. Innym pomaga docięcie elementu nadkola, aby nie wpadało w rezonans na wietrze.

 

W pierwszych f30 nie było również uszczelnienia pomiędzy przednim błotnikiem i drzwiami i dlatego było głośno jak w starym golfie.

Czytałem również o w pierwszym roczniku o lusterkach, w których drobny element powodował gwizdanie wiatru.

Ja mam 2013 rocznik i w moim jest uszczelnienie między błotnikiem i drzwiami oraz lusterka nie gwiżdżą.

Natomiast prawie rok zajeło mi zlokalizowanie tej cholernej niedomkniętej klapki.

Teraz jest cicho jak w premium być powinno.

 

pozdrawiam

Grzegorz

Opublikowano
skręć koło i zerknij pomiędzy amortyzator i krawędź nadkola - łączą się tam przewody wychodzące z zacisku hamulca. plastikowe pudełlo może 4x2 cm - z przodu jest klapka na zatrzask.
Opublikowano

Dodam małą aktualizację od siebie, problem trzeszczenia w okolicach drzwi znałem już przed zakupem, pierwsze kilka dni była cisza, więc tak nieśmiało ucieszyłem się lub łudziłem że w polifcie a tym bardziej w roczniku '17 być może już uporali się z problemem.

Z czasem zaczęło trzeszczeć wokół drzwi kierowcy, co prawda sporadycznie ale jednak, im dalej w las tym głośniej, następnie zaczęło trzeszczeć wokół drzwi pasażera, szczególnie kiedy auto stało w słońcu, temat zgłębiłem ponownie na różnych forach, metod jest widzę wiele, ponoć najskuteczniejszy jest zabieg oklejenia tą taśmą teflonową, co moim zdaniem delikatnie mówiąc wygląda nieelegancko, szczególnie gdy mówimy o klasie premium i aucie za ładnych "kilka" tyś.

Już miałem iść do dilera ale zdecydowałem że wczesniej pójdę najprostszą droga i kupię gumę w płynie/ środek do zabezpieczania uszczelek, coś takiego http://www.pielegnowacauto.pl/kosmetyka-samochodowa/1z-gummi-pflege-stift-sztyft-do-uszczelek.html

Uszczelki wymyłem, posmarowałem zgodnie z instrukcją m.in @Randall'a, czyli te filcowe obramówki drzwi oraz uszczelki środkowe i jak do tej pory jest cisza, nie wiem na jak długo i czy jeszcze coś przesmarować ale obecnie jest ok, pozostaje jeszcze szum z opon/powietrza powyżej ok 150-160 km/h to chyba też wyciszę z biegiem czasu.

Choć muszę przyznać że nie jest to aż tak wkurzające jak te trzaski, da się z tym jako tako żyć, innych dziwnych dźwięków jak do tej pory nie znalazłem , czyli wracam do w miarę dobrego poziomu zadowolenia z auta :wink: .

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano
skręć koło i zerknij pomiędzy amortyzator i krawędź nadkola - łączą się tam przewody wychodzące z zacisku hamulca. plastikowe pudełlo może 4x2 cm - z przodu jest klapka na zatrzask.

 

Znalazłem. Było zamknięte. Podejrzewam, że to raczej rzadko się zdarza.

 

U mnie dalej cisza po tym sztyfcie, który wyżej wspomniałem. Mimo różnej pogody i mycia auta.

Opublikowano
Dodam małą aktualizację od siebie, problem trzeszczenia w okolicach drzwi znałem już przed zakupem, pierwsze kilka dni była cisza, więc tak nieśmiało ucieszyłem się lub łudziłem że w polifcie a tym bardziej w roczniku '17 być może już uporali się z problemem.

Z czasem zaczęło trzeszczeć wokół drzwi kierowcy, co prawda sporadycznie ale jednak, im dalej w las tym głośniej, następnie zaczęło trzeszczeć wokół drzwi pasażera, szczególnie kiedy auto stało w słońcu, temat zgłębiłem ponownie na różnych forach, metod jest widzę wiele, ponoć najskuteczniejszy jest zabieg oklejenia tą taśmą teflonową, co moim zdaniem delikatnie mówiąc wygląda nieelegancko, szczególnie gdy mówimy o klasie premium i aucie za ładnych "kilka" tyś.

Już miałem iść do dilera ale zdecydowałem że wczesniej pójdę najprostszą droga i kupię gumę w płynie/ środek do zabezpieczania uszczelek, coś takiego http://www.pielegnowacauto.pl/kosmetyka-samochodowa/1z-gummi-pflege-stift-sztyft-do-uszczelek.html

Uszczelki wymyłem, posmarowałem zgodnie z instrukcją m.in @Randall'a, czyli te filcowe obramówki drzwi oraz uszczelki środkowe i jak do tej pory jest cisza, nie wiem na jak długo i czy jeszcze coś przesmarować ale obecnie jest ok, pozostaje jeszcze szum z opon/powietrza powyżej ok 150-160 km/h to chyba też wyciszę z biegiem czasu.

Choć muszę przyznać że nie jest to aż tak wkurzające jak te trzaski, da się z tym jako tako żyć, innych dziwnych dźwięków jak do tej pory nie znalazłem , czyli wracam do w miarę dobrego poziomu zadowolenia z auta :wink: .

 

Nie demonizowałbym taśmy teflonowej. Jestem po instalacji w ASO i panuje cisza. Gdyby mi nie pokazali gdzie zainstalowali te taśmy to bym w ogóle ich nie zauważył. Nie muszę już nic smarować i jest poczucie premium bo nic nie trzeszczy.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
Nie demonizowałbym taśmy teflonowej. Jestem po instalacji w ASO i panuje cisza. Gdyby mi nie pokazali gdzie zainstalowali te taśmy to bym w ogóle ich nie zauważył. Nie muszę już nic smarować i jest poczucie premium bo nic nie trzeszczy.

 

Zrób jakieś fotki. Chętnie zobaczę jak to wygląda.

Opublikowano
Nie demonizowałbym taśmy teflonowej. Jestem po instalacji w ASO i panuje cisza. Gdyby mi nie pokazali gdzie zainstalowali te taśmy to bym w ogóle ich nie zauważył. Nie muszę już nic smarować i jest poczucie premium bo nic nie trzeszczy.

 

Zrób jakieś fotki. Chętnie zobaczę jak to wygląda.

 

Tu masz link do posta założonego przez gościa który sam sobie je nałożył, nie wiem czy jego sposób jest podobny do aso czy nie ale tak to u niego wygląda

http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1029827

 

a tu dłuższy wątek i zdjęcie z miejscami gdzie najlepiej nałożyć ten " gummi pledge"

 

http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=892087&page=4

p44ahXld_o.jpg
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
W moim z kolei skrzypi nie do zniesienia deska rozdzielcza przy podszybiu, zegarach. Jak go kupowałem było jeszcze ciepło to nie było słychać jej, tylko boczek drzwi kierowcy, a dokładnie to sam "grzybek" luźno chodził i skrzypiał. Ale z tą deską to tragedia, temperatura spadła poniżej 10 st. i na polbruku; kocich łbach itp. cały czas ją słychać. Jest na to jakiś sposób?
Opublikowano

Cześć

Szukając ostatnio sposobu na wyeliminowanie szumu wiatru znalazłem artykuł na niemieckim forum https://www.motor-talk.de/forum/windgeraeusche-bei-euren-f30-f31-t4237600.html?page=146 , gość nagrał filmiki ale po niemiecku i niezbyt jasno pokazując co i jak zrobił. Może ktoś z kolegów znających niemiecki pomoże w wyszczegółowieniu prac jakie zostały zrobione. Google tłumaczy tak sobie,wg mnie mowa jest o uszczelnieniu ramy okiennej oraz drzwi. Może warto zgłębić temat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest coś konkretnego co byś chciał przetłumaczyć? Znam niemiecki o tyle o ile i mogę spróbować jak będę miał chwilkę wolnego...

 

Send with handy.

Opublikowano

o cholera xD myslalem ze moje bmw coś trapi, a tu wszędzie xDD

 

LCI - lepiej wyciszone

PRE-LCI - padaczka

 

:) czasem kilkam zeby szyby zamknac bo mysle ze są otwarte xDD

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

Kicaj- dzięki za dobre chęci

Myślę,że kluczowe jest oglądnięcie na YT 2 fimików które zrobił autor posta na niemieckim forum i złapać kontekst co i jak trzeba zrobić bo filmiki są beznadziejnie nagrane, dużo się mówi a mało pokazuje co i jak. Dzięki

 

Viedeo 1

 

Video 2

Opublikowano

Niesamowite to jest, że mnóstwo ludzi na całym świecie narzeka na hałas, a bmw nie widzi problemu :roll: w LCI nie jest jakoś dużo lepiej, z tego co piszą na bimmerpost itd.

 

ja mam wygłuszone drzwi i nadkola przy okazji montowania audio, pomaga na hałas od drogi ale wiatr przy wyższych prędkościach słychać

 

ktoś próbował jakieś sztuczki z tego niemieckiego forum?

 

jeśli chodzi o hałas wiatru, to z dość dużym prawdopodobieństwem są to jednak lusterka - może ktoś próbował założyć pokrywy w stylu M3? np takie

 

https://www.amazon.com/Replacement-Carbon-Fiber-Mirror-Cover/dp/B0184DSKR4

 

pozdr,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kicaj- dzięki za dobre chęci

Myślę,że kluczowe jest oglądnięcie na YT 2 fimików które zrobił autor posta na niemieckim forum i złapać kontekst co i jak trzeba zrobić bo filmiki są beznadziejnie nagrane, dużo się mówi a mało pokazuje co i jak. Dzięki

 

Viedeo 1

 

Video 2

 

Ad 1. problemy z hałasem w F31 związane były z górną częścią drzwi - zewnętrzny, górny róg. Bardziej od kierowcy niż od pasażera. Auto 4 letnie. Wymiana uszczelek... zaczął od zdjęcia plastiku na poręczy (ostrożnie bo można zaczepy łatwo urwać) Pokazuje jak to zrobić, podważając od środka, Pod są 2 śruby Torx T20, Potem zdejmowanie panelu z drzwi, na około zaczynając od dołu. Od góry są klamry, gdzie trzeba na końcu podważyć. Wtedy można uszczelki wokół okna zdjąć. Potem pokazuje dlaczego szumią drzwi - obie uszczelki w rogu, wewnętrzna i zewnętrzna (kto do cho... słucha takiego piszczenia, co to za darcie w tle...) Potem mówi jak zdjąć plastik - pod uszczelką są 3 śruby, po odkręceniu plastik można wysunąć. Trzeba (prawdopodobnie) też lusterko zdemontować.

Mówi że uszczelkę zewnętrzną taśmą podkleił - widać po stronie kierowcy. Potem mówi (ale nie pokazuje) że wymienił uszczelki, pod plastikiem dokleił/przykleił dodatkowo matę (być może nie jest to konieczne, ale spotkał się z wypowiedziami że innym to pomogło).

 

Ad 2. Pokazuje materiał Polster-Flies czyli flizelina, taka jaką używa się do wypychania ubrań. Wypełnia nią przestrzeń pod plastikiem drzwi od strony wewnętrznej. Potem pokazuje tą uszczelkę narożną... Generalnie leje dużo wody, jak to uszczelka może wpływać na hałas, jak to dobrze ostukać wygłuszone części... i nic ciekawego więcej...

 

Tyle zrozumiałem, więcej nie pamiętam, za pomyłki przepraszam ;)

sorry że dopiero teraz.

Opublikowano
Ja walczyłem z szumem wiatru w X3 F25, Przyklejałem dodatkowe uszczelki, istniejące wypełniałem sznurem gumowym i guzik dało. Wyciszenie podłogi i drzwi zmniejszyło jedynie hałas od kół. Jak przesiadałem się do żony F31 byłem pod wrażeniem wyciszenia :) Teraz po zmianie X3 na 5er jest cicho jak ... jak nie wiem co :) Także w BMW wiedzą, że 3er jest głośna bo ma taka być. Chcesz ciszę i komfort dopłać do 5er :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja po zmianie opon pierwszy raz mogłem się rozpędzić do 180...

Wynik - szumi mi w narożniku drzwi, jasne mam f34, tylko że szum wiatru zależny jest od nawierzchni! Obstawiam że to hałas opon się jakoś przenosi...

 

Send with handy.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hej,

 

Próbowałem ostatnio rozpoznać coś więcej w temacie hałasu wiatru w F30 pre-LCI. Nawet przejechałem się z ekspertem od wygłuszania, żeby zidentyfikować problem i ewentualnie pomyśleć o rozwiązaniu. Wnioski są ... hm, niekonkluzywne. Zanim podejmę jakieś działanie chętnie porównałbym swój egzemplarz z innym F30, z tym, że nikt z moich znajomych takiego nie posiada. Może komuś z Forum chciałoby się umówić i porównać, dla obopólnej korzyści? ;)

 

pozdrawiam,

Opublikowano
Podobno w polifcie jest ciszej. Czym się polift tak naprawdę różni? szyby są te same, buda ta sama, RealOEM nie wskazuje na jakieś dodatkowe wygłuszenie...
Opublikowano
Podobno w polifcie jest ciszej. Czym się polift tak naprawdę różni? szyby są te same, buda ta sama, RealOEM nie wskazuje na jakieś dodatkowe wygłuszenie...

 

Nie jechałem F30 pre-lci ale jak jest gorzej to masakra bo LCI 100+ słabo. Lepiej nie będzie, chcesz ciszej kup 5, chcesz prawdziwy luksus kup 6,7? To celowy zabieg BMW.

Opublikowano

mhm, no właśnie zastanawiam się czy pakować $ w jakieś dodatkowe wygłuszenie (tylko czego? grodzi? drzwi już mam.. ) czy się go pozbyć ;/

 

ps - też masz taki szum wiatru jakby koło lusterek, w okolicach a-słupków?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.